abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juli 2011 @ 16:02:29 #1
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99461545
Onze overheid is echt grappig, waarom een WIETPAS? waarom niet gewoon de houders verplichten alleen aan bezoekers zaken te verkopen die zich kunnen legitimeren met een Nederlands uitgegeven persoonsbewijs (rijbewijs/id kaart/paspoort?) scheelt bergen met gezeur en drukken van kaartjes.

Maar volgens mij gaat het allemaal om statistieken! :) en daar zijn onze burgervaders gek op!

Ik ben er dus op tegen maar goed, boeiend, want in zowel de politiek als de burger zaken wordt al jaren niet meer naar de burger geluisterd! :) haha

Ps. hier in Groningen hebben we daar nog jaren geen last van!
Just say hi!
  donderdag 14 juli 2011 @ 17:07:05 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99464536
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:08 schreef Chandler het volgende:
Onze overheid is echt grappig, waarom een WIETPAS? waarom niet gewoon de houders verplichten alleen aan bezoekers zaken te verkopen die zich kunnen legitimeren met een Nederlands uitgegeven persoonsbewijs (rijbewijs/id kaart/paspoort?) scheelt bergen met gezeur en drukken van kaartjes.

Maar volgens mij gaat het allemaal om statistieken! :) en daar zijn onze burgervaders gek op!

Ik ben er dus op tegen maar goed, boeiend, want in zowel de politiek als de burger zaken wordt al jaren niet meer naar de burger geluisterd! :) haha

Ps. hier in Groningen hebben we daar nog jaren geen last van!
Omdat informatie geld waard is. En exacte onweerlegbare informatie over wie hoe laat hoe veel en hoe vaak drugs gebruikt is natuurlijk NOG meer geld waard. Hetzelfde gaat voor de ov chipkaart; het oude syteem was beter, duidelijker, goedkoper en makkelijker, maar die sloeg geen exact data op, we gaan niet zomaar een miljoenenplan opstellen zonder dat dit geld terug gaat verdienen. Wat de consument er ook over heeft te zeggen.

Als ze buitenlanders wilden weren hadden ze genoeg fatsoenlijke alternatieven gehad; het is duidelijk, daar ligt niet de prioriteit.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2011 @ 18:41:49 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99468938
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:08 schreef Chandler het volgende:
waarom niet gewoon de houders verplichten alleen aan bezoekers zaken te verkopen die zich kunnen legitimeren met een Nederlands uitgegeven persoonsbewijs (rijbewijs/id kaart/paspoort?)
Omdat ze waarschijnlijk gedoe binnen de EU willen voorkomen.

Als een Belg wordt geweigerd moet daar grond voor zijn. Er is in Europa vrij vervoer van goederen en personen dus waarom een Nederlander wel en een Belg niet?

Dus verbinden ze een voorwaarde dat je een Nederlands woonadres moet hebben. Het is eigenlijk een "woonadrespas". Op zich wel te volgen maar het is in de praktijk weer een bureaucratische laag erbij. Nog los van de privacy issues.

Bovendien, ik gebruik zelf geen drugs maar als ik zou gebruiken zou ik dus nevernooit zo'n pas halen. Genoeg alternatieven. Daar faalt het systeem ook want men wil toch juist dat iedereen naar de gedoog coffeshop gaat ipv een 'illegale' dealer?

Ik zal trouwens niet gek opkijken als we over een aantal jaar allemaal met een "woonadrespas" moeten rondlopen. :')
pi_105923061
quote:
Wietpas 'niet nodig' voor nieuw beleid shops

Auteur: door Geert Nijland | donderdag 22 december 2011 | 07:37 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 december 2011 | 08:00

Tekstgrootte

foto ANP

BREDA - De omstreden wietpas komt er niet in een fysieke vorm.

Zie ook:
•Wietpas neemt zorg niet weg

In plaats van een aparte pas moeten bezoekers van een coffeeshop zich in de toekomst legitimeren met een paspoort of rijbewijs. De coffeeshophouder moet zelf een lijst met 'shopleden' opstellen.

Dat zegt woordvoerster Charlotte Menten van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Volgens Menten kunnen straks alleen ingezetenen van Nederland een coffeeshop bezoeken. Deze maatregel moet het drugstoerisme een halt toeroepen.

