abonnement Unibet Coolblue
pi_95251407
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 07:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Woon jij in een ander land of zo? O wacht :+

Het stikt hier al van de insecten, veel bijen en hommels vooral ^O^
_O- mogge
Het is hier zowaar nog bewolkt :o vanmiddag dus maar plantengedoe.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:41:35 #202
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95274254
Mn appel boompje heeft nog amper blad maar mn Berkje heeft zowaar 2 kaarsjes gemaakt! :D Ook mn Japanse Esdoorn staat in bloei! Al zie je er niet veel van want de bloemetjes hebben de zelfde kleur als de bladeren. :P



Nu hopen op zaden want dat is zeldzaam bij een Japanse esdoorn.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:35:09 #203
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95276490
Ik maak geregeld een foto van mijn tuin vanuit een vaste standplaats, en heb vandaag de foto's van een aantal jaar terug rond deze datum eens vergeleken. Ongelooflijk wat een verschil in hoe "ver" de tuin al was, of, vaker, juist helemaal niet. Mijn esdoorn bloeit ook (gewone esdoorn) en staat al in het prille blad, dat is de afgelopen vijf jaar maar één keer eerder zo vroeg gebeurd. Vorig jaar was hij rond deze tijd nog helemaal kaal :o
Mooi om te zien hoeveel invloed een koud voorjaar heeft. Dat haalt je tuin echt niet in een paar weekjes in.
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:51:16 #204
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95277147
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:35 schreef Gwywen het volgende:
Ik maak geregeld een foto van mijn tuin vanuit een vaste standplaats, en heb vandaag de foto's van een aantal jaar terug rond deze datum eens vergeleken. Ongelooflijk wat een verschil in hoe "ver" de tuin al was, of, vaker, juist helemaal niet. Mijn esdoorn bloeit ook (gewone esdoorn) en staat al in het prille blad, dat is de afgelopen vijf jaar maar één keer eerder zo vroeg gebeurd. Vorig jaar was hij rond deze tijd nog helemaal kaal :o
Mooi om te zien hoeveel invloed een koud voorjaar heeft. Dat haalt je tuin echt niet in een paar weekjes in.
Ik heb veel boompjes in pot staan en die gaan met regelmaat op de foto. Heel leuk is dat idd. Vooral ook om de groei ed te zien.

Een normale Esdoorn heb ik idd ook wel eens zien bloeien maar bij een Japanse had ik het nog nooit gezien. :D

Mijn Aalbes "bloeit" ook dus ik kan straks oogsten. :+ Al heb ik dan maar een trosje of 15 :') Ik probeer er een bonsai van te maken. Net zo als al mn andere boompjes overigens. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:54:09 #205
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95277291
Wij hadden vroeger een schitterende Japanse esdoorn in de voortuin, die heb ik één keer zien bloeien, kwamen zelfs in de herfst rode helikoptertjes aan (twee of drie, maar toch, het idee). Het jaar erna is hij gesneuveld tijdens een strenge winter. Net als de Amerikaanse sering trouwens, die altijd zo uitbundig blauw bloeide ;(
Dat is het risico van het vak als je op de koudste plek van NL woont.
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:08:41 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95277912
Hmm mijn tuin staat vol met Japanse esdoorns, ook een paar exemplaren van meer dan 50/60 jaar oud. die bloeien behoorlijk en maken ook zaad, al is 't lang zoveel niet als bij andere soorten. Voor zover ik weet zijn ze prima winterhard. Het is wel een boom die 't goed doet op een iets beschutte standplaats; in de halfschaduw en niet op de gure wind.

[ Bericht 19% gewijzigd door kaasplankje op 09-04-2011 22:16:00 ]
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:20:21 #207
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95278398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:54 schreef Gwywen het volgende:
Wij hadden vroeger een schitterende Japanse esdoorn in de voortuin, die heb ik één keer zien bloeien, kwamen zelfs in de herfst rode helikoptertjes aan (twee of drie, maar toch, het idee). Het jaar erna is hij gesneuveld tijdens een strenge winter. Net als de Amerikaanse sering trouwens, die altijd zo uitbundig blauw bloeide ;(
Dat is het risico van het vak als je op de koudste plek van NL woont.
Dat zaad maken is vrij zeldzaam voor een Japanse esdoorn. Ben benieuwd of de mijne dat nu ook gaat doen. Ze kunnen -20 hebben dus dan moet het wel heel erg koud zijn geweest bij jou in die winter.
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm mijn tuin staat vol met Japanse esdoorns, ook een paar exemplaren van meer dan 50/60 jaar oud. die bloeien behoorlijk en maken ook zaad, al is 't lang zoveel niet als bij andere soorten. Voor zover ik weet zijn ze prima winterhard. Het is wel een boom die 't goed doet op een iets beschutte standplaats; in de halfschaduw en niet op de gure wind.
Ohw gaaf! Wil je dat zaad eens oogsten voor mij? Ik vind het zulke gave boompjes.

Tocht houden ze ook niet van overigens.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:44:00 #208
3185 Adelante
To let it go now
pi_95282378


Iemand een idee wat voor leuke blauwe bloeier we in onze tuin hebben?

Oh en ook iemand een idee hoe je de lampionplant vermoord? :(
Mijn god die wortels zitten echt overal en ik blijf trekken om ze er uit te krijgen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_95284210
Vandaag druk geweest

In het kort wat erin gezet is ;)



Van linksonder naar rechtsonder; pioenroos, een rood tapijtje ;) , campanula allemaal geschikt voor de volle zon als het goed is :)
Linksboven naar rechtsboven; Kleine paarse rododendron en "roze zee" ;) beide ook geschikt voor zon.

Plantgaten opvullen met een klein fruitboompje erbij, de gezaaide bloempjes (ik kan me de naam niet voor de geest halen en heb hem vanmiddag nog genoemd :') ) hebben iets teveel de overhand. Hoop dat de rest dat overleefd.







Aldus het buurmeisje "de kaartjes moeten erbij"



Langs het terras komen bodembedekkers, kids en honden razen er toch steeds doorheen.



Pioenrozen aan andere kant terras.


De bloembak langs terras wordt ook langzaam aan gevuld ^O^




Allium wordt dit;

Ze staan tussen de Annabel hopelijk een mooie combi.

Ridderspoor komt weer op (let niet op de stengels van de amarilissen die moet ik afknippen :@).



Appelbomen in bloei

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 10 april 2011 @ 07:40:25 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95290367
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:44 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand een idee wat voor leuke blauwe bloeier we in onze tuin hebben?

Oh en ook iemand een idee hoe je de lampionplant vermoord? :(
Mijn god die wortels zitten echt overal en ik blijf trekken om ze er uit te krijgen...
Pulmonaria of Longkruid denk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 april 2011 @ 09:00:35 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95290671
MI, wat zijn die witte bloemetjes langs je terras? Die vind ik leuk :)

En allium vind ik ook prachtig, toch eens naar zoeken hier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95290772
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:00 schreef Rewimo het volgende:
MI, wat zijn die witte bloemetjes langs je terras? Die vind ik leuk :)

En allium vind ik ook prachtig, toch eens naar zoeken hier.
Bedoel je de witte druifjes of iets anders?
Allium kun je ook online kopen maar die dingen zijn wel gewoonweg een euro per stuk :o
Ben zelf net na de kerst geweest en heb voor 50 euro bollen gekocht (alles is dan de helft vd prijs).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 10 april 2011 @ 09:18:31 #213
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95290836
Zijn dat geen witte druifjes?

Alliums zijn inderdaad heel leuk. Ik denk dat ze heel mooi staan bij de Annabelle.

Ik zag die pioen van MI-tje, die heb ik ook, ik vind dat zo mooi. Ik heb mijn pioen nu zeven jaar of zo, maar hij heeft pas 1 x gebloeid (volop toen overigens). Ik denk dat hij iets te dicht bij de appelboom staat en van pioenen zegt men altijd dat je ze niet meer kunt verplaatsen. Dus toen ik Romke van de Kaa een keer tegenkwam op een beurs heb ik het hem toch eens gevraagd. Zegt-ie: dat is zo'n onzin, pioenen kun je gewoon verplaatsen. :)
Nou weet ik alleen nog niet in welk seizoen je hem het best kunt verplaatsen. Iets zegt me dat ik beter tot het najaar kan wachten.

Gisteren gebroken hartje in de grond gezet bij het strookje van m'n dochter (stukje terras van 1 m2 opgeofferd).

Er schiet me ineens te binnen dat ik vorig jaar een stokroos heb geplant. Die zou dit jaar moeten bloeien. Eens kijken wat daar van over is na die winter.

@ Outpost: onze japanse esdoorn stond inderdaad vol in de wind. Onze straat ligt als een soort west-oost trechter, dus de wind jaagt daar flink doorheen. Ik vind het nog steeds jammer dat hij het niet gered heeft maar die Annabelle die er nu staat maakt veel goed. O+

Gisteren nog wat foto's gemaakt
Vergeetmijnietjes


Epidemium (elfenbloem)


Druifjes met op de voorgrond dropplant (aanrader! bloeit lavendelblauw, trekt veel bijen/hommels, en ruikt naar drop/anijs)


(Volgende keer zal ik m'n foto's een maatje kleiner maken, sorry)
  zondag 10 april 2011 @ 09:19:12 #214
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95290840
Ik was vorig jaar de Annabel vergeten te snoeien... Dat werd me toch een gevaarte! Ik heb vanalles moeten inzetten, steunen, touwtjes om het in te tomen en overeind te houden.
Dit jaar maar wel gesnoeid. :+

Wel een hele leuke hortensia vind ik het.

Mijn viburnum staat er wat sipjes bij na zijn enorme onttopping 2 weken terug, maar goed, moet ie maar niet zo hard groeien.

Verder een leuke sta-in-de-weg gekocht: witte treurroos op stam... van 2 mtr. (oops)

2 boompioenen (en 1 voor moeders die vandaag jarig is, woei!) 2 margrieten voor 1 pot (en weer 2 voor moeders. Handig hoor een tuinminnende moeder die in het voorjaar jarig is.)

En ik loop nog steeds te strijden met 1 oude/antieke (?) roos. Ik ben bijna in staat om er iemand bij te halen. Hij moet verjongd worden, maar het - is - zooooo - enneuh - traaaage - grooooeeeier. Vorig jaar 2 takken gesnoeid, omdat ik niet meer aandurfde, als probeersel. Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik niet de hele roos aangepakt heb.

Struikrozen, stamroosjes, ramblers, heesters, zomersnoei, vormsnoei, herbloeiers, doorbloeiers, rozen die niet van zon houden (ja, ze bestaan echt) opkweken van ent, ik heb best wat (geen royale, maar ook geen nul) kennis van rozen. Maar ik weet het niet bij deze en durf ook niet.
Terwijl ik best snoeischaar-trigger-happy ben.

Zal ik ook eens wat foto's maken? Moet eigenlijk schoonmaken... *wik-weeg-wik-weeg*
  zondag 10 april 2011 @ 09:21:56 #215
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95290871
Volgens mij bloeit de Annabelle op het nieuwe hout en kun je die gewoon in het voorjaar kortwieken.

Ik knip bij mijn rozen altijd de takken af die in de verkeerde richting dreigen te groeien, zodat ze mooi compact blijven. Voor de rest doe ik het eigenlijk voornamelijk op gevoel.
Wat voor roos is dat van jou? Antieke rozen O+
Heb je een foto?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 april 2011 @ 09:41:14 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95291079
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:11 schreef Ml-etje het volgende:

Bedoel je de witte druifjes of iets anders?
Allium kun je ook online kopen maar die dingen zijn wel gewoonweg een euro per stuk :o
Ben zelf net na de kerst geweest en heb voor 50 euro bollen gekocht (alles is dan de helft vd prijs).
Ah, zijn dat witte druifjes :)

Ik heb geen idee of Allium hier ook zo duur is. Plantjes zijn hier over het algemeen goedkoper dus wie weet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95291175
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah, zijn dat witte druifjes :)

Ik heb geen idee of Allium hier ook zo duur is. Plantjes zijn hier over het algemeen goedkoper dus wie weet.
:D ja het enige wat naast het terras staat dat nu bloeit dus denk dat je die bedoelt.

@Gwywen, rozen verpoot je inderdaad het beste in het najaar en je doet ze een plezier met (oude) paardenmest of compost daar groeien ze ook goed van Jack4ya :)
Als je een roos op een ander tijdstip móet verpoten dan kun je hem het beste helemaal afsnoeien, hoe minder hout hoe beter de kans dat ze het redden. Hier ook gedaan met de rozen die ineens eruit moesten en ze doen het prima, sterker nog ze hebben zich harstikke mooi herstelt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 10 april 2011 @ 09:54:46 #218
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95291262
Annabel is idd op eenjarig hout, maar toen ie al zover was, vorig voorjaar dus, vond ik het wel heel zonde om daar op dat moment de schaar in te zetten.

Ik heb een fotootje van mijn 'onmogelijke' roos... Ik zal 'm eens uploaden. Evenals de andere...
  zondag 10 april 2011 @ 17:52:33 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95307975
Morgen de laatste heavy task in de tuin thuis; border spitten. En als beloning koop ik voor 30,- Euro eenjarige bloeiers voor in de potten.
pi_95308924
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 07:40 schreef kaasplankje het volgende:

Pulmonaria of Longkruid denk ik
Zeker weten, hebben wij ook. Leuk spul en lekker vroeg bloeiend, lekker sterk en zaait flink uit.
Gwywen, (of iemand anders) die blauwe vergeetmenietjes heb ik nu ook, in potjes. En als het goed is kan ik ze na de bloei in de volle grond zetten toch?
  zondag 10 april 2011 @ 20:41:20 #221
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95315465
Bij mij staan ze in de volle grond, zowel de gewone (Myosotis) als de Kaapse (Brunnera). Gaat allemaal goed.

@MI-tje, ik bedoelde eigenlijk het verplaatsen van de pioenroos. Zou ik daar ook mee tot het najaar moeten wachten?

Vandaag de zaden die ik vorig jaar geoogst heb, gezaaid. O.a. cosmea, akelei, papaver, judaspenning etc. Ik zat in een tuinblad een artikeltje te lezen over weefplanten en dacht: dat wil ik ook :)
  zondag 10 april 2011 @ 20:55:31 #222
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95316483
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:44 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Oh en ook iemand een idee hoe je de lampionplant vermoord? :(
Mijn god die wortels zitten echt overal en ik blijf trekken om ze er uit te krijgen...
Ehh nee. Mijn moeder is er helemaal gek van en laat ze dan ook vol gaan. Ik heb nu al medelijden met de evt volgende bewoners. :') Zo zit hun tuin ook vol met vergeet me niet en Lelietje van dalen. Alle 2 ook onkruid als je het niet in de hand houd.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 10 april 2011 @ 20:59:21 #223
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95316733
Heb ik laatst Fresia's en Ixia's geplant. (Werden gratis weg gegeven door de gemeente alhier) Krijg ik dit weekend pas te horen dat die niet tegen vorst kunnen.... Moet ik ze dus komende herfst weer opzoeken om ze uit te graven.... Had ik dit eerder geweten had ik ze wel in een bak geplaatst die ik naar binnen kan halen. :+
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_95319313
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:41 schreef Gwywen het volgende:
Bij mij staan ze in de volle grond, zowel de gewone (Myosotis) als de Kaapse (Brunnera). Gaat allemaal goed.

@MI-tje, ik bedoelde eigenlijk het verplaatsen van de pioenroos. Zou ik daar ook mee tot het najaar moeten wachten?

Vandaag de zaden die ik vorig jaar geoogst heb, gezaaid. O.a. cosmea, akelei, papaver, judaspenning etc. Ik zat in een tuinblad een artikeltje te lezen over weefplanten en dacht: dat wil ik ook :)
Pioenroos geldt eigenlijk hetzelfde voor maar hij staat nu nog niet in bloei toch?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 10 april 2011 @ 21:54:55 #225
3185 Adelante
To let it go now
pi_95320483
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ehh nee. Mijn moeder is er helemaal gek van en laat ze dan ook vol gaan. Ik heb nu al medelijden met de evt volgende bewoners. :') Zo zit hun tuin ook vol met vergeet me niet en Lelietje van dalen. Alle 2 ook onkruid als je het niet in de hand houd.


Ja, die lampjes zijn ook wel leuk, maar die plant overwoekert alles :r :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_95329624
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Ml-etje het volgende:
Vandaag druk geweest

[ afbeelding ]
Ridderspoor komt weer op (let niet op de stengels van de amarilissen die moet ik afknippen :@).

Hard gewerkt!

Amarylissen in de tuin? Kan dat wel?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 11 april 2011 @ 01:44:34 #227
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95329972
Doen jullie trouwens aan kleurstellingen? En zo ja, welke?
Of wordt het een ratjetoe van oranje met roze om maar iets te noemen?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 april 2011 @ 07:24:56 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95331092
Overwoekerend spul, dat moeten wij juist hebben :D Goeie tips dus hier ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95331116
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hard gewerkt!

