abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juli 2011 @ 08:34:32 #1
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99608913


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87, 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, 2x E30 316i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
YoshiBignose, E46 318ci
Xtr3mE, E46 318ci
• TommyGun E46 318i
Maharbal, E46 325i
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
Alicey, E34 518i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
rival, E39 528i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
YoshiBignose, E23 732i
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.



[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2011 14:05:11 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 08:34:56 #2
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  maandag 18 juli 2011 @ 08:47:09 #3
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_99609069
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  maandag 18 juli 2011 @ 08:55:30 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99609179
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:47 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik zou ze vervangen als ik jou was. Je hebt problemen achter die je niet zomaar mag hebben. Hell, met mijn BMW kan ik die bocht makkelijk met 130/140 nemen.
Dat wilde ik horen :). Vervangen staat sowieso op de lijst, m'n monteur had al bussen laten draaien om ze (de bushes) erdoor te kunnen persen (draagarmen) dus begin augustus gaan ze erin. Tot die tijd maar rustig aan doen dan... Bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2011 09:08:10 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 10:40:43 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_99611421
Ik zou ze ook laten vervangen. Volgens mij kan het wel iets van invloed hebben op het gedrag van je wielen, maar niet zo veel. Geen fijne situatie ook!

Ik weet wel dat toen ik m'n draagarmrubbers aan de voorkant kapot had, m'n auto behoorlijk zoekerig werd op hoge snelheden. Mocht hetzelfde effect aan de achterkant gelden, dan kan ik me voorstellen dat er flinke instabiliteit optreedt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_99613082
Mijn auto breekt ook uit met dit weer >:)
Facts don't care about your feelings
  maandag 18 juli 2011 @ 11:46:27 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99613361
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou ze ook laten vervangen. Volgens mij kan het wel iets van invloed hebben op het gedrag van je wielen, maar niet zo veel. Geen fijne situatie ook!

Ik weet wel dat toen ik m'n draagarmrubbers aan de voorkant kapot had, m'n auto behoorlijk zoekerig werd op hoge snelheden. Mocht hetzelfde effect aan de achterkant gelden, dan kan ik me voorstellen dat er flinke instabiliteit optreedt.
OK, maar eens kijken of er misschien meer rubbers vervangen moeten worden.

Bedankt.
  maandag 18 juli 2011 @ 13:23:21 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_99616410
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn auto breekt ook uit met dit weer >:)
Mja, ik glibber ook wel wat, maar dat komt meer doordat m'n banden compleet op hun einde lopen :P. Tijd voor nieuw rubber dus, maar eerst dit even op gummen :9
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juli 2011 @ 13:59:43 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99617786
Even een vraag die ik ook al in de SC stelde maar misschien beter hier past; iemand ervaring met het laten chiptunen van zijn BMW? Zo ja, is het bevallen, welke kan je aanraden, hoe en wat? Ik ben erg geinteresseerd in het laten chippen van mijn BMW 1, bouwjaar dit jaar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:04:05 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99617973
En de (in bestelling) mag wel weg uit de OP bij mijn naam :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:05:29 #11
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  maandag 18 juli 2011 @ 14:17:43 #12
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_99618478
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:34 schreef TommyGun het volgende:
Ik sloot 'm met [Centraal] BMW Fantopic, deel 57 - i6 4 life yo! (vraag aan de kenners...)
Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.

  maandag 18 juli 2011 @ 14:27:37 #13
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99618808
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:17 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Heb je gecontroleerd of het lager aan het uiteinde van de arm goed is? Deze kunnen erg los gaan zitten.

Zijn dat niet die bushes van 'mijn' afbeelding?

http://www.uploader.gamer(...)trailing_bush_lg.jpg

Deze gaan sowieso vervangen worden want ze zijn uitgedroogd en kraken heel erg.

