abonnement Unibet Coolblue
pi_98693582
Ik heb nog lang getwijfeld of ik m'n vraag hier wel zou plaatsen omdat ik al bang was voor de table/div discussie. Uiteindelijk toch gedaan met de hoop een antwoord te krijgen waarom mijn float niet werkt in IE7.

Mijn vraag was niet of ik tabellen of divs moet gebruiken. Mocht het liggen aan de tabel, dan zet ik alles over in divs. Dat is het probleem niet, maar ik wil eerst weten waar het probleem van de float vandaan komt. :)
pi_98709108
Specifiek IE7 of gaat het ook mis in IE8?
(ie8 kan ik nu testen)
pi_98713726
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Specifiek IE7 of gaat het ook mis in IE8?
(ie8 kan ik nu testen)
Nope, alleen in IE7
pi_98801628
Waarom staat er in de topictitel nu eigenlijk ook JS? Daar is toch een ander topic voor? [Javascript] voor dummies (deel 11)
pi_99001768
Hullo,

Ik ben een site aan het maken waarbij mensen zich moeten kunnen aanmelden met een formulier. Kinderen en vrijwilligers, dus twee aparte formulieren. Vervolgens moet dit in een bestand komen te staan, tekst volstaat even, misschien gaan ze andere eisen stellen (Het zou fijn zijn als het redelijk veilig gaat, het kan gevoelige informatie zijn, ook al weet ik dit niet zeker)(Spambots moeten er dus niet bij kunnen). Ik weet alleen niet hoe dit heet, dus kan lastig googlen :') Weet iemand waar ik op kan googlen, of heeft iemand toevallig een tutorial online staan?
  zondag 3 juli 2011 @ 22:35:09 #56
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99001862
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:33 schreef RenRen- het volgende:
Hullo,

Ik ben een site aan het maken waarbij mensen zich moeten kunnen aanmelden met een formulier. Kinderen en vrijwilligers, dus twee aparte formulieren. Vervolgens moet dit in een bestand komen te staan, tekst volstaat even, misschien gaan ze andere eisen stellen (Het zou fijn zijn als het redelijk veilig gaat, het kan gevoelige informatie zijn, ook al weet ik dit niet zeker)(Spambots moeten er dus niet bij kunnen). Ik weet alleen niet hoe dit heet, dus kan lastig googlen :') Weet iemand waar ik op kan googlen, of heeft iemand toevallig een tutorial online staan?
Je kunt spambots buiten houden door een captcha in te bouwen. En waarom twee aparte formulieren? Je kunt de gebruikers toch de mogelijkheid geven om te kunnen kiezen of ze vrijwilliger zijn of kind?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_99002065
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je kunt spambots buiten houden door een captcha in te bouwen. En waarom twee aparte formulieren? Je kunt de gebruikers toch de mogelijkheid geven om te kunnen kiezen of ze vrijwilliger zijn of kind?
Ze willen voor ieder een aparte pagina, snap ik wel, gaat verwarring tegen. Kun je ook makkelijk aparte beschrijvingen geven.
Nee, ik bedoel niet spambots in de formulieren, ik bedoel dat spambots niet in het tekstbestand kunnen komen

Edit, het zijn ook 2 andere formulieren, het is een site voor kinderen die niets krijgen met sinterklaas, maar er dus wel in geloven. Dus mensen die arme ouders kennen kunnen kinderen opgeven, dus adres en dergelijken, en vrijwilligers, die kadootjes kopen en rondbrengen moeten heel andere gegevens kunnen achterlaten.
pi_99002416
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:38 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ze willen voor ieder een aparte pagina, snap ik wel, gaat verwarring tegen. Kun je ook makkelijk aparte beschrijvingen geven.
Nee, ik bedoel niet spambots in de formulieren, ik bedoel dat spambots niet in het tekstbestand kunnen komen
Je bedoelt denk ik dat robots (zoals Google) niet in het bestand moeten kunnen kijken?
Beste oplossing daarvoor is het tekstbestand buiten de www-root te plaatsen. Als dat niet mogelijk is, moet je 'm met een .htaccess bestand blokkeren. (Ik neem wel aan dat de server Apache gebruikt.)
  zondag 3 juli 2011 @ 22:44:25 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99002431
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:38 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ze willen voor ieder een aparte pagina, snap ik wel, gaat verwarring tegen. Kun je ook makkelijk aparte beschrijvingen geven.
Nee, ik bedoel niet spambots in de formulieren, ik bedoel dat spambots niet in het tekstbestand kunnen komen

Edit, het zijn ook 2 andere formulieren, het is een site voor kinderen die niets krijgen met sinterklaas, maar er dus wel in geloven. Dus mensen die arme ouders kennen kunnen kinderen opgeven, dus adres en dergelijken, en vrijwilligers, die kadootjes kopen en rondbrengen moeten heel andere gegevens kunnen achterlaten.
Tekstbestanden zijn per definitie niet indexeerbaar aangezien je hopelijk geen toegang van buitenaf op die textbestanden geeft.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99002568
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tekstbestanden zijn per definitie niet indexeerbaar aangezien je hopelijk geen toegang van buitenaf op die textbestanden geeft.
Als die tekstbestanden wel van buitenaf toegankelijk zijn, zijn ze ook indexeerbaar.
pi_99002596
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:44 schreef Light het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik dat robots (zoals Google) niet in het bestand moeten kunnen kijken?
Beste oplossing daarvoor is het tekstbestand buiten de www-root te plaatsen. Als dat niet mogelijk is, moet je 'm met een .htaccess bestand blokkeren. (Ik neem wel aan dat de server Apache gebruikt.)
Lijkt me toch lastig? Want ik zou het ideaal zien dat, als iemand het formulier invult, alles in een tekstbestand wordt gezet, zodat als het tijd is voor kadootjes alles gewoon uit het tekstbestand kan worden getrokken en er verder geen omkijken naar is. (Weet jij toevallig hoe ik dat kan bereiken? Of ergens waar ik het kan vinden?) En ik weet niet of de server apache gebruikt, ik zal even kijken en zien hoe ik dat kan doen, thanks! O+
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tekstbestanden zijn per definitie niet indexeerbaar aangezien je hopelijk geen toegang van buitenaf op die textbestanden geeft.
Weet niet hoe ik dat doe :') Beveiliging is me nooit geleerd, zal daar even op googlen.
pi_99002643
Wil je het niet in een database zetten ofzo? Kan je het makkelijker verwerken daarna...
pi_99002675
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:33 schreef RenRen- het volgende:
Hullo,

Ik ben een site aan het maken waarbij mensen zich moeten kunnen aanmelden met een formulier. Kinderen en vrijwilligers, dus twee aparte formulieren. Vervolgens moet dit in een bestand komen te staan, tekst volstaat even, misschien gaan ze andere eisen stellen (Het zou fijn zijn als het redelijk veilig gaat, het kan gevoelige informatie zijn, ook al weet ik dit niet zeker)(Spambots moeten er dus niet bij kunnen). Ik weet alleen niet hoe dit heet, dus kan lastig googlen :') Weet iemand waar ik op kan googlen, of heeft iemand toevallig een tutorial online staan?
Je CMS heeft een formbuilder module. Die werkt als een malle. Gewoon even installeren en wat doorklikken, denk dat je er wel uit komt.
pi_99002717
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:48 schreef Tegan het volgende:
Wil je het niet in een database zetten ofzo? Kan je het makkelijker verwerken daarna...
Nee, want degenen die het daarna gaan verwerken kunnen daar niet mee omgaan vrees ik..
  zondag 3 juli 2011 @ 22:51:29 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99002745
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:46 schreef Light het volgende:

[..]

