abonnement Unibet Coolblue
pi_111828022
Ik ben erbij geweest het hele weekend. Eigenlijk ontzettend veel geluk gehad met het weer, want het dreigde de hele tijd te gaan regenen. Maar uiteindelijk viel er alleen in de nacht van zaterdag op zondag zodanig regen dat de auto's in de problemen kwamen.
Jammer is wel dat ze het grote scherm in de Mercedesarena weg hebben gehaald om een extra tribune neer te zetten. In de Ring bistro stond gelukkig een grote flatscreen. Zo kreeg ik ook die klappers van Bleek en Ludwig mee. Die cayman ook die na bleek zijn crash aan komt vliegen. Die mist verdikkeme maar net een marshall daar.
Het Duitse Pokerreclamekanaal, ook bekend als Sport1 , heeft de exclusieve uitzendrechten voor de 24 uur. Is een free-to-air zender op de satelliet. Voor volgend jaar raad ik iedereen die Duits kan verstaan aan de stream van audi-tv op te zoeken, die maakt gebruik van de beelden van Sport1 en het commentaar van de baancommentator. Leverde ook leuke gesprekken op met gastcommentators als Volker Strycek (opelbaas en 1e rijder op de Manta), Marcus Winkelhock (dit jaar winnaar in de Bilstein Audi) en Ringbabe Sabine Schmitz die knap zesde werd in de Frikadelli-Porsche (de eigenaar is de lokale slagerij :P ) Patrick Huisman reed ook in die auto mee. Beste Nederlander was Christiaan Frankenhout in een Mercedes SLS op 3, na een curieuze botsing op de finishlijn tussen de Manthey Porsche en een Renaultje Clio. De Porsche zat zonder benzine en had eigenlijk vlak voor de lijn willen stoppen om tegelijk met de leidende Audi over de lijn te gaan. Dat Renaultje duwde hem echter over de lijn, zodat de volgende ronde werd afgevinkt en ze kregen de auto daarna niet meer aan de praat |:( De Belgen van Marc VDS werden heel knap vierde in hun eerste deelname.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111832721
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:30 schreef Sabata het volgende:
Ik ben erbij geweest het hele weekend. Eigenlijk ontzettend veel geluk gehad met het weer, want het dreigde de hele tijd te gaan regenen. Maar uiteindelijk viel er alleen in de nacht van zaterdag op zondag zodanig regen dat de auto's in de problemen kwamen.
Jammer is wel dat ze het grote scherm in de Mercedesarena weg hebben gehaald om een extra tribune neer te zetten. In de Ring bistro stond gelukkig een grote flatscreen. Zo kreeg ik ook die klappers van Bleek en Ludwig mee. Die cayman ook die na bleek zijn crash aan komt vliegen. Die mist verdikkeme maar net een marshall daar.
Het Duitse Pokerreclamekanaal, ook bekend als Sport1 , heeft de exclusieve uitzendrechten voor de 24 uur. Is een free-to-air zender op de satelliet. Voor volgend jaar raad ik iedereen die Duits kan verstaan aan de stream van audi-tv op te zoeken, die maakt gebruik van de beelden van Sport1 en het commentaar van de baancommentator. Leverde ook leuke gesprekken op met gastcommentators als Volker Strycek (opelbaas en 1e rijder op de Manta), Marcus Winkelhock (dit jaar winnaar in de Bilstein Audi) en Ringbabe Sabine Schmitz die knap zesde werd in de Frikadelli-Porsche (de eigenaar is de lokale slagerij :P ) Patrick Huisman reed ook in die auto mee. Beste Nederlander was Christiaan Frankenhout in een Mercedes SLS op 3, na een curieuze botsing op de finishlijn tussen de Manthey Porsche en een Renaultje Clio. De Porsche zat zonder benzine en had eigenlijk vlak voor de lijn willen stoppen om tegelijk met de leidende Audi over de lijn te gaan. Dat Renaultje duwde hem echter over de lijn, zodat de volgende ronde werd afgevinkt en ze kregen de auto daarna niet meer aan de praat |:( De Belgen van Marc VDS werden heel knap vierde in hun eerste deelname.
Ja ik zag het gebeuren van die Clio,wat een malloot, wat doet die in zo´n racewagen.
Als je zo hard inloopt met je Cliootje op een Porsche, dan weet je toch dat er iets niet klopt?
pi_111833324
Zoals de baancommentator ook al zei, ik denk dat ie naar de pits zat te kijken of ie zijn team op de pitmuur of de finishvlag zag en niet voor zich keek. Was niet de enige keer dat er een Cliotje negatief opviel. Eerder kreeg Alex Yoong na een spin een schop van een cliotje dat veel te hard de mercedes -s uitkwam. Volker Stryzek en Kristian Menzel kregen er bijna ruzie over wie nou de schuldige was.

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 21 mei 2012 @ 23:05:52 #279
184465 Migue
Sensuele man
pi_111856920
Vergeet ook niet dat na 24 uur lang racen je niet zo heel erg oplettend meer bent. We kennen het allemaal zelf wel wanneer we moe zijn, hoe scherp we dan op de weg nog zijn. Ik vond het typisch iets dat je bij zo'n lange race, met deelnemers van zo'n laag niveau kan verwachten. Gelukkig vielen er geen gewonden, maar knullig was het wel.
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:30 schreef Sabata het volgende:
De Porsche zat zonder benzine en had eigenlijk vlak voor de lijn willen stoppen om tegelijk met de leidende Audi over de lijn te gaan. Dat Renaultje duwde hem echter over de lijn, zodat de volgende ronde werd afgevinkt en ze kregen de auto daarna niet meer aan de praat |:(
De Porsche was al over de lijn toen de Clio achterop knalde.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:38:38 #280
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_112022290
nog niet officieel bevestigd bij RTLGP maar stukje stond wel op verstappen.nl

RTLGP zend de 24 uur van LeMans compleet uit

Het weekend van 16 en 17 juni staat RTL 7 in het teken van de 24 Uur van Le Mans. Voor de eerste keer in de historie van de autosportklassieker zal de gehele race volledig live te zien zijn op de Nederlandse televisie.
De uitzending zal op zaterdagmiddag om 14.30 uur beginnen met een voorbeschouwing. Een half uur later zal de race van start gaan. De volgende middag valt om 15.00 uur de finishvlag en is bekend wie de tachtigste editie van deze beroemde race op zijn naam heeft geschreven. Het commentaar in deze autosportmarathon is onder meer van Allard Kalff en Olav Mol.

RTL 7 gaat de hele nacht door
Voor de eerste keer is de actie op de baan dus 24 uur lang te volgen bij RTL 7. Van de start op zaterdag tot aan het podium op zondagmiddag. Een must voor de echte autosportliefhebber.
Uitzending: RTL 7: zaterdag 16 juni 2012, 14.30 uur - zondag 17 juni 2012, 15.30 uur

bron: verstappen.nl
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_112022338
Ik zie het ook net staan.

Dat zou wel puik zijn.

En laat dat net het eerste weekend van mn vakantie zijn O+

Mooi man :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:40:44 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112022381
Leuk, meer aandacht voor Le Mans is altijd goed.

Toch houd ik het bij Eurosport :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:44:51 #283
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_112022538
Ach ik volg LeMans ook wel maar niet compleet 24 uur. Wel leuk dat je op elk moment van de race kan inschakelen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_112022818
Als dat van RTL7 klopt... _O_ *O*

Wel met presentatoren die vaak veel fouten maken in hun commentaar... maar goed, dat zien we dan wel door de vingers. :P
pi_112023238
Dat zou geweldig zijn. _O_
pi_112023357
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef WEST het volgende:
Ach ik volg LeMans ook wel maar niet compleet 24 uur. Wel leuk dat je op elk moment van de race kan inschakelen.
Dat is het hem juist. Geen brakke streams kijken als Eurosport niet uitzendt. Wanneer je wil gewoon lekker RTL 7 aanzetten en kijken maar.

Hopelijk doen ze dit volgend jaar ook met de 24H van Nurburgring :D Dan maar om het halfuur 5 minuten reclame, maar dit is echt super goed :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 mei 2012 @ 17:59:35 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112025154
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:52 schreef Desunoto het volgende:
Als dat van RTL7 klopt... _O_ *O*

Wel met presentatoren die vaak veel fouten maken in hun commentaar... maar goed, dat zien we dan wel door de vingers. :P
Bij Kalff weet je alles, behalve wie er gewonnen heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112038068
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:52 schreef Desunoto het volgende:
Als dat van RTL7 klopt... _O_ *O*

Wel met presentatoren die vaak veel fouten maken in hun commentaar... maar goed, dat zien we dan wel door de vingers. :P
De oplossing is simpel :

Tv op RTL7
Tv op mute
Laptop aan
Internetradio aan
RadioLeMans als audiobron :)

En tussendoor nog wat fokken, livetiming enz... Dan vliegt die 24h zo voorbij :D
  zaterdag 26 mei 2012 @ 08:31:44 #289
184465 Migue
Sensuele man
pi_112044541
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

De oplossing is simpel :

Tv op RTL7
Tv op mute
Laptop aan
Internetradio aan
RadioLeMans als audiobron :)

En tussendoor nog wat fokken, livetiming enz... Dan vliegt die 24h zo voorbij :D
Zo hoort het ook. Het immer vakkundige commentaar van topcommentator Allard Kalff haalt het toch nét niet bij Radio Le Mans. En voor de shits and giggles ook Carlton Kirby een paar uurtjes luisteren.

Zo meteen naar de Nürburgring voor Open GT/F3 en F2. Zin in! Eindelijk weer eens GT2's met GT3's samen zien racen!
pi_112276899
De digitale binnenspiegel doet zijn intrede

quote:
Audi’s Le Mans-racer krijgt een schermpje in de cockpit met beelden van wat er zich achter de auto afspeelt.

