abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97535989
OK, als je de TT zojuist hebt gelezen, denk je waarschijnlijk dat ik onder een steen heb geleefd. Maar ik heb een serieuze vraag.

Mijn gsm doet raar en ik wil daarom op zoek naar een nieuw toestel. Behalve behalve bellen en sms-en, zou ik bijvoorbeeld ook wat dingen erop willen doen die ik ook met mijn computer doe.

Wat ik weet, is dat een smartphone in principe vergelijkbaar is met een computer, omdat er ook een besturingssysteem is waaronder de toepassingen draaien. Dat is op elke mobiele telefoon zo; zodoende kan je er ook bijvoorbeeld spelletjes mee spelen, muziek luisteren en foto's enigszins bewerken. Je kan extra toepassingen krijgen, maar bij gewone mobiele telefoons houdt dat slechts in dat je extra spelletjes downloadt.

Vandaar dat ik nu denk aan een smartphone. Als hobby maak ik muziek op de computer en ik weet dat je daarvoor ook software kunt downloaden voor smartphones. Daar zou ik dan mee bezig kunnen zijn als ik in de trein zit. En het is ook handig als ik via het touchscreen eenvoudige tekstdocumentjes kan typen.

Maar wat is het verschil tussen de iPhone en andere smartphones?

Het lijkt misschien alsof ik domme vragen stel. Ik heb natuurlijk gekeken op internet, maar dan lees je alleen dat je met een smartphone kan chatten etc. Daarvoor wil ik zo'n ding niet gebruiken. De iPhone lijkt de meest geavanceerde, maar is ook een stuk duurder.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:57:16 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_97536068
Een telefoon kan nooit de functies van een echte computer evenaren, het scherm is veel te klein en touchscreen daar nog op is ook een ramp.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_97536078
Bellen :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:58:38 #4
302853 themole
graaft totaal door.
pi_97536120
Je kan je smartphone ook als TomTom gebruiken. :)
Niet altijd serieus
pi_97536187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een telefoon kan nooit de functies van een echte computer evenaren, het scherm is veel te klein en touchscreen daar nog op is ook een ramp.
Ik vind een touchscreen persoonlijk dan weer heel erg fijn.Ik zou niet meer zonder willen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:01:06 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_97536211
Het zou mooi zijn als je straks smartphones zou hebben die een dubbel-functie zouden hebben als draagbare media-player met HDMI-uitgang... zodat je hem gewoon op je plasma/LCD kunt aansluiten en content kunt afspelen vanaf je geheugenkaartje...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:01:26 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97536221
Zo te lezen weet je er al meer vanaf dan je zelf door hebt :)

Met de juiste Apps (zo heten de programma's voor op je mobiel), kan je er van alles mee. Maar bedenk je wel dat je op een heel klein scherm werkt. Dus ja, je kan bijvoorbeeld tekstverwerken, maar dat is wel beperkt.

Verschil tussen de iPhone en andere smartphones? Functioneel gezien nihil, technisch draaien ze op verschillende besturingssystemen. In de praktijk komt het er op neer dat een knopje net ergens anders zit en je geen garantie hebt dat een app voor de iPhone ook beschikbaar is voor andere toestellen (en vice versa uiteraard)
So we just called him Fred
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:03:22 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97536308
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
Het zou mooi zijn als je straks smartphones zou hebben die een dubbel-functie zouden hebben als draagbare media-player met HDMI-uitgang... zodat je hem gewoon op je plasma/LCD kunt aansluiten en content kunt afspelen vanaf je geheugenkaartje...
Dan zou ik maar snel naar de winkel rennen als ik jou was... die smartphones liggen al maanden in de winkel...
So we just called him Fred
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:03:39 #9
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_97536323
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vind een touchscreen persoonlijk dan weer heel erg fijn.Ik zou niet meer zonder willen.
Ik bedoel eerder dat je met die heel kleine toetsjes zit, die dan ook nog eens over je toepassing waar je mee bezig bent heenzitten...

Bovendien slijt een telefoon enorm als je 'm gewoon op zak hebt en zal het niet lang duren voordat het touchscreen helemaal niet meer reageert. Of gebarsten is.
pi_97536410
Ik vind tikken van teksten van meer dan twee zinnen eigenlijk al een crime op mijn smartphone. En dan heb ik een Desire HD met dus een vrij groot scherm, maar toch is het te klein om echt lekker op te tekstverwerken. Dat doe ik er dan ook niet op. Daar wil ik toch een echt toetsenbord voor hebben.
pi_97536494
iPhone heeft de meeste apps dus kan je opzich ook wel het meeste mee. Tevens werkt dat systeem echt suuuuuuuuper relaxt. Beter dan mn nokia E75.. echt een pokkeding.
pi_97536523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bovendien slijt een telefoon enorm als je 'm gewoon op zak hebt en zal het niet lang duren voordat het touchscreen helemaal niet meer reageert. Of gebarsten is.
Het scherm van iets als een iPhone is nou niet bepaald van snijkoek gemaakt hoor.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:11:31 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_97536627
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:08 schreef Henno het volgende:

[..]

