Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.quote:
Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ziet er weer netjes uit dacht ik zo
Tip voor de volgende keer als je foto's maakt, probeer er eentje van dichtbij te maken voordat je gaat 'polijsten' met de hand, met de zon er flink op, zodat je evt krasjes/swirls ziet, en dan eentje na. Dan zie je het verschil erg goed (was ik vergeten te doen )
Verder heb ik Trim Restorer getest van het weekend.
Eerst alles afgeplakt, daarna met APC de hele boel gereinigd, daarna TR erop gesmeerd mbt een doekje. Wil je het glanzend, dan hoef je er niks meer aan te doen, anders nog even met een towel uitbuffen.. Zelf heb ik alles nog een keer nagelopen met een towel, maar het blinkt nog aardig goed naar mijn mening. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de standtijd en/of het verder nog iets doet met beading na een regenbui.
Iron.X was sowieso mijn vriend. Bij de vernieuwde versie is de lucht 'verbeterd', maar nog steeds ruikt het een beetje naar een rottend lijk met een bloemengeurtje er doorheen.. Maargoed, de functie ervan is niet veranderd.. Gewoon TOP!
Het is ook bijna 'niet' te zien, zeker omdat de foto's aardig verkleint zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff Goddelijker, respect hoor. Maar ik zie zelf geen verschil op de 'veraf' foto's..
Klinkt echt als een grote klus, met alle verschillende middeltjes enzo.
Waar ik het meeste last van heb ik altijd dat alles zo snel droogt, maar ik zie dat je m in de schaduw hebt staan poetsen
Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.
Je ziet mensen soms denken van: wat staat die zich uit te sloven?
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.
Gewoon ff met de flitser van je camera onder wat hoeken proberen. Meestal lukt het welquote:Op zondag 8 mei 2011 22:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd.
Ik ben benieuwd naar de standtijd! Want anders is het -in mijn ogen- een mooi product.
Ik wilde Iron.X vandaag eigenlijk ook testen, maar vond het zonde, aangezien ik geen tijd/zin had om mijn velgen er onder vandaan te halen. En om het op een velg te gebruiken waarbij je de helft niet raakt is het mij iets te prijzig.
Precies, als je dan een klein bedrag noemt kijken ze je al raar aan.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.
Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.
@goddelijker. Ziet er weer prima uit! Zo te zien heb je je allstars ook paars gemaakt met black hole
Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.
Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.
Het begint al met het gewoon wassen. Waarom gebruik je 2 emmers, of waarom gebruik je zo'n rare handschoen. Als je vervolgens met een droogdoek ipv een zeem aan de gang gaat zijn alle poppen aan het dansen, en zie je de vraagtekens rondvliegen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragen
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..quote:Op zondag 8 mei 2011 23:41 schreef deadly_kiss het volgende:
er zijn hier ook vast wel mensen die advies willen geven aan deze dame met weinig verstand van alles wat niet bij de doe-het-zelf zaak in de schappen staan...
ik ben in het bezit van een opel astra sedan uit ''94 en is nu dus 17 jaar oud...
op 1 schaafwond na schadevrij (wat ook niet zichtbaar is na gebruik van turtle ice)
ik besteed best veel aandacht aan het onderhouden en schoonmaken van deze auto..
alleen is het probleem dat de lak wel metallic is, alleen hier is nog weinig van te zien wanneer de lak is opgedroogd door de jaren heen heeft ie niet altijd goed onderhoud gehad qua lak onderhoud en kwam die niet verder dan de standaard wax uit een carwash
al sinds ik erin rij erger ik me ten eerste kapot aan de vergrijsde kunststof onderdelen.. die ik dan ook maar maandelijks insmeer met pure ice wax of (ja echt ) smeerspray..
bumperzwart of meer van die zogenaamde autozooi weiger ik te gebruiken omdat dit eruit ziet alsof ik met een viltstift heb zitten kleuren...