Of bedoel je andere?

http://realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png
  maandag 18 juli 2011 @ 14:35:14 #14
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_99619106
Ik bedoel nummer 4, problemen daarmee komen volgens mij veel vaker voor dan de bushings die je al in bezit hebt. Je krijgt behoorlijk veel zijwaartse beweging in de arm en het wiel, zoals je ziet in het filmpje. Daardoor krijg je een sturend en zwevend effect vanaf de achterkant van de auto.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:36:02 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99619140
Laat ik het hier ook maar posten
quote:
Zo gauw ik stil sta (file/McDrive) loopt mijn koelwatertemperatuur heel snel op. Wat gek is, als ik de verwarming voluit op warm zet, komt er nauwelijks warme lucht uit.
Ga ik dan echter weer rijden, komt er heel veel, hele hete lucht uit. Daarbij loopt de temperatuur dan binnen 100 meter weer terug naar een normaal nivo. Je hoort dan ook duidelijk dat de ventilator dan pas weer gaat meedraaien. Die maakt dan ook veel geluid, dat zwaarder wordt als het toerental oploopt.
iemand een idee? e30 320i M2b20, '89
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99619147
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Even een vraag die ik ook al in de SC stelde maar misschien beter hier past; iemand ervaring met het laten chiptunen van zijn BMW? Zo ja, is het bevallen, welke kan je aanraden, hoe en wat? Ik ben erg geinteresseerd in het laten chippen van mijn BMW 1, bouwjaar dit jaar.
http://www.bimmerportal.nl/

Ook veel kennis over tuning. Je garantie verlies je. Bmw vindt zelf dat je dan maar een snellere bmw moet kopen ;(
  maandag 18 juli 2011 @ 14:44:34 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99619455
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

http://www.bimmerportal.nl/

Ook veel kennis over tuning. Je garantie verlies je. Bmw vindt zelf dat je dan maar een snellere bmw moet kopen ;(
Bedankt ouwe :* maar heeft iemand ook echt ervaringen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99619492
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bedankt ouwe :* maar heeft iemand ook echt ervaringen?
Op dat forum wel. Hier zitten volgens mij meer bmw rijders met oude gebakkies.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:47:09 #19
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99619577
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:35 schreef rycemasta het volgende:
Ik bedoel nummer 4, problemen daarmee komen volgens mij veel vaker voor dan de bushings die je al in bezit hebt. Je krijgt behoorlijk veel zijwaartse beweging in de arm en het wiel, zoals je ziet in het filmpje. Daardoor krijg je een sturend en zwevend effect vanaf de achterkant van de auto.
Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.

Mocht ik meer weten een dezer dagen dan post ik het wel.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:12:20 #20
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99623400
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:47 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Thanks, dan ga ik daar ook naar laten kijken.

Mocht ik meer weten een dezer dagen dan post ik het wel.
Iets sneller dan verwacht, maar het advies van de onafhankelijke garage hier om de hoek is:

Vervang je 1 rubber, dan kun je ze het beste allemaal vervangen (achter dus).

Lijkt me redelijk fair...

Het volgende zou ik dan nodig hebben lijkt me (voor beide kanten)?

http://www.realoem.com/bm(...)=33_0840&hg=33&fg=30

2x 33326770786 (nummer #04)

2x 33326770824 (nummer #06)

2x 33321092247 (nummer #14)

Mis ik dan nog iets? Voor #02 en #03 ben ik dus reeds voorzien.

Is het verstandig om de betreffende moertjes en zo er ook bij te nemen of kun je die goed hergebruiken?

EDIT: Voor die paar euro pak ik ze er wel bij ;).

[ Bericht 12% gewijzigd door TommyGun op 18-07-2011 18:10:08 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 16:28:05 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_99623979
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bedankt ouwe :* maar heeft iemand ook echt ervaringen?
Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!

