abonnement Unibet Coolblue
pi_109937209
Ik kan nu een fietsje van een vriend lenen. :)

Met hardlopen loop ik vanaf 10 graden aan korte broek en shirtje. Met fietsen kan het vanaf een graad of 17 dus? Zal ook wel persoonlijk zijn.
pi_109941805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:43 schreef eentwee het volgende:
Globaal:

Fiets met 9 speed groep en degelijke wielen: 250-300¤
Helm 40¤
Broek 30¤
Ondershirt 20¤
Shirt 25¤
Schoenen 50¤
(Pedalen 25¤)
+ Geduld tot het 17 graden is
Handschoentjes zijn vaak ook geen overbodige luxe ;)

Verder Ff binnenbeenmaat opmeten voor je frame hoogte
hardcoholic
pi_109941920
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:33 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Ik kan nu een fietsje van een vriend lenen. :)

Met hardlopen loop ik vanaf 10 graden aan korte broek en shirtje. Met fietsen kan het vanaf een graad of 17 dus? Zal ook wel persoonlijk zijn.
Ik fiets zelf vanaf graad of 13-14 in korte broek, als zonnetje schijnt enkel shirt met korte mouw. Bij bewolkt weer er een shirtje/hemd er Onder
hardcoholic
pi_109943622
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:33 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Ik kan nu een fietsje van een vriend lenen. :)

Met hardlopen loop ik vanaf 10 graden aan korte broek en shirtje. Met fietsen kan het vanaf een graad of 17 dus? Zal ook wel persoonlijk zijn.
Is wel persoonlijk ja. Ik voetbal het hele jaar door (ook met temperaturen onder 0) in een shirt en korte broek, maar op de fiets krijg ik beneden de 15 graden toch last van m'n knieën. Vind het dan al wel fijn om met een zonnetje vanaf een graad of 10 met blote armen te fietsen alleen eigenlijk mag dit niet van de smaakpolitie.
pi_109955273
@ koffiezwartsterk. Ik heb mijn 2e hands "Jan Janssen" bij De Grimpeur in Babberich gehaald. Goede service en een goede prijs.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:56:15 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109955949
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 19:59 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Telefoon rekening is geen probleem, heb nog een onbeperkt internet abbo :P

Schokken kan hij ook prima tegen, regelmatig laten vallen zonder krassen of scheuren, behalve als hij uit de houder valt natuurlijk, iets waar ik dus over twijfel :P in regen fietsen doe ik sowieso niet :D

Batterij duur gaat zeker een paar uur mee met continue laden, gebruik hem regelmatig als navigatie systeem zonder problemen, dus dat komt wel goed :P

Twijfel dus alleen of dat ding wel stevig genoeg is om je telefoon veilig mee te vervoeren :') heb geen zin in dat dat ding onderweg eruit kiepert

Leuke ervan is wel dat hij de precieze route op een kaartje aangeeft + bewaard en synct met je agenda, zo kan je dus simpel het verschil tussen bijvoorbeeld het begin en eind van wielerseizoen bekijken :)
Collega deed dat ook, maar heeft toch maar een gps gekocht omdat zijn telefoon toch vaak een beetje vochtig werd.
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:11 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb je je wel eens afgevraagd wat er met de accuduur gebeurt als het scherm de hele tijd op volle sterkte aan staat? En met je telefoonrekening als je kaartjes downloadt ;) Nog even afgezien van het feit dat een telefoon niet tegen regen kan, waarschijnlijk ook niet tegen de schokken en veel te groot en lelijk is om op een stuur(pen) te monteren.
Voor mij is GPS trouwens niet nauwkeurig en betrouwbaar genoeg als het op fietscomputerfuncties aankomt.
In welk opzicht is GPS niet nauwkeurig?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 5 april 2012 @ 20:57:43 #232
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109956038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

In welk opzicht is GPS niet nauwkeurig?
Denk dat eentwee bedoelt dat hij GPS gegevens niet nauwkeurig genoeg vind voor bepaling van de afstand en snelheid ;). En dat zijn ze meestal ook niet als je het vergelijkt met de manier waarop een fietscomputer dit meet
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  donderdag 5 april 2012 @ 20:59:09 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109956130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:57 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Denk dat eentwee bedoelt dat hij GPS gegevens niet nauwkeurig genoeg vind voor bepaling van de afstand en snelheid ;). En dat zijn ze meestal ook niet als je het vergelijkt met de manier waarop een fietscomputer dit meet
Voor hoogte kan ik dat wel begrijpen, maar voor afstand/snelheid is het net zo nauwkeurig als een fietscomputer.
Dat de uitkomst anders is ligt aan de manier van opslaan. Als ik ga fietsen met de groep zijn er 2/3 die runkeeper aan hebben staan. 1tje heeft een fietscomputer die bij elke stop en bij (zeer) lage snelheden de meting stopt (magneet komt niet binnen tijd X langs de sensor, dus je staat stil aldus de fietscomputer). Daardoor zal zijn topsnelheid en gemiddelde snelheid iets hoger liggen (uitgaande van een plotselinge sprint die niet al te lang duurt). Maar de afstand blijft hetzelfde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 5 april 2012 @ 21:01:48 #234
308981 Narcotical
Best in the World
pi_109956303
GPS is voor totale afstand en gemiddelde snelheid misschien net zo nauwkeurig. Maar wat betreft bv de snelheid kan een GPS signaal wat achterliggen waardoor je actuele snelheid niet altijd helemaal accuraat is. Een goed ingestelde fietscomputer is altijd accuraat
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_109957347
Ik gebruik altijd gewoon de fietscomputer voor de snelheid/afstand/hartslag en gebruik GPS op mijn telefoon om de route op te slaan. Ideale combi :)

(en ik ben te gierig om een Garmin te kopen.....)
pi_109960197
Ik ben uiteindelijk wel voor een Garmin (500) gegaan. Ten eerste omdat ik nu mijn hartslag en cadans kan meten, en ten tweede omdat mijn telefoon het gewoon gaat begeven vanwege het zweet nu het steeds warmer wordt hier (ook omdat ik wil zien wat ik precies fiets, omdat ik mijn telefoon hangend aan zo´n ding om mijn nek onder mijn kleding heb).
  donderdag 5 april 2012 @ 22:08:30 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109960405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:04 schreef firewirecable het volgende:
Ik ben uiteindelijk wel voor een Garmin (500) gegaan. Ten eerste omdat ik nu mijn hartslag en cadans kan meten, en ten tweede omdat mijn telefoon het gewoon gaat begeven vanwege het zweet nu het steeds warmer wordt hier (ook omdat ik wil zien wat ik precies fiets, omdat ik mijn telefoon hangend aan zo´n ding om mijn nek onder mijn kleding heb).
Je kan ook houder kopen voor op je stuur. Vrienden van me hebben er 1tje van een euro of 70, maar wel goede kwaliteit. Goedkoper zijn ze er ook vast.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 5 april 2012 @ 22:09:46 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_109960458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
GPS is voor totale afstand en gemiddelde snelheid misschien net zo nauwkeurig. Maar wat betreft bv de snelheid kan een GPS signaal wat achterliggen waardoor je actuele snelheid niet altijd helemaal accuraat is. Een goed ingestelde fietscomputer is altijd accuraat
GPS zal altijd wat achterliggen ja.
Anyway. Men moet gewoon een garmin 500/800 kopen. Heb je er ook geen gezeur mee :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_109960703
@ kanovinnie: Ik ga voor mijn KaqueBerry echt geen houder kopen (veel te groot en lelijk)... haha
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2012 @ 22:50:34 #240
73911 ultra_ivo
pi_109962830
Op het vlakke land klopt de afstand wel. In de bergen niet. De GPS meet in het horizontale vlak, je fietscomputer (en je benen) in het diagonale vlak.
pi_109963978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je kan ook houder kopen voor op je stuur. Vrienden van me hebben er 1tje van een euro of 70, maar wel goede kwaliteit. Goedkoper zijn ze er ook vast.
Heb inmiddels het houdertje voor iPhone gekocht. (15 euro) Ding klikt zicht vast op de vier hoeken van telefoon en past precies. Door middel van soort trek lint klem je hem op je fiets, blijft perfect zitten en makkelijk er weer af te halen :)

Heb er groot stuk klinkerweg met veel drempels en gaten mee gereden en bleef perfect zitten, ben er dus tevreden mee :Y
hardcoholic
pi_109971437
ikzelf heb een Garmin Dakota 20 op mijn stuur zitten. Heeft alle functies die een edge ook heeft, maar dan goedkoper :)
Je kunt er een cadansmeter en een hartslagmeter op aansluiten (zit er niet standaard bij, dus zul je dan los moeten kopen) maar ook zonder.. prima ding. Slaat de routes op, laat je zelf geinstaleerde routes na fietsen, navigeert je van a naar b.. ideaal!!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_109981973
Zojuist m'n eerste fietstochtje gemaakt op een geleende fiets :)

Viel me nog wel tegen om een lekker tempo vast te houden, die 30 km/h heb ik maar laten varen. Uiteindelijk 37,55 km (Runkeeper of 38,65 km op fietstellertje) gedaan in 1u27.

Al met al is het me goed bevallen en ga ik het de komende weken nog een paar proberen op deze leenfiets. Ik heb wel het idee dat ik nog niet helemaal lekker zit. Ik heb er moeite mee om de hele tijd voorover in de beugels van het stuur te hangen, handen bovenop het stuur is comfortabeler. Over comfortabel gesproken, ik moet m'n zitvleesch ook ff trainen zeg, wat een kruisiging! En dat op goede vrijdag _O- :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:43 schreef firewirecable het volgende:
@ koffiezwartsterk. Ik heb mijn 2e hands "Jan Janssen" bij De Grimpeur in Babberich gehaald. Goede service en een goede prijs.
Dank voor de tip, wellicht dat ik er binnenkort wel ff langs ga, mooi tochtje in ieder geval :) Ik hoop wel dat de service beter is dan hun website :'(
pi_109982147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:12 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Zojuist m'n eerste fietstochtje gemaakt op een geleende fiets :)

Viel me nog wel tegen om een lekker tempo vast te houden, die 30 km/h heb ik maar laten varen. Uiteindelijk 37,55 km (Runkeeper of 38,65 km op fietstellertje) gedaan in 1u27.

Al met al is het me goed bevallen en ga ik het de komende weken nog een paar proberen op deze leenfiets. Ik heb wel het idee dat ik nog niet helemaal lekker zit. Ik heb er moeite mee om de hele tijd voorover in de beugels van het stuur te hangen, handen bovenop het stuur is comfortabeler. Over comfortabel gesproken, ik moet m'n zitvleesch ook ff trainen zeg, wat een kruisiging! En dat op goede vrijdag _O- :')

[..]

Dank voor de tip, wellicht dat ik er binnenkort wel ff langs ga, mooi tochtje in ieder geval :) Ik hoop wel dat de service beter is dan hun website :'(
Is ook niet de bedoeling hoor, om de hele tijd voorover in de beugels te hangen ;) Ik zelf fiets 90% van de tijd met m'n handen op de shifters of op het stuur.
pi_109986042
Wegens vergaande slijtage en roestschade wil ik zo ongeveer de hele aandrijflijn van mijn fiets vervangen (voorderailleur, kettingbladen, ketting en cassette). Het gaat hier niet om een wielrenfiets, maar om een zogenaamde hybride. Ik ben daarom niet op zoek naar het beste van het beste, maar naar materiaal dat mij met het meeste fietsplezier en toch voor een schappelijke prijs van A naar B brengt.

Huidige configuratie:
- Deore (FD-M590 ?) top swing derailleur
- 44/32/22T bladen (Suntour, steek 104 mm en 64 mm) op een Suntour MD 350 crank
- 11-32 Shimano Deore CS-HG50 9-speed Cassette
- KMC ketting (type weet ik niet meer)

Dit wil ik vervangen door
- Deore FD-M590 top swing derailleur
- 48/36/26T bladen Shimano FD-M510 of FD-M590
- 14-25 CS-HG50 Tiagra/Sora 9-speed Cassette
- Ketting Shimano CN-HG53

En dan mijn vragen:
- Moet ik bij de keuze van kettingbladen alleen kijken naar de steek en wat de derailleur aankan of zijn er nog andere zaken van belang?
- Kan ik Deore kettingbladen zonder probleem combineren met een Tiagra/Sora cassette?
- Zijn de M510 kettingbladen simpelweg wat oudere Deorebladen dan M590?
- Ik zie hier termen als pin 6,6 mm en pin 14 mm. Wat betekent dat?

Hopelijk kan een van jullie mij helpen met mijn vragen! :)
pi_110173699
kleine vraag, ik zoek een eenvoudig doch licht slotje voor als ik tussendoor even de racefiets op slot wil zetten om n plasje te doen of wat te drinken te kopen
wat voor slot raden jullie aan?
is dit wat > http://www.12gotrading.nl/accessoires/sloten/abus_numerino_1290
pi_110174346
Vriend van mij verkoopt een aardige beginnersfiets. Alu Principia Gaia, ca. 56.5cm bovenbuis, balhoofd 15.7cm zonder lagers (met lagers dus ruim 2cm meer). 9sp Campa Veloce met Centaur compact crankstel, oerdegelijke Rigida DP18 velgen met Veloce naven. Evt pedalen ter overname (Look Keo). Meer info pm.
pi_110244988
@ koffiezwartsterk: de website is inderdaad uit het HTML tijdperk, maar denk maar zo, hoe minder aandacht aan de website, hoe meer aandacht voor de klanten! Ik heb in ieder geval een prima service gekregen!

(ligt het aan mij of werkt de quote knop niet?)
pi_110246669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:08 schreef firewirecable het volgende:
@ koffiezwartsterk: de website is inderdaad uit het HTML tijdperk, maar denk maar zo, hoe minder aandacht aan de website, hoe meer aandacht voor de klanten! Ik heb in ieder geval een prima service gekregen!

(ligt het aan mij of werkt de quote knop niet?)
Adblock aan? Was bij mij het probleem.
pi_110247084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:08 schreef firewirecable het volgende:
@ koffiezwartsterk: de website is inderdaad uit het HTML tijdperk, maar denk maar zo, hoe minder aandacht aan de website, hoe meer aandacht voor de klanten! Ik heb in ieder geval een prima service gekregen!

(ligt het aan mij of werkt de quote knop niet?)
Bij de grimpeur betaal je wel genoeg voor service en een goede website :')

Gebruik je safari? :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')