Als je zo denkt moet je nooit een hond nemen, of een kat, of kinderen, of een vriend(in)...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja als jij het vooruitzicht hebt dat je de komende 15 jaar (want een hond kan makkelijk 15 jaar of ouder worden) bij deze werkgever blijft werken waar je de vrijheid hebt om je huisdier mee te nemen en uit te laten dan zou het kunnen. Maar wie zegt dat dit deze situatie zo blijft?
Een kat kun je veel gemakkelijker langer alleen laten. Die wordt niet ongelukkig en gaat niet blaffen, wat weer vervelend is voor je buren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:48 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Als je zo denkt moet je nooit een hond nemen, of een kat, of kinderen, of een vriend(in)...
Er zijn genoeg werkende mensen met een hond, een goede hond keuzen is daarbij wel belangrijk. Daarom goed dat TS zich hierop wil orienteren.
Wat vaker met flats/appartementen wel zo is, is doordat alles op 1 verdieping is er soms juist meer plaats is voor de hond binnenshuis dan in een sociaal eengezins huurhuisje met mini tuin. Als je dan genoeg gaat lopen kan het allemaal prima gaan.
Verdiepen in rassen is inderdaad een belangrijk punt. Een border collie is bijvoorbeeld een echte werkhond en vind ik sowieso geen optie tenzij je de hond echt voldoende uitdaging kunt bieden. Kooikerhondje is ook niet voor iedereen geschikt, geen eenvoudig karakter.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:05 schreef Nora.. het volgende:
Hmm, ik kan zo'n beestje vast meer plezier geven dan een gepensioneerd oud ventje
Nee geintje, maar ik ben erg benieuwd hoe anderen het doen. Het is voor mij ook helemaal niet de bedoeling nu meteen een hond aan te schaffen, maar ik wil me er wel graag in verdiepen, aangezien ik nog weinig verstand heb van rassen en hun eigenschappen.
Niet nodig, eerst hond dan baren gaat meer dan prima.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:44 schreef Prospos het volgende:
Als je in de toekomst kinderen wilt moet je eerst baren en dan pas een hond aanschaffen. Iets met acceptatie van hond tot kind meen ik te weten.
Op deze foto is het inderdaad beter te zien, wel erg leuk zeg. Op die liggende foto leek het echt net een mechelaar pup.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:45 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja het is echt een Peruaan. De echte "kenners" zien altijd wel dat het geen Mechelse herder is, hij heeft een hele andere bouw, vacht voelt anders aan en andere blik. + zijn masker loopt te ver door. Maar de meeste mensen denken idd dat het een Mechelaar is.
Dit is hij afgelopen weekend met zijn zusje
[ afbeelding ]
Valt daar ook de welsh springer spaniel onder? Vind ik ook leuke honden, maar hebben wel aardig wat beweging nodig denk ik?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:18 schreef erodome het volgende:
De spaniels, retrievers e.d. zijn dan meer geschikt, houden nogsteeds wel van een lekkere wandeling, maar zijn meestal van nature erg medewerkzaam en sociaal, met een normale opvoeding heb je daar heerlijke honden aan.
ahwww schatjequote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:39 schreef Nora.. het volgende:
Op dit moment wacht ik al mijn hele leven zou ik wel kunnen zeggen.
Die beesten worden knettergek, en jij vervolgens ook. Zijn honden die echt flink beweging nodig hebben. Dus dat heb je wel goed gezien dat dat geen goede keuze is.quote:Volgens mij zijn de honden die mij het meeste aanspreken (als ik ze zie op straat, of ontmoet bij vrienden of iets dergelijks) helemaal niet zo geschikt om in een (klein) appartement te houden. Ik woon wel in de buurt van een park, maar heb geen tuin en in mijn huis is slechts een sprintje van 15 meter mogelijk.
Ik meen dat een Kooikerhondje, Friese Stabij of een Border Collie niet in deze omgeving passen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef Greys het volgende:
Dogs 101 kijken op Animal PlanetKomt volgens mij elke dag!
Ben ik wel van plan ja!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:37 schreef Njosnavelin het volgende:
Nora.. je kan ook bij het asiel gaan kijken en daar advies vragen voor een hond die bij jouw levensstijl zou passen. Er zijn genoeg lieve honden die nog een baasje zoeken, en de mensen bij het asiel hebben er vaak veel verstand van. Zo hebben wij het iig gedaan met onze hond
Oh dat zou mijn droomhondje zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 09:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh markiesjes zijn echt echt heel erg leuk ja![]()
Ons vorige hondje leek wat op een kooiker / markiesje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |