quote:
Op zaterdag 16 juli 2011 16:49 schreef blomke het volgende:Da's géén modulerende, je moet de Chronotherm 4 of zo hebben. Ik weet niet welke knurft dat voor je heeft geïnstalleerd, maar 't is volslagen onzin om zo'n aan/uit thermostaat op een modulerende ketel te plaatsen.
Tja, dat zat er dus in toen ik het huis kocht. Ik heb me er verder nooit mee bezig gehouden, omdat het allemaal werkte, nog een extra reden dus voor de aanschaf van een nieuwe thermostaat!
Beneden ga ik dus inderdaad de verwarming vervangen. Ik heb nu twee enorme radiatoren, die beschadigd zijn, bovendien heb ik op de plaats waar ze nu hangen na de verbouwing geen ruimte meer.
Omdat ik een nieuwe vloer ga storten wil ik graag vloerverwarming nemen. Natuurlijk ga ik geen nieuwe CV ketel kopen, de huidige ketel werkt nog prima! Vandaar ook maar vraag of iemand toevallig wist of mijn ketel geschikt is.
Vloerverwarming is volgens de meneer van het EPA advies altijd al geschikt voor LTV verwarming. De enige andere investering was volgens hem andere radiatoren (die ik toch al wilde kopen). De LTV radiatoren die ik heb kunnen vinden waren in aanschaf wel iets duurder, maar niet 2 keer zo duur ofzo. Voor zover ik het heb kunnen vinden zijn deze radiatoren ook gewoon geschikt voor normale verwarming.
Mocht mij CV Ketel dan toch niet geschikt blijken te zijn, dan kan ik nu dus als ik het goed heb begrepen al wel vast Low H2O radiatoren aanschaffen. Mocht ik dan ooit een nieuwe ketel kopen als de huidige kapot gaat dan is alles gereed voor LTV verwarming. Of denk ik nu te positief?
De enige extra investering die ik dus zou hebben zou de nieuwe thermostaat zijn, maar die zat dus ook al in de planning.
Natuurlijk ga ik, zoals overigens al in de OP vermeld, voor het definieve advies een bedrijf inschakelen :-) Mijn post hier is dan ook vooral orienterend bedoeld en om eventuele ervaringen te horen....