abonnement Unibet Coolblue
pi_93131231
How to disappear completely blijft toch ook een van mijn favorieten.
Jellyfish float by.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:19:19 #277
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93131380
Is er eigenlijk ooit al eens een beste nummer van Radiohead tournament op FOK! gehouden? Lijkt me met al deze opsommingen nog geen slecht plan :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93131386
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:14 schreef OVchipkaart het volgende:
creep, fake plastic trees, paranoid android, ideoteque, national anthem allemaal nummers die genoemd moeten worden
Paranoid Android heb ik dus helemaal niks mee...maar goed, ik heb dan eigenlijk ook helemaal niks met OK Computer....Exit Music vind ik leuk, Karma Police is lekker toegankelijk en Climbing up the Walls en Lucky zijn fijn..maar de rest? Blijf toch nooit begrijpen waarom juist dát album de creme de la creme is...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93131475
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Paranoid Android heb ik dus helemaal niks mee...maar goed, ik heb dan eigenlijk ook helemaal niks met OK Computer....Exit Music vind ik leuk, Karma Police is lekker toegankelijk en Climbing up the Walls en Lucky zijn fijn..maar de rest? Blijf toch nooit begrijpen waarom juist dát album de creme de la creme is...
Ander tijdperk en behoorlijk verassend vooral als je naar de vroegere output kijkt en in de context van tijdsgenoten blur en oasis ziet :D
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_93131509
Ja voor 1997 is het om eerlijk te zijn inderdaad best wel bijzonder :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93131577
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:14 schreef hallo-daar het volgende:
Ik ben na de release van het nieuwe album weer erg into Radiohead zonder dat ik goed naar het nieuwe album heb geluisterd :'). Ik begon juist oud materiaal te draaien dat voor mij nog redelijk nieuw is. Ik heb eigenlijk nog niet echt behoefte aan iets nieuws. Best gek eigenlijk, ik heb het iig nog nooit eerder meegemaakt met een band die ik heel erg leuk vind. Misschien wacht ik wel totdat ik de cd heb :).
Ik heb vrijdag en zaterdag ook net zo veel naar "In Rainbows" geluisterd als naar het nieuwe album :P.

quote:
Off-topic: Zijn er toevallig nog meer mensen die vinden dat My Iron Lung de potentie heeft om één van de beste nummers van Radiohead te zijn maar dat het lied gruwelijk verpest wordt door de stukken @ 1:57 en 3:03? :P
Zonder die stukken zou het nummer weinig voorstellen, vind ik.

Het cliché klopt trouwens, in mijn geval: na een eerste luisterbeurt waren "Bloom" en "Feral" mijn favoriete nummers, nu "Little By Little" en de laatste drie nummers.

En "Everything In Its Right Place" mag hier niet ontbreken:


Van hun beste album: "Kid A".
Stay on my arm, you little charmer
pi_93131800
Ik weet nog goed dat ik de clip voor paranoid android zag, hij werd voor het eerst uitgezonden op TMF, kende radiohead alleen van creep (en misschien nog iets anders maar ik denk het niet) en dan dat geluid, het fragmentarische nummer die geweldige clip, echt zo'n idee van huh wat is dit nou weer, britpop maar dan met prog-rock achtige trekjes maar nouja anders.

En daarna kwam kidA om de boel helemaal even overhoop te gooien
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_93132127
Ik weet niet wat ik met paranoid android heb, maar ik vind het niet zo'n geweldig nummer. Ik vond radiohead toen ik 12 was ook altijd heel vals en depressief. Naast PA vond ik knives out ook verschrikkelijk. Zo'n zeurnummer.

Tegenwoordig is radiohead mijn favoriete band. Mijn favoriete nummers zijn:

All I need, weird fishes, separator (nu al), pyramid song, you and whose army, let down, subterean homesick alien, how to disappear completely, sulk, the bends, black star.
pi_93132338
The Trickster is trouwens ook geweldig, van de my iron lung ep dacht ik.
Jellyfish float by.
pi_93133153
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:19 schreef Arn0 het volgende:
Is er eigenlijk ooit al eens een beste nummer van Radiohead tournament op FOK! gehouden? Lijkt me met al deze opsommingen nog geen slecht plan :D
Van mij mag je het organiseren :)
  FOK!Babe maandag 21 februari 2011 @ 23:58:52 #287
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_93133372
Ik zoek de live versie van Karma Police op YouTube waar, aan het einde, het publiek "For a minute there, I lost myself..." gaat zingen O+

Kan nie vinden nie, iemand die 'm ergens op een speciaal plekje heeft staan? O+
pi_93133872
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:25 schreef tim. het volgende:
Everything In Its Right Place: The Exchange Between Radiohead And Jazz

Leuk, jazz-versies van Radiohead/Yorke-nummers.
Ik ben deze ook intensief gaan luisteren. Bedankt nog!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:31:46 #289
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93139837
quote:
6s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:51 schreef BoerBert het volgende:
15 Step is het beste dat Radiohead ooit gemaakt heeft. Geen discussie.
Ik kan echt niet 1 nummer noemen wat ik het beste vind. Het loopt zo uit elkaar kwa stijlen! Als ik 1 nummer mag draaien ligt het echt helemaal aan m'n bui welke ik ga kiezen. Maar true dat 15 Step een superplaat is!

quote:
16s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:35 schreef OVchipkaart het volgende:
dat niemand creep noemt :P
Je bedoelt Crap :X

;)

Damn, ik zit op m'n werk verplicht 538 te luisteren terwijl ik het liefste Radiohead aan zou hebben :P
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93140091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:09 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ik ben deze ook intensief gaan luisteren. Bedankt nog!
Leuk artikel :) Maar ik kan nou niet bepaald wild worden van die jazz-covers...Alleen die van Christian Scott is wel fijn. En of ik het er mee eens ben? Volgens mij worden die covers gewoon gedaan omdat de respectievelijke jazz-artiesten gewoon Radiohead fan zijn en het leuke nummers vinden. Bijvoorbeeld Brad Mehldau covert ook gewoon Oasis etc. Komt echt niet doordat er zoveel jazz in Radiohead zit. Wat wel zo is hoor, want dat is ook de reden dat ik RH zo waardeer, maar het is dus niet de reden dat ze gecovered worden. Beetje slechte vergelijking.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93140520
Tot nu toe vind ik TKOL nog geen topper, maar dat vond ik met name HTTT in het begin ook niet en ook In Rainbows heeft z'n tijd nodig gehad. En dat zijn nu mijn twee favorieten, dus ik laat hem langzaam rijpen zoals het een Radiohead album betaamt. Over een jaar of twee zal het zijn plek binnen de discografie wel gevonden hebben.

Verder doen ze toch weer mooi wat iedereen van ze verwacht: ze doen wat niemand van ze verwacht. Het is geen tweede In Rainbows (en dan was de kritiek geweest dat het een tweede In Rainbows is) en het is geen terugkeer naar de gitaren (en dan was de kritiek geweest dat het niet kan tippen aan OK Computer). Binnen een week is er de aankondiging, de release en een shitload aan lofzangen en kritiek, ongeëvenaard voor een nieuw album in deze tijd. Knap.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_93140798
De beste albums zijn altijd die waar sterke meningen over zijn, tussen ik vind het helemaal niks en ik vind het geweldig.

De albums waarvan iedereen zegt, ja mwah leuk album hoor, zijn snel vergeten.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_93140909
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef OVchipkaart het volgende:
De beste albums zijn altijd die waar sterke meningen over zijn, tussen ik vind het helemaal niks en ik vind het geweldig.

De albums waarvan iedereen zegt, ja mwah leuk album hoor, zijn snel vergeten.
Men gaat ook sneller albums afkraken als ze juist geprezen worden. Het is een soort balanswet :P Er moet altijd wat tegenwicht zijn om een album echt goed te maken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93140914
En oh ja: Nude O+

Kwam er laatst pas achter dat het begin het einde achterstevoren is. Briljant.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_93140925
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:26 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik weet nog goed dat ik de clip voor paranoid android zag, hij werd voor het eerst uitgezonden op TMF, kende radiohead alleen van creep (en misschien nog iets anders maar ik denk het niet) en dan dat geluid, het fragmentarische nummer die geweldige clip, echt zo'n idee van huh wat is dit nou weer, britpop maar dan met prog-rock achtige trekjes maar nouja anders.
Dat, en Karma Police op MTV.
What's the name of the game?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:14:05 #296
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93141018
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:10 schreef Sequencial het volgende:
En oh ja: Nude O+

Kwam er laatst pas achter dat het begin het einde achterstevoren is. Briljant.
Zo vind ik het bij Reckoner mooi dat het begin en het einde uit dezelfde drumpartij bestaat!

quote:
17s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:10 schreef -marz- het volgende:
Dat, en Karma Police op MTV.
Dat kan ik me ook nog goed herinneren, de eerste keer dat ik de clip van Karma Police zag!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93141457
Wat dat betreft zijn de 90s toch echt wel het tmf mtv tijdperk, internet heeft dat helemaal vervangen en mtv is crap geworden!
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:37:42 #298
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93146186
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef OVchipkaart het volgende:
Wat dat betreft zijn de 90s toch echt wel het tmf mtv tijdperk, internet heeft dat helemaal vervangen en mtv is crap geworden!
Vroeger... toen MTV nog alternatief en Engelstalig was O+
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93147606
Er is een band die het hele album al heeft gecovered }:|
Jellyfish float by.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:50:52 #300
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_93149029
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:12 schreef BoemBats het volgende:
Er is een band die het hele album al heeft gecovered }:|
Natuurlijk logisch dat je deze reactie krijgt, maar.... link?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')