abonnement Unibet Coolblue
pi_93723837
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:07 schreef lipje het volgende:

[..]

behangen :Y
Dat is oerlelijk.
pi_93724228
waarom? als je het netjes aan beide kanten doet is het net of de muur doorloopt.
mooier vind ik zelf nog om het glas eruit te halen en dit te vervangen door hout.
pi_93725075
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:35 schreef loecje het volgende:
waarom? als je het netjes aan beide kanten doet is het net of de muur doorloopt.
mooier vind ik zelf nog om het glas eruit te halen en dit te vervangen door hout.
Ik heb geen behang op de muren. En het lijkt helemaal niet alsof de muur doorloopt, want er zit een kozijn om heen.
  zondag 6 maart 2011 @ 16:22:26 #29
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_93730055
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik heb geen behang op de muren. En het lijkt helemaal niet alsof de muur doorloopt, want er zit een kozijn om heen.
dan het stalen kozijn met deur demonteren en een houten kozijn monteren. Ruimte boven het kozijn opvullen met gipsblokken of gipsplaat en stuccen zodat het lijkt alsof de muur doorloopt.

^O^

owja ik zou ook gelijk een andere deur nemen, een stompe deur die in je nieuwe kozijn past.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 7 maart 2011 @ 14:00:24 #30
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93768274
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Historisch zo ontstaan? Ik gok eigenlijk dat dit in oude hoge huizen het gewicht van stenen (toch snel enkele honderden kilogrammen) scheelt bovenop het deurkozijn.
hihi, die is grappig :')

Anyway, de reden dat er tegenwoordig een raampje boven je deur zit, heeft idd te maken met bouwkosten. Alles is doorgestandaardiseerd; de deur, de metalen profielen etc. Volgens het bouwbesluit dient een deur 2300mm vrije doorgang te geven, onderkant van het plafond dient 2600mm hoog te zijn. Je hebt dus 30 cm ruimte die je moet opvullen. Zo'n raampje is het goedkoopst.

Bekijk voor de grap eens goed zo'n kozijn en zie waar de stelmogelijkheden zitten en hoe schuin alles eigenlijk loopt. Met zo'n metalen kozijn kun je snel en eenvoudig scheven muren en onvlakke plafonds maskeren. De opdekdeur verhult vervolgens weer hoe scheef je kozijn eigenlijk is.
Bouwsnelheid en -kosten dus.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93769508
Wij hebben in onze nieuwbouw allemaal houten binnendeurkozijnen laten plaatsen en dat kostte behoorlijk wat. Al de buren verklaarde ons voor gek maar ik vind die opdekdeuren met stalen kozijnen echt een afknapper. (RAL 9010 muren met RAL 9001 stalen kozijnen inc. deuren is het toppunt van vinex-bagger)





[ Bericht 11% gewijzigd door furfoots op 07-03-2011 14:36:46 ]
pi_93771276
Wat? Zijn metalen kozijnen tegenwoordig standaard in de Nederlandse nieuwbouw? Please, zeg dat het niet waar is! Ik dacht echt dat dat iets was voor de absolute onderkant van de markt, voor de louche huisjesmelker zeg maar. :X

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2011 15:24:19 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 15:37:55 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93772140
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:18 schreef Igen het volgende:
Wat? Zijn metalen kozijnen tegenwoordig standaard in de Nederlandse nieuwbouw? Please, zeg dat het niet waar is! Ik dacht echt dat dat iets was voor de absolute onderkant van de markt, voor de louche huisjesmelker zeg maar. :X
Wat denk je zelf, mag allemaal niks meer kosten toch? ;(

Wij proberen altijd fatsoenlijkere kozijnen/deuren toe te passen. En dan het liefst deuren die tot aan het plafond lopen, dus zonder bovenlicht. En anders een spiegelstuk, maar absoluut geen bovenlichten.
pi_93772183
quote:
Op maandag 7 maart 2011 15:18 schreef Igen het volgende:
Wat? Zijn metalen kozijnen tegenwoordig standaard in de Nederlandse nieuwbouw? Please, zeg dat het niet waar is! Ik dacht echt dat dat iets was voor de absolute onderkant van de markt, voor de louche huisjesmelker zeg maar. :X
Is de standaard Vinex wijk uitrusting van tegenwoordig. Die deuren zijn zo belabberd dat ze na een aantal jaren nog scheef gaan hangen ook.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:48:14 #35
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93772577
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Die deuren zijn zo belabberd dat ze na een aantal jaren nog scheef gaan hangen ook.
dat heeft niks met de deuren te maken.
pi_93772944
quote:
Op maandag 7 maart 2011 15:48 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

