abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 maart 2011 @ 19:01:43 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94058149
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen? :P
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94060195
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef greavy het volgende:
Ik had het laatst ook tussen Geldermalsen en Gorinchem. Hebben we rechtstreeks naar Gorinchem gereden omdat de reizigers allen naar Gorinchem moesten. Had Arriva een taxi busje langs de andere stations gestuurd om ons een halfuur te vertragen.
Hadden er in Geldermalsen reizigers geweest voor tussenliggende stations moesten we daar weer wel heen.
Was dat gewoon overdag? Want bij mijn weten rijdt er altijd een snelbus naar Gorinchem. En stadspolders wordt dan sowieso niet bediend.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 13 maart 2011 @ 19:40:42 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94060312
Het was alleen een stopbus Geldermalsen-Gorinchem. Vanaf Gorinchem reden er weer treinen. Vertrek Geldermalsen was 17:09 ofzo. Was volgens mij afgelopen zaterdag.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:55:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94061148
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:52 schreef greavy het volgende:
Weet iemand ook of er een soort van spoorboekje van de Luxemburgse spoorwegen te krijgen zijn (CFL is dat toch?)
Ja die zijn er wel. Aan de balie in Luxembourg Hbf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 maart 2011 @ 20:08:08 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94061895
Oké. Ik ga met een maat 12 Juli van Utrecht naar Keulen met ICE, van Keulen naar Luxembourg Gare met de IC rechtstreeks, en dan gaan we daar 3 nachten verblijven. Vrijdag weer op naar huis via Luik/Maastricht. Dag 2 en 3 is nog niet een goede planning. Dag 2 rondje in Luxemburg, dag 3 zitten we te twijfelen. Iemand goeie ideeën?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:05:47 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94065836
quote:
Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.
Grappig dat we op stationnetjes als Bedum wel gewoon goederentreinen met 80 langs laten razen. Dat zijn ook smalle eilandperrons.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94067928
Maar laat je die er ook langs razen als er tegelijk aan de andere kant van dat perron een trein stilstaat en mensen in/uitstappen?
  zondag 13 maart 2011 @ 21:51:53 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94069480
quote:
Op zondag 13 maart 2011 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar laat je die er ook langs razen als er tegelijk aan de andere kant van dat perron een trein stilstaat en mensen in/uitstappen?
Ja. Het is allemaal enkelspoor daar, met alleen op de stations twee sporen. Een goederentrein naar Delfzijl komt twee passagierstreinen tegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94082048
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
  maandag 14 maart 2011 @ 09:24:18 #135
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94082961
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorail
Het gaat om het programma toegankelijkheid ja ja.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 maart 2011 @ 10:04:16 #136
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94083943

ÖBB-rijtuig op R'dam Centraal deze ochtend :o wat doet die daar nou weer :?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:13:22 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94084195
Die ÖBB-rijtuigen (er gaan er meerdere komen) gaan per begin april meedraaien als stam in de Beneluxtrein. Dit omdat er een stam ICRm nodig is voor de Fyra naar Breda.

Dat rijtuig ziet er wel flink smerig uit trouwens, ik hoop dat die nog een goede poetsbeurt krijgt voordat hij de Benelux ingaat.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:18:56 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94084355
Afgelopen dinsdag stond er ook een OBB-rijtuig tussen twee locs op de Dijksgracht toen ik er langs kwam, misschien wel deze?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 14 maart 2011 @ 10:23:22 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94084445
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:
quote:
Op het station zelf werden de perrons verlaagd en vernieuwd. Een operatie die overal in Nederland noodzakelijk is vanwege de nieuwe, in heel Europa geldende norm van een perronhoogte van 76 centimeter."Hier in wierden zaten we op 84 centimeter. Dat is onhandig voor het in- en uitstappen van de huidige treinen [[zou die man wel weten dat hier geen SLT rijdt???]]. Dit weekend zaagden we simpelweg de bovenste perronlaag af om vervolgens een nieuwe rand en een nieuwe bestrating aan te brengen. Hetzelfde hebben we ook in Almelo gedaan."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 maart 2011 @ 10:52:32 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94085226
Als de Europese norm 76 cm is dan is de Europese norm 76 cm. Ongeacht of er DAAR en NU SLT rijdt. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er binnen afzienbare tijd SLT zal komen te rijden, en anders wel iets anders met een instaphoogte van 76 cm. Dat is namelijk de Europese norm ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94085284
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef bork het volgende:

[..]

Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorail
Het gaat om het programma toegankelijkheid ja ja.
dankje!
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:

[..]

hehe vanochtend iets te snel gelezen dus :+
pi_94085379
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de Europese norm 76 cm is dan is de Europese norm 76 cm. Ongeacht of er DAAR en NU SLT rijdt. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er binnen afzienbare tijd SLT zal komen te rijden, en anders wel iets anders met een instaphoogte van 76 cm. Dat is namelijk de Europese norm ;)
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2011 10:57:34 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 10:58:53 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94085429
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn. ;)
Nee, maar hadden we die conclusie rond 1845 niet al bereikt toen we aan de grens ontdekten dat het Nederlandse breedspoor niet paste op het internationale normaalspoor? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 maart 2011 @ 10:59:45 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94085464
En dan hebben we ook nog de Arriva-stellen rondrijden die wel de Nederlandse instaphoogte hebben :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94085695
Ik vind die superlage perrons in het buitenland juist prachtig.
  Redactie Sport maandag 14 maart 2011 @ 11:17:42 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94086081
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
En dan hebben we ook nog de Arriva-stellen rondrijden die wel de Nederlandse instaphoogte hebben :')
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:21 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94086147
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Ik vind die superlage perrons in het buitenland juist prachtig.
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwens :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 maart 2011 @ 11:21:27 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94086232
De hele perrondiscussie is zo... tja... apart.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 maart 2011 @ 11:21:28 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94086235
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?
Ze moesten enkele jaren geleden hel wat perrons in het noorden verhogen. Reden is de gelijkvloerse instap die beloofd was. Ik meen dat het 84 centimeter was en dat de veroorzaker hiervan ProRail is die de gegevens niet goed doorgegeven had aan Arriva.

Geen idee of de getallen ook gaan gelden voor de nieuwe GTW's. Ik mag hopen van niet trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 14 maart 2011 @ 11:21:47 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94086245
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwens :Y
76cm is alleen bij stations waar ICE's e.d. stoppen. Daarnaast heb je de iets kleinere stations, die hebben 55cm. En de echt kleine gaten waar alleen af en toe een RB'tje komt zijn de 38 centimeter.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')