Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol? Toch geen verschil met stoptreinen dan? Of was het plan om de Sneltreinen daar niet te laten stoppen?
Was dat gewoon overdag? Want bij mijn weten rijdt er altijd een snelbus naar Gorinchem. En stadspolders wordt dan sowieso niet bediend.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef greavy het volgende:
Ik had het laatst ook tussen Geldermalsen en Gorinchem. Hebben we rechtstreeks naar Gorinchem gereden omdat de reizigers allen naar Gorinchem moesten. Had Arriva een taxi busje langs de andere stations gestuurd om ons een halfuur te vertragen.
Hadden er in Geldermalsen reizigers geweest voor tussenliggende stations moesten we daar weer wel heen.
Ja die zijn er wel. Aan de balie in Luxembourg Hbf.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:52 schreef greavy het volgende:
Weet iemand ook of er een soort van spoorboekje van de Luxemburgse spoorwegen te krijgen zijn (CFL is dat toch?)
Grappig dat we op stationnetjes als Bedum wel gewoon goederentreinen met 80 langs laten razen. Dat zijn ook smalle eilandperrons.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, vanwege de drukje op een smal perron zou het gevaarlijk kunnen worden, zeker als er een LM'etje tussendoor langs zou komen.
Ja. Het is allemaal enkelspoor daar, met alleen op de stations twee sporen. Een goederentrein naar Delfzijl komt twee passagierstreinen tegen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maar laat je die er ook langs razen als er tegelijk aan de andere kant van dat perron een trein stilstaat en mensen in/uitstappen?
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorailquote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:quote:Op maandag 14 maart 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het perron van almelo is verlaagd, maar waarom? iemand een idee?
quote:Op het station zelf werden de perrons verlaagd en vernieuwd. Een operatie die overal in Nederland noodzakelijk is vanwege de nieuwe, in heel Europa geldende norm van een perronhoogte van 76 centimeter."Hier in wierden zaten we op 84 centimeter. Dat is onhandig voor het in- en uitstappen van de huidige treinen [[zou die man wel weten dat hier geen SLT rijdt???]]. Dit weekend zaagden we simpelweg de bovenste perronlaag af om vervolgens een nieuwe rand en een nieuwe bestrating aan te brengen. Hetzelfde hebben we ook in Almelo gedaan."
dankje!quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef bork het volgende:
[..]
Het was even zoeken, Tubantia had en nietszeggend artikel m.b.t. de verlaging maar uiteindelijk stond het bij Prorail
Het gaat om het programma toegankelijkheid ja ja.
hehe vanochtend iets te snel gelezen dusquote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Aldus de papieren TC Tubantia van vanmorgen:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de Europese norm 76 cm is dan is de Europese norm 76 cm. Ongeacht of er DAAR en NU SLT rijdt. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er binnen afzienbare tijd SLT zal komen te rijden, en anders wel iets anders met een instaphoogte van 76 cm. Dat is namelijk de Europese norm
Nee, maar hadden we die conclusie rond 1845 niet al bereikt toen we aan de grens ontdekten dat het Nederlandse breedspoor niet paste op het internationale normaalspoor?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor concurrentie en internationaal verkeer enzo was het natuurlijk niet echt optimaal dat Nederland 8 cm hogere perrons had dan het buitenland en een regel heeft dat de instap van de trein niet lager dan het perron mag zijn.
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
En dan hebben we ook nog de Arriva-stellen rondrijden die wel de Nederlandse instaphoogte hebben
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwensquote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Ik vind die superlage perrons in het buitenland juist prachtig.
Ze moesten enkele jaren geleden hel wat perrons in het noorden verhogen. Reden is de gelijkvloerse instap die beloofd was. Ik meen dat het 84 centimeter was en dat de veroorzaker hiervan ProRail is die de gegevens niet goed doorgegeven had aan Arriva.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben de GTW's 84cm instaphoogte dan? En krijgen de nieuwe GTW's voor Zwolle-Emmen en de Achterhoek dat ook of is men zo verstandig om ze op 76cm te brengen?
76cm is alleen bij stations waar ICE's e.d. stoppen. Daarnaast heb je de iets kleinere stations, die hebben 55cm. En de echt kleine gaten waar alleen af en toe een RB'tje komt zijn de 38 centimeter.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
76 cm lijkt me iets anders dan "superlaag" trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |