En Easyjet, maar die is niet zo goedkoop meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vueling op 24 maart al. Je hebt Air Europa nog die hun capaciteit gaan opschroeven vanaf Amsterdam (ik meen double daily 737), en transavia.com vanaf Rotterdam.
Ah ja nog vergeten ook. Nogsteeds keuze zat dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En Easyjet, maar die is niet zo goedkoop meer.
Voor Ryanair heb ik nog 120 euro op m'n Wirecard staan, dus daar geef ik de voorkeur aan. Maar goed, er zijn nog genoeg andere bestemmingen in Spanje.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ah ja nog vergeten ook. Nogsteeds keuze zat dus
Het is maar goed dat ik niet voor Finnair werk, want ik geloof niet zo in dergelijke routes naar China. Want touristtechnisch is het niet zo'n interessante bestemming, (de gemiddelde tourist), en op gebied van economische ontwikkeling en daardoor ontstane vraag van zakelijke vluchten lijkt mij wat beperkt, een bedrag van 510 euro geeft ook hier al aan dat de Yield toch wel onder druk staat. Er valt voor Finnair zeker wat te verdienen op de Aziatische markt, daar richten zij zich volledig op, dus deze past wel in het plaatje in dat opzicht, maar ik zie voor deze bestemming geen lang bestaansrecht, aangezien je het simpelweg van de Chinese Middenklasse zal moeten hebben welke meer belang hecht aan goedkopere tarieven dan aan comfort.quote:Op zondag 29 april 2012 17:40 schreef just.in.case het volgende:
Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen: FinnAir opent een nieuwe route naar Chongqing, China. Voor 510 euro vlieg je retour van AMS via HEL daarheen. Als je 10.000 miles hebt kan het zelfs voor 400 retour.
quote:EVT stunt verder: voor ¤5 naar eiland
Gepubliceerd op 16 mei 2012, 09:23
Laatst bijgewerkt op 16 mei 2012, 09:25
WEST-TERSCHELLING - De Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) blijft stunten met de prijs voor een bootkaartje naar Terschelling.
Afgelopen maand zette de EVT rond de tienduizend mensen gratis over naar Terschelling. Een succes, aldus de reder die een nieuwe actie verzon.
Tot het einde van het jaar vraagt de concurrent van Rederij Doeksen ¤5 voor een enkeltje naar het eiland.
http://www.lc.nl/frieslan(...)%82%AC5-naar-eiland-
veel industrie daar, waar Nederlandse bedrijven in geïnvesteerd hebben geloof ik. als je er rechtstreeks op vliegt, hoef je niet te concurreren met andere maatschappijen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:38 schreef just.in.case het volgende:
Het aardige is dat FinnAir zeker niet alleen staat. Zo heeft KLM recent nieuwe routes naar Xiamen en Hangzhou geopend, naast de al bestaande directe vluchten naar Beijing, Shanghai, Chengdu, Guangzhou, en Hong Kong. Met name Hangzhou verbaasd mij omdat dat op minder dan 1,5 uur met de trein van Shanghai ligt.
Geniaal.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:05 schreef Fogel het volgende:
Widerøe heeft weer "The Explore Norway Ticket", onbeperkt vliegen twee weken lang voor een hele gunstige prijs. Klik hier voor meer info: http://www.wideroe.no/explorenorway
quote:Wizz Air start proef met betalen voor handbagage
De Hongaarse lowbudget luchtvaartmaatschappij Wizz Air start met een proef waarbij moet worden betaald voor handbagage. Het is de eerste Europese maatschappij die deze maatregel introduceert, nadat eerder al in de Verenigde Staten Spirit Airlines en Allegiant Air passagiers lieten betalen voor handbagage.
Wizz Air, met haar opvallende roze vliegtuigen, heeft aangekondigd dat bij wijze van proef alle passagiers tien euro moeten betalen voor het meenemen van grotere bagagestukken. Reden voor deze proef is het groeiend aantal problemen dat passagiers te veel handbagage meenemen aan boord van het vliegtuig. Hierdoor heeft de lowbudget maatschappij niet zelden last van vertragingen omdat er geen ruimte meer is voor trolley's in de bagagevakken en het personeel de bagage alsnog in het ruim moet plaatsen.
