abonnement Unibet Coolblue
pi_98789544
Ik heb altijd gedacht dat graancirkels verklaard konden worden, nl. ze zijn het werk van grappenmakers. Ik heb zo'n 10 jaar geleden eens een item gezien op tv waarbij hoaxers een redelijk complex uitziende cirkel maakten en vanaf dat moment was ik eigenlijk overtuigd dat het onderwerp mijn aandacht niet waard was.

Gisteren kwam ik erachter dat er een evolutie in de graancirkels zit. Waar ze begonnen met eenvoudige vormen zoals cirkels en meerdere cirkels in een soort van geometrie met elkaar verbonden, zijn we nu blijkbaar aangekomen bij graancirkels die erg complexe structuren vertegenwoordigen zoals fractals en "plaatjes" van bepaalde dieren die hier op aarde leven.

Hier een aantal voorbeelden van zeer complex lijkende graancirkels:















En zo lijken er honderden graancirkels te zijn die meer dan geweldige kunstwerken zijn door hun vorm en compositie. Ik sta er voor open dat ook deze door (wel heel handige) mensen zijn gemaakt, maar waar oefenen deze mensen? Waarom zijn er geen half-afgemaakte cirkels of graancirkels waarbij er een fout is gemaakt?

Kijkende naar de evolutie van graancirkels lijkt er een duidelijk patroon te zijn van simpele figuren en geometrie naar een steeds hogere complexiteit. In deze docu laat men deze evolutie zien:


Ik moet er wel bij zeggen dat voor mij alleen het eerste deel van deze docu interessant is, omdat het zich richt op de vormen van de cirkels en hun evolutie. De conclusie die ik kan trekken na het kijken van deze docu is dat het mij sterk lijkt dat hoaxers verantwoordelijk zijn voor het gehele graancirkel fenomeen. Met name omdat er een duidelijke evolutie is en de vormen op het einde wel heel erg complex lijken te worden. En zoals iemand in de docu heel treffend zegt: sommige van de vormen zijn zo geavanceerd en gebalanceerd dat geen enkele kunstvorm op aarde in de buurt komt van de complexiteit en schoonheid van veel van de graancirkels.

Dit alles gezegd hebbend, brengt me bij de titel van dit topic. Kijk eens naar de volgende "graancirkel".... Een geniale hoax of zit er meer achter?



In dit youtube filmpje beweert iemand de gedecodeerde schijf uit de cirkel ontcijferd te hebben... en het lijkt alsof de Aliens ons iets proberen te vertellen.

edit: de codering in de schijf is in ASCI binaire code... hoe kun je zo'n complex iets in 1 nacht maken?


Is dit alles een zeer goed uitgevoerde hoax of is er meer aan de hand? Ik ben benieuwd naar jullie meningen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 29-06-2011 09:00:40 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98789596
HOAX!

Waarom zou je ook maar denken dat het echt zou kunnen zijn?
pi_98789726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef draaijer het volgende:
HOAX!

Waarom zou je ook maar denken dat het echt zou kunnen zijn?
Graancirkels zijn wel echt, alleen zijn ze door mensen gemaakt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:22:22 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_98789820
Mensen worden in alles steeds beter. Blijkbaar ook in het maken van graancirkels.
pi_98789890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Graancirkels zijn wel echt, alleen zijn ze door mensen gemaakt.
true
pi_98789900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:19 schreef draaijer het volgende:
HOAX!

Waarom zou je ook maar denken dat het echt zou kunnen zijn?
Omdat er honderden geloofwaardige getuigen vanuit het leger, inlichtingendiensten, overheden enz. hebben verklaard dat we inderdaad worden bezocht door Aliens?

Tot voor kort was ik ook skeptisch, maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik iets te snel was met mijn oordeel over het onderwerp van de ufo's. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er veel overtuigend bewijs is dat we inderdaad worden bezocht door Aliens....

En ja, ik ben me er van bewust hoe dom dit moet klinken voor veel mensen. Ik was nl. tot voor kort ook 1 van die mensen die om dit soort dingen lachte... Maar het bewijs is daar, alleen de media ridiculiseren het onderwerp en daarom lijkt het voor de meeste mensen alsof het een debiel onderwerp is...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98789957
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:22 schreef TNA het volgende:
Mensen worden in alles steeds beter. Blijkbaar ook in het maken van graancirkels.
Maar waar oefenen ze dan? En waar zijn de mislukte graancirkels of de halfafgemaakte?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98789973
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:22 schreef TNA het volgende:
Mensen worden in alles steeds beter. Blijkbaar ook in het maken van graancirkels.
Klopt, er staan diverse filmpjes op YouTube waar je kan zien hoe je complexe graancirkels maakt met niet meer dan een plank en een touw.
En de stengels breken daarbij niet...
pi_98789978
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:22 schreef TNA het volgende:
Mensen worden in alles steeds beter. Blijkbaar ook in het maken van graancirkels.
En vergeet niet dat je meer aandacht krijgt als je "cirkel" interessanter is. Daar draait het om. En als een cirkel mislukt trappen ze de boel helemaal plat zodat er niets meer te zien is.
pi_98789988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar waar oefenen ze dan? En waar zijn de mislukte graancirkels of de halfafgemaakte?
Waar oefenen de aliens dan?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:25:05 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_98790005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar oefenen de aliens dan?
_O-
pi_98790031
De aliens oefenen op andere planeten uiteraard. Of in Sim CropCircle (tm).
pi_98790060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat er honderden geloofwaardige getuigen vanuit het leger, inlichtingendiensten, overheden enz. hebben verklaard dat we inderdaad worden bezocht door Aliens?

Tot voor kort was ik ook skeptisch, maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik iets te snel was met mijn oordeel over het onderwerp van de ufo's. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er veel overtuigend bewijs is dat we inderdaad worden bezocht door Aliens....

En ja, ik ben me er van bewust hoe dom dit moet klinken voor veel mensen. Ik was nl. tot voor kort ook 1 van die mensen die om dit soort dingen lachte... Maar het bewijs is daar, alleen de media ridiculiseren het onderwerp en daarom lijkt het voor de meeste mensen alsof het een debiel onderwerp is...
en toen las ik je nick ;)
pi_98790144
quote:
En zo lijken er honderden graancirkels te zijn die meer dan geweldige kunstwerken zijn door hun vorm en compositie. Ik sta er voor open dat ook deze door (wel heel handige) mensen zijn gemaakt, maar waar oefenen deze mensen? Waarom zijn er geen half-afgemaakte cirkels of graancirkels waarbij er een fout is gemaakt?
Dacht je niet dat de graancirkels ZELF de oefening zijn, en dat dat dan meteen de evolutie in complexiteit verklaart?

En dat ze nooit onafgemaakte graancirkels hebben achtergelaten, dat heeft alleen maar met doorzettingsvermogen te maken. En aanpassingsvermogen, voor als ze een foutje weer goed moeten maken.
pi_98790236
Mogelijkheden:

1. Mensen maken kunstwerken en willen elkaar overtreffen. Is altijd zo geweest.
2. Ruimtepoppetjes weten van ons bestaan, maar maken geen contact. Ze gaan stiekem op pad, en hebben aan hun ruimteschip een speciaal stuk gereedschap gehangen dat stralen uitzendt waarmee gewassen gebogen kunnen worden. Ze maken maffe dingen, en smeren hem zonder dat iemand het merkt.

Dat laatste klinkt echt veel logischer dan het eerste. :')
pi_98790265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

en toen las ik je nick ;)
En al die hooggeplaatste officieren uit het leger zijn ook aan de PCP?

Het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen van het feit dat UFO's bestaan, maar zelf zit ik gewoon met een aantal vragen. Met name na het zien van deze persverklaring:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98790273
Ik vind aliens prima maar zodra ze zich met politiek gaan bemoeien is het afgelopen voor mij!

pi_98790323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:28 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Mogelijkheden:

1. Mensen maken kunstwerken en willen elkaar overtreffen. Is altijd zo geweest.
2. Ruimtepoppetjes weten van ons bestaan, maar maken geen contact. Ze gaan stiekem op pad, en hebben aan hun ruimteschip een speciaal stuk gereedschap gehangen dat stralen uitzendt waarmee gewassen gebogen kunnen worden. Ze maken maffe dingen, en smeren hem zonder dat iemand het merkt.

Dat laatste klinkt echt veel logischer dan het eerste. :')
Je zal maar 1.200 lichtjaar reizen en er achter komen dat je op een planeet bent zonder graan...
pi_98790411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:27 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dacht je niet dat de graancirkels ZELF de oefening zijn, en dat dat dan meteen de evolutie in complexiteit verklaart?
Heb ik idd aan gedacht ja....

quote:
En dat ze nooit onafgemaakte graancirkels hebben achtergelaten, dat heeft alleen maar met doorzettingsvermogen te maken. En aanpassingsvermogen, voor als ze een foutje weer goed moeten maken.
Sorry, maar deze verklaring vind ik niet erg overtuigend.

Nogmaals, ik ben zelf ook op zoek naar antwoorden en sta open voor alle commentaar die men hier heeft.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Donald Duck held dinsdag 28 juni 2011 @ 21:30:59 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_98790428
Je moet gewoon een goed stappenplan hebben voor een graancirkel.
Alle gebogen lijnen zijn onderdelen van gedeeltelijke cirkels. Stok in de grond met een touw eraan en dat functioneert als een soort van passer waarmee je die prachtige vloeiende vormen krijgt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_98790527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:28 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Mogelijkheden:

1. Mensen maken kunstwerken en willen elkaar overtreffen. Is altijd zo geweest.
2. Ruimtepoppetjes weten van ons bestaan, maar maken geen contact. Ze gaan stiekem op pad, en hebben aan hun ruimteschip een speciaal stuk gereedschap gehangen dat stralen uitzendt waarmee gewassen gebogen kunnen worden. Ze maken maffe dingen, en smeren hem zonder dat iemand het merkt.

Dat laatste klinkt echt veel logischer dan het eerste. :')
Hoe weet jij wat "logisch" is voor een intelligente beschaving die duizenden, miljoenen of zelfs miljarden jaren voorloopt op de onze?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98790573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En al die hooggeplaatste officieren uit het leger zijn ook aan de PCP?

Het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen van het feit dat UFO's bestaan, maar zelf zit ik gewoon met een aantal vragen. Met name na het zien van deze persverklaring:

Was een grapje.

Ik geloof er niet in. Die officieren geloof ik ook niet. Die hebben alleen respect in het leger.
pi_98790694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet gewoon een goed stappenplan hebben voor een graancirkel.
Alle gebogen lijnen zijn onderdelen van gedeeltelijke cirkels. Stok in de grond met een touw eraan en dat functioneert als een soort van passer waarmee je die prachtige vloeiende vormen krijgt.
Op die manier zou je idd een groot deel van de cirkels kunnen namaken. En ik heb verder mn onderzoek gedaan hoor en er zijn idd knappe cirkels door mensen gemaakt. Probleem alleen is dat men voor de complexere cirkels teams van mensen nodig had die langer dan een dag nodig hadden om de cirkel af te maken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98790706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat "logisch" is voor een intelligente beschaving die duizenden, miljoenen of zelfs miljarden jaren voorloopt op de onze?
Het is voor de mens geen enkel probleem gebleken om ingewikkelde graancirkels te maken maar jij blijft zoeken naar een andere bron.
pi_98790780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Was een grapje.

Ik geloof er niet in. Die officieren geloof ik ook niet. Die hebben alleen respect in het leger.
Maar waarom zijn er hooggeplaatste officieren die zichzelf vrijwillig voor lul zetten?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')