abonnement Unibet Coolblue
pi_132969880
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is ook een keer goed een andere kant te horen lijkt me. Het hoeft niet allemaal hosanna te zijn.

Ik ben overigens niet de enige. Bijna iedereen die ik sprak die er geweest is, vond het vreselijk.

Een vriendin van me, avontuurlijk tiepje, lesgeven aan de armsten in Oeganda, dat soort dingen, zou er voor 7 weken heengaan. Die is na een week gillend teruggekeerd, die reislustige, avontuurlijke meid.

En zo heb ik meer vrienden en kennissen die het vreselijk vonden.

De verhalen over opgestapelde lijken langs de treinbaan (alleen omdat ze daar gaan zitten schijten met zijn 50en tegelijk en dan de trein langskomt... :X ) zal ik je verder besparen.

De Hel op Aarde. Al ben ik nooit in Bangladesh of Pakistan geweest wat nog net een stapje erger moet zijn want islamitisch.
Toen ik voor het eerst aankwam, bij de eerste stap buiten het vliegtuig, was het me al duidelijk. You either hate it or love it.

Jij haat het. Mooi. Maar ons India lovers ga je daarmee niet overtuigen
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_132970035
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is ook een keer goed een andere kant te horen lijkt me. Het hoeft niet allemaal hosanna te zijn.

Ik ben overigens niet de enige. Bijna iedereen die ik sprak die er geweest is, vond het vreselijk.

Een vriendin van me, avontuurlijk tiepje, lesgeven aan de armsten in Oeganda, dat soort dingen, zou er voor 7 weken heengaan. Die is na een week gillend teruggekeerd, die reislustige, avontuurlijke meid.

En zo heb ik meer vrienden en kennissen die het vreselijk vonden.

De verhalen over opgestapelde lijken langs de treinbaan (alleen omdat ze daar gaan zitten schijten met zijn 50en tegelijk en dan de trein langskomt... :X ) zal ik je verder besparen.

De Hel op Aarde. Al ben ik nooit in Bangladesh of Pakistan geweest wat nog net een stapje erger moet zijn want islamitisch.
O maar ook ik had ongeveer vijftig momenten per dag dat ik zin had om een Indiër te vermoorden. Net zoals dat ik vijftig glimlachmomenten op een dag had. :D
pi_132970049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:47 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst aankwam, bij de eerste stap buiten het vliegtuig, was het me al duidelijk. You either hate it or love it.

Jij haat het. Mooi. Maar ons India lovers ga je daarmee niet overtuigen
Dat is mijn doel ook niet, prima dat je je prettig voelt in die chaos.

Wat ik wel wilde is een ander beeld schetsen dan alleen maar "oh, wat een heerlijk land om heen te gaan". Met name voor hen die er voor het eerst heengaan.

Ik laat jullie dus weer lekker verder babbelen over India. Ik vermaak me prima hier in Colombia. Een land waar ik nog niemand negatief over gehoord heb (en heb duizenden reizigers en anderen gesproken).

Nogmaals: het eten is geweldig, dat dan weer wel. Sowieso al een fan van Indiaas eten, maar daar ter plekke is het nog beter. Mits je niet op straat een kippetje of iets anders van vlees gaat eten, dan kan je vast een weekje bijboeken.

PS: nog 1 verhaaltje; het visum. Dat moet je persoonlijk afhalen op de ambassade in Den Haag. Ik heb dat 2 keer moeten doen, 250 km rijden wat niet vervelend was omdat ik dan weer es in mijn geboortestad was, maar de werkelijk allerschofterigste manier waarop mensen behandeld worden...
Was een oude, bejaarde man, die moeilijk ter been was (een autochtone Nederlander) en die werd werkelijk grof behandeld daar op die ambassade. Iets was niet in orde, en dan kan er gelijk niks volgens die lui (het woord "initiatief" bestaat niet in het Hindi, zo blijkt). Vrolijkjes werd die man de deur gewezen; kom morgen maar terug. "Maar...ik kom uit Twente..." hakkelde hij. Onverbiddelijk; "Tomorrow". Klootzakken, werkelijk. Ik was in staat die kutindier aan te vallen en hem respect te laten tonen voor oudere Nederlanders, ik kon me nog net inhouden.