ooit had ik een oud flesje van caraven en boten onderhoud voor kunststof, zag er geel/gel-achtig uit en smeerde heerlijk weg.. uitpoetsen hoefde niet en het bleef gerust 3 maanden dekkend zitten terwijl ik de auto met gemak 2/3x per week afspuit.
doordat ik dit nergens meer te koop zag, ook niet bij campoworld ben ik dus met andere smeerzooi begonnen.
ik ben dus opzoek naar iets wat vrouwvriendelijk is, ik heb wel sterke armen en kan aardig poetsen.. maar niet te lang
1* voor de lak, wax of iets in de zin van een toplaag wat wasbestendig is en lang blijft zitten, vuilafstotend is zodat ik alleen een hogedruk nodig heb, en de kleur een mooie diepe glimmende blik geeft.
2* iets voor de kunststof onderdelen wat makkelijk op te brengen is en ook waterafstotend en glimmend is.
deze auto is inmiddels 3 generaties oud, altijd goed onderhouden qua beurten ect. dus ik ben bereid om er nog wat geld aan te besteden.. ik heb immers beloofd om erin te blijven rijden totdat de wielen er onder vandaan rollen
[ afbeelding ]
Nice, is dat een soort start pakketje ? Ik zie klei, een droogdoek (?), een foam-dingetje?, wax, en shampoo? Klopt dat?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen
Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.
Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu
Je kan bijv. met een polijstmiddel (Meguiars levert onder andere M105 / M205 / M82 / M84) en handpads gaan lopen poetsen totdat je swirls weg zijn. Welke handpads je nodig hebt is afhankelijk van de diepte van de swirls.. Dat wordt testspots maken en proberen.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.
wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.
(heb een grijze auto btw.)
Gewoon betaalbaar en Meguiars? Gaan die woorden tegenwoordig nog samen?quote:Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.
wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.
(heb een grijze auto btw.)
Ik zou niet voor de 845 gaan in dat geval, maar voor de 476s, omdat die een nog langere standtijd heeft. Verder vind ik een harde wax fijner werken, maar dat blijft persoonlijk natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2011 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss
Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.
De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoe lange standtijd heeft de 476 dan?
Ik persoonlijk smeer ook liever een harde wax (dunne laagjes aanbrengen vind ik daarmee veel makkelijker gaan)
Maar wat is dan het verschil tussen 476 en 915, behalve dat er in 915 meer Carnauba zit?
Daar ben ik wel es benieuwd naar..
En uiteindelijk of de glans/diepte hetzelfde is tussen Collinite en Dodo, want Dodo heeft ook hele mooie waxes staan (Purple Haze Pro Hybrid carnauba soft wax) bijv die ook een lange tijd blijft zitten, maar daarnaast ook mooi ogen..
Wrs wordt het tig potten aanschaffen, of iemand moet er al ervaring mee hebben
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..quote:Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen
Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.
Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu
Kijk eens goed naar de foto, je ziet de bedrijfsnaam staan.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
2 bekende toko's in UK:quote:Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
Als je eens zou willen informeren voor die 915, graag. Ben echt benieuwd.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:46 schreef M3rcury het volgende:
[..]
De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.
Harde wax is imo veel beter te controleren dan een zachte wax, dus dat ben ik zeker met je eens!
De 915 heb ik zelf geen ervaring mee, maar die zou ongeveer dezelfde standtijd als de 476s hebben, maar dan wel met een diepere glans vanwege de hoeveelheid carnauba wax. Kan wel even rondvragen, ken wel een aantal mensen die dat gebruiken.
Ik heb zelf een aantal waxen van dodo staan (Purple Haze Pro, Austintatious, Skull Candy, Banana, Orange en de supernatural) en daarvan vind ik de supernatural erg indrukwekkend. Ik heb hem nooit met de purple haze zelf vergeleken, dus een echte onafhankelijk vergelijking heb ik niet, maar mijn gevoel zei dat ik de supernatural mooier vond. Al kan dat natuurlijk ook door de prijs komen dat ik verplicht was om hem mooier te vinden
Deze was met purple haze pro
http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link)
Edit: wat heeft fok nou tegen imageshack
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |