abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99058576
Nu ik dan klaar ben met studeren en een baan in het zicht heb is er nog weinig wat mij ervan kan weerhouden eindelijk een hondje te nemen. Op dit moment wacht ik al mijn hele leven zou ik wel kunnen zeggen.

Toch heb ik nog veel twijfels. Volgens mij zijn de honden die mij het meeste aanspreken (als ik ze zie op straat, of ontmoet bij vrienden of iets dergelijks) helemaal niet zo geschikt om in een (klein) appartement te houden. Ik woon wel in de buurt van een park, maar heb geen tuin en in mijn huis is slechts een sprintje van 15 meter mogelijk.

Ik meen dat een Kooikerhondje, Friese Stabij of een Border Collie niet in deze omgeving passen. Maar op een Terrier zit ik niet echt te wachten. Iemand adviezen?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:41:51 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_99058675
Begin met het besef dat je een hond voor 15-20 jaar neemt, je altijd rekening moet houden met langere werkdagen, vakanties en avonjes uit.

Mijn ervaring is: bij twijfel niet doen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:42:12 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99058693
Kun/wil je een hond overdag wel zo lang alleen laten, als je straks gaat werken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99058793
Als je in de toekomst kinderen wilt moet je eerst baren en dan pas een hond aanschaffen. Iets met acceptatie van hond tot kind meen ik te weten.
Hier staat niets.
pi_99058887
Ik heb hier dus wel degelijk langer over nagedacht mensen. Ik ga freelance werken met een eigen werkplek, waar hij naartoe mee zou kunnen en heb geen interesse in kinderen. Voor mezelf dan. De twijfel ligt met name bij de leefomgeving (en het ras), daar graag tips over dus.
pi_99059019
chihuahua, niet echt een hond maar toch.
Makkelijk ook binnen te houden, kan ze leren op een bak te gaan. Ideaal voor klein behuisden. Makkelijk mee te nemen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:49:46 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_99059042
Op zich kun je zelf met een Deense Dog in een appartementje wonen, het ligt er alleen aan hoeveel ruimte je het beest geeft en hoe vaak en hoe lang je gaat wandelen / uitrennen.
pi_99059278

Behaarde Peruaanse naakthond, je hebt ze in allemaal verschillende soorten en maten, die van mij is kortharig, hele ander kleur enz..
Deze heeft meer het bordercollie uiterlijk, alleen een makkelijker karakter. Kan ook gewoon op een appartement.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:55:36 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_99059292
Hoe ga je het dan doen overdag als je aan het werk bent? Je hondje moet 3x, het liefst 4x p/d uitgelaten worden waarvan 2x onder werktijd valt. Bovendien is het ook zielig om het beestje een tijd aan zijn lot over te laten overdag.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:57:34 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_99059371
quote:
Behaarde Peruaanse naakthond
Wat? :')
Wel een superleuk beestje.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:59:01 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_99059442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:46 schreef Nora.. het volgende:
Ik heb hier dus wel degelijk langer over nagedacht mensen. Ik ga freelance werken met een eigen werkplek, waar hij naartoe mee zou kunnen en heb geen interesse in kinderen. Voor mezelf dan. De twijfel ligt met name bij de leefomgeving (en het ras), daar graag tips over dus.
Honden zijn prima te houden ook in kleine appartementjes, maar je moet ze dan wel veel uitlaten (3 a 4x per dag). Als jij die tijd kan opbrengen then go for it! Houdt er ook rekening mee dat een hond ook eet en dat je dus ook x aantal jaar voer moet rekenen. Grote honden eten best veel nl.

Je zou in eerste instantie ook een wat oudere hond kunnen nemen van bijv een jaar of 4, genoeg op marktplaats of via asielen te vinden. Het voordeel is dat deze vaak al zindelijk zijn en dat je niet echt hoeft te trainen.
To doom or not to doom
pi_99059488
Haha, erg aparte naam ja, ga er eens over lezen.