[ Bericht 26% gewijzigd door El_Matador op 06-11-2013 17:56:45 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132971114
Interessante discussie. :D

Heb ooit met mezelf afgesproken never nooit niet naar India te gaan.

Dit jaar zit er iemand uit India bij onze studie. Die verhalen die hij allemaal zo vertelt... Al die smerige wijken waar het afval op straat ligt enzo, dat is volgens hem totaal niet representatief omdat het toch maar arme mensen zijn. Nee, zijn India is blijkbaar dat van de elite, met gated communities, dure auto's, en corruptie zodat je lekker ongestraft de beest kan uithangen. :N Verder een prima kerel hoor, daar niet van, maar het overtuigt mij nog niet helemaal om India een tof land te vinden waar ik echt eens heen zou moeten. ;)
pi_132971187
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is ook een keer goed een andere kant te horen lijkt me. Het hoeft niet allemaal hosanna te zijn.

Ik ben overigens niet de enige. Bijna iedereen die ik sprak die er geweest is, vond het vreselijk.

Een vriendin van me, avontuurlijk tiepje, lesgeven aan de armsten in Oeganda, dat soort dingen, zou er voor 7 weken heengaan. Die is na een week gillend teruggekeerd, die reislustige, avontuurlijke meid.

En zo heb ik meer vrienden en kennissen die het vreselijk vonden.

De verhalen over opgestapelde lijken langs de treinbaan (alleen omdat ze daar gaan zitten schijten met zijn 50en tegelijk en dan de trein langskomt... :X ) zal ik je verder besparen.

De Hel op Aarde. Al ben ik nooit in Bangladesh of Pakistan geweest wat nog net een stapje erger moet zijn want islamitisch.
Hoe is Peru eigenlijk Matador? Zit aan Zuid-Amerika te denken als volgende reis, maar weet nog niet zo goed welk land of landen ik dan wil aan doen.
pi_132972667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:19 schreef Igen het volgende:
Interessante discussie. :D

Heb ooit met mezelf afgesproken never nooit niet naar India te gaan.

Dit jaar zit er iemand uit India bij onze studie. Die verhalen die hij allemaal zo vertelt... Al die smerige wijken waar het afval op straat ligt enzo, dat is volgens hem totaal niet representatief omdat het toch maar arme mensen zijn. Nee, zijn India is blijkbaar dat van de elite, met gated communities, dure auto's, en corruptie zodat je lekker ongestraft de beest kan uithangen. :N Verder een prima kerel hoor, daar niet van, maar het overtuigt mij nog niet helemaal om India een tof land te vinden waar ik echt eens heen zou moeten. ;)
Naar india ga je niet voor de mooie opgeruimde straten en schoonheid. Maar wel voor de cultuur, geschiedenis, het eten, de natuur en gewoon voor de ervaring. Het is een enorm groot land dat ontzettend veelzijdig is en waarvan de verschillende delen nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn. Het is nogal een verschil of je in de rij voor de taj mahal staat, door het hypermoderne bangalore loopt, over de backwaters van kerala vaart, door de himalaya trekt. of op het strand van goa ligt. Als je je alleen blindstaart op de lelijke en vieze aspecten van het land doe je het echt ernstig tekort. Nederland bestaat ook niet alleen uit coffeeshops en hoerenbuurten.
pi_132973408
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Naar india ga je niet voor de mooie opgeruimde straten en schoonheid. Maar wel voor de cultuur, geschiedenis, het eten, de natuur en gewoon voor de ervaring. Het is een enorm groot land dat ontzettend veelzijdig is en waarvan de verschillende delen nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn. Het is nogal een verschil of je in de rij voor de taj mahal staat, door het hypermoderne bangalore loopt, over de backwaters van kerala vaart, door de himalaya trekt. of op het strand van goa ligt. Als je je alleen blindstaart op de lelijke en vieze aspecten van het land doe je het echt ernstig tekort. Nederland bestaat ook niet alleen uit coffeeshops en hoerenbuurten.
Ik heb het niet alleen over de viezigheid van de armoede, maar bijv. ook over het ideaal van de rijke man met werksters en huishoudsters en chauffeurs en schoenenpoetsers in dienst, of over de studentenhuizen waarover mijn studiegenoot trots vertelt dat je daar alles kan maken omdat de politie er sinds de protesten van van 1974 in principe niet meer naar binnen mag, enzovoort. Klinkt gewoon niet als een leuke maatschappij - en reizen doe je, behalve voor geschiedenis, natuur en eten, toch ook voor contact met mens en samenleving?
pi_132974040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over de viezigheid van de armoede, maar bijv. ook over het ideaal van de rijke man met werksters en huishoudsters en chauffeurs en schoenenpoetsers in dienst, of over de studentenhuizen waarover mijn studiegenoot trots vertelt dat je daar alles kan maken omdat de politie er sinds de protesten van van 1974 in principe niet meer naar binnen mag, enzovoort. Klinkt gewoon niet als een leuke maatschappij - en reizen doe je, behalve voor geschiedenis, natuur en eten, toch ook voor contact met mens en samenleving?
Het ergste is de behandeling van "kastelozen" en lagere kastes. Ik moest ervan kotsen, zo erg. Een schoonmaker of koffiejuf in welk land dan ook, daar zeg je goeiemorgen tegen en je houdt de deur voor ze open.