Je merkt een flink verschil qua performance. Ik ging van 136pk naar 162pk en van 280Nm naar 360Nm. Flink meer power, waardoor je eigenlijk niks meer tekort komt. Ook een zuiniger verbruik, scheelt om en nabij een halve liter per 100km. Enige nadeel is dat wanneer je de power regelmatig aanspreekt, je banden wel wat meer te lijden hebben. Qua betrouwbaarheid nog geen issues gehad, als je er maar voorzichtig mee omgaat. That is: warmrijden voor je gaat knallen en rustig laten afkoelen na gebruik. Dat betekent niet per se twee minuten stationair laten lopen, maar de laatste twee minuten van je rit gewoon niet meer vol planken. Ik ben tot nu toe vol lof en een kennis van me, die precies hetzelfde heeft laten doen met zijn 320d, ook. Mooi voorbeeld van custom mapping: hij rijdt nu rond met 160pk en 340Nm, puur omdat dat beter bij zijn motor paste.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:37:41 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99624367
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb mijn 320d (2001) laten chippen een paar maanden terug. Zo'n 10k mee gereden inmiddels. Eerste ervaring: absoluut doen, maar wel met beleid! Ik heb bewust een stuk gereden om naar een ervaren chipboer te gaan, die chips op maat maakt. That is: data inlezen en custom mappen, wat bij je motor past. Rollenbanktest erbij enzo. Genoeg chipbakkers die dat niet doen, maar gewoon standaard software plaatsen waar de motor niet lekker op loopt omdat die niet is aangepast op de eigen karakteristiek. Ik ben zelf naar obd-tuning.nl geweest, in St. Jansklooster. Prima kerel, chipt ook voor de 130i Cup, maakt veel software zelf en heeft ervaring in wat wel en niet kan binnen veilige marges. Aardige lui ook daar, niks te klagen over de service!

Je merkt een flink verschil qua performance. Ik ging van 136pk naar 162pk en van 280Nm naar 360Nm. Flink meer power, waardoor je eigenlijk niks meer tekort komt. Ook een zuiniger verbruik, scheelt om en nabij een halve liter per 100km. Enige nadeel is dat wanneer je de power regelmatig aanspreekt, je banden wel wat meer te lijden hebben. Qua betrouwbaarheid nog geen issues gehad, als je er maar voorzichtig mee omgaat. That is: warmrijden voor je gaat knallen en rustig laten afkoelen na gebruik. Dat betekent niet per se twee minuten stationair laten lopen, maar de laatste twee minuten van je rit gewoon niet meer vol planken. Ik ben tot nu toe vol lof en een kennis van me, die precies hetzelfde heeft laten doen met zijn 320d, ook. Mooi voorbeeld van custom mapping: hij rijdt nu rond met 160pk en 340Nm, puur omdat dat beter bij zijn motor paste.
Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99628242
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Thx! Ik heb gemailed, eens afwachten wat hij kan betekenen.
Verwacht niet teveel (pk's/nm) 15pk/20nm?
Tis geen diesel ...
Ben absoluut geen specialist...
Maar vraag me serieus af of dat garantie verlies waard is!

Tenzij je er natuurlijk dik geld tegen smijt...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
  maandag 18 juli 2011 @ 18:22:15 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_99628343
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:19 schreef Rizkant het volgende:

[..]

Verwacht niet teveel (pk's/nm)
Tis geen diesel ...

Tenzij je er natuurlijk dik geld tegen smijt...
Oh crap, da's waar, had ik helemaal niet naar gekeken en was blindelings van diesel uitgegaan. De non-turbo vierpitter benzine is waarschijnlijk weinig mee te bereiken. Vooral turbomotoren zijn positief gevoelig voor chippen.

Tenzij de 118i een gedowngrade versie is van een andere motor, dan is er wat te halen. Net zoals het 2.4 vijfcilinderblok van Volvo, dat identiek is, maar is uitgebracht in een 140pk en 170pk variant.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 18 juli 2011 @ 19:26:00 #25
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99630984
Ik was ook aan het kijken maar idd, bij een benzine lijkt het niet zo interessant...

Hoewel er volgens bepaalde sites toch 20pk of iets dergelijks meer te behalen zou zijn bij een 318i.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')