abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98623628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb ook echt 0,0 vertrouwen meer in die vogelopvang. Het begon al bij de eerste keer, dat was een jong eendje dat ineens vanonder het konijnenhok al kwakend achter me aan naar binnen rende, zich onder de keukentafel installeerde en vervolgens niet meer weg wilde.. Ik daarmee naar de vogelopvang, maar die vonden het maar apart dat 'ie zo op mensen reageerde "dus dan moest 'ie maar een spuitje". Dus die hebben we toen maar weer meengenomen om zelf op te voeden. De keer daarop kwamen er twee jonge eendjes uit hetzelfde nest aanwaaien (d'r was iets met een kat), waarvan er 1tje heel erg mank liep, hij gebruikte z'n zere pootje helemaal niet. Dus hup, weer naar de vogelopvang, "ja, hij is mank, dus hij moet een spuitje"... }:| . Dus beide eendjes weer mee naar huis en in huis gehouden. Het eendje met het zere pootje wilde niet lopen, maar we hebben hem gewoon rustig de tijd gegeven en toen we zagen dat hij z'n pootje meer ging gebruiken hebben we 'm laten zwemmen in de vijver. Tegen de tijd dat 'ie groot was was de poot volledig functioneel.

De 3 duiven waren "vindsels" van m'n zusje, maar die hebben we mara gewoon meteen thuis gehouden, want we hadden het wel gezien met de vogelopvang.

En dus nou die fazant weer.. dies te klein dus die willen ze niet (of hij mag een spuitje)... |:( .
Grrrrrr :(
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_98726671
En hoe is het nu met het chickie?
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  maandag 27 juni 2011 @ 17:37:27 #53
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98726876
We willen graag pics hoor, want als er geen pics zijn, gaan we huilen. Heul hard :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_98746166
Wat ElisaB zegt!
(Wat lief, al die kuikens zo ineens! O+ )
pi_98746567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb ook echt 0,0 vertrouwen meer in die vogelopvang. Het begon al bij de eerste keer, dat was een jong eendje dat ineens vanonder het konijnenhok al kwakend achter me aan naar binnen rende, zich onder de keukentafel installeerde en vervolgens niet meer weg wilde.. Ik daarmee naar de vogelopvang, maar die vonden het maar apart dat 'ie zo op mensen reageerde "dus dan moest 'ie maar een spuitje". Dus die hebben we toen maar weer meengenomen om zelf op te voeden. De keer daarop kwamen er twee jonge eendjes uit hetzelfde nest aanwaaien (d'r was iets met een kat), waarvan er 1tje heel erg mank liep, hij gebruikte z'n zere pootje helemaal niet. Dus hup, weer naar de vogelopvang, "ja, hij is mank, dus hij moet een spuitje"... }:| . Dus beide eendjes weer mee naar huis en in huis gehouden. Het eendje met het zere pootje wilde niet lopen, maar we hebben hem gewoon rustig de tijd gegeven en toen we zagen dat hij z'n pootje meer ging gebruiken hebben we 'm laten zwemmen in de vijver. Tegen de tijd dat 'ie groot was was de poot volledig functioneel.

De 3 duiven waren "vindsels" van m'n zusje, maar die hebben we mara gewoon meteen thuis gehouden, want we hadden het wel gezien met de vogelopvang.

En dus nou die fazant weer.. dies te klein dus die willen ze niet (of hij mag een spuitje)... |:( .
8)7
Wel ja, geef alles maar een spuitje.

Moet wel zeggen dat ik de vogelopvang in Woudenberg wel erg competent vind.
Toen mijn oom overleden was, kon mijn moeder zijn lachduif er zo naar toe brengen.
Daar zou hij in een volière komen met andere duiven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:37:40 #56
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99058465
En, en, en....?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99195383
Is het beest inmiddels op de barbecue beland ofzo? Doet eens een update doen!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_99203373
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Lekkere vogelopvang...
Andere opvang bellen voor meer informatie?
Je kan het ook realistisch noemen.
Waarom geld steken in een vogel waarvan de kans zeer groot is dat hij het niet overleefd?
Ze kunnen het geld wat dat betreft veel beter steken in een vogel die meer kans heeft om te overleven.

Het is misschien zielig voor deze vogel, en ik heb ook liever dat ie in leven blijft, maar niet elke vogel kan gered worden

[ Bericht 9% gewijzigd door dralion13 op 08-07-2011 15:54:30 ]
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_99550368
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:37 schreef ElisaB het volgende:
En, en, en....?
Jaaa! Sorry! Ik was druk met van alles en ben dit topic een beetje vergeten.

Het gaat prima met Puck! Ze groeit voorspoedig en is inmiddels verhuisd naar een ren buiten in de tuin. Alleen heeft ze een hekel aan de regen (dan gilt ze alles bij elkaar) dus dan mag ze binnen in huis. Ze is dikke vriendjes met de hond en de kat en ze is inmiddels ook heel tam; het liefst van alles komt ze lekker op schoot zitten.

Dit is puck vanmiddag; ze had zich heerlijk op mijn benen genesteld:

De vraag blijft wat ze is; een mannetje of een vrouwtjes fazant? Iemand ideeen hierover? :D
pi_99550464
Wauw! _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:35:36 #61
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_99550473
Geen flauw idee wanneer de kleurtjes definitief zijn maar dit lijkt qua kleurtjes wel heel erg op een dametje. Maar goed, geen flauw idee wanneer ze hun echte verendek krijgen.

Wel ubercute trouwens
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_99550504
Oh! Nog een leuke: puck een week geleden. Ze heeft zich ontpopt tot ultieme thesis distraction (waar mijn zusje eigenlijk mee bezig zou moeten zijn, ware het niet dat Puck zich ermee bemoeit :D)

pi_99550527
_O-

En volgens mij zijn fazantenkuikens in het begin allemaal hetzelfde, dus is nu nog niet te zeggen wat het is ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:37:35 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_99550540
En toen deed Puck een poepje en mag je zus uitleggen hoe er fazantenpoep op het toetsebord kan komen :+
pi_99550573
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 18:37 schreef Klonk het volgende:
En toen deed Puck een poepje en mag je zus uitleggen hoe er fazantenpoep op het toetsebord kan komen :+
De poepjes zijn inderdaad wel een ding. We hebben al een poging gedaan tot het ontwikkelen van een soort fazantenluiertje, maar dat was niet zo'n succes...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:39:11 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_99550592
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')