ik vind ze ook helemaal geweldigquote:Op maandag 28 maart 2011 08:39 schreef Id_do_her het volgende:
Coole beesten, ik heb ze ook gehad. Veel slimmer dan je zou denken.
Met vrouwtjes valt dat alles mee, mits je op tijd verschoont en eraan denkt hokjes en hangmatjes enzo te kuizen.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind ze ook helemaal geweldig![]()
ben alleen bang dat ze zo stinkenof valt dat wel mee?
Exact ik heb zelf ook een vrouwtje en die ruik je bijna niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Met vrouwtjes valt dat alles mee, mits je op tijd verschoont en eraan denkt hokjes en hangmatjes enzo te kuizen.
Mannetjes ruiken wat sterker, maar als je ook hier alles netjes schoonhoud is dat nog wel binnen de perken.
Jammer, je kat zou er gek op zijnquote:Op maandag 28 maart 2011 08:40 schreef Transport_Ink het volgende:
Ook twee ratjes gehad.
Leuk, maar ben toch meer een kattenmens geloof ik
Katten en ratten gaan vaak erg goed samen zelfs, zou je niet verwachten, maar toch is het zo.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jammer, je kat zou er gek op zijn
quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:06 schreef RianaLuna het volgende:
Hier moet ik heel even mijn foto's spammen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Indie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Droppie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
R.I.P Snowie
[ afbeelding ]
Koekie
[ afbeelding ]
Jippie
[ afbeelding ]
Piepie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wuppie
[ afbeelding ]
Mijn rat stonk niet, die van mijn broertje ook niet. Muizen daarentegen... Ik kwam eens op een reptielenbeurs, géén goed idee. Had maar weinig geld bij me maar van wat ik had heb ik muisjes gekocht die als voer moesten dienen. Wat was dat kut, zeg. Zo willekeurig. Later kwam ik nog heel dikke ratten tegen en kon ik wel janken omdat ik dat stiekem nog erger vond (en dus niet meer geld bij me om meer beestjes te 'redden'). Nooit meer zo'n beurs voor mij. De muisjes die ik heb kunnen redden heb ik in een grote kooi gestopt, namelijk de kooi die voorheen van mijn rat Sid was. Mooi groot, radje erin, leuk voor ze. Met stift stippen op ze gezet om ze uit elkaar te kunnen houden. Maar ja, ze stonken zeker. En best wel heel erg. Naar urine, geloof ik, muisjesurine.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind ze ook helemaal geweldig![]()
ben alleen bang dat ze zo stinkenof valt dat wel mee?
Achquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:06 schreef RianaLuna het volgende:
Hier moet ik heel even mijn foto's spammen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Indie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Droppie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
R.I.P Snowie
[ afbeelding ]
Koekie
[ afbeelding ]
Jippie
[ afbeelding ]
Piepie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wuppie
[ afbeelding ]
Ik had ook eens muizen gekocht in de zomer, nou ik had ze de volgende dag weer terug gebrachtquote:Op zondag 3 april 2011 04:40 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Mijn rat stonk niet, die van mijn broertje ook niet. Muizen daarentegen... Ik kwam eens op een reptielenbeurs, géén goed idee. Had maar weinig geld bij me maar van wat ik had heb ik muisjes gekocht die als voer moesten dienen. Wat was dat kut, zeg. Zo willekeurig. Later kwam ik nog heel dikke ratten tegen en kon ik wel janken omdat ik dat stiekem nog erger vond (en dus niet meer geld bij me om meer beestjes te 'redden'). Nooit meer zo'n beurs voor mij. De muisjes die ik heb kunnen redden heb ik in een grote kooi gestopt, namelijk de kooi die voorheen van mijn rat Sid was. Mooi groot, radje erin, leuk voor ze. Met stift stippen op ze gezet om ze uit elkaar te kunnen houden. Maar ja, ze stonken zeker. En best wel heel erg. Naar urine, geloof ik, muisjesurine.
quote:
Onze sliepen zowel overdag als 's nachts. Het zijn steeds maar korte slaapjes die ze doen (geen 8 uur achter elkaar zoals wij). Ik hoorde ze ook 's nachts weleens spelen en door de kooi rennen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:50 schreef Martin1234 het volgende:
Slapen ze bij jullie s'nachts of overdags?
Exact je laatste zin! Ik heb liever dat ze overdags actief zijn!quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:45 schreef childintime het volgende:
[..]
Onze sliepen zowel overdag als 's nachts. Het zijn steeds maar korte slaapjes die ze doen (geen 8 uur achter elkaar zoals wij). Ik hoorde ze ook 's nachts weleens spelen en door de kooi rennen.
Ik denk dat je daar weinig tegen kunt doen. Het zijn volgens mij meer schemerdieren maar kunnen zich aanpassen aan iedere omstandigheid. Bij ons stonden ze beneden. Soms hoorde ik als ik in bed lag (boven) dat ze door de kooi renden en aan het spelen waren. En soms overdag kunnen ze ineens zo vast slapen, dan worden ze nauwelijks wakker van iets. Volgens mij hebben ze niet echt zo'n ritme als andere knaagdieren. Mijn cavia (die ik nu heb), slaapt echt gewoon 's nachts en is overdag meestal wakker. De hamster van mijn dochter begon pas wakker te worden als het ging schemeren. Ratten hebben volgens mij niet zo'n strak slaap en waakritme. Ze kunnen daarentegen wel heel chagerijnig zijn als je ze wakker maakt. Ik liet ze altijd uit zichzelf wakker worden, maar die slaapjes van hun waren nooit langer dan zo'n 1,5 uur.quote:Op woensdag 6 april 2011 00:24 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Exact je laatste zin! Ik heb liever dat ze overdags actief zijn!
Zo'n 1,5 a 2 uur toch? Tenminste, dat is mijn ervaring. Ze slapen hooguit 1,5 a 2 uur echt. Daartussen doen ze nog hazeslaapjes van een paar minuten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:46 schreef erodome het volgende:
Ik probeer ze wel altijd wat aandacht te geven voor de bedtijd van de kleine(ze staan op zijn kamer).
Dan zijn ze altijd nog even druk als ze terug gezet worden, maar worden ze snel rustig.
Later worden ze wel weer wakker, maar dan ligt de kleine al in slaapcoma
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |