abonnement Unibet Coolblue
pi_100294014
Ik heb ananasjelly van Robertson, maar nog niet gemaakt :P

In dat action-lunchboekje staat trouwens een recept voor compoterondjes met agar :9
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100307035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:49 schreef Yachiru het volgende:
Ooh, maar als het Japans is denk ik niet dat de toko hier het heeft, die is meer Indisch. Maar ik ga er binnenkort toch even kijken, wie weet hebben ze het assortiment uitgebreid :P
Ik vind jelly trouwens op zich wel lekker genoeg om het toch te eten hoor :P Dat deed ik in Engeland ook. En in veel snoepjes zit ook gelatine, die eet ik ook gewoon (ja, ik ben een beetje raar :P het is meer het idee en ik kan het dan maar niet van me afzetten..)
Maar toen ik dus las dat je het bij de toko haalde, dacht ik ineens aan agar. Daar had ik weleens over gehoord maar ook ooit eens ergens gelezen dat je van agar niet echt heel goede jelly kunt maken, dus toen dacht ik, als jij het er wel voor gebruikt dan heb ik een goed alternatief!
Maar goed, ik ga gewoon eens kijken bij de toko, en anders misschien eens rondkijken op internet of ik die merken die jij noemt kan vinden!
Thanks voor alle info! :D Jelly! O+
Lokale toko's hebben vaak nauwelijks japanse spullen, die zijn echt indisch georiënteerd. Ik ga één keer in de zoveel tijd naar de grote stad, naar een échte toko. :P En koop dat alles wat ik (niet) nodig heb. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100307074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb ananasjelly van Robertson, maar nog niet gemaakt :P
Dat is de jelly die nu in mijn bento's zit. Lekkah! Nog 2 cupjes en dan mag ik weer nieuwe maken. *O*
quote:
In dat action-lunchboekje staat trouwens een recept voor compoterondjes met agar :9
Ik heb nu een paar bento boekjes gekocht... en blijft toch mijn eigen receptjes in elkaar flatsen. :@ Kookboeken zijn niet echt mijn ding blijkbaar. Maar ik denk dat ik zondag wel dat omeletje in een rolletje ga maken, en weer dubbelgedopte sojaboontjes. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100308168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:06 schreef Cat22 het volgende:


[..]

Ik heb nu een paar bento boekjes gekocht... en blijft toch mijn eigen receptjes in elkaar flatsen. :@ Kookboeken zijn niet echt mijn ding blijkbaar. Maar ik denk dat ik zondag wel dat omeletje in een rolletje ga maken, en weer dubbelgedopte sojaboontjes. :9
Dat heb ik ook hoor :Y Maar 99 ct is wel te doen natuurlijk :+ En daar komt bij dat ik er wel een paar dingen in zag staan die ik wel ga maken en invriezen, ooit :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:24:03 #230
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_100311325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Yachiru het volgende:
Oeh, ik hoop dat ze zulk poeder bij 'mijn' toko ook hebben! Thanks! :D Hoe heet het? Is het toevallig agar ofzo? Want dat ken ik wel! Ik hoop dat het agar is, want ik wil eigenlijk liever iets plantaardigs :P Ik vind waar gelatine van gemaakt is toch een beetje een vies idee. In Engeland verkopen ze allerlei smaken jelly in kleine potjes bij de supermarkt, toen ik daar was, was ik er echt aan verslaafd, ondanks ingrediënt iehl :P Ow en euhm, doe je er zelf een kleurtje bij, of is het poeder al gekleurd?

Marijke, je bento ziet er heel leuk uit, zowel de buitenkant als de vulling! Ik vind sesamzaadjes er altijd zo gezellig uitzien!
Die sesamzaadjes zijn ook super lekker, ze hebben een kerriesmaakje :9
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:33 schreef Cat22 het volgende:
Het zijn kant en klare pakjes. Kleurtje en smaak zit er al in. Helaas (voor jou) wel gelatine, agar based heb ik er niet gezien. Je kunt er ook kant en klare potjes jelly kopen.

De merken poeder die ik nu heb: Parade en Robertsons (met een hoop japanse tekst erbij). Er zijn diverse smaakjes: aardbei, citroen, ananas, kers etc.
Zaterdag weer eens naar de toko, eens kijken of ik dat ook kan vinden :9 Ziet er en leuk en vooral lekker uit :9

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb ananasjelly van Robertson, maar nog niet gemaakt :P

In dat action-lunchboekje staat trouwens een recept voor compoterondjes met agar :9
Hoe heet dat boekje ook alweer? Vanmiddag eens speuren bij de Action :D

En ik wil binnenkort een keer spring rolletjes gaan maken, dus zaterdag even zoeken naar rijstpapier.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_100312487
pi_100317596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Yachiru het volgende:
Oeh, ik hoop dat ze zulk poeder bij 'mijn' toko ook hebben! Thanks! :D Hoe heet het? Is het toevallig agar ofzo? Want dat ken ik wel! Ik hoop dat het agar is, want ik wil eigenlijk liever iets plantaardigs
Bij de amazing oriantel hebben ze ook zakjes agar agar in kleurtjes!
http://www.amazingoriental.com/
Nadeel van agar agar is dat ze minder lang stevig blijven dan gelatine. Agar agar word ook veel steviger en heeft daardoor een hele andere textuur.
De meste toko's verkopen wel zakjes agar agar en de natuurvoedingswinkel ook!
pi_100317629
quote:
Leuk!!
pi_100324059

:9 Omdat ik moest overwerken nog een pakje crackertjes erbij, die kleine bakjes kruidenboter zijn briljant. _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:12:20 #235
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_100325531
Ziet er vrolijk en lekker uit!
Ik heb vandaag 'turkse' bietensalade gemaakt. Ben dol op bietjes, maar brrrrr, dit vond ik toch niet echt lekker (met knoflook, peterselie en yoghurt). Komt voor mijn lichtblauwe bento wel goed uit, anders was'ie binnen no-time rood! Vandaag getest terwijl ik gewoon thuis was trouwens.
Geluk is een richting, geen punt
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:32:24 #236
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_100326243
quote:
Helemaal vergeten -O- Was er ook net voor sluitingstijd... Binnenkort maar eens kijken als ik meer tijd heb :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:38 schreef Cat22 het volgende:
[ afbeelding ]
:9 Omdat ik moest overwerken nog een pakje crackertjes erbij, die kleine bakjes kruidenboter zijn briljant. _O_
Dat ziet er vet lekker uit :9 Jouw bento lijkt trouwens groter dan de mijne, hoeveel inhoud heeft die van jou qua ml? En die komkommer heb je gesneden met zo'n groente vormpje? Dat ziet er namelijk meteen een stuk gezelliger uit O+
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_100329160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:32 schreef Marijkezwolle het volgende:


[..]

Dat ziet er vet lekker uit :9 Jouw bento lijkt trouwens groter dan de mijne, hoeveel inhoud heeft die van jou qua ml? En die komkommer heb je gesneden met zo'n groente vormpje? Dat ziet er namelijk meteen een stuk gezelliger uit O+
Geen idee hoe groot hij precies is. Een gemiddelde damesmaat geloof ik. Maar aan de foto's te zien is de jouwe inderdaad kleiner.
De komkommer is met een groentesteker gedaan ja, ik heb vier soorten bloemetjes en het eet een stuk gezelliger. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:35:23 #238
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_100329270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Geen idee hoe groot hij precies is. Een gemiddelde damesmaat geloof ik. Maar aan de foto's te zien is de jouwe inderdaad kleiner.
De komkommer is met een groentesteker gedaan ja, ik heb vier soorten bloemetjes en het eet een stuk gezelliger. O+
Ja, die van jou ziet er net iets ruimer uit :Y Mijn blauwe nieuwste is gelukkig ook wat groter *O* En ik heb nog wat kleinere bijbakjes :D Ik had ook onigiri bakjes besteld, kan ik de rijst apart meenemen. Furikake is trouwens echt lekker, heb je die wel eens geprobeerd op de rijst?
Dat ziet er echt super gezellig uit ja! Die ga ik ook maar zoeken :@ (lang leve verjaardagcentjes :P )
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_100329571
Furikake is ontzettend lekker. :9 Ik ga nog wel zoeken naar kleine bakjes om het in te doen, de potjes die ik nu heb zijn eigenlijk te groot voor gebruik bij één bento. En met zo'n zakje houd ik volgens mij altijd restjes over die ik zonde vind om weg te gooien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100332522
Cat, jouw bento :9

Morgen zit ik waarschijnlijk alleen te lunchen ( -O- ) dus heb maar even wat fijns in mn bakje gemikt.

Wraps met eiersalade/sla en kaas/sla, wat groenvoer en fruit :Y). Let niet op de rare formaten, mn komkommer en mandarijn wijken nogal af van het "normale" formaat.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:57:08 #241
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_100344946
Ik ben er achter dat ik toch maar een extra bakje mee moet nemen... een bento volgepropt is lang niet genoeg voor de hele dag!

Hoe doen jullie dat met voorgekookte rijst? Heb porties in de vriezer, en die moet ik dan 's morgens opwarmen en weer af laten koelen. (aldus 'just bento')
Meer mensen die dit doen? Ik vraag me echt af hoe je dat red 's morgens, ik heb als ik mazzel heb 3 kwartier tijd en no way dat die rijst dan volledig is afgekoeld...
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:38:36 #242
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_100349599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:41 schreef Cat22 het volgende:
Furikake is ontzettend lekker. :9 Ik ga nog wel zoeken naar kleine bakjes om het in te doen, de potjes die ik nu heb zijn eigenlijk te groot voor gebruik bij één bento. En met zo'n zakje houd ik volgens mij altijd restjes over die ik zonde vind om weg te gooien.
Ja, met zo'n zakje kan ik 2 keer eten :9 Ik heb een Hello Kitty kruidenstrooier O+ :D

Daar past precies 1 zakje in.
quote:
17s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:36 schreef douche-eendje het volgende:
Cat, jouw bento :9

Morgen zit ik waarschijnlijk alleen te lunchen ( -O- ) dus heb maar even wat fijns in mn bakje gemikt.
[ afbeelding ]
Wraps met eiersalade/sla en kaas/sla, wat groenvoer en fruit :Y). Let niet op de rare formaten, mn komkommer en mandarijn wijken nogal af van het "normale" formaat.
Ziet er lekker uit! :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:57 schreef Kreupel het volgende:
Ik ben er achter dat ik toch maar een extra bakje mee moet nemen... een bento volgepropt is lang niet genoeg voor de hele dag!