Als die tekstbestanden wel van buitenaf toegankelijk zijn, zijn ze ook indexeerbaar.
Hoe dan ? Er bestaan geen links naar in bestaande websites, er zit als het goed is geen open dir structuur op, dus hoe zou dat dan precies moeten gebeuren?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99002871
quote:
5s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe dan ? Er bestaan geen links naar in bestaande websites, er zit als het goed is geen open dir structuur op, dus hoe zou dat dan precies moeten gebeuren?
Security through obscurity, niet echt handig.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:57:10 #67
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99003036
quote:
9s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:50 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nee, want degenen die het daarna gaan verwerken kunnen daar niet mee omgaan vrees ik..
Verwacht je erg veel drukte? Want anders stel je gewoon bij het mailprogramma een filter in voor mail vanaf je website en laat je alle formulier-input gewoon naar je e-mail sturen. Is ook redelijk makkelijk te verwerken en absoluut geen 'rocket-science'.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_99003160
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:57 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Verwacht je erg veel drukte? Want anders stel je gewoon bij het mailprogramma een filter in voor mail vanaf je website en laat je alle formulier-input gewoon naar je e-mail sturen. Is ook redelijk makkelijk te verwerken en absoluut geen 'rocket-science'.
Ik weet het niet zeker, maar weet niet zeker of het handig gaat zijn. Ik zal het voorleggen bij ze, wat zij het prettigst gaat vinden. Bedankt, heb ik wel een tweede optie om voor te leggen :)
  zondag 3 juli 2011 @ 23:00:14 #69
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99003209
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar weet niet zeker of het handig gaat zijn. Ik zal het voorleggen bij ze, wat zij het prettigst gaat vinden. Bedankt, heb ik wel een tweede optie om voor te leggen :)
Als je minder dan 500 aanmeldingen verwacht kun je dat best doen. Helemaal omdat je gewoon meerdere keren per dag in je mail kunt kijken en het meteen kunt verwerken. Zit je ook niet met je spambot-probleem.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:01:09 #70
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99003257
Overigens is wat Tegan zegt ook niet zo gek. Zet je het in een database en output je dat op een pagina. Dan hoeven de mensen niets van databases te weten en heb je toch meteen alles verwerkt in één 'bestand'.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:03:17 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99003384
quote:
13s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Security through obscurity, niet echt handig.
Dat was niet de vraag. De vraag was hoe die bestanden geindexeerd worden indien ze in een directory staan zonder links ernaartoe en zonder directory listing aan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99003616
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag. De vraag was hoe die bestanden geindexeerd worden indien ze in een directory staan zonder links ernaartoe en zonder directory listing aan.
Ook google gokt wel eens urls.
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Als je minder dan 500 aanmeldingen verwacht kun je dat best doen. Helemaal omdat je gewoon meerdere keren per dag in je mail kunt kijken en het meteen kunt verwerken. Zit je ook niet met je spambot-probleem.
Inderdaad, desnoods maak je er even een webmail-adres voor bij je hostingprovider, als ze het niet in dr eigen mail wil.
pi_99004034
quote:
5s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe dan ? Er bestaan geen links naar in bestaande websites, er zit als het goed is geen open dir structuur op, dus hoe zou dat dan precies moeten gebeuren?
Als er geen enkele link is, lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat het bestand geindexeerd wordt. Maar ik zou het risico niet willen nemen.
pi_99004091
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Als je minder dan 500 aanmeldingen verwacht kun je dat best doen. Helemaal omdat je gewoon meerdere keren per dag in je mail kunt kijken en het meteen kunt verwerken. Zit je ook niet met je spambot-probleem.
Dat is wel een goede. Kan ze dat zelf doen en hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Dan laat ik ze wel een ander emailadres aanmaken zoals Komttijd zegt, dan komt het ook niet in hun normale mail, en ga ze gelijk vragen hoeveel aanmeldingen ze verwachten
  zondag 3 juli 2011 @ 23:17:30 #75
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99004106
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Als er geen enkele link is, lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat het bestand geindexeerd wordt. Maar ik zou het risico niet willen nemen.
Daar ben ik het wel mee eens. Verder zou ik die tekstbestanden idd buiten je wwwroot gaan plaatsen mocht je deze oplossing willen gaan gebruiken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')