abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87496992
Aardappelmeelfabriek Ter Apel
Coöperatieve Aardappelmeelfabriek 'De Centrale' Coevorden

Hallo FOK!
ik vroeg me af of hier iemand is die mij een paar fijne urbex plaatsen in NL kan aanwijzen, die ook nog daadwerkelijk bestaan en enigszins toegankelijk zijn.
Er zijn best al flink wat sites die deze plaatsen indexeren. Enkele van deze sites zijn:
http://www.urbex.nl/portal.php
http://www.vergane-glorie.nl/
http://www.urban-travel.org/
http://www.urbanadventures.eu/

Maar het probleem met deze sites is dat er nooit echt duidelijk wordt vermeld of het gebouw nog staat. Ook laten veel van deze sites de locaties achterwege. En de meeste updates van dergelijke sites zijn ruim 4 jaar geleden gedaan. In 4 jaar kan een hoop gesloopt worden :)
Wellicht dat hier mensen zijn die zelf aan urbexfotografie doen en misschien een paar locaties met mij zouden willen delen?
Waar in NL maakt niet zo veel uit. Ik ben best bereid er een stukje voor te rijden.

Dus urbex-mensen...help mij ;)

Thanks!

PS:
Ik weet dat veel locaties juist niet bekend worden gemaakt om zo gespaard te blijven van vernieling. Ik kan u verzekeren dat ik elke locatie met respect zal behandelen. Indien je toch niet graag de locatie hier openlijk wilt plaatsen, zou je dan zo vriendelijk willen zijn mij te mailen en/of te PB'en?
People assume too much.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:28:44 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87497718
Interessant!

Ik ga even denken of er hier in de omgeving ook zoiets te vinden is.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:31:02 #3
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87497802
Misschien vind je nog wat geschikte locaties in dit topic: Urban fotografie, locaties
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_87498119
Wellicht een beter idee om deel #2 van dat andere topic even te kicken dan?

Urban fotografie lokaties #2
pi_87510291
Er is een locatie bij Bloemendaal, een oud ziekenhuis, we zijn er pas geweest. Je zal ongetwijfeld wel begrepen hebben dat je niet zomaar locaties en adressen krijgt. Je kan het vinden als je er even goed op Googled. Als ej nog vragen hebt hoor ik het wel. Groet
pi_87520628
Is dat dan nog begaanbaar? Ik dacht dat ze inmiddels begonnen waren met opruimen of iets dergelijks. Ben er zelf nog maart dit jaar geweest, en betrapt. :')
pi_87521821
Die bij bloemendaal is op de eerste verdieping helemaal dichtgetimmerd,
ook wil je waarschijnlijk niet eens meer naar binnen ivm. de asbest
(er staat nu zelfs een speciaal asbest opruimingscentrum achter het gebouw).

en idd, locaties krijg je vaak niet zo maar, in verband met koperdieven en vandalisten.
Research is the key (en je ogen open houden ;)), dus zoek en gij zult vinden!
pi_87527070
Locaties vind ik genoeg, maar om nou een paar uur te rijden om er ter plaatse achter te komen dat het of al lang gesloopt is, of totaal niet begaanbaar is, zie ik niet zo zitten. Vandaar mijn oproep.
En het moge duidelijk zijn dat ik hier niet om vraag om vervolgens koper te stelen of de boel te slopen.
People assume too much.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:25:40 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_87984040
doel in belgie
pi_88034892
Je zal weinig locatie's vinden op de website's van de Explorers. Deze zijn vaak heel druk bezig dit verborgen te houden . En deze worden dan alleen maar gedeeld met andere urbexers welke op het zelfde forum zitten en dan moet je vaak nog stevig hielen likken en vooral veel locaties aandragen .

Waarom ze dit doen begrijp ik wel .
Als je oudere foto's bekijkt van bijvoorbeeld villa st marie op http://brunas.nl en je bekijkt ze op mijn website http://jsiekman.nl/index.php/urban-exploring/villa-stmarie.html .

zie je dat er in korte tijd veel kan veranderen er wordt veel getrashed en gestolen , en er zijn onder urbexers veel moraalridders die denken als ze geen locaties prijsgeven dat er niet zal worden gestolen of getrashed wordt . Helaas houden ze er weinig rekening mee dat er ook lokale jeugd zo een locatie zien en daar dan ook graag in willen .

Ik geef zelf ook niet graag een locatie af, dus dat maakt mij geen haar beter. Maar ik zou privileges kwijt raken op bepaalde fora's als ik dat doe

maar wat ik je kan aanraden is of jezelf te registreren bij een forum waar urbexers informatie delen . Of opzoek gaan naar hints welke in veel foto's zitten en even stevig te gaan googlen .
En ik kan je adviseren google earth te gebruiken en goed te zoeken op KMZ files
pi_88047561
Hier aan de overkant staat nog een leegstaand huis, erg afgezonderd van de rest van de huizen maar tot mijn verbazing toch een huurhuis. Paar keer geweest met als plan om het als hangplek te gaan gebruiken met z'n 3en. Vervolgens lult één iemand het door en een paar dagen later zit de halve 5e klas erin en dat trok natuurlijk politie aan. Nu hebben ze een plankje ervoor geschroefd maar je komt er zo in met een schroevendraaier.