dat heeft niks met de deuren te maken.
Maar met de scharnieren die in die deuren zitten 'geschoven' des te meer.
  maandag 7 maart 2011 @ 16:04:32 #37
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93773274
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Maar met de scharnieren die in die deuren zitten 'geschoven' des te meer.
juist... ;)
pi_93777000
Ik vind het juist wel fijn, een raampje boven de deur. Gaat er toch wat licht van de ene naar de andere ruimte, zeker voor een gang/overloop wel prettig als er verder geen enkel raam naar buiten zit.
In mijn huis zitten ze helaas niet, en ik heb ook een hal zonder daglicht. Daar is het dus overdag gewoon pikkedonker als alle deuren dicht zijn.
pi_93779972
Ik snap al dit geklaag ook niet. In mijn (tussen)woning komen alle binnendeuren aan een kant uit op een ruimte zonder raam. Dat is dan een gang of de badkamer. Zonder die bovenlichtjes zou het daar dan permanent donker zijn.
pi_93780223
Dit?
pi_93780311
Vind ik wel prettig, ik zou me meer storen aan die troep aan de linkerkant van de kamer en de witte muren. :P
pi_93781814
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:28 schreef furfoots het volgende:
Wij hebben in onze nieuwbouw allemaal houten binnendeurkozijnen laten plaatsen en dat kostte behoorlijk wat. Al de buren verklaarde ons voor gek maar ik vind die opdekdeuren met stalen kozijnen echt een afknapper. (RAL 9010 muren met RAL 9001 stalen kozijnen inc. deuren is het toppunt van vinex-bagger)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb deuren en muren 9001 en kozijnen 9010. Maar wel van hout. Ik verbaasde me ook over, was onlangs in een nieuwbouwhuis: alle kozijnen van staal. Met opdekdeuren.

Verschrikkelijk.
pi_93782082
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dit?
[ afbeelding ]
Dat heb ik dus ook boven mijn deur (van hout gewoon), lelijk en irritant.
  maandag 7 maart 2011 @ 23:16:38 #44
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_93796301
Het is zo omdat de muren geheel gesneden worden door de deur. Dus bij de deur zit vanaf de grond tot het plavont geen enkel stuk muur meer. Omdat een lange deur er gewoon belachelijk uitziet zit er een raampje of stuk hout boven. Vaak is dit zo bij de wat oudere huizen die simpel opgetrokken zijn uit betonblokken. De muur doortrekken is gewoon duurder dan een stukje hout/glas. :P
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:41:32 #45
86793 wwwer
The one and only
pi_93804414
Goed, duidelijk... die raampjes zijn gewoon om kosten te besparen en verder totaal nutteloos... Fijn....
Graaauuww?
pi_93804753
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:18 schreef Igen het volgende:
Wat? Zijn metalen kozijnen tegenwoordig standaard in de Nederlandse nieuwbouw? Please, zeg dat het niet waar is! Ik dacht echt dat dat iets was voor de absolute onderkant van de markt, voor de louche huisjesmelker zeg maar. :X
Seriematige woningbouw is de absolute onderkant van de markt in de standaardvorm, keuzes te over maar dan moet er bijbetaald worden en dat wil men óók niet. Feit blijft gewoon dat een woning een x bedrag kost om te realiseren en dat alle eisen boven de ondergrens meer kosten om de keuzevrijheid van de mensen met de kleinste portomonee ook aan te spreken.

En ja komen vast de grote verhalen over duur meerwerk weer langs...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93805016
Ik heb bij 3 van de 8 deuren in de hal wel raampjes erboven. Maar daarboven ook nog een heeeeeeeeeeeeeel klein stukje muur. (in de hal en keuken niet meer te zien, want het plafond is verlaagd).

Maar is het dan wel of niet lelijk? Muur is dus wel doorgetrokken erboven.
pi_93805097
op sgool de basis was dit vooral zodat je niet naar buiten keek later werd dit aangepast voor een gezondere blik die niet constant gefixeerd wordt op het bod waardoor oogklachten konden ontstaan
Ne mutlu Türküm diyene
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 09:37:26 #49
45833 crew  Fogel
pi_93805365
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:19 schreef Kekaa het volgende:
Ik heb bij 3 van de 8 deuren in de hal wel raampjes erboven. Maar daarboven ook nog een heeeeeeeeeeeeeel klein stukje muur. (in de hal en keuken niet meer te zien, want het plafond is verlaagd).

Maar is het dan wel of niet lelijk? Muur is dus wel doorgetrokken erboven.
Je kan niet voor jezelf beslissen wat jij mooi vind?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_93806867
Ow jawel. Ik vind het wel mooi zo, en nuttig met het licht wat er doorheen komt.
Alleen in dit topic wordt gezegd dat die raampjes lelijk zijn, en een stuk muur doorgetrokken dat dat mooier is. Maar wat dan als het eigenlijk allebei is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')