In de racerij is het zicht voor de coureur vaak minimaal: hij zit retestrak ingesnoerd, en zeker in de LMP1 heb je heel veel body om je heen, en zijn spiegels vaak ook erg klein (want: enorme windvangers), dus het blikveld is verre van ideaal. In dat opzicht is een camera een uitkomst.

Het systeem heeft al gedebuteerd, tijdens de 6 uur van Spa. De buitenspiegels blijven natuurlijk, want a) dit is reglementair verplicht en b) een camera kan kapot gaan, en dan heb je ineens nul zicht naar achteren. Toch lijkt het een zeer nuttige innovatie.

Voor de technologie heeft Audi even bij Samsung geshopt, want het scherm is van het type AMOLED, dat wil zeggen: lekker maximaal verzadigde kleuren, wat misschien wel helpt als je 350 km/u rijdt.. Ook tijdens de 24 uur van Le Mans zal Audi deze configuratie gebruiken.
Feel free to ignore my comments.
pi_112277312
Sarrazin vervangt Ishiura bij Toyota

quote:
Toyota Racing heeft Stéphane Sarrazin als vervanger van Hiroaki Ishiuara aangewezen. De Fransman zal op Le Mans de plaats van de Japanner in de tweede Toyota TS030 HYBRID innemen. Ishiura kondigde eerder deze maand aan zich terug te trekken als gevolg van rugklachten. Sarrazin stond als coureur ingeschreven in de Starworks Motorsport LMP2 HPD, maar zal nu toch in de LMP1 klasse van start gaan.

De afgelopen weken deden veel namen de ronde als vervanger voor Ishiura. Franck Montagny en Stéphane Sarrazin, beiden ex-Peugeot en ex-Toyota F1, werden veelvuldig genoemd, maar uiteindelijk besloot Toyota Racing de 36-jarige Fransman te contracteren voor de 24 Uren van Le Mans.

"Stéphane heeft veel kennis van Le Mans en een bewezen staat van dienst, waaronder twee tweede plaatsen," zei Toyota Racing teambaas Yoshiaki Kinoshita over het aantrekken van Sarrazin. "We zijn ervan overtuigd dat hij een sterke aanvulling op onze line-up zal zijn. Een aantal teamleden herinnert zich Stéphane heel goed van zijn eerdere periode bij TMG en we kijken allemaal uit naar de hernieuwde samenwerking. We zijn zeer verheugd om een coureur met de kwaliteit en ervaring van Stéphane te kunnen rekruteren."

"Ik ben erg blij en trots om de kans te krijgen om met Toyota Racing deel te nemen aan Le Mans. Ik heb goede herinneringen aan het werken met TMG, ze werken heel hard en het is een waar genoegen om terug te zijn. Het was een heel intense week om vertrouwd te raken met het team en met de auto, maar ik werd goed ondersteund en ik heb het gevoel dat we flinke stappen hebben gemaakt. Het is een steile leercurve met een volledig nieuwe technologie en we zullen ongetwijfeld veel leren dit seizoen. Het is voor mij een nieuwe en spannende uitdaging," zei Sarrazin.

Op Le Mans zal Sarrazin de #8 Toyota TS030 Hybrid delen met Anthony Davidson en Sébastien Buemi. De plaats van Sarrazin bij Starworks Motorsport wordt ingenomen door de Brit Tom Kimber-Smith, in 2011 winnaar op Le Mans in de LMP2 klasse.
Feel free to ignore my comments.
pi_112278161
quote:
Dit is toch niet nieuw? Volgens heb ik dit al vaker gezien (Corvette?).
pi_112278605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit is toch niet nieuw? Volgens heb ik dit al vaker gezien (Corvette?).
Geen idee, ik kan er i.i.g. zo snel niets over vinden. :@
Feel free to ignore my comments.
pi_112279536
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:27:03 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112279833
Blijft toch een heerlijk geluid, zo'n dikke Amerikaanse V8.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:57:18 #296
184465 Migue
Sensuele man
pi_112296719
Het is een primeur in LMP1, inderdaad niet in sportscar racing.

Nog een paar weken, dit jaar wordt weer zo feth!
pi_112428637
Hebben we dit jaar de DeltaWing als opmerkelijke verschijning in de 24 uur van Le Mans, volgend jaar komt de GreenGT, een auto met twee door waterstof aangedreven elektromotoren.



Deze wagen zal op 25 augustus zijn debuut maken tijdens de 6 uur van Silverstone.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 juni 2012 @ 16:09:27 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112428782
Wat een lelijk ding :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_112428827
Goddomme wat is dat ding lelijk !

Lijkt me ook een erg klein wagentje tov de LMP1 & 2 auto's. Als een soort verbouwde X-bow ofzoiets ?
pi_112428877
Het is alsof een Snorkel vreemd is gegaan met een hamerhaai :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')