abonnement Unibet Coolblue
pi_91525801
Brandon (18) drie jaar vastgebonden aan muur
quote:
ERMELO - De gehandicapte Brandon (18) leeft al drie jaar lang vastgebonden aan de muur van zijn kamer 's Heeren Loo, een instelling voor verstandelijk beperkten. Het personeel is bang voor Brandons onvoorspelbare gedrag en daarom zit hij vast.



Dat meldt het actualiteitenprogramma Uitgesproken EO dinsdag. Een medewerkster van 's Heeren Loo in Ermelo vindt de situatie van Brandon zo ernstig dat ze besloten heeft met haar verhaal naar buiten te komen, aldus de omroep.

Volgens de medewerkster werd in 2007 besloten dat Brandon elke dag met een tuigje en een riem aan de muur geketend moest worden. Sindsdien is Brandon al drie jaar niet meer in de buitenlucht geweest. Zijn bewegingsvrijheid is anderhalve meter, de lengte van de riem. De jongen verblijft in een lege, kille kamer die nog het meeste weg heeft van een isoleercel.

Spoeddebat
Tweede Kamerleden reageren geschokt. De PVDA zal een spoeddebat aanvragen. Agnes Wolbert (PVDA): "Geen aandoening is zo erg dat dit verdedigbaar zou zijn. Brandons situatie moet per direct worden verbeterd. Elke dag dat dit langer duurt is een dag te lang." Sabine Uitslag (CDA): "Ik krijg hiervan een knoop in mijn maag. Ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier om deze jongen te behandelen. Iemand drie jaar zo vasthouden, dat kan echt niet."

'Behandeling zorgvuldig'
De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft naar aanleiding van de berichtgeving een onaangekondigd inspectiebezoek aan de instelling gebracht. De inspectie concludeert dat de behandeling van de cliënt met zeer complexe en uitzonderlijke psychiatrische problematiek zorgvuldig en verantwoord plaatsvindt in 's Heeren Loo.

In tegenstelling tot wat het televisieprogramma Uitgesproken EO in haar persbericht beweert, is het niet juist dat de IGZ in de afgelopen jaren meerdere meldingen heeft ontvangen over de behandeling van deze cliënt. De enige melding over deze cliënt dateert van begin 2008. Volgens de medewerker zou er geen toezicht op de cliënt worden gehouden. De inspectie heeft hierop actie ondernomen en de instelling en de cliënt in mei 2008 bezocht om te kijken of de behandeling en begeleiding voldeed aan de voorwaarden voor het leveren van verantwoorde zorg. Dit was het geval. De cliënt had permanent twee begeleiders, waarvan een altijd bij de cliënt in de ruimte aanwezig was, aldus de inspectie.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_vastgebonden__.html
alternatieve bron: http://www.uitgesprokeneo(...)eketend-aan-de-muur/

:{ Ongelofelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 18:25:57 ]
pi_91525839
volgens mij wordt het verhaal hier zwaar overdreven.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_91525896
Heeft zo'n jongen geen ouders die hem komen opzoeken? Of iets in die geest? Kan toch niet 3 jaar lang ongemerkt gebeuren?
  Forum Admin dinsdag 18 januari 2011 @ 18:23:49 #5
35723 crew  GGMM
pi_91525923
Bron: De Telegraaf.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_91525924
Wtf?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_91525935
Dit is zeer schokkend en ook misselijkmakend. De grootste, vunzigste en gemeenste criminelen krijgen een uitgebreide TBS-behandeling. Deze jongen, die niks heeft misdaan, wordt als een stuk stront behandeld. Jammer dat het niet net andersom kan in Nederland.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:25:11 #8
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_91525973
:')
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
______________________________________________________________________________
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_91525974
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef GGMM het volgende:
Bron: De Telegraaf.
Verdiep je eerst eens in dingen voordat je dit soort onzin roept. De Telegraaf is inderdaad een kutkrant, maar dit bericht staat overal. Bron: EO Uitgesproken

http://www.uitgesprokeneo(...)eketend-aan-de-muur/
pi_91525980
En als ie straks iemand doodbijt, is het weer niet goed zeker.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:25:20 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:25:55 #12
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91526016
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
volgens mij wordt het verhaal hier zwaar overdreven.
Of de eisen/voorwaarden aan 'verantwoorde zorg' zijn betrekkelijk laag... :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91526054
En vooral niet afvragen of zo'n knaap drie jaar aan een muur ketenen geen agressie en wraakgevoelens oproept.

Als je aan zoiets begint, moet je em wel z'n hele leven blijven vastbinden. Ik zou die arts namelijk levend villen als ik ooit de kans zou krijgen in zo'n situatie.
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 18:28:11 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_91526121
Tja... en dan? gewoon los laten lopen waarna hij dus iemand ongetwijfeld aan zal vallen? Mensen met een verstandelijke beperking of stoornissen zijn niet te behandelen door 'een weekend naar zee' te gaan. Zij zullen nooit 'genezen'. Dit gebeurt overal. Soms nog wel 'erger' dan dit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_91526175
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja... en dan? gewoon los laten lopen waarna hij dus iemand ongetwijfeld aan zal vallen? Mensen met een verstandelijke beperking of stoornissen zijn niet te behandelen door 'een weekend naar zee' te gaan. Zij zullen nooit 'genezen'. Dit gebeurt overal. Soms nog wel 'erger' dan dit.
Ja, maar er moet haast wel een beter alternatief zijn dan dit lijkt mij :{
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 18:30:55 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_91526212
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:29 schreef braddofiel het volgende:

[..]

