abonnement Unibet Coolblue
pi_95622351
Listen to the Deep Ocean Environment dus ook als er ergens een aardbeving is. Kun je het hier live(?) horen..
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zondag 17 april 2011 @ 16:30:40 #52
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_95625946
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:24 schreef -CRASH- het volgende:
Listen to the Deep Ocean Environment dus ook als er ergens een aardbeving is. Kun je het hier live(?) horen..
Ik luister nu voor de kust van Japan, laat m op de achtergrond doorlopen, als ik iets hoor dan zal ik het melden.
Edit: Ik vind het saai, ik stop weer met luisteren, sorry. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door raistlin6 op 17-04-2011 16:43:17 ]
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 16:26:19 #53
8781 crew  Frutsel
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 19:10:47 #54
8781 crew  Frutsel
pi_95771998
quote:
Chinese satelliet moet aardbevingen voorspellen
China start met de bouw van een satelliet die de elektromagnetische straling in de atmosfeer meet om aardbevingen te voorspellen. Het eerste exemplaar moet in 2014 de ruimte in gaan.

China werkt al sinds 2003 aan de 'Seismo-Electromagnetische Satelliet' (CSES), het eerste ruimteonderdeel van een omvangrijk netwerk met ook meestations op de grond. Als het hele systeem klaar is, moet het kunnen waarschuwen voor aardbevingen zoals die in Japan begin maart.

Intensieve seismische activiteit zorgt voor schommelingen in het magnetisch veld rond de aarde. Als het systeem erin slaagt die veranderingen te meten, is het mogelijk om een verhoogde kans op aardbevingen te detecteren. China wil de eerste satelliet lanceren in 2014 en tegen 2017 nog twee exemplaren in een baan rond de aarde brengen. Het hele systeem zou operationeel moeten zijn tegen 2020.

De CSES is niet de eerste satelliet die specifiek gericht is op aardbevingen. De Franse ruimtevaartdienst maakt gebruik van Demeter, een kleine satelliet die het verband tussen aardbevingen en elektronmagnetische stralingen onderzoekt.

Maar het Chinese systeem wordt een stuk complexer en ambitieuzer. Er zullen meerdere satellieten gebruikt worden en in tegenstelling tot Demeter wordt niet alleen het verband onderzocht, maar moet het systeem ook aardbevingen kunnen voorspellen.
pi_95793076
Laatste anderhalf / 2 uur VEEL 3.* in Baja California.

Zie: http://quakes.globalincidentmap.com/
pi_95793411
'De grote paasbeving van 2011'

Klinkt wel lekker, hoewel het wel een groot drama zal zijn.

Japan is ook nog niet rustig, met een 6.0 en een 5.8.
En Alaska is ook niet rustig te noemen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 25 april 2011 @ 11:51:11 #57
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95949828
In mijn disaster app voor android kijk ik eens in de 1, 2 a 3 dagen.
Wat nu opsteekt zijn de epidemieën, hier nog geen nieuws van gehoord.
Opvallendste : cholera en mazelen.

9 uur terug : 6.2 Sulawesi (sumatra) vlak voor de kust tussen bangbong en koroni in.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 25 april 2011 @ 20:58:04 #58
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95968997
Bangbong ligt in Sulawesi, maar da's niet bepaald Sumatra hoor ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 25 april 2011 @ 23:08:47 #59
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_95975813
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 20:58 schreef elcastel het volgende:
Bangbong ligt in Sulawesi, maar da's niet bepaald Sumatra hoor ...
Inderdaad, sumatra dat moet Indonesië zijn.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_95985141
Aardbeving treft Java

JAKARTA - Een aardbeving met een kracht van 6,3 op de schaal van Richter heeft het Indonesische eiland Java getroffen. Het epicentrum van de beving lag bij de kuststad Cilacap, meldde de Indonesische aardbevingsdienst dinsdag. De dienst voegde eraan toe dat er geen tsunamialarm is uitgevaardigd.

