abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:08 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98206570
quote:
'Overheid verkocht konijnen als slangenvoer'

AMSTERDAM - Ruim tweehonderd sterk verwaarloosde en gewonde konijnen die in Kampen in beslag genomen werden, zijn door de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie verkocht als slangenvoer.

Dat stellen vier samenwerkende dierenorganisaties woensdag.

De dieren werden in mei in een schuurtje aangetroffen. Ze zaten in opgestapelde kratten en tonnen, waren ziek en hadden vechtwonden aan kop en lichaam. Ook hadden zij geen drinkwater. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft ze in beslag genomen.

Volgens de organisaties zijn de konijnen in opdracht van de overheidsdienst verkocht aan een handelaar. "Het lot van deze al zwaar getraumatiseerde dieren is duidelijk: voer voor slangen en roofdieren of per kilo vlees aan de poelier."

Klok

De organisaties stellen dat het met de regelmaat van de klok gebeurt dat verwaarloosde en mishandelde dieren nadat ze in beslag zijn genomen worden doorverkocht aan handelaren die de dieren doden of verkopen aan het slachthuis.

De dienst verkocht volgens de organisaties in april ook al 3662 verwaarloosde knaagdieren als voer voor andere dieren. De organisaties trokken daarover bij staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie Henk Bleker (CDA) aan de bel.

Die liet in een reactie weten dat alle opvangadressen voldoen aan de wettelijke eisen en dat het welzijn van de dieren wordt gewaarborgd
http://www.nu.nl/algemeen(...)als-slangenvoer.html
Ach guss, is konijniewijnie aan graaf Slis gevoerd, en nu doet heel de politiek huilie huilie.
Jeez, wees blij dat er wat nuttigs is gedaan met die huppelproteïne.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98206657
Zullen we dan die "zwaar getraumatiseerde" konijntjes in leven houden en de lieve konijntjes die geen trauma hebben en gewoon normaal leven voor de slangen gooien?
pi_98206687
Boehoe een aantal konijnen zijn opgegeten :'(
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:23:16 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98206726
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef Dimens het volgende:
Zullen we dan die "zwaar getraumatiseerde" konijntjes in leven houden en de lieve konijntjes die geen trauma hebben en gewoon normaal leven voor de slangen gooien?
Straks gaan er nog mensen roepen dat ze vlees uit de supermarkt moeten nemen ipv van dieren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 16:24:42 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_98206792
quote:
Volgens de organisaties zijn de konijnen in opdracht van de overheidsdienst verkocht aan een handelaar. "Het lot van deze al zwaar getraumatiseerde dieren is duidelijk: voer voor slangen en roofdieren of per kilo vlees aan de poelier."
Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben: WAT is dat voor handelaar, die in roofieren en slangen handelt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:25:29 #6
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98206835
Waarom voeren ze die slangen geen kiloknallers uit de supermarkt? Dit is echt vet zielug!
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:28:41 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98206994
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:24 schreef Karina het volgende:

[..]

Waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben: WAT is dat voor handelaar, die in roofieren en slangen handelt?
Een handelaar in roofdiervoeder denk ik dat er bedoeld wordt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:29:15 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98207031
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Waarom voeren ze die slangen geen kiloknallers uit de supermarkt? Dit is echt vet zielug!
Slangen willen graag levende prooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:32:33 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98207194
Wat een gejank om niks! :') Echt hoor, mensen hebben tijd teveel. Waar is die tijd gebleven dat je van zonsopgang tot zonsondergang aan het ploeteren was om in leven te blijven? :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98207275
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Waarom voeren ze die slangen geen kiloknallers uit de supermarkt? Dit is echt vet zielug!
Maar het is toch prachtig om te zien hoe ongedierte gedood word? O+

Niet geschikt voor dierenvrienden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98207389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:22 schreef Doler12 het volgende:
Boehoe een aantal konijnen zijn opgegeten :'(
In de natuur wordt 99% van de konijnen opgegeten, dus wat is nu de nieuwswaarde?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98207414
Mooi opgelost, nu kost het geen geld maar levert het wat op. Zo hoort het. ^O^
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:37:22 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_98207455
Ik ga de animalcops bellen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_98207519
Mensen die zich hier druk om maken :') Zo'n konijn heeft wss nooit meer een normaal leven enzo, en dan dat beest in leven willen houden :') omg
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:39:12 #15
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98207555
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik ga de animalcops bellen.
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik ga de animalcops bellen.
_O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98207595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In de natuur wordt 99% van de konijnen opgegeten, dus wat is nu de nieuwswaarde?
Natuurlijk waarom denk je dat er zoveel van die beesten geboren worden?
pi_98207700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:38 schreef bijdehand het volgende:
Mensen die zich hier druk om maken :') Zo'n konijn heeft wss nooit meer een normaal leven enzo, en dan dat beest in leven willen houden :') omg
Vanaf het moment dat hij geboren was had hij al geen normaal leven.
sterftecijfers konijn geboren in gevangenschap in het eerste levensjaar = heel weinig
sterftecijfers konijn geboren in natuur = heel hoog.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98207894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat hij geboren was had hij al geen normaal leven.
sterftecijfers konijn geboren in gevangenschap in het eerste levensjaar = heel weinig
sterftecijfers konijn geboren in natuur = heel hoog.
Je weet wel wat ik bedoelde denk ik :P Alsof ze voor elk dier kunnen zorgen. Muizen mag je zo afmaken, maar iets grotere muizen genaamd konijnen mag je dan niet afmaken :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:46:21 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98207943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat hij geboren was had hij al geen normaal leven.
sterftecijfers konijn geboren in gevangenschap in het eerste levensjaar = heel weinig
sterftecijfers konijn geboren in natuur = heel hoog.
Ik denk dat je wat verder moet kijken dan huisdieren voor verknipte kinderen
Er worden natuurlijk verschrikkelijk veel konijnen als slachtvee gefokt, en die overleven het eerste jaar zelden. Mijn schoonzusje slacht haar eigen konijnen, mijn schoonvader ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98208212
Morgen in het nieuws:
quote:
Gazelle's vermoord door leeuwen

Afgelopen avond zijn vier gazelle's in Kenya bruut vermoord door een groep leeuwen, zo meldt het ANP. Dierenorganisaties pleiten voor militaire interventie om deze dagelijkse moordpartijen te voorkomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98208321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat verder moet kijken dan huisdieren voor verknipte kinderen
Er worden natuurlijk verschrikkelijk veel konijnen als slachtvee gefokt, en die overleven het eerste jaar zelden. Mijn schoonzusje slacht haar eigen konijnen, mijn schoonvader ook.
Oke, bij mij gaat het puur om de huisdieren ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98208380
Alsof zulke verwaarloosde, beschadigde konijntjes anders niet afgemaakt zouden worden...
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:56:08 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98208509
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Oke, bij mij gaat het puur om de huisdieren ;)
Als die al het nageslacht in leven laten, waar blijven die konijntjes dan? Een konijn werpt 3 tot 7 kleintjes in een worp, een drie keer per jaar.
Dat zijn er zeg maar stuk of 15 per jaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98210321
Niks mis mee.
pi_98210435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)als-slangenvoer.html
Ach guss, is konijniewijnie aan graaf Slis gevoerd, en nu doet heel de politiek huilie huilie.
Jeez, wees blij dat er wat nuttigs is gedaan met die huppelproteïne.
"Heel de politiek"? :').

4 organisaties hebben een vraag gesteld aan Bleker en die heeft ze de deur gewezen, en volgens jou doet "heel de politiek huilie huilie". Over van een mug een olifant maken gesproken. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')