Ja, maar er moet haast wel een beter alternatief zijn dan dit lijkt mij :{
Wat dan? bedenk eens iets... plat spuiten?

Al moet het mogelijk zijn om hem een omgeving te geven waar hij wel kan verblijven zonder vast te zitten. Een grotere cel of zo. Met buitenruimte.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_91526218
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:29 schreef braddofiel het volgende:

[..]

Ja, maar er moet haast wel een beter alternatief zijn dan dit lijkt mij :{
Euthanasie
pi_91526245
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja... en dan? gewoon los laten lopen waarna hij dus iemand ongetwijfeld aan zal vallen? Mensen met een verstandelijke beperking of stoornissen zijn niet te behandelen door 'een weekend naar zee' te gaan. Zij zullen nooit 'genezen'. Dit gebeurt overal. Soms nog wel 'erger' dan dit.
Je kunt nooit met zekerheid zeggen of hij iemand aan zal vallen, het spijt me zeer hoor. En wat moet je dan? Iedereen maar vastbinden die een stoornis heeft? Of zullen we ze maar meteen een spuitje geven, dan zijn we ze er meteen vanaf?

Waarom mogen autisten wel los lopen dan? Weet je wat die doen? Die gooien een tafel door je kop heen als je niet oplet. Zullen we die dan ook maar een spuitje geven?
pi_91526263
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat dan? bedenk eens iets... plat spuiten?

Al moet het mogelijk zijn om hem een omgeving te geven waar hij wel kan verblijven zonder vast te zitten. Een grotere cel of zo. Met buitenruimte.
Zoiets zou wel kunnen, lijkt mij tenminste.
pi_91526338
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja... en dan? gewoon los laten lopen waarna hij dus iemand ongetwijfeld aan zal vallen? Mensen met een verstandelijke beperking of stoornissen zijn niet te behandelen door 'een weekend naar zee' te gaan. Zij zullen nooit 'genezen'. Dit gebeurt overal. Soms nog wel 'erger' dan dit.
Maar goed, aan een tuigje in een lege kamer is vast niet de enige oplossing.
Dan maar een cel met een tv achter tralies etc, maar geef die jongen iets @@
pi_91526360
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:23 schreef GGMM het volgende:
Bron: De Telegraaf.
Ja, en wat dan nog? Is het dan minder erg als de Telegraaf er geen aandacht aan besteedt?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_91526395
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat dan? bedenk eens iets... plat spuiten?

Al moet het mogelijk zijn om hem een omgeving te geven waar hij wel kan verblijven zonder vast te zitten. Een grotere cel of zo. Met buitenruimte.
niks platspuiten, soms kan een klein beetje medecatie al helpen.
Werk zelf in de gehandicaptenzorg, heb zelf te maken met 'lastige' mensen (mensen die anderen aanvallen en zouden willen vermoorden, gooien met dingen, slaan, bijten enzovoort enzovoort). Bij ons doen we alles behalve platspuiten en vastbinden. Het 'ergste' wat wij als begeleiding doen is mensen fixeren en eventueel in hun kamer zetten tot het afgelopen is, daarna weer erbij.

Dit doet me allemaal wel weer heel erg denken aan Jolanda Venema...
  PR/Manusje van alles dinsdag 18 januari 2011 @ 18:35:25 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_91526400
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar goed, aan een tuigje in een lege kamer is vast niet de enige oplossing.
Dan maar een cel met een tv achter tralies etc, maar geef die jongen iets @@
wat ik me dan afvraag.. waar slaapt hij? hoe gaat hij naar de badkamer? wordt hij uberhaupt wel gewassen? Zit hij dan ook vast? of zit hij alleen overdag vast? Beetje eentonig verhaal zo.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_91526439
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:35 schreef kvd het volgende:

[..]

niks platspuiten, soms kan een klein beetje medecatie al helpen.
Werk zelf in de gehandicaptenzorg, heb zelf te maken met 'lastige' mensen (mensen die anderen aanvallen en zouden willen vermoorden, gooien met dingen, slaan, bijten enzovoort enzovoort). Bij ons doen we alles behalve platspuiten en vastbinden. Het 'ergste' wat wij als begeleiding doen is mensen fixeren en eventueel in hun kamer zetten tot het afgelopen is, daarna weer erbij.

Dit doet me allemaal wel weer heel erg denken aan Jolanda Venema...
We gaan ongetwijfeld ook die kant op, als mensen zeggen van "Ja, we zetten ze vast, want we kunnen niks anders!!"

Denk na ofzo
pi_91526442
Verstandelijk beperkte... laat ik maar hopen er zelf nooit een te krijgen. Verder ben ik van mening dat als hij te beperkt is om hier vanaf te komen hij geen reeel leven kan hebben laat staan het besef van zijn eigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')