abonnement Unibet Coolblue
pi_100571747
als ik zo een prioriteiten lijstje maak, kijk je eerst naar het frame, dan de groep en dan de wielen.
Het frame moet de juiste maat zijn, anders ga je het fietsen nooit leuk vinden omdat je iedere keer met veel pijn terugkomt. Een frame kan je ook niet eenvoudig vervangen voor een ander frame, je zit dan al snel aan een hele nieuwe fiets. Verkeerde maat is dus direct een deal-breaker!
De groep moet doen waarvoor jij het wilt gebruiken.Ik zal dan vooral op schakel en remmateriaal letten. Eventueel een versleten kettingblad, cassette of remblokjes is erg eenvoudig zelf te vervangen en hoeft niet heel veel te kosten.
Vanuitgaande dat je niet veel overgewicht hebt zullen de meeste wielen wel goed zijn. Mochten ze niet bevallen, zijn wielen ook heel eenvoudig up te graden.
pi_100572118
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:30 schreef Mieks het volgende:
Hoi allemaal,

Ik wil graag beginnen met wielrennen, maar ik heb niet zo'n goed idee waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken in de OP bij de links maar goed.
Ik ben 177 cm, en zou graag beginnen op een tweedehands fiets, ik heb geen enkel idee over frames en zo (ben een vrouw) Waar kan ik het beste zoeken? Buiten Markplaats om en zo, want denk dat het inderdaad dat het belangrijk is om bij een speciaalzaak te kopen.

Ik woon in de omgeving van Den Bosch.

Alvast bedankt!

Miek
Ga anders eens bij Johan Koolen op het Hinthamereinde kijken. Daar kun je je maat laten opnemen en die hadden vroeger in elk geval ook wel redelijk wat tweedehands aanbod.
pi_100577908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:46 schreef Narcotical het volgende:
Als je 2e hands zoekt zit je bijna vast aan marktplaats, tenzij je toevallig een FM tegenkomt die er een aantal heeft staan.. ;).

Frame's zijn niet eens het allerbelangrijkste, het grootste belang ligt in de groep (dus het schakelgebeuren, tandwielen, cassette enz.) en de wielen.. Je wilt een goede groep erop hebben zitten die toereikend is voor jou gebruik, je wilt er natuurlijk ook geen peperdure groep op hebben als je dat er niet aan af verbruikt.. ;). Wielen zijn belangrijk omdat je wielen wilt je een goede stabiliteit geven op de weg en dus niet gaan zwabberen. Daarvoor moet je dus wielen nodig hebben die je gewicht goed kunnen hebben. Daar je een vrouw bent en niet uitzonderlijk groot denk ik dat dat niet een heel erg groot probleem gaat zijn.. ;). Een frame is wel van belang als het gaat om de maat. Je wilt dat je fiets precies de goede maat is voor jou, dit kun je doen door je bij een FM te laten opmeten. Dit is wel aan te raden omdat hier ook een hele afstelling van je fiets uit komt rollen ;). Voor een indicatie kan je je binnenbeenlengte meten en deze omrekenen naar een geschatte framemaat via diverse sites.

Ik hoop dat je zo een beetje op weg bent geholpen :)
Dankjewel!
Dan heb ik in ieder geval een idee. Ga in ieder geval gewoon verder zoeken op Marktplaats en dan heb ik een idee. Super bedankt, en dat opmeten ga ik sowieso doen!
pi_100577954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Met 1m77 ga je iig geen grote problemen met de maatvoering hebben. Dan kun je toe met allerhande standaardmaten (niet alleen het frame maar een aantal onderdelen varierend van cranks (lengte) tot remgrepen.
Dankje! Scheelt weer dat ik zo gemiddeld ben ;-)
pi_100578032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:40 schreef Holenbeer het volgende:
Dals ik zo een prioriteiten lijstje maak, kijk je eerst naar het frame, dan de groep en dan de wielen.
Het frame moet de juiste maat zijn, anders ga je het fietsen nooit leuk vinden omdat je iedere keer met veel pijn terugkomt. Een frame kan je ook niet eenvoudig vervangen voor een ander frame, je zit dan al snel aan een hele nieuwe fiets. Verkeerde maat is dus direct een deal-breaker!
De groep moet doen waarvoor jij het wilt gebruiken.Ik zal dan vooral op schakel en remmateriaal letten. Eventueel een versleten kettingblad, cassette of remblokjes is erg eenvoudig zelf te vervangen en hoeft niet heel veel te kosten.
Vanuitgaande dat je niet veel overgewicht hebt zullen de meeste wielen wel goed zijn. Mochten ze niet bevallen, zijn wielen ook heel eenvoudig up te graden.
Dankje. Zoals al gezegd werd ga ik dat 'opmeten' in ieder geval doen en dan weet ik waar ik op moet letten. Heb geen overgewicht of zo..dus heb het idee dat het allemaal vrij 'gemiddeld' kan
pi_100643959
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:34 schreef Zeekaas het volgende:

Mijn budget is ¤500

...