De proef wordt in eerste instantie alleen uitgevoerd op de route van Londen Luton naar Katowice in Polen en geldt dus alleen voor grotere bagagestukken. Het is niet uitgesloten dat de maatregel later ook op andere vluchten wordt toegepast. Wizz Air vliegt onder andere vanaf Eindhoven naar verschillende Oost-Europese bestemmingen.
http://reisbijbel.nl/reis(...)alen-voor-handbagage
Ik had e.e.a. ook hier moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:55 schreef ozzietukker het volgende:
http://luchtvaartnieuws.n(...)alen_voor_handbagage
Op de Wizz Air site staat het volgende;
[..]
Gelukkig gaat het om een proef op één route, maar ik vermoed dat het boardingproces op deze manier nou niet versneld gaat worden, integendeel, de discussie die dit bij de gate gaat opleveren als tassen maar iets te groot zijn zal bij elke vlucht weer terug gaan komen.
Daarnaast, mag de tas dan niet in het bagagerek gestopt worden? Gaat het cabinepersoneel hierop controleren?
Ik begrijp dat Wizz Air zoekt naar mogelijkheden om meer geld te verdienen, maar op deze manier voortouw willen nemen met extra regels die het juist complexer maken voor het grond en cabinepersoneel zal in mijn ogen net het tegengestelde effect gaan bereiken. Juist het vereenvoudigen van procedures versnelt de boardingprocedure, een extra uitzondering betekent een extra handeling wat weer extra tijd zal betekenen.
Als ze nou gewoon die bagage eens gaan controleren bij de gate. Staat altijd heel stoer zo'n afmetingenweegschaal, maar je ziet standaard van die tjappies met een rugzak, een te grote trolley en een tas van de taxfree aan boord lopenquote:Reden voor deze proef is het groeiend aantal problemen dat passagiers te veel handbagage meenemen aan boord van het vliegtuig.
Precies, gewoon keihard de maximale afmetingen naleven! Ik heb niet voor niets een rugzak die netjes binnen de maten valt, vooral een diepte van max 20 cm was lastig te vinden. En dan lopen er inderdaad doodleuk van die lamlullen met te grote bagage mee naar binnen...quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon die bagage eens gaan controleren bij de gate. Staat altijd heel stoer zo'n afmetingenweegschaal, maar je ziet standaard van die tjappies met een rugzak, een te grote trolley en een tas van de taxfree aan boord lopen
Hangt wel een beetje van de luchthaven af, maar ik zie inderdaad wel eens bagage aan boord die toch wat groot lijkt, soms is er sprake van willekeur, maar als men de regels weer te streng toepast krijg je weer discussie aan de gate, bij vluchten die optijd vertrekken is er niets aan de hand, maar voor vluchten die vertraagd zijn ga je die natuurlijk uit de weg.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, gewoon keihard de maximale afmetingen naleven! Ik heb niet voor niets een rugzak die netjes binnen de maten valt, vooral een diepte van max 20 cm was lastig te vinden. En dan kopen er inderdaad doodleuk van die lamlullen met te grote bagage mee naar binnen...
Zojuist meegevlogen en FinnAir bevalt goed. Stopover in Helsinki ligt op de route, en het vliegveld is redelijk klein dus alles verloopt snel. Op deze route wordt gevlogen met vrijwel nieuwe A330-300s, met een kantelbaar scherm inclusief tv, radio, en zelfs sms/email ontvangst (betaald) in economy class.quote:Op zondag 29 april 2012 17:40 schreef just.in.case het volgende:
Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen: FinnAir opent een nieuwe route naar Chongqing, China. Voor 510 euro vlieg je retour van AMS via HEL daarheen. Als je 10.000 miles hebt kan het zelfs voor 400 retour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |