abonnement Unibet Coolblue
pi_91521072



[ Bericht 39% gewijzigd door Nielsch op 18-01-2011 16:45:28 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_91521308
Het is inderdaad jammer dat Sweet Things weg is uit de Twijnstraat. Wij hebben destijds daar onze bruidstaart laten maken. Hun pecannoten-worteltjestaart met marsepein eroverheen was echt heerlijk.

De Twijnstraat blijft echter een leuke straat. Laatst nog een heerlijk brood gekocht bij Kazerij Stalenhoeff. Even in de oven gezet, heerlijk!

Volgens mij hadden we op ons werk voor een jubileum laatst taart van Bakkerij Wammes (hoek Neude / Lange Jansstraat). Die was ook echt heerlijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_91549720
Update van de werkzaamheden in het stationsgebied, behoorlijk ingrijpend allemaal:

- De afbouw van de vloer (die zonder problemen is gestort) van de kelder van het Muziekpaleis zal in de komende twee maanden plaatsvinden. Heijmans geeft aan dat dit jaar het hoogste punt zal worden bereikt en dat dit jaar ook het gehele stalen skelet van het gebouw zal worden geplaatst. Er is vertraging opgetreden door de vele rommel en viezigheid die men in de bodem aantrof, maar dat is in de orde van weken, eerder nog dan maanden.

- Er komt bij het Muziekpaleis geen kraan van 90 meter, maar een kraan kleiner dan de huidige. Deze komt ook redelijk dichtbij de huidige te staan. Plaatsing over enkele maanden.

- Dit jaar veel overlast door omleidingen en afzettingen voor fietsers en voetgangers. Op veel plaatsen gaat de straat weer open. Besix/ProRail hebben ruimte nodig voor werkzaamheden rondom het station. Heijmans gaat deze zomer en najaar het Vredenburgviaduct slopen. Eneco gaat stadsverwarming rondom het Beatrixgebouw verleggen. De Van Sijpesteijntunnel zal enige tijd dicht gaan voor voetgangers en fietsers. Langs de Catharijnebaan zal worden gewerkt aan allerlei kabel- en leidingzaken: water, data, stroom, riolering. Kortom afzettingen en open stoepen.

- Er komen op het Smakkelaarsveld 3500 extra fietsenrekken, waarmee het totale gebied op 6000 (tijdelijke) stallingplaatsen komt.

- Straat ter hoogte van politiebureau zal over enkele weken worden afgezet voor autos om de spuikoker daar ter plaatse te kunnen slopen.

- Vredenburgviaduct zal op of na de zomer worden gesloopt. Fietsroutes worden drastisch omgelegd. Bussen zullen een soort haarspeldbocht gaan maken naar de zuidkant, over waar nu nog de expeditiekelder in aanbouw ligt.

- Ondanks dat taxikeurmerk er voorlopig even niet komt, gaat sluiting van Stationsplateau op 31 januari a.s. gewoon door.

- Inwendige sloop van sporthal in volle gang. Er is echter veel meer asbest aangetroffen dan verwacht. Dit levert vertraging op maar dat zal van weinig invloed zijn op andere projecten.

- Defensie is al uit de Knoopkazerne vertrokken. Rabobank zal enkele maanden gebruik maken van dit oude rijkskantoor. Rabobank kent in juni haar officiële opening. Tot die tijd nog overlast van werk aan de stadsverwarming langs het Beatrixtheater en Mineurslaan. Zodra het stookseizoen voorbij is gaat Eneco er volop mee aan de slag.

- Op de Van Sijpesteinkade zijn inmiddels ook fietsenrekken neergezet waar voorheen autoparkeerplaatsen waren. Fietsproblematiek wordt aangevlogen met zoveel mogelijk (tijdelijk) rekken bijplaatsen en tussendoor flink handhaven met weesfietsenacties. Bij dergelijke acties blijkt een op de vier nachtelijk gestalde fietsen na 28 dagen uiteindelijk geen baasje te hebben en wordt verwijderd. Bij de laatste actie waren dat er het record-aantal van 1500. Fietsenrekken die worden bijgeplaatst op meer dan 200 meter van een stationsingang worden slecht gebruikt en dragen niet bij aan de oplossing van het stallingprobleem.

- De tijdelijke sluiting van de Van Sijpesteijntunnel voor voetgangers en fietsers zal zeer ingrijpend zijn. ProRail wil daar geen verkeer hebben als ze bezig gaat met de tunnel en de noordoostelijke stallingen. Omleiding vermoedelijk door de Leidseveertunnel. Deze is echter nogal krap en zal eerst moeten worden verbeterd en opgeknapt. Lastig verhaal.

- Na de zomer gaat ook het fietspad dat pal oostelijk van het stationsgebouw loopt eruit. ProRail/Besix hebben de ruimte nodig voor bouwplaats en een grote bouwkraan.

Bron: http://www.bouwpututrecht(...)je-schouw/#more-6404
For great justice!
pi_91552268
Utrecht doet weer zijn naam eer aan qua vertragingen. De fietsbrug naar Leidsche Rijn is vertraagd en het grote winkelcentrum daar is ook voor onberkte tijd vertraagd.
pi_91552383
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de plannen van de gemeente om bij het nieuwe stationsgebied alleen nog maar betaalde fietsenstallingen te hebben. Volgens mij is dat volstrekt niet haalbaar en zal dat er alleen maar op neer komen dat er idioot veel wildstalling zal zijn.
pi_91552440
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 10:29 schreef Neelix het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de plannen van de gemeente om bij het nieuwe stationsgebied alleen nog maar betaalde fietsenstallingen te hebben. Volgens mij is dat volstrekt niet haalbaar en zal dat er alleen maar op neer komen dat er idioot veel wildstalling zal zijn.
Werkverschaffing voor de fietsopruimservice en extra inkomsten voor de gemeente. Zolang betaalde fietsenstallingen niet 24/7 open zijn zijn ze geen alternatief voor gratis stallen.
For great justice!
pi_91552780
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 10:25 schreef Neelix het volgende:
Utrecht doet weer zijn naam eer aan qua vertragingen. De fietsbrug naar Leidsche Rijn is vertraagd en het grote winkelcentrum daar is ook voor onberkte tijd vertraagd.
Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West. :').
For great justice!
pi_91554798
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Q. het volgende:

[..]

Hoe lang zouden ze de Van Sijpensteintunnel dicht gooien? Vast weer een half jaar. De binnenstad wordt lekker onbereikbaar vanuit West. :').
Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.
Fijn dat die fietsbrug er al is, not. -O-
pi_91556742
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 11:41 schreef Neelix het volgende:

[..]

Een halfjaar plus de standaard Utrechtse vertraging wordt vast een jaar dus.
Fijn dat die fietsbrug er al is, not. -O-
Nog maar vier jaar wachten! *O* Ik ga wel gewoon over HC fietsen. :7

Wie gaat er mee naar de mega-bioscoop bij de Jaarbeurs?

Oh, wacht... :').
For great justice!
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:53:10 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91559846
Alweer een nieuwe *O* en dem wat een verbouwingsellende :{ I hate it :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91559897
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 13:53 schreef MissHobje het volgende:
Alweer een nieuwe *O* en dem wat een verbouwingsellende :{ I hate it :')
Het gaat nog wel even duren. :7 De eerste hei-machine is ook gesignaleerd aan de Mineurslaan dus daar gaat het vanaf nu ook los voor de verbouw van CS. *O*
For great justice!
pi_91559991
Het is wel triest zeg, ben blij dat ik er weinig mee te maken heb.