In India niet, die mensen worden beschouwd als dieren, minder, als niet bestaande walgelijke entiteiten.

Het gaat zo keihard in tegen alles wat moreel aanvaardbaar is, dat je als normaal weldenkend mens daarvan over je nek gaat.

Als elitaire klootzak (jouw collega) of als totaal afgestompte Indiafan (hier in het topic) boeit je dat allemaal niet.

Schrijnend, echt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132974170
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het ergste is de behandeling van "kastelozen" en lagere kastes. Ik moest ervan kotsen, zo erg. Een schoonmaker of koffiejuf in welk land dan ook, daar zeg je goeiemorgen tegen en je houdt de deur voor ze open.

In India niet, die mensen worden beschouwd als dieren, minder, als niet bestaande walgelijke entiteiten.

Het gaat zo keihard in tegen alles wat moreel aanvaardbaar is, dat je als normaal weldenkend mens daarvan over je nek gaat.

Als elitaire klootzak (jouw collega) of als totaal afgestompte Indiafan (hier in het topic) boeit je dat allemaal niet.

Schrijnend, echt.
^O^ Bravo voor de generalisatie zonder nuance /sarcasm
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  woensdag 6 november 2013 @ 21:37:40 #285
24329 KNAK
ff w88,......
pi_132980607
:') die discussie hier.

India is of leuk, of een complete ramp. De gulden middenweg is er niet of nauwelijks. Je moet de zooi die je er en der tegenkomt kunnen verwerken; de armoede, de slechte hygiene, het verkeer etc. Als dat lukt heb je er een wereldtijd en kan ik met plezier zeggen dat 3 jaar Delhi en 3 jaar Bangalore, studie, werk en domestic reizen met vrienden, collega's etc een geweldige tijd is geweest. Ik heb ook mensen hun verblijf zien inkorten omdat ze dachten dat ze het konden vergelijken met de wat armere gebieden van Europa. Ieder zo zn smaak... maar ga vooral door met de discussie, het is nl. erg vermakelijk :D

De gemiddelde dorpeling daar is gelukkiger dan de gemiddelde Nederlander hier, het maakt hun daar verder niet veel uit.
Mai pben rai~!
pi_132981156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:37 schreef KNAK het volgende:
:') die discussie hier.

<knip>
De gemiddelde dorpeling daar is gelukkiger dan de gemiddelde Nederlander hier, het maakt hun daar verder niet veel uit.
Klopt het dat het op het platteland lang zo'n smerige bende niet is, als in de slechtere wijken in de steden?
pi_132982396
Helemaal eensch KNaK. Als je je kan aanpassen is het geweldig.

Wij zijn inderdaad al weer tijdje terug in Europa. Bedrijf draait en klus zat er op in Bangalore. Zelfs Beatrix, Maxima en Willem Alexander daar de hand mogen schudden.

Veel Indiase vrienden over gehouden aan de tijd daar en zou er graag terug naartoe gaan. Volgende opdracht lag in China (Suzhou) maar dat zag mijn vrouw niet zitten helaas maar kreeg mooie positie in Benelux aangeboden en dus maar weer hier gesetteld. Overigens niet in Nederland.

Garden city _O_
  woensdag 6 november 2013 @ 22:23:07 #288
24329 KNAK
ff w88,......
pi_132983495
Platteland kan ook ranzig zijn maar daar is het rustiger dan de grote steden, weinig vervuiling, dus prettiger als je de steden niet aankan.

Garden City? Belgie soms?
Mai pben rai~!
pi_132984311
Overigens kan ik iedereen aanraden om eens Chandigarh in het noorden van India te bezoeken. Een van de rijkste steden in India en destijds ontworpen door Le Corbusier. Echt een episch contrast met de rest van India. Redelijk schoon, duur en echt een bizar stratenplan waardoor je lang onderweg bent. Ook nog een paar leuke attracties. Moeite waard om te bezoeken.

https://maps.google.nl/maps?q=chandigarh
pi_133020012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:23 schreef KNAK het volgende:
Platteland kan ook ranzig zijn maar daar is het rustiger dan de grote steden, weinig vervuiling, dus prettiger als je de steden niet aankan.

Garden City? Belgie soms?
Bangalore man! A.k.a 'the Garden city' :P

Nu Belgie inderdaad.

India is ook natuurschoon als Bandipur..
  donderdag 7 november 2013 @ 22:20:55 #291
24329 KNAK
ff w88,......
pi_133024545
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:54 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Bangalore man! A.k.a 'the Garden city' :P

Nu Belgie inderdaad.

India is ook natuurschoon als Bandipur..
:') dat had ik inderdaad moeten weten.
Belgie is voor lange tijd?

Na die 6 jaar India kwam 4 jaar Bangladesh en daarmee vergeleken is India toch wel hemels mooi,vrolijk en heerlijk reizen. Na Bdesh 2 jaar Thailand, nu 1.5 jaar NL waar ik zo snel mogelijk na mn HBO diploma weer vertrek..

Als ik ooit nog naar India ga dan is naast Delhi Kerala zeker mn plan om er weer rond te huppelen...ook zo mooi als Bandipur, maar dan weer net even wat anders. Das dan ook de kracht van India; het is 1 land maar als je het nader bekijkt totaal niet. Gewoontes, taal, cuisine, omgeving, de mensen, niets is hetzelfde daar.
Leuk is het om hier Hindustanen te vertellen over hun roots terwijl ze er zelf niets van af weten. :D

Ach, nu vrolijk tussen de NLérs kou lijden en jezelf lekker opsluiten in je huisje omdat het hier te koud is om op pad te gaan, of te duur is, of dat er gewoonweg geen ene fuck te doen is.
Nooit gedacht dat ik NL na 11 jaar afwezigheid zo bedroevend/saai zou vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door KNAK op 07-11-2013 22:26:01 ]
Mai pben rai~!
pi_133049757
Geweldig alle berichten die ik hier lees... ik hoop volgend jaar nov/dec weer naar India te gaan voor de 3e keer en natuurlijk hoop ik dan ook mijn biologische moeder opnieuw te kunnen ontmoeten, maar goed, die kans acht ik klein... maar we (mijn vriend) en ik weten wel zeker dat we nu wel langer gaan, want 4 weken is gewoon te kort! Je ziet zoveel prachtige dingen..

In Vanarasi waar we afgelopen jaar voor de 2e keer waren herkenden de mensen van het hotel ons gewoon nog, ook qua naam en alles, dat was echt zo geweldig! De eerste keer dat we daar waren, waren er veel malaria muggen en we hadden het toen best wel koud..
Nu de 2e keer toen we er kwamen hadden ze 2 kamers voor ons gereserveerd beide al voorzien van een kacheltje en extra dekens neer gelegd en ook nog eens de beste kamers... we kregen meteen eten aangeboden en het was al vrij laat in de avond, de keuken was allang dicht... serieus dat was fantastisch !

Dit keer willen we dus naast Mumbai ook naar het zuiden toe en daarvandaan met een trein naar het noorden! Uitdaging op zich natuurlijk! Of het allemaal gaat lukken zoals ik nu beschrijf is een tweede, maar we zijn nu al gewoon weer bezig met leuke routes en we willen ook gewoon weer naar Vanarasi.