Vlak bij het epicentrum van de aardbeving ligt een olieraffinaderij van Pertamina. Er zijn nog geen berichten over schade.

bron
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 14:58:54 #61
8781 crew  Frutsel
pi_96045125
quote:
Seismic swarm hits Northern Mindanao
CAGAYAN DE ORO, Philippines – Two earthquakes were recorded in two separate provinces in Caraga region Tuesday night.

The Philippine Institute of Volcanology and Seismology (Phivolcs) said a magnitude 2.9 earthquake shook Tandag, Surigao del Sur at 8:46 p.m.

At 10:31 p.m., another magnitude 2.8 earthquake was recorded in Prosperidad, Agusan del Sur.

No casualties or damage were reported.

Phivolcs said a total of 19 earthquakes have been recorded in Northern Mindanao in a span of one month. It said the seismic swarm experienced in Northern Mindanao was caused by movement in the Philippine Trench.

In December 2010, 20 Northern Mindanao quakes were recorded by Phivolcs in four days.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 20:10:58 #62
8781 crew  Frutsel
pi_96058777
Voor de liefhebbers

10.5 (aardbevingsrampenfilm) komt zo op tv :)
RTL 7 dacht ik
pi_96202860
Ligt het aan mij, of is Alaska ook erg onrustig aan het worden?
Volgens mij waren er een aantal weken geleden heel wat minder kleine bevinkjes.


(even het hele gebied inclusief de landtong en al die eilandjes, het gaat echt over het hele gebied)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 18:59:21 #64
8781 crew  Frutsel
pi_96216400
Alaska is volgens mij het actiefste gebied van Noord-Amerika.
Het zijn er idd wel veel , misschien komt die verwachte megaklapper niet voor de westkust van amerika maar daar wel. Zou ook niet voor het eerst zijn :)
.
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 20:17:10 #65
8781 crew  Frutsel
pi_96219358
quote:
Taiwan doomsday prophet's blog sparks panic

Police in Taiwan are investigating a self-proclaimed prophet whose doomsday warnings on a blog have caused panic.

The man, identifying himself as Teacher Wang, said Taiwan would be struck by a magnitude-14 earthquake and 170m (560ft) high tsunami on 11 May.

More than 100 cargo containers have been bought and set up in a mountainous area of central Taiwan.

Police said they were investigating if the blogger had conspired with a container business to defraud people.

"Teacher Wang" suggested people live in such containers to survive the disaster, which he said would kill millions of people and split the island in half.

'Hide my face'

Taiwan's famous Taipei 101 skyscraper and the Presidential Office building would be toppled, he warned.

More than 100 cargo containers have been discovered in the town of Puli, Nantou county.

Workers had been hired to fit them with doors, windows and air conditioning, says the BBC's Cindy Sui in Taipei.

The containers cost about $5,500 (£3,300) each, once water and electricity are included, our correspondent adds.

Taiwan is in a quake zone. In 1999 a 7.6-magnitude tremor killed more than 2,400 people and damaged 50,000 buildings.

But Taiwan's Central Weather Bureau says there is no basis for the doomsday prediction, since a magnitude-14 tremor is unheard of, and quakes cannot be reliably predicted.

Officials say Japan's recent devastating quake and tsunami may have led fraudsters to exploit people's fears.

The police have not been able to trace "Teacher Wang", who had touted his theory to TV reporters but insisted his face not be shown.

The authorities have removed his doomsday warnings from the internet.

Fraud convictions carry a maximum five-year jail term while breaking the law on social order is punishable by a fine of up to $1,000, said Taiwanese police.
:')
pi_96219455
Magnitude 14. :') Wat denkt die gast nou?

"Da's maar anderhalf keer zo zwaar als die 9.1 van Japan, dit blufje moet kunnen." :')
  zondag 1 mei 2011 @ 20:27:34 #67
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_96219846
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:59 schreef Frutsel het volgende:
Alaska is volgens mij het actiefste gebied van Noord-Amerika.
Het zijn er idd wel veel , misschien komt die verwachte megaklapper niet voor de westkust van amerika maar daar wel. Zou ook niet voor het eerst zijn :)
.
Klopt wat je zegt inderdaad. Misschien is het ten opzichte van 2010 toegenomen, dat zou kunnen. Maar ik hou nu vanaf februari dagelijks mijn schema's vol cijfertjes bij en ten opzichte van februari blijft het ongeveer gelijk. In totaal neemt het in de VS overigens wel toe.
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:19 schreef Omniej het volgende:
Magnitude 14. :') Wat denkt die gast nou?

"Da's maar anderhalf keer zo zwaar als die 9.1 van Japan, dit blufje moet kunnen." :')
Haha, vet! Zou zelfs Yucatan doen verbleken.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_96223123
Er zijn diverse andere schalen, maar de gene die ik kan vinden op Wikipedia (te lui om echt te zoeken :') ) gaan niet verder dan 12 (of XII )

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercalli_intensity_scale
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Macroseismic_Scale
http://en.wikipedia.org/wiki/MSK-64
http://en.wikipedia.org/wiki/China_Seismic_Intensity_Scale

De Richter schaal gaat wel verder dan 10, maar dat hebben we nooit echt gemeten.
Voor 14 moet je veel meer energie hebben dan het stuk ruimtepuin wat http://en.wikipedia.org/wiki/Chicxulub_crater heeft gemaakt, en dat was 'slechts' een geschatte 12,55 op de schaal van Richter.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_96228060
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:59 schreef Frutsel het volgende:
Alaska is volgens mij het actiefste gebied van Noord-Amerika.
Het zijn er idd wel veel , misschien komt die verwachte megaklapper niet voor de westkust van amerika maar daar wel. Zou ook niet voor het eerst zijn :)
.
Bij de 16 zwaarste aardbevingen sinds 1900 (8.5 en zwaarder) staat Alaska drie keer in de lijst terwijl de rest van Noord-Amerika er helemaal niet in voorkomt. Als je dat meerekent, moeten ze in Alaska misschien wel banger zijn voor een megaklapper dan in LA.
  zondag 1 mei 2011 @ 23:06:31 #70
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_96228384
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:19 schreef Omniej het volgende:
Magnitude 14. :') Wat denkt die gast nou?

"Da's maar anderhalf keer zo zwaar als die 9.1 van Japan, dit blufje moet kunnen." :')
Nee, veel en veel meer dan anderhalf keer!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_96228547
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:00 schreef Light het volgende:

[..]

Bij de 16 zwaarste aardbevingen sinds 1900 (8.5 en zwaarder) staat Alaska drie keer in de lijst terwijl de rest van Noord-Amerika er helemaal niet in voorkomt. Als je dat meerekent, moeten ze in Alaska misschien wel banger zijn voor een megaklapper dan in LA.
Voordeel is wel dat het in die regionen voor een stuk minder slachtoffers zal zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96233673
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:06 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nee, veel en veel meer dan anderhalf keer!
:')

Ik geef aan wat de redenering van die knakker moet zijn geweest.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 15:44:34 #73
8781 crew  Frutsel
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:59:17 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_96391871


Dat zal behoorlijk hebben geschud in Ometepec..

Edit: Weinig schade volgens de eerste berichten..

[ Bericht 29% gewijzigd door Perrin op 05-05-2011 16:09:16 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 16:52:05 #75
8781 crew  Frutsel
pi_96394037
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 23:00 schreef Light het volgende:

[..]

Bij de 16 zwaarste aardbevingen sinds 1900 (8.5 en zwaarder) staat Alaska drie keer in de lijst terwijl de rest van Noord-Amerika er helemaal niet in voorkomt. Als je dat meerekent, moeten ze in Alaska misschien wel banger zijn voor een megaklapper dan in LA.
Precies
Nou daar is ie! de volgende voorbode O-)
5.8 :P

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')