abonnement Unibet Coolblue
pi_94517405
De locatie's zijn vaak geheim, dit weet ik. Des te meer misschien ben ik er wel in geinteresseerd. De foto's spreken mij aan die ik zie van andere en het is ook niet zo dat ik mij enkel aan urban foto's ga vasthouden, maar ik wil ze wel maken, het meemaken.

Nou vroeg ik mij af of hier iemand bekend mee is zodat ik een keer mee zou kunnen gaan. Of wie er ook geinteresseerd is zodat we een groepje kunnen samenstellen om op zoek te gaan naar een interessante plek en daar samen naar toe kunnen gaan. Ik ga liever niet in me uppie.

Ik hoop positieve reacties te krijgen en sorry als dit misschien niet op de juiste plek gepost zou zijn of dergelijke, ik ben nog niet erg bekend op dit forum.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:22:28 #2
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_94517639
wat is je geslacht?

Ik ken nog wel een paar geheime urban locaties.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:24:06 #3
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_94517718
Urban fotografie is toch gewoon met je camera de stad in gaan en foto's nemen...

Wat is hier geheim aan? Behalve misschien het feit dat je op terreinen komt waar je niet mag komen...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:33:24 #4
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_94518091
Volgens mij bedoelt TS 'urbex'.

Trouwens: Urbex locaties
pi_94518568
Dit topic is wat recenter: Urban fotografie lokaties #2
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:54:17 #6
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_94518898
snap 't probleem niet...
urbex locaties zijn toch gewoon verlaten gebouwen die ze gaan slopen?
rijd een rondje met je auto (of puch voor mijn part) en je komt er genoeg tegen waar je even (desnoods illegaal) naar binnen stapt voor wat foto's...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:57:01 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94518999
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:54 schreef Beetlebum het volgende:
snap 't probleem niet...
urbex locaties zijn toch gewoon verlaten gebouwen die ze gaan slopen?
rijd een rondje met je auto (of puch voor mijn part) en je komt er genoeg tegen waar je even (desnoods illegaal) naar binnen stapt voor wat foto's...
Dat is waar, maar de mooiste gebouwen vind je op die manier niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:58:47 #8
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_94519077
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is waar, maar de mooiste gebouwen vind je op die manier niet.
nee maar als je op gebouwen afgaat die op internet ofzo worden aangegeven ben je niet meer echt uniek met je foto's ...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:59:35 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94519103
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:58 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

nee maar als je op gebouwen afgaat die op internet ofzo worden aangegeven ben je niet meer echt uniek met je foto's ...
Je kan toch nog steeds unieke foto's maken van doodsaaie dingen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94519116
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:58 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

nee maar als je op gebouwen afgaat die op internet ofzo worden aangegeven ben je niet meer echt uniek met je foto's ...
Tja, net zoals een citytrip naar NYC of Parijs ook gegarandeerd foto's van het vrijheidsbeeld of de Eiffeltoren oplevert. Dus? :?
pi_94519189
Wat kanovinnie zegt inderdaad. Ik zal even kijken op de links, bedankt.

Toch is nog steeds mijn eerste vraag of er mensen geinteresseerd zijn om een soort van.. vast groepje te maken zeg maar om dit vaker te doen.

Ik ben een jongen van naja, zo goed als 23 jaar, scheelt een week :P.
De materialen heb ik wel om goeie foto's te maken en bij wie er mee gaan kan ik ook helpen om de foto's te upgraden om het zo maar te noemen aangezien ik na 6 jaar wel weet hoe photoshop in elkaar zit om zo'n beetje zelfs een mislukte foto er goed uit te laten komen. Zo kan ik mensen ook weer op een andere manier terug helpen, zeg maar.

Bedoel dan urbex denk ik, sorry ik zag een urbex website en dacht dat het een website naam was, niet een nieuwe categorie.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:02:23 #12
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_94519218
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:59 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, net zoals een citytrip naar NYC of Parijs ook gegarandeerd foto's van het vrijheidsbeeld of de Eiffeltoren oplevert. Dus? :?
klopt maar dat doe je als tourist en niet als fotograaf...
en als je wel als fotograaf naar NYC voor 't vrijheidsbeeld gaat dan doe je toch iets verkeerd lijkt me...

als fotograaf wil je volgens mij iets moois en unieks op beeld krijgen...
en dat krijg je niet door anderen te kopieren
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:04:05 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94519294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:02 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

klopt maar dat doe je als tourist en niet als fotograaf...
en als je wel als fotograaf naar NYC voor 't vrijheidsbeeld gaat dan doe je toch iets verkeerd lijkt me...

als fotograaf wil je volgens mij iets moois en unieks op beeld krijgen...
en dat krijg je niet door anderen te kopieren
Klopt totaal wat je zegt.

Dus maak je een foto van het vrijheidsbeeld waarop het op een andere manier uitkomt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94519300
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:02 schreef Beetlebum het volgende:
en als je wel als fotograaf naar NYC voor 't vrijheidsbeeld gaat dan doe je toch iets verkeerd lijkt me...
True, maar m'n punt was meer dat je ook op een platgefotografeerde lokatie nog wel leuke platen kunt schieten. Als je alleen maar kunt fotograferen op plekken waar nog nooit iemand anders met een camera voet heeft gezet, blijven er niet zo gek veel plekken meer over.

quote:
als fotograaf wil je volgens mij iets moois en unieks op beeld krijgen...
en dat krijg je niet door anderen te kopieren
Je kopieert die anderen dus niet, je bezoekt alleen dezelfde lokatie.
pi_94519926
Jammer dat er een heel ander soort discussie tussen moet komen, want jullie hebben beide gelijk.
Op een nieuwe locatie heb je meer kans op een unieke foto, dus zal deze er sneller uit springen. De uitdaging kan dan juist zijn om een zo'n uniek mogelijke locatie te vinden.

Op een platgefotografeerde locatie is het juist de uitdaging om uit die 1000 foto's net die ene interessante te maken.

Voor mij is het geen ramp als een plek al vaker bezocht is. Ik ben een beginner en wil ook niet meteen in het diepe springen. Ik wil voornamelijk weten hoe het in zijn werk gaat en samen met andere geinteresseerde of ervaren mensen gaan. Ook zodat ik dan weet hoe ik, ook al is het illigaal naar binnen te gaan, als nog zo legaal mogelijk bezig kan zijn.
pi_94522978
Zijn er mensen met interesse dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')