Ik heb er zo veel zin aan om die kant weer op te gaan....! Iedereen die nu op dit moment die kant op gaat, heel veel plezier!
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:06:12 #293
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_134015395
Ik ben al 5 dagen in India - nu in Varanasi. Het is wel ontzettend wennen aan de cultuur en hygiene..Wel ontzettend fascinerend.

Weet iemand waarom ik om de haverklap SMSjes ontvangt?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_134022442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:06 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik ben al 5 dagen in India - nu in Varanasi. Het is wel ontzettend wennen aan de cultuur en hygiene..Wel ontzettend fascinerend.

Weet iemand waarom ik om de haverklap SMSjes ontvangt?
Gaat om een NL nummer of heb je al een Indiaase? I In india ben je aan het roamen als je van de ene stad naar de andere gaat, net als in de VS, daarnaast is je privacy minder goed beschermd tegen marketinglui.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:00:07 #295
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_134024846
Nl nummer. Voor de WiFi.

Euh dat kost mij toch geen geld? Het valt bij als infoberichten.

Roaming op telefoon staat uit. Dataverbinding ook dus alleen telefoon, SMS, en WiFi.

[ Bericht 26% gewijzigd door Zihuatanejo op 07-12-2013 20:08:29 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  donderdag 12 december 2013 @ 07:30:28 #296
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_134179845
Ik ga trouwens naar Goa. Wat vinden jullie zelf de leukste plek of hotel om te zitten..? Calungate zit van wat ik gehoord heb vol met russen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_135512238
kick.

Gister tickets geboekt, net eerste gedeelte voor visum aanvraag verzonden. Half maart ga ik hopelijk naar India! Zal eerst een paar dagen in Delhi zijn, en dan naar het Noord Oosten trekken. Met de trein of met het vliegtuig, dat zal ik nog even uitzoeken.

Heeft iemand recommandaties voor een hotel in Delhi?
pi_135512406
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het ergste is de behandeling van "kastelozen" en lagere kastes. Ik moest ervan kotsen, zo erg. Een schoonmaker of koffiejuf in welk land dan ook, daar zeg je goeiemorgen tegen en je houdt de deur voor ze open.

In India niet, die mensen worden beschouwd als dieren, minder, als niet bestaande walgelijke entiteiten.

Het gaat zo keihard in tegen alles wat moreel aanvaardbaar is, dat je als normaal weldenkend mens daarvan over je nek gaat.

Als elitaire klootzak (jouw collega) of als totaal afgestompte Indiafan (hier in het topic) boeit je dat allemaal niet.

Schrijnend, echt.
Mooi gezegd zonder nu echt beledigend over te komen. ^O^
pi_135582111
Ik moet voor mijn werk een weekje naar India-Mumbai toe waarbij ik 1 weekend kan overbruggen. India is een groot land, en ik vroeg me daarom af welke plekken de moeite waard zijn te bezoeken als je maar enkele dagen in Mumbai bent :). Heeft er iemand tips?

Daarnaast vroeg ik me ook af of het in Mumbai verstandig is om malaria tabletten te nemen, of dat alleen een DEET spray voldoende is.
BlaBlaBla
pi_135588079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik moet voor mijn werk een weekje naar India-Mumbai toe waarbij ik 1 weekend kan overbruggen. India is een groot land, en ik vroeg me daarom af welke plekken de moeite waard zijn te bezoeken als je maar enkele dagen in Mumbai bent :). Heeft er iemand tips?

Daarnaast vroeg ik me ook af of het in Mumbai verstandig is om malaria tabletten te nemen, of dat alleen een DEET spray voldoende is.
Elephanta Caves - Elephanta Caves are one of two UNESCO World Heritage sites Mumbai has to offer. They're located on a small island in Mumbai Harbour and are made up of five Hindu caves and two Buddhist. The caves are more than 1,500 years old and have carved rooms, intricately designed reliefs and statues and engraved panel.

Is in Mumbai maar omdat je met een boot naar een eilandje moet kan je het eigenlijk ook wel als dagtrip zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')