Het scherm van iets als een iPhone is nou niet bepaald van snijkoek gemaakt hoor.
Mijn twee toestellen zijn nu een jaar of vijf oud. Van die klapdingen. Er zit geen verf meer op maar het scherm en de knopjes (die zitten netjes aan de binnenkant) zijn nog gloednieuw. Knappe (moderne) telefoon - scherm onbeschermd - die het tegenwoordig nog zo lang zou volhouden.
pi_97536646
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder dat je met die heel kleine toetsjes zit, die dan ook nog eens over je toepassing waar je mee bezig bent heenzitten...

Een beetje telefoon gaat toch zeker wel 2 jaar mee. Vraag me af wat jouw definitie van 'niet lang' is dan.
pi_97536662
Ik denk dat je even moet kijken wat je er allemaal mee wilt doen.
Je hebt 1001 types smartphones en tablets en allemaal kunnen ze praktisch hetzelfde.
Je kunt bellen, smsen(gratis en betaald), spelletjes, navigatie, evt tekstverwerken, muziek luisteren, etc.

De vraag is meer hoe snel en hoeveel je dat wilt gaan doen. En dan een passend toestel kopen voor een passende prijs.
http://www.tabletsnederland.nl/ Ales over Tablets
Gratis tablets Gratis tablets
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 13:12:31 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_97536671
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Een beetje telefoon gaat toch zeker wel 2 jaar mee. Vraag me af wat jouw definitie van 'niet lang' is dan.
2 jaar! Die van mij gaat al 6 jaar mee. Iets van 500 euro mag toch zeker wel langer dan 2 jaar meegaan.

En smartphones kunnen volgens mij bijna alles, er zit nog net geen magnetron in.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97536714
Gebruikelijke dingen zoals internetten, chatten, e-mailen, muziek luisteren en dergelijke zijn de meest gebruikte opties. Maar als je echt fanatiek je smartphone wil gebruiken moet je kijken naar welke applicaties er voor beschikbaar zijn. De applicaties zijn juist de kracht van smartphones, want er hoeft maar 1 iemand te zijn die denkt dat zus en zo wel handig is, die dat dan vervolgens maakt en aanbied in de marketplace, app store of dergelijk.

Ik vind zelf Windows Phone 7 een erg makkelijk smartphone platform, een simpele duidelijke interface (ja zelfs overzichtelijker dan de iPhone). Nadeel op dit moment is echter dat je geen Nederlands toetsenbord en taal hebt totdat in augustus/september een update verschijnt. Dan zal het ook officieel in NL gelanceerd worden. De marketplace is misschien nog wat gelimiteerd, maar ik heb de indruk dat het meeste er wel in een of andere vorm is. Ik heb zelf nog niets echt gemist.

Android is het meest open, maar ook een van de meer geeky OS'en. Als je het niet erg vind om te klooien met je phone dan is dat echt geen probleem, maar als je net begint met smartphones dan is het misschien niet echt handig. De marketplace/app store of hoe heet dat ding op android is behoorlijk groot, wat komt doordat google vrijwel geen limitaties en eisen op legt. Deze verminderde controle levert meer vrijheid op voor ontwikkelaars, maar ook meer mogelijke gevaren voor gebruikers.

De iPhone vind ik zelf een overhypt duur ding, zeker als je wil gaan expirimenteren met smartphones. Het zit volgens mij wel degelijk in elkaar, dus je zal je er niet echt een buil aan vallen. Doe je dat wel kan je in ieder geval de telefoon nog voor een redelijke prijs verkopen.

Windows Mobile is wel aardig, maar voor niet zakelijk gebruik niet echt meer aan te raden. Wil je wel een Windows Mobile telefoon hebben zorg dan dat je een HTC neemt met HTC Sense, dat scheelt een hele hoop in het gebruiksgemak en daarmee ben je van bijna alle vervelende WM perikelen af. Hier geldt wel, net als Android, als je wil tweaken is het een heel prima OS. Op veel WM telefoons kan je via XDA-Developers ook Android er op zetten, iets wat andersom niet lukt.

Wil je maximale vrijheid en kan je redelijk met computers omgaan dan is de HTC HD2 misschien wat voor je. Standaard draait er Windows Mobile 6.5.x op, maar dat kan je vervangen door zowel Android als Windows Phone 7. Eventueel kan je zelfs Windows Mobile 6.5 en Android of Windows Phone 7 en Android combineren.
Deze toestellen zijn tweedehands voor onder de 200 euro te krijgen en kunnen m.i. nog eerg goed mee doen met de hedendaagse top telefoons. Enige nadeel is dus dat je wel bereid moet zijn je er even in te verdiepen.
Terug van weggeweest!
pi_97536717
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Karina het volgende:

[..]

2 jaar! Die van mij gaat al 6 jaar mee. Iets van 500 euro mag toch zeker wel langer dan 2 jaar meegaan.
Vandaar dat ik zeg dat hij zeker 2 jaar meegaat (meeste contracten duren maar 2 jaar). Of een telefoon de 6 jaar haalt boeit mij persoonlijk niet.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:19:52 #19
12221 Tijn