Laura's laatste log:quote:Op zondag 17 juli 2011 23:09 schreef livelink het volgende:
Jij bent goed op de hoogte, Wich![]()
Ik vermoed dat Laura zich niet heel veel zorgen maakt en er op gokt dat de handhaving van de regels bij haar wat minder strakt zal zijn. En dat zal ook wel.
quote:Guppy is heelhuids tussen de riffen door gekomen en ik heb het anker rond middernacht laten vallen bij Suva, waarna ik heerlijk de rest van de nacht aan een stuk doorgeslapen heb. Suva is een grote stad zo te zien, het is hier bewolkt en druk met grote vrachtschepen.. Ik ga zo mijn dinghy maar weer eens oppompen om vervolgens aan de verplichte inklarings procedure te beginnen. Fiji schijnt daar niet zo makkelijk in te zijn, dus ik denk dat ik nog wel een paar uurtjes bezig ben.. bron
bron?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef svetan het volgende:
In Suva is er een steunpunt van "Trans Ocean"..... een duitse zeilclub die haar al eerder in de verschillende havens met de formaliteiten heeft geholpen.
Er staat niets over hulp bij het inklaren etc., alleen dat ze met iemand van dat steunpunt heeft gegeten samen met anderen.quote:Op maandag 18 juli 2011 06:58 schreef svetan het volgende:
@spuitje: Hier is een link naar een duitse publicatie
http://www.yacht.de/panor(...)rquerung/a10115.html
quote:Ik heb gisteravond bij Henny, van het Trans-Ocean Stutzpunkt, gegeten samen met de Nederlanders van een van de jachten. Het was echt heel erg lekker. Vandaag heb ik samen met een een aantal mensen van de jachten. Waaronder Nederlanders een Duitse en een Franse een lange wandeling gemaakt door het bergachtige landschap van Sao Nicolau.
bron[/
Toch grappig, een nederlander die het duitse steunpunt beheertquote:Op maandag 18 juli 2011 09:37 schreef svetan het volgende:
Op haar hives staat ook een link naar trans-ocean: http://solozeilster.hyves(...)_LAURA_KAAP_EILANDEN ..... zelfs met logo.
Even nadenken.... Laura heeft ook de duitse nationaliteit en het duitse ministerie van buitenlandse zaken steunt actief deze steunpunten voor jachten. Dit onder andere met actuele publicaties over het inklaren enz.
Ik heb zo'n idee dat Laura wel drie geldige paspoorten bij zich heeft. Voor haar een absoluut pluspunt omdat in enkele delen van de wereld bepaalde nationaliteiten minder graag gezien worden.
En deze Henny K. was toch ook die man die in Kaapverdie een 'pension' runde waar hij kleine jongens opving? En die ervan werd beschuldigd dat hij dit met groot plezier deed? Die man waar we het een tijd terug al over hadden? Deze man? : Laura, #12 Lekker op vakantie!quote:Op maandag 18 juli 2011 10:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Toch grappig, een nederlander die het duitse steunpunt beheertDeze Henny Kusters is namelijk een nederlander.
Klopt, dat is dezelfde!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En deze Henny K. was toch ook die man die in Kaapverdie een 'pension' runde waar hij kleine jongens opving? En die ervan werd beschuldigd dat hij dit met groot plezier deed? Die man waar we het een tijd terug al over hadden? Deze man? : Laura, #12 Lekker op vakantie!
[ afbeelding ]
Wat doet ie dan ineens in Fiji?? Is Henny dan speciaal overgekomen om LD te begeleiden?quote:
Nee, Henny is niet op Fiji. Svetan wilde ons laten weten dat de duitsers het allemaal zo goed voor elkaar hebben en Laura helpen met het inklaren etc. Dat die duitsers daar in tenminste 1 geval dan weer een nederlander voor nodig hebben doet niet ter zake.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat doet ie dan ineens in Fiji?? Is Henny dan speciaal overgekomen om LD te begeleiden?
(ik weet niet of ik het antwoord wil weten..)
O gelukkig maar, ik kan ook die discussies met Svetan niet altijd meer volgenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, Henny is niet op Fiji. Svetan wilde ons laten weten dat de duitsers het allemaal zo goed voor elkaar hebben en Laura helpen met het inklaren etc. Dat die duitsers daar in tenminste 1 geval dan weer een nederlander voor nodig hebben doet niet ter zake.
Ja joh?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:56 schreef svetan het volgende:
Die trans-ocean organisatie word weliswaar vanuit Duitsland gerunt maar een groot deel van de medewerkers hebben een andere nationaliteit. Vaak zijn het zelf ervaren zeilers die ergens zijn blijven hangen.
Ja hoor, ik heb alleen het idee dat Svetan geen flauw benul had waar dat steunpunt uit bestond. Of waar het gevestigd is.quote:
Dus een zwerver die een willekeurige voorbijganger vraagt om geld voor een slaapplaats of wat te eten ofzo is niet aan het bedelen maar probeert sponsors binnen te halen? Interessant concept...quote:Op zondag 17 juli 2011 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Je mag het bedelen vinden, maar er zijn genoeg sponsoren die Laura willen helpen. Bedelen vind ik het pas als je bij overheden aanklopt voor subsidie.
Die ¤ 25.000,-- was voor december al op, allemaal de schuld van de negatieve media-aandacht.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:10 schreef shameonyou het volgende:
Zo een SSB radio is maar 200 euro of zoiets.
Dat ze daarvoor helemaal moet gaan bedelen na 2 jaar internationale media aandacht en om te beginnen al 25 000 euro donatie in het begin is wel erg zielig en onprofessioneel.
En die klootzakken bij Jeugdzorg natuurlijkquote:Op maandag 18 juli 2011 16:52 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die ¤ 25.000,-- was voor december al op, allemaal de schuld van de negatieve media-aandacht.
Kennelijk vinden sponsors het nog steeds de moeite waard om haar te sponsoren. Kennelijk krijgt het publiek ook niet alles te horen. Ik snap natuurlijk dat er beeldrechten enzoiets in het geding zijn, maar ik blijf het een vreemde manier van marketing vinden. Je zou toch echt verwachten dat ze zo vaak mogelijk, zo positief mogelijk en zo opzienbarend mogelijk in het nieuws komt. Dat is de beste garantie dat die docu en dat boek aftrek gaan vinden.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef livelink het volgende:
Ik zit een beetje tussen de mening van Svetan en Disana in. Aan de ene kant is het inderdaad gebruik maken van je bekendheid en is het de keuze zelf van sponsors om te sponsoren.
Aan de andere kant is het wel zo berekenend allemaal. Neem dan inderdaad gewoon contact op met een bedrijf in plaats van plots je radio die je consequent alleen maar SSB-radio hebt genoemd, ICOM 700 PRO SSB radio te noemen.
En dan haken er ook nog twee media bedrijven af, zie dan nog maar eens om fatsoenlijk rond te komen!quote:Op maandag 18 juli 2011 16:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En die klootzakken bij Jeugdzorg natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |