abonnement Unibet Coolblue
pi_94174606
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, je hebt mijn punt nog niet. Ik vind wel dat hij zich heeft ontwikkeld sinds album 1, album 2 is zelfs veel sterker en album 3 interessanter. Het ging mij er meer om dat je ziet dat bepaalde mensen te snel op de bandwagon springen de ontwikkeling van zo'n band vervolgens niet kunnen rijmen met hun eigen idee erbij. Het zegt dus meer over die 'fans' dan over de band zelf.

Maar qua band lijkt het mij logisch dat ze weer een wat poppier kant opgaan. Ze hebben de vorige keer opgenomen met en ala Josh Homme, het nieuwe album is gewoon weer met een enkele producer vanuit bestaande patronen. Ik had ze eigenlijk na het eerste album al afgeschreven, maar ze blijven mij verbazen. Ik ben dus erg benieuwd naar de komende plaat. Het zou wel leuk zijn als ze nu echt pop-pop zouden worden, bijvoorbeeld.
Jawel, ik begrijp je punt zeer zeker, en het tweede deel was meer een aanvulling dan een tegenreactie. Want wat je hierboven zegt kan ik het mee eens zijn. Je zult dat altijd zien met bands die snel populair worden. Eigenlijk 2 maanden na de release van het debuutalbum al perfect omschreven door Turner op "Who The Fuck Are Arctic Monkeys?". Iedereen heeft er wat over te zeggen, en een groot deel wil het liefst dat het altijd zo blijft als hoe ze dat ooit beleefd hebben. Dat werkt gewoon niet zo en is onnatuurlijk. Dat merk je nu al als ze "Dancefloor" spelen. Het is dezelfde band, maar ik heb er allang niet meer hetzelfde gevoel bij. Alsnog begrijpelijk dat mensen teleurgesteld zijn dat ze 3 jaar na release nog maar 3 songs van het debuutalbum spelen op een festival, maar deze band blijft niet hangen.

"Humbug" werd helemaal niet zo slecht ontvangen. De liedjes waren niet helemaal waar ik op hoopte, maar interessant was het zeker. 'Afgeschreven' heb ik ze nooit, mede door de groeiende kwaliteit van de liedjes die ze hadden in de tijd na de wereldwijde uitbarsting van het succes (nieuwe EP, B-kanten, gloednieuwe non-album single in de maanden daarna). Wel vroeg ik mij na ik ze zichtbaar veranderd op Lowlands 2006 zag af of ze het nog vol konden houden. Als ze toen rust hadden genomen, of tussendoor matige releases hadden gedaan, was ik waarschijnlijk zeer teleurgesteld geweest. Maar nee. 3 weken na Lowlands zaten ze in de studio voor het tweede album, half jaar later kwam single "Brianstorm" uit. Dat was het moment waarop ze zich voor mij definitief bewezen hadden. De mensen die met "Humbug" hoopten op een album vol met "Dancefloor"-tjes, staan stil in hun ontwikkeling en slaan met al het respect nu waarschijnlijk steil achterover van The Vaccines. Dezelfde mensen die teleurgesteld waren door het optreden op Lowlands 2009.
pi_94176112
Alex was vandaag aanwezig in Londen bij de première van "Submarine".



Hij sprak met de BBC:

quote:
Alex Turner on Monkeys' New Album
Band's frontman speaks at the premier of new film Submarine

Alex Turner has said he'd like to 'write a song' for the next James Bond film soundtrack. He was speaking to 6 Music News at the premier of the new film, Submarine, which was directed by Richard Ayoade and which features six new songs written by Alex Turner especially for the soundtrack. When asked if he would like to continue writing music for films Turner said: "Not necessarily. I don't think of this as a soundtrack. I just wrote a few tunes and they happened to fit. I don't think I'd be very good at doing the soundtrack for Transformers for anything like that." But when asked if he was interested in writing for a Bond film he said " well that's a different story. I'd love to do a tune for Bond. Definitely."

Submarine

When looking for inspiration for the music for Submarine, Turner said he'd listened to the songs used in films such as The Graduate and Harold and Maude because of the way music in those films creates: "one voice throughout the whole film." However, he also told 6 Music News that the soundtrack for Submarine does not bear much similarity to the new Arctic Monkeys album, 'Suck It And See', which is due for release in June this year: "It's not really like that, he said. "You'll have to wait and see."

New Arctic Monkeys Album

When speaking about the making of the new Monkeys album Turner explained that the band had enjoyed recording and mixing the record in Los Angeles, a place where he said they, "have fun and get on well." He also revealed that the music and lyrics for the album were written in London and New York: "That definitely has an effect on what you get, I'm realising."

Last Shadow Puppets

And as for whether he plans to team up with the Last Shadow Puppets again: "Miles [Kane] and I would love to ride again. But he's doing his solo album and I've got the new Arctic Monkeys album coming out so that will keep us busy for a while. But we will do something again." Turner also said that he'd enjoyed contributing to Miles' solo album: "We wrote a little bit together. There's just a spark when we're writing together."

http://www.bbc.co.uk/6music/news/20110315_turner.shtml
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:01:20 #28
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94177312
Wanneer komt de single Aisumasen :P ?
2000 light years from home
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:02:30 #29
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_94177350
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:47 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jawel, ik begrijp je punt zeer zeker, en het tweede deel was meer een aanvulling dan een tegenreactie. Want wat je hierboven zegt kan ik het mee eens zijn. Je zult dat altijd zien met bands die snel populair worden. Eigenlijk 2 maanden na de release van het debuutalbum al perfect omschreven door Turner op "Who The Fuck Are Arctic Monkeys?". Iedereen heeft er wat over te zeggen, en een groot deel wil het liefst dat het altijd zo blijft als hoe ze dat ooit beleefd hebben. Dat werkt gewoon niet zo en is onnatuurlijk. Dat merk je nu al als ze "Dancefloor" spelen. Het is dezelfde band, maar ik heb er allang niet meer hetzelfde gevoel bij. Alsnog begrijpelijk dat mensen teleurgesteld zijn dat ze 3 jaar na release nog maar 3 songs van het debuutalbum spelen op een festival, maar deze band blijft niet hangen.

"Humbug" werd helemaal niet zo slecht ontvangen. De liedjes waren niet helemaal waar ik op hoopte, maar interessant was het zeker. 'Afgeschreven' heb ik ze nooit, mede door de groeiende kwaliteit van de liedjes die ze hadden in de tijd na de wereldwijde uitbarsting van het succes (nieuwe EP, B-kanten, gloednieuwe non-album single in de maanden daarna). Wel vroeg ik mij na ik ze zichtbaar veranderd op Lowlands 2006 zag af of ze het nog vol konden houden. Als ze toen rust hadden genomen, of tussendoor matige releases hadden gedaan, was ik waarschijnlijk zeer teleurgesteld geweest. Maar nee. 3 weken na Lowlands zaten ze in de studio voor het tweede album, half jaar later kwam single "Brianstorm" uit. Dat was het moment waarop ze zich voor mij definitief bewezen hadden. De mensen die met "Humbug" hoopten op een album vol met "Dancefloor"-tjes, staan stil in hun ontwikkeling en slaan met al het respect nu waarschijnlijk steil achterover van The Vaccines. Dezelfde mensen die teleurgesteld waren door het optreden op Lowlands 2009.
Jezus, wat ben ik het hier voor de volle 100% mee eensch!
Heavenly Awaiting
pi_94177556
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:15 schreef Merkie het volgende:
Als ze maar niet vergeten nummers op het album te zetten die mijn moeder als takkeherrie zou omschrijven :{ .
Co-sign! Ik luisterde van de week toevallig "DaFrame2R" en "If You Found This...", en dat is toch wel de stijl die ik gemist heb. En zeker live, alleen "Potion Approaching" knalde in dat opzicht echt, mede door de voordracht van Alex elke keer.
pi_94177644
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef Merkie het volgende:
Wanneer komt de single Aisumasen :P ?


...9 mei 2011.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:19:00 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94177691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Co-sign! Ik luisterde van de week toevallig "DaFrame2R" en "If You Found This...", en dat is toch wel de stijl die ik gemist heb. En zeker live, alleen "Potion Approaching" knalde in dat opzicht echt, mede door de voordracht van Alex elke keer.
Potion Approaching was een aardige poging maar komt niet in de buurt. Als ik FWN luister zet ik altijd Brianstorm, This House Is A Circus en What If You Were Right The First Time op. Heaven O+ .
2000 light years from home
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:20:25 #33
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94177718
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
en slaan met al het respect nu waarschijnlijk steil achterover van The Vaccines.
Ik durf het bijna niet te zeggen.. Maar ik heb wel zin om met 10000 man in Sheffield mee te zingen met anthem "Post Break-Up Sex" :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:23:28 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94177783
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

...9 mei 2011.
Heb je niks beters dan dat? Patronen uit het verleden, eigen unieke inzichten ;( ?
2000 light years from home
pi_94177929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

Potion Approaching was een aardige poging maar komt niet in de buurt. Als ik FWN luister zet ik altijd Brianstorm, This House Is A Circus en What If You Were Right The First Time op. Heaven O+ .
Zeker, maar live was het altijd zo'n toffe song, mede door de interactie van Alex met het publiek. Het leek altijd zowaar alsof hij plezier in de show had.

* Aisumasen post filmpje van het briljante optreden in de Royal Albert Hall waarin ondergetekende een onderonsje had met de lead-zanger
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:35:02 #36
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_94177975
Heb je nou een AM-picca in de glazen bol geshopt :') ? Zie het nu pas.
2000 light years from home
pi_94178170
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:28 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Vind dit wel opvallend.
Ben benieuwd waar ze straks hun b-sides enzo vandaan halen.
Of was dit ook bij FWN al het geval, dat ze de b-sides pas later schreven?
Klopt, de B-kanten van de andere albums kwamen ook niet allemaal uit dezelfde sessies. Maar hun kennende hebben ze genoeg materiaal liggen.

Opvallend dat uit de sessies waar (aannemelijk) de meeste ongebruikte studio-songs vandaan kwamen (de "Humbug"-sessies), op de eerste single een B-kant minder dan normaal stond, en dat het ook nog eens 2 'throwaways' waren.

Dat ze dit keer al vóór de opnames exact voor ogen hadden hoe het album moest worden vind ik ook wel goed om te lezen. Niets klinkt gehaast, maar ze hebben er wel flink vaart achter gezet met een doel voor ogen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 03:31:01 #38
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94178981
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:19:00 #39
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_94181323
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:20 schreef Aisumasen het volgende:
Alex was vandaag aanwezig in Londen bij de première van "Submarine".

[ afbeelding ]

Hij sprak met de BBC:

[..]

Als ze ooit nog een keer tijd hebben om weer samen te werken, als Last Shadow Puppets of een nieuwe naam, dan ga ik zonder ook maar een seconde te twijfelen kaartjes halen voor een eventueel concert van ze in Nederland. Dat ik toen niet naar Paradiso ben geweest omdat ik het album na één luisterbeurt nog niet zo geweldig vond "haunt" me nog steeds :'( :'(
pi_94183531
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:19 schreef Xurk het volgende:

[..]

Als ze ooit nog een keer tijd hebben om weer samen te werken, als Last Shadow Puppets of een nieuwe naam, dan ga ik zonder ook maar een seconde te twijfelen kaartjes halen voor een eventueel concert van ze in Nederland. Dat ik toen niet naar Paradiso ben geweest omdat ik het album na één luisterbeurt nog niet zo geweldig vond "haunt" me nog steeds :'( :'(
Lol, dat heb ik ook. Ik vond dat Alex en Miles niet goed als duo konden zingen.
pi_94189912
Zoals verwacht géén Arctic Monkeys op Pinkpop.

Aan de andere kant is word on the street dat juist de organisatie van Lowlands bezig is met Arctic Monkeys te charteren voor de vrijdag.
pi_94191523
En op welke straat heb je dat gehoord?
pi_94192534
Aisumasen, hoeveel shows van the AM ben jij geweest? En wat was de beste? En heb je daar een filmpje van? :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:26:11 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94193582
Ik zou toch echt geen links plaatsen, er heeft tenslotte al een moderator in dit topic gepost..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94194276
EP is mooiii!!!
pi_94199056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:32 schreef sander26 het volgende:
En op welke straat heb je dat gehoord?
The word on the street don't need snitches ;).
pi_94199513
quote:
12s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

The word on the street don't need snitches ;).
Hmm oke! Ik hoop wel vurig dat je gelijk hebt want dan ben ik erbij!! :-)
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 17:51:21 #48
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_94200704
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik zou toch echt geen links plaatsen, er heeft tenslotte al een moderator in dit topic gepost..
We weten toch ondertussen hoop ik dat dat niet wordt gewaardeerd op FOK!.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_94201177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:25 schreef sander26 het volgende:

[..]

Hmm oke! Ik hoop wel vurig dat je gelijk hebt want dan ben ik erbij!! :-)
Don't shoot the piano player ;). Behalve dat, is het ook wel een makkelijke optelsom verder. Festivals in dat weekend met een grote zak geld kunnen in ieder geval een mega-act als Eminem of The Strokes neerzetten, even niet kijkend naar de exclusiviteitscontracten (The Strokes). Daarom heb ik het vermoeden dat de bal op dit moment bij de organisatie van Lowlands ligt. Als ze kiezen voor The Strokes, dan waarschijnlijk geen Arctic Monkeys, maar ik denk dat het tegenovergestelde gaat gebeuren. Het zal allemaal snel blijken.
pi_94201766
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Don't shoot the piano player ;). Behalve dat, is het ook wel een makkelijke optelsom verder. Festivals in dat weekend met een grote zak geld kunnen in ieder geval een mega-act als Eminem of The Strokes neerzetten, even niet kijkend naar de exclusiviteitscontracten (The Strokes). Daarom heb ik het vermoeden dat de bal op dit moment bij de organisatie van Lowlands ligt. Als ze kiezen voor The Strokes, dan waarschijnlijk geen Arctic Monkeys, maar ik denk dat het tegenovergestelde gaat gebeuren. Het zal allemaal snel blijken.
Ben alleen benieuwd of Lowlands na 2 jaar weer dezelfde headliner wil hebben.
Het zou dan al de derde keer worden voor de Arctic Monkeys, terwijl The Strokes er nog nooit hebben gestaan.
Als ik de Lowlands-organisatie was zou ik dan toch kiezen voor The Strokes. Denk dat veel mensen die dit jaar naar Lowlands gaan de Arctic Monkeys 2 jaar geleden al hebben gezien. Terwijl veel mensen The Strokes nog niet hebben gezien.
Niettemin zou ik het helemáál niet erg vinden als ze er weer zouden staan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')