Amarylissen in de tuin? Kan dat wel?
Ja die kunnen prima in de tuin. Mijn plan is dan ook alle bollen die ik haal na de bloei in de tuin te zetten op een beschut plekje. Ze zijn dol op warmte en zon dan staan ze bij ons goed :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95331129
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 01:44 schreef Staal het volgende:
Doen jullie trouwens aan kleurstellingen? En zo ja, welke?
Of wordt het een ratjetoe van oranje met roze om maar iets te noemen?
Vooralsnog geen ratjetoe :)

Heb nu:

- Roze ;)
- Wit
- Paars
- Donkerrood (sporadisch)

Geel en oranje komen er sowieso niet in maar een blauwtint bij de roze hortensia's vind ik dan wel weer mooi O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 april 2011 @ 14:57:11 #231
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95343206
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, die lampjes zijn ook wel leuk, maar die plant overwoekert alles :r :P
Nodig heel de buurt uit als t lampionetjes avond is. :+
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 11 april 2011 @ 19:00:52 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95353102
Ik heb ook een lampionplant aangschaft voor in de tuin, ik vind 't een prachtig ding. Het staat ook vast mooi in mijn Japans ogende tuin.

Oh, Outpost, ik zal kijken of ik wat zaad verzamelen kan van de esdoorns.
  maandag 11 april 2011 @ 19:18:02 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95353957
Update tuin:

De bestrating heb ik 2 weken geleden opnieuw gelegd en 1x zijn we naar de gemeentewerf gereden met stronken en puin. Nog niet alle puin is weg, nog 1 ritje.

Vandaag dus heel de grote border in de tuin thuis gespit. De grote border is nog leeg, daar krijg ik nog beplanting voor binnenkort.

Daarna naar het tuincentrumpje gereden hier en een zwik eenjarig bloeiend spul gekocht voor in de potten op het terras en langs het huisje. Het ziet er al een stuk gezelliger uit nu.

Ook hebben we een witte aarbei met rode stippen meegenomen, ze zijn eetbaar en schijnt een beetje naar ananas te smaken, ik ben benieuwd.
pi_95362198
Update tuin:

de hardware geschrobd - roest verwijderd en in de hammerite zwart.
Zo'n leuke set met van dat ruitjes metaal !!! Twee stoelen + tafel.

Het onderstel van de stenen tafel idem en die zijn nu hammerite groen.
Het 6 meter tuinhek idem : idem groen.

Daar ben ik de komende 10 jaar vanaf...

Het terras was ook geschrobd en de groene aanslag kwijt en scherp zand ingeveegd.
De lege potten schrob ik van de week en dan hoef ik alleen de software als plantgoed te scoren.
  maandag 11 april 2011 @ 21:15:57 #235
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95362381
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 19:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een lampionplant aangschaft voor in de tuin, ik vind 't een prachtig ding. Het staat ook vast mooi in mijn Japans ogende tuin.

Oh, Outpost, ik zal kijken of ik wat zaad verzamelen kan van de esdoorns.
Pas er wel mee op want zoals hierboven al werd gemeld het woekert als een dolle!

Top thx! Ik hoop dat je t nog weet tegen de tijd dat t herfst is. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 11 april 2011 @ 21:31:06 #236
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95363447
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 01:44 schreef Staal het volgende:
Doen jullie trouwens aan kleurstellingen? En zo ja, welke?
Of wordt het een ratjetoe van oranje met roze om maar iets te noemen?
Alleen kleuren die bij elkaar passen. Roze, wit, blauwtinten en wat paars. Geel, oranje en rood komt er hier niet in. Oké, een keer een donkerrode roos cadeau gekregen (op het label stond "Fairy" :') ). En de dotter die in het voorjaar bloeit mag er ook wezen. Die is over een paar weken toch klaar en dan komen net de andere bloeiers op gang.
pi_95363723
Pics please *O*
pi_95364160
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef Bluezz het volgende:
Pics please *O*
*O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 april 2011 @ 23:24:46 #239
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95371330






pi_95371376
O+
  dinsdag 12 april 2011 @ 07:17:47 #241
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95377611
Das geen montana toch, lijkt er wel, qua uitbundigheid, maar het blad lijkt anders.
pi_95377759
Mooi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:14:41 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95378017
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 01:44 schreef Staal het volgende:
Doen jullie trouwens aan kleurstellingen? En zo ja, welke?
Of wordt het een ratjetoe van oranje met roze om maar iets te noemen?
Ja, bij mij is 't een bonte boel, ik heb bijna alle kleuren in de tuin.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 07:17 schreef jack4ya het volgende:
Das geen montana toch, lijkt er wel, qua uitbundigheid, maar het blad lijkt anders.
Volgens mij wel hoor. Hangt ook een beetje van de cultivar af wat voor blad ze draagt.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:26:21 #244
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95381394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 07:17 schreef jack4ya het volgende:
Das geen montana toch, lijkt er wel, qua uitbundigheid, maar het blad lijkt anders.
Is wel een montana, voor zover ik weet.
Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn wisteria de winter waarschijnlijk niet heeft overleefd. Ik vond het al een beetje gek dat hij zo laat op gang kwam, en zag vanmorgen in een andere tuin dat hij daar al dikke knoppen aan het vormen was! Terwijl de mijne nog helemaal niets doet. Vorige week brak er ook al zomaar een flinke tak af waar ik langs liep.
Ik vind dit heel jammer want hij groeide zo mooi door de clematis heen en ze bloeiden altijd tegelijk, wat er niet alleen heel mooi uitzag maar ook heerlijk rook.

  dinsdag 12 april 2011 @ 20:22:05 #245
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95410894
Ik heb hier trouwens nog een vlinderstruik staan met zaden van vorig jaar, ik weet niet of er nog mensen interesse hebben?
pi_95420841
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:22 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een vlinderstruik staan met zaden van vorig jaar, ik weet niet of er nog mensen interesse hebben?
Si! Graag zelfs!! Nog geen idee qua plek maar langs het terras lijkt me super O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95460646
Door jullie ben ik mijn Japanse Esdoorn ook eens nader gaan bekijken en hij staat hier dus ook in de bloei.
Ik steek regelmatig een paar gesnoeide takjes van de vlinderstruik in de grond, en ongeveer de helft slaat aan en groeit vrij snel uit tot een struikje.
  woensdag 13 april 2011 @ 20:59:30 #248
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95462265
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Door jullie ben ik mijn Japanse Esdoorn ook eens nader gaan bekijken en hij staat hier dus ook in de bloei.
Ik steek regelmatig een paar gesnoeide takjes van de vlinderstruik in de grond, en ongeveer de helft slaat aan en groeit vrij snel uit tot een struikje.
Grappig he! Had het zelf nog nooit gezien.

Stekken die zo makkelijk dan? :o Dan ga ik eens kijken of ik een wat dikkere tak ook kan laten wortelen. :Y Thx voor de tip! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 april 2011 @ 11:21:45 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95483209
Voor wie nog perkplantjes zoekt: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_20626.htm

Vanaf vandaag (waarom komt ie dan net pas in mijn mail binnen trouwens?)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95488667
Nog niet eerder zo bijdehand geweest als dit voorjaar.
Alleen met perkgoed en potplanten en kruiden wacht ik nog even.

Dus alles is gesopt en ontroest en gehammerit'd.
Andere stoelen gescore'd bij de kringloop en de vergane oude stoelen naar de vaalt gebracht.
niet op de foto.

Bedacht ik mij om 15 uur dat nieuwe (schone - frisse) tuinkussens ook wel aardig is.
Besteld en vanmorgen vóor 12 uur afgeleverd !


En vorige week dacht ik nieuwe bewoners in de achtertuin te hebben.
Is niet doorgegaan. Niet erg ook.
Trouwens tussen de eerste en tweede boom links staat een ooievaarsnest en
er cirkelden zondag 3 ooievaars rond al klepperend.
Nu is het er stil.





Na het vertikuteren.
Ook weer ingezaaid en kalk gestrooid en vochtig gehouden.
Vorig jaar heeft het goed gewerkt om er een grasmat aan over te houden.
Achterin tegen het tuinhek zijn de hibiscussen flink gesnoeid en het ziet er akelig kaal uit.
Afwachten wat het wordt...
De bedoeling is een groene afscheiding van het pad langs de gezamelijke schuren waarover de buren (ook) gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 14-04-2011 13:43:44 ]
pi_95490186
Wat een gave kussens AnneX!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95490234
Deze Prunus Triloba is inmiddels uitgebloeid.
Heb begrepen dat die gesnoeid moeten, 1 op de drie takken of echt knotten?
Iemand enige ervaring?

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95492042
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:12 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een gave kussens AnneX!
geintje ? *;

en zoveel printjes en streepjes en uni om uit te kiezen en toen bleken ze bij bestelling ook nog 50% eraf. :W

Hedenmorgen is de prunus uitgebroken in één (= uithaal) eindeloze pracht...
Gorter of iemand?
Géen idee over snoeien...
  donderdag 14 april 2011 @ 15:41:25 #254
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95494027
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw, prachtig!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_95495893
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:56 schreef AnneX het volgende:

[..]

geintje ? *;

en zoveel printjes en streepjes en uni om uit te kiezen en toen bleken ze bij bestelling ook nog 50% eraf. :W

Hedenmorgen is de prunus uitgebroken in één (= uithaal) eindeloze pracht...
Gorter of iemand?
Géen idee over snoeien...
Neee geen geintje :D vind ze écht mooi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95496883


Vlaamse gaaitjes O+ en de koolmees die nestelt in het kastje.





De kers heeft al blompjes :D





Toch best mooi die witte tulpen :Y ben benieuwd



Veel knoppen/bladeren aan de leilindes *O*





Ieder jaar verbaas ik me weer dat de hosta's toch weer opkomen. Heb maar meteen het slakkenfeest beeindigd.





Off topic..





Kent iemand deze? Mooie donkere bladeren :Y

Heb nog wat potten over





Laatste heb ik 3 x
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 14 april 2011 @ 17:07:11 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95498346
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:39 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Vlaamse gaaitjes O+ en de koolmees die nestelt in het kastje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kers heeft al blompjes :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toch best mooi die witte tulpen :Y ben benieuwd

[ afbeelding ]

Veel knoppen/bladeren aan de leilindes *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ieder jaar verbaas ik me weer dat de hosta's toch weer opkomen. Heb maar meteen het slakkenfeest beeindigd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Off topic..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kent iemand deze? Mooie donkere bladeren :Y

Heb nog wat potten over

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Laatste heb ik 3 x
Leuke foto's, 't zijn alleen geen vlaamse gaaien. Volgens mij een vink http://www.vogelvisie.nl/soort/vink.php

En die met dat donkere blad is dat een soort brandnetel-achtige? Dan is het Eupatorium rugosum "Chocolate" misschien? Die heb ik zelf ook in de tuin.

Ik ga ook foto's uploaden! ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 17:25:45 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95499148
De 1e 2 foto's zijn thuis, daar is 't een rommel, al heb ik dit weekend gespit & opgeruimd. En ziet 't er al een stuk beter uit. De rest is op de volkstuin. Daar is 't alweer mooi.

pi_95499401
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:14 schreef Ml-etje het volgende:
Deze Prunus Triloba is inmiddels uitgebloeid.
Heb begrepen dat die gesnoeid moeten, 1 op de drie takken of echt knotten?
Iemand enige ervaring?