De achtertuin is ook een mooi object, veel onkruid en een oud schuurtje maken wel de sfeer. De eerste keer dat ik er kwam hing er al een bepaalde magische sfeer, een beetje angstaanjagend eigenlijk. Dat komt omdat er een soort kooi is voor de honden met een stenen huisje erbij. Kan het niet helemaal beschrijven maar het is een aparte sfeer. Binnen is redelijk wat gesloopt en er staan bijna geen meubels meer. Vooral de bovenverdieping is een bende, daar zijn alle meubels naartoe getild en je weet hoe jongeren vervolgens te werk gaan, ze maken er een bende van. Bierblikjes en peuken overal :P

Ik weet dat dit huis een keer is gebruikt door aan amateur filmmaker die toestemming had gekregen van de woningbouwvereniging. Het huis is vrij afgezonderd van de rest van de straat, vooral de achtertuin waar ook het plankje voor de deur zit geschroefd. Ik heb jaren schuin tegenover gewoond maar heb nooit iets van de achtertuin gezien of van het huis zelf, heel veel hoge struiken voor de deur. Locatie is vlakbij Haarlem, mocht je geinteresseerd zijn in de precieze locatie of meer informatie PM dan even.
wat is dit
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:34:43 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_88066516
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:28 schreef siekman het volgende:
Je zal weinig locatie's vinden op de website's van de Explorers. Deze zijn vaak heel druk bezig dit verborgen te houden . En deze worden dan alleen maar gedeeld met andere urbexers welke op het zelfde forum zitten en dan moet je vaak nog stevig hielen likken en vooral veel locaties aandragen .

Waarom ze dit doen begrijp ik wel .
Als je oudere foto's bekijkt van bijvoorbeeld villa st marie op http://brunas.nl en je bekijkt ze op mijn website http://jsiekman.nl/index.php/urban-exploring/villa-stmarie.html .

zie je dat er in korte tijd veel kan veranderen er wordt veel getrashed en gestolen , en er zijn onder urbexers veel moraalridders die denken als ze geen locaties prijsgeven dat er niet zal worden gestolen of getrashed wordt . Helaas houden ze er weinig rekening mee dat er ook lokale jeugd zo een locatie zien en daar dan ook graag in willen .

Ik geef zelf ook niet graag een locatie af, dus dat maakt mij geen haar beter. Maar ik zou privileges kwijt raken op bepaalde fora's als ik dat doe

maar wat ik je kan aanraden is of jezelf te registreren bij een forum waar urbexers informatie delen . Of opzoek gaan naar hints welke in veel foto's zitten en even stevig te gaan googlen .
En ik kan je adviseren google earth te gebruiken en goed te zoeken op KMZ files
ik heb toch al menig lokatie door gekregen, sommige zelfs bezocht. (heb 1 lokatie die alleen ik bezocht heb bij me foto's liggen, een oude bioscoop in beek en donk die nu vervangen is door een flatje)
(hier komt nog linkje met de foto's)
meestal om retro foto's te maken met 1 van me oude auto's (die er niet echt onderhouden uit zien ;) )
ben nu opzoek naar de esso garage, wil graag proberen mijn kever daar binne te zetten zodat het lijkt dat die er al 40jaar staat ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 22:16:05 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_88345149
6flags spook park

2002 eigendom van 6flags
2005 katrina komt op bezoek
2011 word het gesloopt

quote:
Description:

Six Flags New Orleans was destroyed by Hurricane Katrina in 2005. It has been abandoned ever since. This film was made in October 2010. The park is sc... (more)
Six Flags New Orleans was destroyed by Hurricane Katrina in 2005. It has been abandoned ever since. This film was made in October 2010. The park is scheduled to be demolished in January 2011.

[ Bericht 41% gewijzigd door T42 op 05-11-2010 09:47:31 ]
pi_88351870
Dat is wel echt super vet! Alleen iets te ver weg nog :p
People assume too much.
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:09:18 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_88353676
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 02:49 schreef very het volgende:
Dat is wel echt super vet! Alleen iets te ver weg nog :p
youtube staan nog veel meer filmpjes ;)
pi_88441672
Voetbalstadion in Wageningen is ook urbex geloof ik.
pi_88677393
Als je de vele urbexsites onderzoekt, kom je toch zelf zo ongeveer achter het adres?

Het is wel jammer dat er meestal niet bijstaat of het gebouw er wel of niet nog is. Kun je naar de Ardennen rijden en zien dat het gebouw weg is...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_88684206
Yep , dus goed onderzoeken. Heb het gehad met villa josephine, de dag ervoor was er nog een andere urbexer geweest, toen ik er kwam was het gekraakt. 2,5 uur voor niets gereden.

Het kan niet altijd meezitten toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')