quote:
Op donderdag 21 april 2011 23:23 schreef ShadyLane het volgende:Dat zou wel heel toevallig zijn ja. Nou heb ik toch wel de neiging op veel dingen ietwat overgevoelig te reageren (krijg jeuk/uitslag van veel soorten wasmiddel, wasverzachter, riem, oorbellen, panty's undsoweiter), dus ik sluit niet uit dat ik ook op pollen enigszins reageer, zij het wellicht in zo lichte mate dat het niet uit de test naar voren kwam.
Het valt gewoon op dat anderen steeds over hooikoorts beginnen, ik realiseer me nu ook dat die keer dat m'n eczeem echt 'op hol sloeg' ook in april was. Zijn de pollen geen hoofddader dan toch waarschijnlijk wel enigszins medeplichtig

.
Er zit toch wel een groot verschil tussen verkoudheid en een allergische reactie. Het is niet alleen dat je neus dicht zit, veel belangrijker is dat je slijmvliezen geprikkeld raken, en dat je daar irritatie voelt in de vorm van jeuk/kriebel. Dat is het allesoverheersende gevoel. Dat voel je in je neus, maar ook in je keel en ogen (en soms zelfs oren).
Als je eenmaal een echt allergische reactie hebt gevoeld, kun je volgens mij er niet meer aan twijfelen of je met een verkoudheid te maken hebt of niet. Het is heel duidelijk.
Maar misschien is dat niet bij iedereen zo hoor. Misschien bestaan er mildere vormen waarbij je die symptomen minder hebt?
Ik heb het in jaaaaren niet zo erg gehad als nu. Heb ook last van benauwdheid, bloedneus. Mijn keel jeukt niet alleen, maar doet ook voortdurend pijn. Het begint nu chronisch te worden en over te gaan in bronchitis verschijnselen, en ontsteking.
Kan een bijwerking van de medicijnen ook zijn dat je een 'uitgedroogd' gevoel hebt, juist bij je slijmvliezen? Door de medicijnen wordt de jeuk/kriebel altijd minder, maar mijn keel wordt vervolgens heel stroef, en ik heb last van een droge mond.

.
[ Bericht 2% gewijzigd door mane op 23-04-2011 07:51:48 ]