[ afbeelding ]

Steekt vinger op, ik heb precies dezelfde en heb verschillende dingen uitgeprobeerd.
Het mooist is echt knotten anders wordt het net quasimodo :D
Mooi is zo'n prunussie he? O+

Nu even rondkijken in de kaastuin *O*
pi_95499535
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:39 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]

Kent iemand deze? Mooie donkere bladeren :Y

Wrijf eens wat blad tussen je vingers, waar ruikt het naar?
Als het naar drop/anijs ruikt zou het best eens een dropplant kunnen zijn, hoewel het blad me er iets te donker voor lijkt.
Toen ik ze net had dacht mijn man ook dat het brandnetels waren :')
  donderdag 14 april 2011 @ 17:39:18 #261
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95499575


Deze ook nog, paadje op de volkstuin achter het huisje langs en de nieuwe veranda
pi_95499684
Prachtig plekje heb je daar Kaas O+
Kon je daar maar wonen :D
  donderdag 14 april 2011 @ 17:54:02 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95500086
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef Bluezz het volgende:
Prachtig plekje heb je daar Kaas O+
Kon je daar maar wonen :D
Dank je, nou 't is wel een beetje klein om te wonen hoor, maar we kunnen er chillen, eten koken en evt. ook slapen. Bij de clubkantine is een douche waar je muntjes voor kan halen.
pi_95500316
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leuke foto's, 't zijn alleen geen vlaamse gaaien. Volgens mij een vink http://www.vogelvisie.nl/soort/vink.php

En die met dat donkere blad is dat een soort brandnetel-achtige? Dan is het Eupatorium rugosum "Chocolate" misschien? Die heb ik zelf ook in de tuin.

Ik ga ook foto's uploaden! ^O^
Zal het eens aan mijn buuf vragen daar heb ik ze van gehad.
Vinken :D dat is weer eens wat anders.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Steekt vinger op, ik heb precies dezelfde en heb verschillende dingen uitgeprobeerd.
Het mooist is echt knotten anders wordt het net quasimodo :D
Mooi is zo'n prunussie he? O+

Nu even rondkijken in de kaastuin *O*
Ga ik hem netjes knotten, wel jammer hij is zo mooi groen..
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dank je, nou 't is wel een beetje klein om te wonen hoor, maar we kunnen er chillen, eten koken en evt. ook slapen. Bij de clubkantine is een douche waar je muntjes voor kan halen.
Het ziet er enorm rustig uit O+ je hebt veel verschillende en mooie planten staan :Y Ben benieuwd naar de zomerfoto's ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95501046
Als je de prunus niet snoeit (ook geprobeerd) heb je veel minder bloemetjes en ze zijn ook veel kleiner.
Hoe korter de takken gesnoeid waren hoe uitbundiger, voller en groter!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 april 2011 @ 18:29:49 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_95501347
Vogelgidsje kopen, Ml :D Ik zat al heel verbaasd te kijken waar er een Vlaamse gaai stond op je foto :D

Leuk zo die foto-overzichten! Er komt zoveel leven nu in alle tuinen, het wordt met de dag groener en kleuriger O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_95502148
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:22 schreef Bluezz het volgende:
Als je de prunus niet snoeit (ook geprobeerd) heb je veel minder bloemetjes en ze zijn ook veel kleiner.
Hoe korter de takken gesnoeid waren hoe uitbundiger, voller en groter!
Knotten dan maar *insert pruillip.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Vogelgidsje kopen, Ml :D Ik zat al heel verbaasd te kijken waar er een Vlaamse gaai stond op je foto :D

Leuk zo die foto-overzichten! Er komt zoveel leven nu in alle tuinen, het wordt met de dag groener en kleuriger O+
_O- as if :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95504623
Mijn appelbloesem staat op springen. De hyacinten worden lelijk, druifjes gaan nog nèt, tulpen en witte narcissen zijn nu op z'n mooist. Ik heb ineens drie dotters rond de vijver staan. Hij heeft zich uitgezaaid kennelijk, niet dat ik dat nou erg vind. Als er dan toch geel in m'n tuin moet, dan maar dat intense dottergeel. O+

De witte alliums in de donkere hoek staan al dik in de knop, net als het witte gebroken hartje. "Helaas" heeft de vergeetmijniet zich ook in het donkere hoekje gevestigd, en dat hoort natuurlijk niet, daar mag alleen wit. Nou ja, ik vind ze schattig en ze zijn altijd weer vroeg uitgebloeid, dus van mij mogen ze blijven. Een plant moet wel heel erg in de weg staan/woekeren wil ik hem weghalen.
Ik heb vorige week een witte digitalis gekocht voor in die hoek erbij, die heb ik al eerder gehad maar ja, planten zaaien alleen uit als je het niet wilt.

Zoals met mijn koninginnekruid. Die heb ik al een keer helemaal weggehaald, kennelijk een worteltje blijven zitten, dus hij is nooit weggeweest in wezen, en alleen omdat hij zo enorm veel vlinders trekt gedoog ik 'm in m'n tuin. Maar goed, de rakker zaait lekker uit, ik zie overal die punten omhoog komen, en als je dat niet op tijd weghaalt heeft 't een wortelstelsel van jewelste waardoor je het bijna niet meer weg krijgt. Taai spul!
Hier een paar foto's van vorig jaar, met vlinders.



[ Bericht 2% gewijzigd door Gwywen op 14-04-2011 19:36:12 (Nu mét foto's ) ]
pi_95505389
Nog wat foto's, eerder deze week gemaakt






Wel één bloem uit m'n bosanemoontjes gekomen.

Epidemium, een van m'n favorieten (had ik volgens mij al geplaatst)


Mijn gestippelde bosviooltjes staan ook op springen, zal ik van 't weekend fotograferen :)
  zondag 17 april 2011 @ 17:58:00 #270
3185 Adelante
To let it go now
pi_95629779


Moet een jasmijn een klimrek hebben om te gaan klimmen of pakt ie deze muur zo ook wel :? :P

Verder een passiebloem en wat clematissen en een klimroos tegen deze muur gezet :7

[ Bericht 9% gewijzigd door Adelante op 17-04-2011 18:22:21 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 17 april 2011 @ 18:06:54 #271
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95630126
Jasmijn. O+ .

Klimrekje is wel nodig of je moet het met stokken leiden. Zelfde voor je clematis en klimroos.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 17 april 2011 @ 18:26:09 #272
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95630903
quote:
6s.gif Op zondag 17 april 2011 17:58 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Moet een jasmijn een klimrek hebben om te gaan klimmen of pakt ie deze muur zo ook wel :? :P

Verder een passiebloem en wat clematissen en een klimroos tegen deze muur gezet :7
Edit : Snotver tijdens mijn foto maken ineens je foto roteren. :') Is het als mod te moeilijk om je foto even te roteren? Lijkt nu net alsof die pauw op de grond ligt. :P

Een Jasmijn is geen klimplant maar een struik. Als je die goed snoeit en dus de juiste takken stimuleert blijft hij wel dicht bij de muur. Klimmen zal ie iig niet doen. :s)

Dit is mijn Jasmijn :



Zoals je ziet een houtachtige en geen klimplant. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 18:30:31 #273
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95631085
Het lijkt wel een boom op een bonsaiachtige manier gesnoeid. Zo ziet die er van mij i.i.g niet uit.

Hoe oud is jouw Jasmijn?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 17 april 2011 @ 18:33:25 #274
3185 Adelante
To let it go now
pi_95631210
110417_3185_bfi1243058506s.jpg

Ik hoop toch echt wel dat ie gaat klimmen en zoiets gaat vormen :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 17 april 2011 @ 18:34:04 #275
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95631241
quote:
11s.gif Op zondag 17 april 2011 18:30 schreef Staal het volgende:
Het lijkt wel een boom op een bonsaiachtige manier gesnoeid. Zo ziet die er van mij i.i.g niet uit.

Hoe oud is jouw Jasmijn?
Dat is ook de bedoeling. Ik heb veel van dit soort bonsai wanabee's ;)

Die grote stam in t midden is de plant waar de mijne vanuit is begonnen. Ik schat dat die dikke stam al een jaartje of 28 was voor hij dood ging. Die andere zou ik niet weten. Ik gok een jaartje of 10.

Edit : Een bonsai kan je trouwens van elke houtachtige maken. Bonsai betekend niets meer en niets minder dan boom in pot. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Outpost76 op 17-04-2011 18:43:01 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 18:34:46 #276
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95631274
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:33 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hoop toch echt wel dat ie gaat klimmen en zoiets gaat vormen :7
Foto werkt niet. :P

Je bent lekker bezig als mod he! :D
.
;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 18:37:39 #277
3185 Adelante
To let it go now
pi_95631401
Hij gaat dus gewoon klimmen, mijn jasminoides trachelospermum :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 17 april 2011 @ 18:40:01 #278
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95631499
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:37 schreef Adelante het volgende:
Hij gaat dus gewoon klimmen, mijn jasminoides trachelospermum :D
Heel vaag! Zelfs op wiki komen ze daar niet mee als je zoekt op Jasmijn....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jasmijn

Maar wel heul mooi! :Y ^O^

Edit : Ok duidelijk Wiki kent jou jasmijn niet eens! :') Je hebt dus wel een heul speciaal soort. ;)



[ Bericht 13% gewijzigd door Outpost76 op 17-04-2011 18:49:39 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 18:52:04 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95631970
Trachelospermum jasminoides:

Snelgroeiend liggend struikje of klimplant. De breedte na 10 jaar is 300 cm. De bloemkleur is wit. Deze plant is matig winterhard. De bloeiperiode is mei - juli.

Nederlandse naam : Toscaanse jasmijn

bron: http://www.esveld.nl/htmldia/t/trjasm.htm
  zondag 17 april 2011 @ 19:45:21 #280
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95634254
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2011 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
Trachelospermum jasminoides:

Snelgroeiend liggend struikje of klimplant. De breedte na 10 jaar is 300 cm. De bloemkleur is wit. Deze plant is matig winterhard. De bloeiperiode is mei - juli.

Nederlandse naam : Toscaanse jasmijn

bron: http://www.esveld.nl/htmldia/t/trjasm.htm
Ah een ander soort dus wat als naam Jasmijn heeft gekregen door zn bloei. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 19:45:58 #281
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95634276
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:34 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling. Ik heb veel van dit soort bonsai wanabee's ;)

Die grote stam in t midden is de plant waar de mijne vanuit is begonnen. Ik schat dat die dikke stam al een jaartje of 28 was voor hij dood ging. Die andere zou ik niet weten. Ik gok een jaartje of 10.

Edit : Een bonsai kan je trouwens van elke houtachtige maken. Bonsai betekend niets meer en niets minder dan boom in pot. ;)
Ja precies. Meende het al te zien. Ben zelf ook eens een poosje met bonsai in de weer geweest.
Ziet er leuk uit! Maar voor in de tuin dan liever weelderig klimmende Jasmijn zoals in de post van Adelante. Die heb ik dan wrs. ook en ken ze eerlijk gezegd ook niet anders.

Trouwens over dat winterhard. Ieder voorjaar lijkt hij bij mij morsdood. Vorig jaar trok ik hem eind mei eruit en toen pas zag ik groene puntjes dus weer teruggezet en hij deed het weer. Heel laat want de Kamperfoelie stond bijv. al lang en breed in bloei. Dus niet te snel uittrekken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 17 april 2011 @ 19:55:53 #282
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95634765
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:45 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja precies. Meende het al te zien. Ben zelf ook eens een poosje met bonsai in de weer geweest.
Ziet er leuk uit! Maar voor in de tuin dan liever weelderig klimmende Jasmijn zoals in de post van Adelante. Die heb ik dan wrs. ook en ken ze eerlijk gezegd ook niet anders.
Snap ik. Ik heb helaas geen tuin en moet het doen met een balkon (gelukkig is mn balkon 25m2 :P ). Maar ook al heb ik een tuin zal die er oosters uit zien.

Zo kende ik geen andere Jasmijn dan die ik poste net. :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 20:05:44 #283
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95635355
quote:
6s.gif Op zondag 17 april 2011 19:45 schreef Outpost76 het volgende:

Ah een ander soort dus wat als naam Jasmijn heeft gekregen door zn bloei. :P
Klopt, Nederlandse plantennamen zijn vaak een beetje verwarrend, daarom gebruik ik liever de Latijnse naamgeving.

Zo hebben bijv. een Stokroos en een Chinese roos helemaal niets met een Roos te maken.
Toch moet je de Nederlandse plantennamen ook weten, anders praat je algebra voor de meeste tuinierders.
  zondag 17 april 2011 @ 20:09:57 #284
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95635623
quote:
7s.gif Op zondag 17 april 2011 20:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Klopt, Nederlandse plantennamen zijn vaak een beetje verwarrend, daarom gebruik ik liever de Latijnse naamgeving.

Zo hebben bijv. een Stokroos en een Chinese roos helemaal niets met een Roos te maken.
Toch moet je de Nederlandse plantennamen ook weten, anders praat je algebra voor de meeste tuinierders.
Vandaar dat t zo verwarrend was net. :D

Een stokroos toch wel? Dat een Pioen roos niks met rozen te maken heeft weet ik maar een stokroos is toch niets anders dan een roos geënt op een stok?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 17 april 2011 @ 20:14:48 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_95635940
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:09 schreef Outpost76 het volgende:

Vandaar dat t zo verwarrend was net. :D

Een stokroos toch wel? Dat een Pioen roos niks met rozen te maken heeft weet ik maar een stokroos is toch niets anders dan een roos geënt op een stok?
Nee, een Stokroos is toch Alcea? (net onkruid, het zaait zichzelf op de meest moeilijke plekjes)

De stokroos (Alcea rosea, synoniem: Althaea rosea) is een tweejarige plant uit de kaasjeskruidfamilie (Malvaceae). De plant komt oorspronkelijk uit Turkije of Palestina en is in de 16e eeuw naar Europa geïmporteerd. De plant doet het goed in een landelijke- en stedelijke omgeving en bestaat in zeer veel verschillende kleurvarianten. Er zijn enkele en dubbele stokrozen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stokroos
  zondag 17 april 2011 @ 21:02:43 #286
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_95639221
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, een Stokroos is toch Alcea? (net onkruid, het zaait zichzelf op de meest moeilijke plekjes)

De stokroos (Alcea rosea, synoniem: Althaea rosea) is een tweejarige plant uit de kaasjeskruidfamilie (Malvaceae). De plant komt oorspronkelijk uit Turkije of Palestina en is in de 16e eeuw naar Europa geïmporteerd. De plant doet het goed in een landelijke- en stedelijke omgeving en bestaat in zeer veel verschillende kleurvarianten. Er zijn enkele en dubbele stokrozen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stokroos
Oh crap je hebt helemaal gelijk. Ik verwar het met een stamroos. :')

Mijn excuus. :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_95648207
Die Toscaanse jasmijn heb ik ook en die blijft hier de hele winter groen. Groeit wel heel weelderig, heeft zelfs de trellis omver getrokken, ik moet hem nodig eens serieus kortwieken.
pi_95648592
Hoe zorg je dat je winterjasmijn (what's in a name) een beetje netjes op je schutting groeit?
Gaas? Of iets anders? En hoe doe je dat dan met die lange ranken?
pi_95661725
Jaaa, Bluezz ? is er al iets te zien van de vorig jaar gezaaide akelei.
Hier staat het te woekeren als een bezetene.

En de clematis klimt idem met wel 5 cm. per dag omhoog - duh - langs de poort.

Oh en ik weet nix van winterjasmijn.
  maandag 18 april 2011 @ 12:46:46 #290
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95662807
Clematis staat hier ook enorm zijn best te doen. Hele kluwen al.
Heb het per ongeluk gepresteerd om er 4 door elkaar te zetten
(Dacht dat er 2 dood waren.) Oops.
Maar eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat dat gaat worden.
  maandag 18 april 2011 @ 18:50:11 #291
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95678490
Als ze niet allemaal tegelijk bloeien kan het best leuk uitpakken.
Als ze allemaal tegelijk bloeien trouwens ook :)

Hier de beloofde foto van mijn gestippelde viooltjes


die in het donkere hoekje staan, bij de andere witte bloeiers.
pi_95678502
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:19 schreef AnneX het volgende:
Jaaa, Bluezz ? is er al iets te zien van de vorig jaar gezaaide akelei.
Hier staat het te woekeren als een bezetene.

Ik herken het niet meer :@ :D
Heb wel veel onkruid weggehaald, en nu hoop ik niet dat, dat, dat, dat :'(
pi_95685101
Het blad doet een beetje aan klavertjevier denken, vinnik dan hé.

Ach en anders stuur ik aant eind van het seizoen nieuwe zaadjes.
pi_95686218
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:41 schreef AnneX het volgende:
Het blad doet een beetje aan klavertjevier denken, vinnik dan hé.

Ach en anders stuur ik aant eind van het seizoen nieuwe zaadjes.
Is dit wat? (net ff naar buiten gelopen voor donker)


  maandag 18 april 2011 @ 21:32:28 #295
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95688414
Ja dat is akelei :Y
pi_95688467
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 21:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Is dit wat? (net ff naar buiten gelopen voor donker)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb er ook al een paar om zeep geholpen :@
Maar er komen er ook op *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95691218
Hoera *O* Ik was het weekend lekker aan het ruimen en toen zag ik deze 'bosjes' en dacht ineens aan Annekelei >:O
pi_95691923
Helemaal goed Bluezzelei _O- en Ml-lei ook.

Zet er nou een stokje bij of zo, want volgend jaar bloeit het pas.

Krijgen wij nou ook een volgknopje of maak-een-volgende-reeks-aan-knopje ? Mlleike?
pi_95698032
Oh ja, stokje erbij. Maar vlg jaar pas bloeien ;( Bevriest de boel dan niet eind v/h jaar?
pi_95699572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:03 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, stokje erbij. Maar vlg jaar pas bloeien ;( Bevriest de boel dan niet eind v/h jaar?
Dan vallen de bladeren en gaat de plant in winterslaap, om in de lente weer terug te keren en in de zomer te bloeien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')