abonnement Unibet Coolblue
pi_99611657
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:52:31 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99611770
_O- @ TT.
Niet meer actief op Fok!
pi_99611849
Lol@ TT!

Goedemorgen!
Op weg naar Nijmegen voor de 4daagse en mijn hoogzwanger-van-de-eerste-zus reageert niet op mijn sms-jes. Spanning alom!!!

Einde egopost.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:55:20 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99611850
Tis f-ing koud hier. Ik wil op m'n handen zitten, maar dan kan ik niet typen ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_99611893
Hier in kantoor is het ook koud :')

Heb trouwens mn nieuwe rokje van Zalando aan maar nog geen complimentjes ontvangen :') Ik zal vanavond eens een fotootje posten van mn outfit!
pi_99611939
:') ;(

Essay dus niet gehaald op MLA stijl. Ik moest alles netjes verbeteren enzo volgens de MLA en dan zou ik het halen.
Studiegenootje is zo lief geweest om (ze ging toch langs) mijn verbeterde versie even mee te nemen en voor te leggen aan de docent.

Heeft hij ineens vragen over mijn bronnen en dat hij ze niet academisch genoeg vindt terwijl daar in het eerste commentaar HELEMAAL NIETS over staat :')
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 10:58:59 #7
70532 loveli
N
pi_99611956
Lijstje:
vrijdag
O: koffie + chocolademelkpoeder
T: bus pringles
S: tent opzetten
L: patatje joppiesaus
T: pannekoeken zonder n maar met stroop
D: geen idee maar het was wsch vet en veel broodje truckerbal + dubbel mayo
S: tent zoeken

zaterdag
O: yoghurt met fruit
T: koffie + suiker
T: tosti
T: nuts
D: nasi
T: koffie
S: camping zoeken
T: warme chocolademelk met slagroom en een kwarkbol

zondag
O: krentebrood met roomboter en biologische geitenrookkaas (2x)
T: stom stukje cake
L: krentebrood + roomboter + rookkaas
T: kibbeling
T: kwarkbol
S: zonnebrandspul smeren, trui aan- en uittrekken ivm wisselvallig weer (17x)
T: kwarkbol
T: patatje mayo
T: bak fruit
D: broodje schoap
T: koffie met suiker en slagroom
T: koffie + espresso + suiker

[ Bericht 1% gewijzigd door loveli op 18-07-2011 13:27:17 ]
crap in = crap out
pi_99611993
Loveli :D
pi_99612003
lol loveli!
en lol @ TT
  maandag 18 juli 2011 @ 11:02:50 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99612055
Puik loveli! :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 11:03:55 #11
70532 loveli
N
pi_99612085
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Puik loveli! :')
Was 2 fruitmomentjes vergeten, die staan er nu wel bij. Maakt het meteen een stuk beter.
crap in = crap out
pi_99612094
Loveli, ik vind je sport leuk *) Weer eens wat anders dan wandelen, fietsen of fitness!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 18 juli 2011 @ 11:05:06 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99612131
Volgens mij is het lijstje van vrijdag nog het ergst :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 11:06:45 #14
70532 loveli
N
pi_99612175
Ben benieuwd naar die van Vaiz :')
crap in = crap out
pi_99612199
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
:') ;(

Essay dus niet gehaald op MLA stijl. Ik moest alles netjes verbeteren enzo volgens de MLA en dan zou ik het halen.
Studiegenootje is zo lief geweest om (ze ging toch langs) mijn verbeterde versie even mee te nemen en voor te leggen aan de docent.

Heeft hij ineens vragen over mijn bronnen en dat hij ze niet academisch genoeg vindt terwijl daar in het eerste commentaar HELEMAAL NIETS over staat :')
Zou gewoon nog een poging wagen :Y tenslotte kon je dit niet verbeteren als je het niet wist.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 18 juli 2011 @ 11:07:32 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99612200
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:06 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd naar die van Vaiz :')
Bier.
Niet meer actief op Fok!
pi_99612226
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:06 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd naar die van Vaiz :')
Je moet je optrekken aan de betere niet aan de slechtere Loveli!

Oh enne ik heb de hema mandjes :Y thnx voor het aanbod nog.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 18 juli 2011 @ 11:10:39 #18
229513 Blurred86
Live Positive
pi_99612279
wth is een broodje truckerbal?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 18 juli 2011 @ 11:11:42 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99612303
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:10 schreef Blurred86 het volgende:
wth is een broodje truckerbal?
Ik denk iets wat maar beperkt leverbaar is :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 11:11:44 #20
70532 loveli
N
pi_99612305
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:10 schreef Blurred86 het volgende:
wth is een broodje truckerbal?
Broodje bal mayo van formaat. Die was bij lange na niet zo lekker al ik hoopte.
crap in = crap out
  maandag 18 juli 2011 @ 11:14:34 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99612383
Loveli :D

D'oh @ docent van Mo :')

Ben benieuwd, Perruche! *O* Is dat het Spaansige rokje? :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99612495
Oh bah Mo, stomme docent!!
pi_99612527
zo, docent gemaild met gereviseerde versie van m'n essay, ik zou nog feedback mogen vragen, dus bij deze :') net de bevestiging gehad dat ik 't niet gehaald heb vooralsnog :') dus fijn... krijg pas ergens in augustus m'n cijfer dan -O- bah!

Maar! M'n nieuwe laptop is er! O+ *O* Dus ik ga 'm maar eens uitpakken O+ _O_
Ja doei.
pi_99612554
Zou Vais nog leven? :o
Ja doei.
pi_99612561
Ja maria, goed onthouden! Haha! Inderdaad het rode rokje :Y

De slippers waren ook wel erg leuk maar niet stevig, nog even over nadenken. 2 shirtjes ook leuk maar beetje see-through. Ene broek zat super lekker maar iets te "rock-climbing", andere superleuk...!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')