Of hebben jullie nog betere opties?

Bij voorbaat dank :)
Beste optie is gewoon even doorsparen. Klinkt wat lullig, maar zo denk ik er echt over. Koop minimaal een Tiagra afgemonteerde fiets, niets daaronder. Het liefst nog een volledige 105-afgemonteerde fiets. En laat je eerst goed opmeten voor je een fiets koopt. Een verkeerde frame-maat kan je fietsplezier enorm bederven, en is dus echt van extreem belang!

Een racefiets kopen is niet iets wat je 'ff snel' kan doen. Helaas.
pi_100652523
Ik heb al het een en ander gelezen op het forum en er staat een heleboel info op, maar toch ga ik een paar vragen stellen.

Ik wil binnenkort mijn eerste racefiets kopen. Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik vooral recreatief gaan fietsen zeg 1-2 keer per week (maar dan wel wel voluit en niet inhouden). En dan af en toe een wedstrijdje. Ik denk zelf aan nieuwe fiets rond de 800 euro, maximaal 1000. Omdat ik eerst wil kijken hoe het bevalt en verder toch weinig vergelijkingsmateriaal heb, dus kleine verschillen niet zal merken (denk ik).

1. Kun je als vrouw beter een vrouwenmodel kopen of is een mannenmodel waar je een ander zadel op laat zetten en het stuur wat verzet ook prima?

2. Is een Sora montage slecht? Ik begrijp dat dit de minst goede is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook slecht is. Zal ik dat als beginner ook merken/hoe is het verschil te merken?

3. Wat moet een 'starters'fiets volgens jullie echt hebben, of wat is ideaal om mee te beginnen?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:38:27 #208
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100653532
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:16 schreef moniqueen het volgende:
Ik heb al het een en ander gelezen op het forum en er staat een heleboel info op, maar toch ga ik een paar vragen stellen.

Ik wil binnenkort mijn eerste racefiets kopen. Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik vooral recreatief gaan fietsen zeg 1-2 keer per week (maar dan wel wel voluit en niet inhouden). En dan af en toe een wedstrijdje. Ik denk zelf aan nieuwe fiets rond de 800 euro, maximaal 1000. Omdat ik eerst wil kijken hoe het bevalt en verder toch weinig vergelijkingsmateriaal heb, dus kleine verschillen niet zal merken (denk ik).

1. Kun je als vrouw beter een vrouwenmodel kopen of is een mannenmodel waar je een ander zadel op laat zetten en het stuur wat verzet ook prima?

2. Is een Sora montage slecht? Ik begrijp dat dit de minst goede is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook slecht is. Zal ik dat als beginner ook merken/hoe is het verschil te merken?

3. Wat moet een 'starters'fiets volgens jullie echt hebben, of wat is ideaal om mee te beginnen?
1. Een wat kleinere mannenmaat is vaak ook prima :).

2. Sora is voor recreatieve beginners opzich prima, maar als je wat meer uit je fiets wilt zul je toch richting 105 moeten gaan denken ;). Verschillen zijn er wel, hoe beter de groep hoe directer deze schakelt etc. ;).

3. Wat ik persoonlijk erg belangrijk vind voor een startersfiets is dat je geen miskoop doet en dat deze de goede maat heeft. Verkeerde maat fiets is echt een mega-afknapper als je nog niet zeker weet of je het wel heel erg leuk vind. Verder is het belangrijk erop te letten dat de wielen stevig genoeg zijn voor je gewicht, maar dat is bij vrouwen meestal geen probleem ;). En het oog wil natuurlijk ook wat: een fiets die je zelf heel mooi vind helpt altijd wel mee als motivatie om meer te fietsen :). Ideale afmontage voor een beginner is mijn ogen tiagra of 105 of uiteraard een gelijke groep van campa of sram.. ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100657070
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:38 schreef Narcotical het volgende:

[..]

1. Een wat kleinere mannenmaat is vaak ook prima :).

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dan wil ik daar wel aan toevoegen dat mijn vriendin bijvoorbeeld nooit goed op een "mannenfiets" heeft gezeten :P Het blijft gewoon erg verschillend per persoon. Ik zou je iig willen aanraden om tenminste 1 vrouwenfiets te proberen. Mocht het model voor mannen dan beter "zitten" dan is de keuze snel gemaakt :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:10:47 #210
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100657404
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:38 schreef Narcotical het volgende:

[..]

1. Een wat kleinere mannenmaat is vaak ook prima :).

2. Sora is voor recreatieve beginners opzich prima, maar als je wat meer uit je fiets wilt zul je toch richting 105 moeten gaan denken ;). Verschillen zijn er wel, hoe beter de groep hoe directer deze schakelt etc. ;).

3. Wat ik persoonlijk erg belangrijk vind voor een startersfiets is dat je geen miskoop doet en dat deze de goede maat heeft. Verkeerde maat fiets is echt een mega-afknapper als je nog niet zeker weet of je het wel heel erg leuk vind. Verder is het belangrijk erop te letten dat de wielen stevig genoeg zijn voor je gewicht, maar dat is bij vrouwen meestal geen probleem ;). En het oog wil natuurlijk ook wat: een fiets die je zelf heel mooi vind helpt altijd wel mee als motivatie om meer te fietsen :). Ideale afmontage voor een beginner is mijn ogen tiagra of 105 of uiteraard een gelijke groep van campa of sram.. ;)
Eens, behalve dat 105 voor een beginner eigenlijk onzin is. Tiagra scheelt meestal best wat in de prijs en dat voldoet ook prima.

Overigens: 1 a 2 keer per week fietsen en dan af en toe een wedstrijdje? Dat gaat je dan denk ik vies tegenvallen......tenzij het om clubwedstrijdjes gaat of koersjes op de wielerbaan.
.
pi_100661832
Eindelijk........
Volgende week wordt hij bij me afgeleverd. Hopelijk nog een paar weekjes mooi weer om er van te genieten.



Rose Versand Pro SL 2000
Volledig 105 afmontage.

Heb er zin an.
MOest ik effe kwijt. ^O^

Masssl
pi_100670294
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:50 schreef diamond591 het volgende:
Eindelijk........
Volgende week wordt hij bij me afgeleverd. Hopelijk nog een paar weekjes mooi weer om er van te genieten.

[ afbeelding ]

Rose Versand Pro SL 2000
Volledig 105 afmontage.

Heb er zin an.
MOest ik effe kwijt. ^O^

Masssl
Erg mooie fiets ^O^
pi_100670309
mooie fiets hoor
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:51:46 #214
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100671509
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:50 schreef diamond591 het volgende:
Eindelijk........
Volgende week wordt hij bij me afgeleverd. Hopelijk nog een paar weekjes mooi weer om er van te genieten.

[ afbeelding ]

Rose Versand Pro SL 2000
Volledig 105 afmontage.

Heb er zin an.
MOest ik effe kwijt. ^O^

Masssl
Lekker hoor ^O^
.
pi_100706432
Hallo,

Ik ben op deze regenachtige dag bezig geweest met het zoeken naar een fitnessbike die in mijn budget past. Ik kom op de onderstaande fietsen uit die ongeveer even duur zijn. Ik zoek echt een fitnessbike waarmee ik ook snelheid kan maken. Kan iemand mij adviseren welke fiets het beste is?

Vast bedankt!

Cube SL cross
Frame: HPA Crossroad Triple Butted
Voorvork: Aluminium Rigid Voorvork:
Balhoofdstel: FSA NO. 10 semi-integrated
Stuurpen: Easton EA30, 25.4mm
Stuur: Easton EA30 Riser
Handvatten: CUBE Double Doumeter
Derailleur achter: Shimano Deore LX RD-T661 Top Normal
Derailleur voor:Shimano Deore FD-M591 Down Swing, 34.9mm
Shifters: Shimano Deore SL-M590 Rapidfire-Plus, 9-Speed
Bremshebel Tektro Eclipse Alu
Remmen: Shimano BR-M422 V-Brake Front & Rear
Crankstel: Shimano FC-M431 48x36x26T., 170mm, Shimano BB-UN26, Ketting:guard
Cassette: Shimano CS-HG50 11-32T., 9-Speed
Ketting: KMC X9 Double Durability
Velgen: Schürmann Yak 622 V-Brake
Naaf voor: Shimano Tiagra HB-4500
Naaf achter:Shimano Tiagra FH-4500
Spaken: DT Industry 2.0 silver
Buitenband: Schwalbe CX Pro
Binnenband: Schwalbe Impac AV17
Velglint: Schwalbe 22-622
Pedalen: Fasten Alloy
Zadels: Scape Active 63
Zadelpen: RFR Complight 31.6mm
Zadelpenklem: Scape Close 34.9mm
Gewicht: 10,9 kg

Merida speeder T3
Versnellingen 27
Frame Speeder-V-Single
Voorvork Speeder Lite
Voorderailleur Shimano R443 34.9
Achterderailleur Shimano 105GS
Shifters Shimano SL-R440-3 / Shimano SL-R440-9
Remhendel Avid FR5
Remmen Avid Single Digit 3
Crankstel FSA Vero 52-42-30
Bracket as Shimano Cartridge
Ketting Shimano CN-HG53
Naven Shimano Tiagra
Velgen Speeder Pro V
Cassette Shimano CS-HG50-9 11-25
Spaken Black stainless-P
Banden Maxxis Detonator 32
Stuur X-Mission Comp CEN Flat 600
Stuurpen X-Mission Comp CEN
Balhoofdstel M10 Neck
Zadelpen XM Comp D SB15 31.6
Zadel X-Mission Side-2
Pedalen XC Alloy

Giant Rapid 2 2011 Antraciet-wit
Super lichtgewicht ATB On road fiets
Frame Rapid ALUXX Aluminum 9,0 kg
Voorvork Rapid Composite
Stuur Giant Connect
Stuurpen Giant Connect
Zadelpen Giant Connect
Zadel Giant Defy
Pedalen Wellgo
Shifters Shimano SL-R440
Voor derailleur Shimano FD-R453
Achter derailleur Shimano Tiagra
Remmen Tektro TK-R358
Cassette Shimano HG50
Ketting KMC HG73
Crankset Shimano FC-R453
Bottom Bracket Shimano BB-ES25
Velgen Giant S-R2
Naven Formula
Spaken Black Stainless Steel
Banden Giant P-R3 Flatguard
Compleet met Alloy bar-ends
Verkrijgbaar in verschillende maten

Staiger AlaskaRahmen: Staiger Aluminium 6061 CMW double butted superlight
Gabel: Suntour NRX-D LO lockout, Federung: Stahlfeder/Öl, Federweg: 63 mm
Schaltwerk: Shimano Deore M 592 Shadow, 27-Gang
Schalthebel: Shimano Deore SL-M 590, Rapidfire mit Ganganzeige
Umwerfer: Shimano Deore M 590, Dual Pull, Top Swing, 31,8 mm
Kette: Shimano HG 53
Kasette: Shimano HG 50, 11-34 Zähne, 9-fach
Kurbelsatz: Shimano Deore M 591, 48-36-26 Zähne mit Schutzscheibe, 2-piece crankset
Innenlager: Shimano Deore M 591, 2-piece
Bremshebel: Magura HS 11, Aluhebel
Bremsen: Magura HS 11, hydraulische Felgenbremsen
Nabe vorn: Shimano Deore M 590, Alunabe mit Schnellspanner
Nabe hinten: Shimano Deore M 590, Kassettennabe mit Schnellspanner
Speichen: DT Nirostaspeichen, schwarz 2,0 mm
Felgen: Ryde Snyper, Alu-Hohlkammerfelgen geöst
Reifen: Schwalbe Smart Sam, 37-622, SV Ventil
Steuersatz: VP A45AC, A-Head, semi-integriert, 1 1/8“
Vorbau: XLC Comp
Lenker: XLC Comp Alu Lowriser
Griffe: XLC Sport Schraubgriffe
Pedale: Wellgo C 29 Alu, rutschsicher mit Reflektoren
Sattel: Selle Italia X2
Sattelstütze: XLC Comp 27,2 mm, Alu Patent, Schelle mit Schnellspanner
pi_100707264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dan wil ik daar wel aan toevoegen dat mijn vriendin bijvoorbeeld nooit goed op een "mannenfiets" heeft gezeten :P Het blijft gewoon erg verschillend per persoon. Ik zou je iig willen aanraden om tenminste 1 vrouwenfiets te proberen. Mocht het model voor mannen dan beter "zitten" dan is de keuze snel gemaakt :)
Wist je wel dat er tussen een heren en dames frame maar zo'n 8mm tot 2cm verschil zit in de bovenbuis? Een goede maat qua herenfiets kan dus prima. Maar vaak koopt een vrouw een te groot frame omdat die kleinste maten vaak te klein ogen en denken ze dat het te klein is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100708981
Ach, jij bent toch ook met mms bezig als je je fiets afstelt?

En ik zei ook dat een herenfiets waarschijnlijk best zou passen, alleen gaf ik mijn (onze) ervaring dat in ons geval alleen de damesfietsen prettig zaten. Eindelijk kan ze nu rond fietsen zonder pijn. Zelfs als dat alleen maar tussen de oren zit is het me al meer dan waard ;)

Overigens is het natuurlijk niet alleen de geometrie die anders is maar ook bv dameszadel, kleiner stuur, kleinere remhendels..
pi_100718782
Bedankt voor de reacties!

Ik ben gisteren naar een paar winkels geweest en de meesten raden toch wel een damesmodel aan. Hoewel een aangepaste herenfiets ook zou kunnen, maar welk model beter voor iemand is, is afhankelijk van de beenlengte etc. Een andere zei dat het stuur naar voren gezet kan worden (ben de exacte naam van die pen even kwijt :@ ), maar dat die dan te kort zou kunnen worden en het lastig sturen is, waardoor je dus sneller valt?

Ik heb gisteren Trek, Cube en Specialized gezien. Weten jullie zo of er qua merk enig verschil in zit, of gaat het toch vooral om de montage en het framemaat?
pi_100719213
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef moniqueen het volgende:
Bedankt voor de reacties!

Ik ben gisteren naar een paar winkels geweest en de meesten raden toch wel een damesmodel aan. Hoewel een aangepaste herenfiets ook zou kunnen, maar welk model beter voor iemand is, is afhankelijk van de beenlengte etc. Een andere zei dat het stuur naar voren gezet kan worden (ben de exacte naam van die pen even kwijt :@ ), maar dat die dan te kort zou kunnen worden en het lastig sturen is, waardoor je dus sneller valt?

Ik heb gisteren Trek, Cube en Specialized gezien. Weten jullie zo of er qua merk enig verschil in zit, of gaat het toch vooral om de montage en het framemaat?
Die merken hebben allemaal een andere geometrie. Trek heeft een relatief lange bovenbuis en Cube juist kort in verhouding. De afmontage is niet gerelateerd aan het merk fiets. Die kan je bij alle merken in beperkte mate zelf bepalen. Je kan kiezen uit sram, shimano of campagnolo. Een fiets compleet kopen is altijd voordeliger en dan is het maar net met welk merk ze het in de fabriek afmonteren. Daarin kan je dan nog wel kiezen of je bijv. 105 of Ultegra wil, mocht de afmontage met shimano zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:44:42 #220
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_100731801
Wat vinden jullie hiervan als instapmodel?

http://www.bikestudio.nl/(...)trek-15.html?start=0

Is 60 euro duurder dan de 1.2 daar. Vind het wel vaag dat de remmen dan Sora zijn. Ik weet dat jullie 105 aanraden maar ik geef liever een jaar later als het mij bevalt (fietsen) opnieuw geld uit aan een switch naar een betere groep dan nu. Ik wil nu voor het totaalpakket onder de 1000 blijven als dat enigzins kan.
Dit is ook al inclusief pedalen. Dacht dat normaal gesproken je die er los bij moet kopen.

Lijkt me best een nette prijs :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:59:04 #221
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100732823
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:44 schreef PLAE@ het volgende:
Wat vinden jullie hiervan als instapmodel?

http://www.bikestudio.nl/(...)trek-15.html?start=0

Is 60 euro duurder dan de 1.2 daar. Vind het wel vaag dat de remmen dan Sora zijn. Ik weet dat jullie 105 aanraden maar ik geef liever een jaar later als het mij bevalt (fietsen) opnieuw geld uit aan een switch naar een betere groep dan nu. Ik wil nu voor het totaalpakket onder de 1000 blijven als dat enigzins kan.
Dit is ook al inclusief pedalen. Dacht dat normaal gesproken je die er los bij moet kopen.

Lijkt me best een nette prijs :)
Tiagra is ook prima voor een beginner hoor :). Pedalen moet je normaal gesproken los kopen inderdaad, maar die zijn niet vreselijk duur hoor. Overigens kunnen zulke pedalen echt niet op een racefiets :')
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100733181
Pedalen krijg je voor een prikkie bij een beetje redelijke schoenen tegenwoordig.

Verder een mooi prijsje voor een prima beginnersfiets. Alleen die Sora shifters zijn een beetje dubieus inderdaad.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:07:02 #223
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100733461
Prima beginnersfiets! Mocht je alles bij dezelfde winkel kopen en moet je natuurlijk wel regelen dat die verkoper de pedalen oid er gratis bij doet
.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:11:28 #224
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100733786
Wel grappig trouwens dat er een SRAM cassette op zit.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:14:29 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_100734010
Zijn dit geen klikpedalen dan ofzo? Ik zit al tussen die schoenen te kijken wat hierop past :+

oja zie nu dat pedalen sowieso wel meevallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')