quote:
Op woensdag 25 mei 2011 15:02 schreef Xurk het volgende:[..]
Ja, ik schaam me diep
Maar ik heb destijds ook helemaal nergens online iets over TLSP gevolgd, ik heb puur de muziek die
toen beschikbaar was binnengehaald en heb het daarmee vervolgens gedaan. Om de één of andere onverklaarbare reden is het tot vandaag nooit in me opgekomen om te checken of ze misschien wel meer singles behalve de eerste zouden hebben en daardoor dus ook meer liedjes in de vorm van B-sides.
Ik heb nu al zin om ze te luisteren als ik dit zo lees
De B-sides van "The Age of the Understatement" vind ik ook totaal niet onder doen voor de liedjes op het album, ook al is bijv. "In the Heat of the Morning" een cover [scheelt misschien dat het van David Bowie is, bijna bij voorbaat al geniaal].
Als we dan toch semi-offtopic het over TLSP hebben, hoe vinden jullie "The Colour of the Trap" wanneer vergeleken met het TLSP-album? Op de 3voor12 website stonden toen Miles Kane 'album van de week' was allerlei citaatjes van recensenten waarbij velen zeiden dat Miles Kane duidelijk de betere van de twee Puppets blijkt te zijn. Maar buiten beschouwing latend dat ik zijn album erg lekker vind en een goed pop-album, vind ik de teksten van TLSP vooralsnog een stuk briljanter, om het zo maar te zeggen. Vanochtend al forenzend nog beide albums geluisterd dus
Ik vind The Colour of the Trap ook een erg lekker album, al blijft ie momenteel ver achter wat betreft het aantal draaibeurten op Suck it and See, maar dat lijkt me logisch.
De vergelijking van recensenten met Alex Turner en hem zelfs boven Turner verkiezen (wat ik niet zelf heb gelezen maar van jou verneem) is natuurlijk onterecht, of in het slechtste geval veel te voorbarig. Turner heeft met Arctic Monkeys al zoveel laten zien en nu ook weer met Suck it and See. Tevens een deel vd plaat van Miles Kane gecomponeerd als ik het goed heb, het meeste of iig de helft van The Age of the Understatement komt van Turner. Het zou fair zijn om te zeggen dat Turner de carriere van Kane een flinke boost heeft gegeven, ten tijde van The Last Shadow Puppets en nu met Kane's solo-carriere. Althans dat gevoel heb ik er bij. Ik denk dat als het op ideeen voor songs, thema's voor een album en een bepaalde sound kiezen aankomt, er bijna niemand zo getalenteerd is als Turner. Dat idee heb ik altijd bij hem: hij weet heel goed wat hij wil, welke kant op, wat hij kan en niet kan en hoe hij zijn doelen het beste kan bereiken. Kijk ook hoe de Arctic Monkeys platen echte albums zijn, als geheel bijna perfect werken. Suck it and See is een prima voorbeeld. Denk dat ook voor het grootste deel uit zijn koker komt.
En nog even verder off-topic: James Ford is een meesterproducer. Kennen jullie allemaal het album van Simian 'We Are Your Friends' ?? Door de groep incl. Ford zelf geschreven, gespeeld, gemixt en geproduceerd. Een van mijn favorieten uit mijn platenkast.