@ controlaltdelete: ik kan het hondje dus meenemen en uitlaten (zelf moet ik toch ook pauze af en toe). Overigens geloof ik niet dat er mensen zijn die elke dag, constant, aandacht aan hun huisdier kunnen geven?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:01:12 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99059542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:00 schreef Nora.. het volgende:

@ controlaltdelete: ik kan het hondje dus meenemen en uitlaten (zelf moet ik toch ook pauze af en toe). Overigens geloof ik niet dat er mensen zijn die elke dag, constant, aandacht aan hun huisdier kunnen geven?
Oh, echt wel. :)
pi_99059552
Werken die niet dan?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:01:55 #15
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_99059567
quote:

Nog een voordeel van een asiel/marktplaats hond, oudere honden zijn er vaak al aan gewend om alleen te zijn, dus kun je hem/haar best een dagje alleen laten, zolang hij op tijd is uitgeweest.
To doom or not to doom
pi_99059579
Gewoon op Peruaanse naakthond zoeken, dan vind je meer info. In elk nestje zitten ook wat behaarde pups, daar mag je in Nederland (nog) niet mee showen en fokken, dus ze zijn nog niet zo bekend. Ze zijn baasgericht, slim, vinden het leuk om wat te leren, maar bijv. niet zoals de bordercollie dat ze perse altijd uitgedaagd moeten worden. En gewoon een heel lief karakter.

Dit is mijn behaarde Peruaan.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:03:22 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99059610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:01 schreef Nora.. het volgende:
Werken die niet dan?
Niet alle mensen werken (meer). :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:04:59 #18
189978 controlaltdelete
pi_99059667
quote:

Tja als jij het vooruitzicht hebt dat je de komende 15 jaar (want een hond kan makkelijk 15 jaar of ouder worden) bij deze werkgever blijft werken waar je de vrijheid hebt om je huisdier mee te nemen en uit te laten dan zou het kunnen. Maar wie zegt dat dit deze situatie zo blijft?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_99059701
Hmm, ik kan zo'n beestje vast meer plezier geven dan een gepensioneerd oud ventje ;)

Nee geintje, maar ik ben erg benieuwd hoe anderen het doen. Het is voor mij ook helemaal niet de bedoeling nu meteen een hond aan te schaffen, maar ik wil me er wel graag in verdiepen, aangezien ik nog weinig verstand heb van rassen en hun eigenschappen.
pi_99059758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja als jij het vooruitzicht hebt dat je de komende 15 jaar (want een hond kan makkelijk 15 jaar of ouder worden) bij deze werkgever blijft werken waar je de vrijheid hebt om je huisdier mee te nemen en uit te laten dan zou het kunnen. Maar wie zegt dat dit deze situatie zo blijft?
Ik zal verschillende werkgevers hebben, maar wel op mijn eigen werkplek blijven. Dus niet die van een werkgever. Ik ken ook veel mensen in mijn beroepsveld die een hond hebben.
pi_99059790
Je kan ook gewoon naar wat shows gaan, met fokkers praten enz..
pi_99059808
Volgende stap :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:09:40 #23
189978 controlaltdelete
pi_99059848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:07 schreef Nora.. het volgende:

[..]

Ik zal verschillende werkgevers hebben, maar wel op mijn eigen werkplek blijven. Dus niet die van een werkgever. Ik ken ook veel mensen in mijn beroepsveld die een hond hebben.
Dan ben ik benieuwd in welke branche/werkgever je werkt gezien het personeel makkelijk hun huisdier mag meenemen want dit kom je zelden tegen.
pi_99060000
Als kunstenaar ;)
pi_99061061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:02 schreef _Multiply86_ het volgende:
Gewoon op Peruaanse naakthond zoeken, dan vind je meer info. In elk nestje zitten ook wat behaarde pups, daar mag je in Nederland (nog) niet mee showen en fokken, dus ze zijn nog niet zo bekend. Ze zijn baasgericht, slim, vinden het leuk om wat te leren, maar bijv. niet zoals de bordercollie dat ze perse altijd uitgedaagd moeten worden. En gewoon een heel lief karakter.

Dit is mijn behaarde Peruaan.
[ afbeelding ]
Is dat echt een Peruaan? Lijkt erg veel op een mechelse herderpup. Inclusief de kleur vacht, masker op de kop en de grote oren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')