Binnen eigen land kunnen Nederlanders in principe lid worden van elke coffeeshop. Het ministerie verwacht in de praktijk niet dat iemand uit Den Haag een Bredase coffeeshop uitkiest en andersom. De meeste Nederlanders blijven binnen de lokale markt.

Volgens Menten moeten de gemeenten straks zelf voor de controle op de coffeeshops zorgen. Zij zijn vrij om zelfstandig van het gedoogdbeleid af te stappen, zoals dat gebeurd is in Roosendaal en Bergen op Zoom.

De regel dat een coffeeshop zeker 300 meter afstand moet houden tot scholen gaat pas in 2014 in. De omstreden wietpas komt er niet in een fysieke vorm.
Ok dus eigenlijk moeten de shophouders iedereen gaan registreren, maar als gemeentes er niet op gaan toezien hoeft het ook weer niet :') Op dit moment moet je als je naar een shop gaat altijd al je rijbewijs of paspoort tonen om naar binnen te mogen. Wat een faalkabinet hebben we toch. Wanneer komen de kamervragen hoeveel dit proefballontje van opstelten wat in principe nu dus knapt precies gekost heeft _O-

Waarbij ik me afvraag of coffeeshop uberhaubt wel onze persoonsgegeven mogen gaan bijhouden ivm privacy wetgeving, daar moeten we maar eens een vraag aan de ombudsman over gaan stellen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 22 december 2011 @ 17:25:12 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_105923423
Ik wilde net zeggen. Iedere (Nederlandse)burger van 18 jaar of ouder heeft al een ''wiet''pas, namelijk je id-kaart of je rijbewijs :')!!!

En wat betreft die registratie, mooi niet he.. we zien nu al dat verzekeraars beginnen te bepalen wat wel en niet mag(o.a. door hun private EPD) dus dat is straks heel makkelijk.

''Ah, meneer straatcommando, u heeft een keelonsteking? In ons EPD staat dat u ook geregistreerd staat als wietgebruiker, dus wij vergoeden helaas niets!''

Uhu! :') :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_105923652
quote:
n plaats van een aparte pas moeten bezoekers van een coffeeshop zich in de toekomst legitimeren met een paspoort of rijbewijs
Gelukkig! Is toch te gek dat mijn buurmeisje zomaar een berg drugs kan kopen :( :( :(
pi_105923833
Goh, verrassend. Opstelten liet weer op lage toon zomaar wat lucht ontsnappen en deze keer niet in een oneliner maar in een ballonnetje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 februari 2012 @ 09:38:58 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108141364
quote:
Haarlemse coffeeshops willen de wietpas niet invoeren

De coffeeshops in Haarlem weigeren vanaf volgend jaar een wietpas in te voeren. De zestien coffeeshops concluderen uit een eigen enquête dat slechts twaalf procent van de klanten bereid is zich te laten registreren in een ledenbestand.

“Als wij ruim 85 procent van onze klanten verliezen, gaan we failliet”, zegt voorzitter van het Team Haarlemse Coffeeshopondernemers (THC) Wilco Sijm tegen persbureau Novum.

In Noord-Brabant, Limburg en Zeeland is de pas al sinds 1 januari verplicht. Door protesten van onder meer Maastricht tegen de snelle invoering wordt pas vanaf 1 mei gecontroleerd of de pas ook daadwerkelijk is ingevoerd.

De pas moet drugstoerisme tegengaan. Vooral in het zuiden van het land veroorzaakt dat overlast. Om te voorkomen dat het probleem zich verplaatst, wordt de pas ook in de rest van het land ingevoerd.

Klanten kunnen alleen lid worden van een coffeeshop in de gemeente waar ze wonen. De Tweede Kamer heeft minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) in november gevraagd het College Bescherming Persoonsgegevens de privéaspecten te laten onderzoeken. GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi voorspelde toen al dat veel mensen nooit een wietpas zullen aanvragen uit angst voor wat er met hun gegevens gebeurt.

De zestien coffeeshops in Haarlem namen hun enquête onder 702 bezoekers af. Van de klanten die zich niet willen laten registreren, zegt 59 procent dit een inbreuk op de privacy te vinden. Zes op de tien registratieweigeraars zeggen hun drugs vanaf volgend jaar bij de straat- of huisdealer te halen. Twee van de tien zeggen zelf te gaan kweken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin zondag 19 februari 2012 @ 10:49:37 #10
232445 crew  Specularium
pi_108142214
quote:
De pas moet drugstoerisme tegengaan. Vooral in het zuiden van het land veroorzaakt dat overlast. Om te voorkomen dat het probleem zich verplaatst, wordt de pas ook in de rest van het land ingevoerd.
Zo slecht hoor je ze zelden.
  zondag 19 februari 2012 @ 10:57:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108142334
quote:
9s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zo slecht hoor je ze zelden.
Om te voorkomen dat mensen legaal aan drugs komen geven we de criminelen vrij spel, volstrekt logisch toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108144795
Gelukkig weet Opstelten altijd waarover hij praat. Zijn expertise op het gebied van drugs is zo buitengewoon, we kunnen alle adviezen van de zogenaamde deskundigen ("wetenschappers") rustig links laat liggen en het(soft)drugsbeleid prima aan de heer Opstelten over laten. Wat een wijsheid heeft die man he.

Terwijl achter in de zaal de camera van de hoofdstedelijke nieuwszender AT5 snorde, betraden de twee JOVD’ers die Opstelten interviewden het spreekgedeelte. Ze begonnen met het voorleggen van een aantal dilemma’s, inmiddels verworden tot een rijkelijke traditie gedurende de Mastermaand.(…) En softdrugs, moeten we die verbieden of moeten we verdergaan met het huidige gedoogbeleid? “Die keuze is voor mij gemakkelijk, die moeten we verbieden.”
celebrate your money
pi_108145658
Ik haal vrij vaak voor me vriend een jointje in onze uitstekende shop, dan moet ik me straks dus registreren :') :') :')

De shop waar ik kom is 1 van de meeste professionele ondernemers van Amsterdam, met enorm goed personeel, mensen onder de 18 krijgen niet eens de kans om binnen te komen, keiharde aanpak van onruststokers, en leuke is dat het DE ontmoetingsplek is voor alle nationaliteiten, en die moeten aan regels voldoen?

Gaat trouwens om Cofeeshop Kashmir in de Jan Piet, gasten zijn echte bazen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 19 februari 2012 @ 18:02:40 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108156033
die pas komt er toch niet
pi_108167990
Ech nie.

[ Bericht 53% gewijzigd door niels0 op 20-02-2012 05:05:51 ]
pi_108168802
In Assen moet je je verplicht registeren bij de lokale koffieshop, er is er hier maar eentje (met dank aan de conservatie gemeenteraad). Die gegevens staan op een computer waarop de medewerkers lekker FaceBook en wat niet meer op zitten te doen. Benieuwd wanneer de gegevens op straat liggen.
pi_108177244
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Nemephis het volgende:
In Assen moet je je verplicht registeren bij de lokale koffieshop, er is er hier maar eentje (met dank aan de conservatie gemeenteraad). Die gegevens staan op een computer waarop de medewerkers lekker FaceBook en wat niet meer op zitten te doen. Benieuwd wanneer de gegevens op straat liggen.
Check of ze zich aangemeld hebben bij de registratiekamer, zoniet kunnen ze direct een boete krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108548015
quote:
D66 wil wietpas aan gemeentes laten

Laatste update: 29 februari 2012 12:44 info
DEN HAAG - D66 wil het aan gemeentes zelf laten om te bepalen of ze een wietpas invoeren. De partij zet liever in op regulering van de teelt en een harde aanpak van illegaliteit.
Foto: ANP

Dat zegt D66-Kamerlid Boris van der Ham in een gesprek met NU.nl. Volgens hem staat het drugsbeleid dat D66 voorstaat, haaks op dat van het kabinet.

Donderdag debatteert de Tweede Kamer over de hoofdlijnen van het drugsbeleid. Dan zal ook de wietpas aan de orde komen, die vanaf 1 mei landelijk wordt ingevoerd. Daarmee worden coffeeshops een soort clubs, met een maximum aantal Nederlandse leden.

Een slecht idee, zo meent Van der Ham. "De echte problemen liggen niet bij de coffeeshops, maar bij de illegale dealers."

Er zijn grote problemen met overlast rond de handel van wiet bij de grensregio's. Een wietpas kan de Belgen en Duitsers die alleen voor drugs komen toch tegenhouden?

"Je verschuift het probleem slechts. Met een wietpas gaan die Duitsers niet meer naar coffeeshops, maar naar de kofferbakken op parkeerplaatsen. Dat is veel lastiger te controleren."

"Als er overlast is in de grensregio, moet je daar politie op afsturen, niet meer illegaliteit creëren. Laat het aan de gemeentes om de beste oplossing te vinden."

Het kabinet wil ook dat er geen coffeeshops in de buurt van scholen zijn. Ook een zaak voor gemeentes?

"Het kabinet hoopt met die regels jongeren te beschermen, maar jongeren die jonger zijn dan 18 jaar komen niet via de coffeeshops aan wiet. Die shops houden zich namelijk heel goed aan de regels."

"Ook hier geldt dat de illegale dealers het probleem vormen, die ook nog vaak andere drugs bij zich dragen. En die moeten gewoon heel hard worden aangepakt. Maar wat doet het kabinet? Extra agenten komen er niet, en er wordt fors bezuinigd op verslavingszorg."

Hoe zit het dan met gemeentes die geen coffeeshops willen waardoor wel illegale handel kan ontstaan? Moeten die gedwongen worden een coffeeshop toe te staan?

"Weet je, ik ben al blij als we op het gebied van drugsbeleid kunnen behouden wat we hadden met deze regering. Die gemeentes mogen besluiten om geen coffeeshop toe te laten, maar die zullen ook met de problemen rond de illegaliteit te maken hebben."

Vanaf 18 jaar kunnen jongeren nu softdrugs in een coffeeshop krijgen, terwijl bier vanaf je zestiende beschikbaar is. Is dat verschil terecht?

"Als je kijkt naar de wetenschap, zijn mensen eigenlijk onder de 21 heel kwetsbaar voor zowel drugs als alcohol. Daarom moet je in ieder geval goede voorlichting geven."

"Maar de productie van alcohol kun je nog aan strenge regels binden, terwijl de wietteelt in de illegaliteit blijft. Daarom vinden wij dat je ook die teelt moet reguleren, waardoor je hogere gezondheidseisen kan stellen en verzekerd bent van een veilige productie."

Zoals met de kansspelen, waar de staat eigenaar is van de paar bedrijven die een vergunning hebben?

"Ik zou zeggen dat we een aantal vergunningen uitgeven, waar bedrijven die aan de juiste voorwaarden voldoen naar kunnen dingen. Die mogen dan bijvoorbeeld niet ook leveren aan het buitenland of illegale dealers."

Is het niet makkelijker om softdrugs geheel te verbieden?

"Heel veel mensen boven de 18 jaar kunnen prima omgaan met af en toe wiet. Dat moet je niet verbieden. Je moet er voor zorgen dat het verantwoord gebeurd."

"Bovendien, in andere werelddelen blijkt dat verboden averechts werken en er juist meer drugsproblemen zijn. Juist door voorlichting en het scheiden van hard- en softdrugs heeft Nederland de laagste hoeveelheid harddrugsdoden ter wereld. Daar moeten we trots op zijn."
bron

Morgenavond dus een debat in de 2e kamer over "de hoofdlijnen van het drugsbeleid". En vanaf 1 mei wordt die pas dus al ingevoerd.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:29:02 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108548568
pi_108549162
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_108550326
quote:
Coffeeshops vrezen voor voortbestaan
TILBURG - Tilburgse coffeeshops vrezen voor hun voortbestaan door de komst van de clubpas. Ze krijgen signalen dat vaste klanten zich niet willen registreren als 'softdrugsgebruiker' en de illegaliteit verkiezen boven de clubpas.

Per 1 mei moeten de zuidelijke coffeeshops besloten clubs worden met maximaal tweeduizend leden, waar gebruikers van buiten Nederland niet welkom zijn. Inwoners van Nederland mogen alleen de shop in als ze als lid geregistreerd staan.

Lees woensdag meer in het Brabants Dagblad

© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.
pi_108551068
oprotten met die kutregering.
pi_108555624
Morgen drugsdebat, ik ben benieuwd.
celebrate your money
pi_108555719
CDA zal wel vragen om het criminaliseren van een jointje.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:08:53 #25
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_108557387
Als het wordt doorgevoert weet ik wat ik ga doen
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')