Hoe doen jullie dat met voorgekookte rijst? Heb porties in de vriezer, en die moet ik dan 's morgens opwarmen en weer af laten koelen. (aldus 'just bento')
Meer mensen die dit doen? Ik vraag me echt af hoe je dat red 's morgens, ik heb als ik mazzel heb 3 kwartier tijd en no way dat die rijst dan volledig is afgekoeld...
Ik maak meestal dan voor een paar dagen vooruit en bewaar het in de koelkast. Maar ik denk dat ik ga invriezen en dan gewoon bevroren in de bento doe, is het ontdooit als ik ga eten. De ingevroren sushi van de Lidl kon ik ook altijd op die manier eten, dus ik gok het erop :P
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:49:51 #243
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_100349963
Ingevroren rijst moet eerst weer opgewarmd worden, anders is het niet te eten (droog en vies) :( vandaar mijn probleem...
pi_100351705
Ben zojuist naar de toko geweest hier en gekeken voor een bentobox... Maar jeetje.. wel duur hoor... Die meneer vroeg 32.50 ervoor..
Mag ik vragen waar jullie ze gekocht hebben?
Mijn vriend draait namelijk 1 week per maand nachtdienst en ik wil hem wat anders meegeven dat alleen saaie bammetjes ;D

Thanks alvast :)
I lay my head where your heart used to be...
pi_100355439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:49 schreef Kreupel het volgende:
Ingevroren rijst moet eerst weer opgewarmd worden, anders is het niet te eten (droog en vies) :( vandaar mijn probleem...
Ik heb voor het eerst onigiri uit de diepvries meegenomen. Niet vooraf opgewarmd maar laten ontdooien in de bento en het smaakte vrijwel hetzelfde. Het enige was dat hij minder goed plakte, dus als je zo'n ding niet in één hap naar binnen werkt ligt de rijst overal. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100357543
quote:
Helaas was het boekje in Groningen al uitverkocht :(
Wel de kleine bakjes met gekleurde deksels kunnen scoren ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:40:54 #247
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_100358500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:42 schreef Danaîdes het volgende:
Ben zojuist naar de toko geweest hier en gekeken voor een bentobox... Maar jeetje.. wel duur hoor... Die meneer vroeg 32.50 ervoor..
Mag ik vragen waar jullie ze gekocht hebben?
Mijn vriend draait namelijk 1 week per maand nachtdienst en ik wil hem wat anders meegeven dat alleen saaie bammetjes ;D

Thanks alvast :)
De meeste mensen hebben ze via ebay gekocht.. Ik had er laatst ook eindelijk 1 in de winkel gevonden maar die was meer dan 40 euro. Allemaal leuk en aardig maar ik raak nog weleens iets kwijt :p dan vind ik het echt zonde van het geld!!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_100363782
Ik heb net besteld via jbox.com ;D
Ben 43 euro kwijt maar heb wel direct ff wat leuke frutsels erbij gekocht:

1 x ASA252 - Easy Boiled-Egg Shaper -- Heart & Star Shapes
1 x NYH093 - Super Mini Cube ONIGIRI Maker 1 x ZK411 - 3 Variety Square Sauce Bottles
1 x KKU121 - Fuwa Fuwa Push Style Triangle Sandwich Maker
1 x CHP096 - Pink Lace Style ECO Re-usable Silicon Bento Cup ~ 2pcs
1 x TPP086 - Ume Kira Kira Bento Box ~ Genuine Lacquered 2 tier Box & Elastic Band ~ Microwave Safe

Hebberig word ik van die site joh =[
I lay my head where your heart used to be...
pi_100365982
quote:
De meeste mensen hebben ze via ebay gekocht.. Ik had er laatst ook eindelijk 1 in de winkel gevonden maar die was meer dan 40 euro. Allemaal leuk en aardig maar ik raak nog weleens iets kwijt :p dan vind ik het echt zonde van het geld!!
JBox of deze Duitse site, rekent dacht ik niet zoveel verzendkosten.
http://www.bentoshop.de/index.php
Ik bestel ook wel eens op amazon.de die verzenden vanaf 20 euro gratis (let op: Kostenlose Lieferung möglich)
Zoeken op bento / lunchtrommel e.d. (bento) boeken (ook Engelse) verzenden ze altijd gratis!
pi_100366525
Wie weet waar je het boekje "Niet alweer een broodje tonijn" verder nog kan kopen?
Of wie wil foto's posten van wat er in het eierdoosje trommeltje zit. Ik wil hem namelijk voor mijn neefje maken.

[ Bericht 22% gewijzigd door zaailand op 05-08-2011 20:19:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')