Bij mij in de buurt (Overvecht Zuid) zijn de laatste tijd nogal wat pogingen tot inbraak geweest, raam ingooien enzo. En toen hoorde ik vannacht om 2 uur wat, dus ik zat rechtop in mijn bed. Was het mijn achterbuuf die zich kennelijk buitengesloten had en probeerde haar tienerdochter te wekken door o.a. met een schoen tegen haar slaapkamerraam te gooien... *zucht*
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:59:10 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91560138
Q dus jij kunt elke werkdag een update geven _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91560188
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 13:59 schreef MissHobje het volgende:
Q dus jij kunt elke werkdag een update geven _O-
Ga ik ook doen! *O*

:')
For great justice!
pi_91585201
Je bent goed op de hoogte Q!

Pure ellende voor mij dus, ik moet vanuit het noordelijkste puntje van Transwijk vaak in de Binnenstad zijn op de fiets, dat wordt dus omfietsen...

Gelukkig kan ik met de auto ook niet meer rechtstreeks de snelweg op vanwege de bouw van de fly-over op het 24 Oktoberplein, ik moet elke ochtend bij zo'n 10 stoplichten wachten voordat ik eindelijk bij Westraven de snelweg op kan. Feest. :')
pi_91600938
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:41 schreef zwelgje76 het volgende:
Je bent goed op de hoogte Q!
Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevonden :P Als je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen :7
pi_91600980
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is wel triest zeg, ben blij dat ik er weinig mee te maken heb.

Bij mij in de buurt (Overvecht Zuid) zijn de laatste tijd nogal wat pogingen tot inbraak geweest, raam ingooien enzo. En toen hoorde ik vannacht om 2 uur wat, dus ik zat rechtop in mijn bed. Was het mijn achterbuuf die zich kennelijk buitengesloten had en probeerde haar tienerdochter te wekken door o.a. met een schoen tegen haar slaapkamerraam te gooien... *zucht*
Toch blij dat ik helemaal bovenin woon dan, dat gooit lastig een raam in :D
Tap tap tap
pi_91600997
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:

[..]

Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevonden :P Als je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen :7
Dat zet ik er altijd keurig bij hoor.
For great justice!
pi_91601882
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:10 schreef Neelix het volgende:

[..]

Het duurde even voor ik hem doorhad, maar ik heb zijn bron gevonden :P Als je ook zo op de hoogte wil zijn: www.bouwpututrecht.nl en www.dnu.nu zijn Q's vaste bronnen :7
No shit Sherlock! Knap speurwerk aan het einde van Q z'n post :P

Die websites heb ik trouwens vele topics terug ook wel eens in de OP gezet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:55:22 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_91647595
For great justice!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:05:01 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_91647734
quote:
Bouw Utrecht Centraal in startblokken

UTRECHT - Met het boren van de eerste paal is het Belgische bouwbedrijf Besix gisteren begonnen met de bouw van de nieuwe stationshal van Utrecht Centraal. Contractwaarde van dit project: 95 miljoen euro. ProRail is de opdrachtgever.

De nieuwe stationshal - een constructie van beton, staal en glas - wordt aanmerkelijk groter dan de huidige hal: 90 meter breed en 280 meter lang. Dat zijn drie voetbalvelden bij elkaar. De vloer en draagconstructie van de huidige stationshal blijven gehandhaafd en worden uitgebreid. Besix bouwt de hal inclusief technische ruimtes, een tunnel voor kabels en leidingen en de commerciële ruimten (winkelpanden).

De planning is enorm strak, typeert projectdirecteur Emiel Braeckman van Besix. "Wij hebben de absolute verplichting dat de nieuwe stationshal eind 2015 klaar moet zijn. Lukt dat niet, dan staat er een boete tegenover. We gaan het in zes fasen doen; elke fase is door onze opdrachtgever zeer uitvoerig beschreven. We bouwen in delen, steeds op een andere plek, zodat de rest in gebruik kan blijven en we al die reizigers zo min mogelijk tot last zijn.''

Braeckman realiseert zich dat Utrecht Centraal dagelijks meer dan 100.000 bezoekers telt. "We hebben voldoende ervaring om in een zeer druk, stedelijk gebied te werken. Ook in Nederland." De projectdirecteur doelt onder meer op de bouw van station Amsterdam Bijlmer ArenA. "De evaring die we daar hebben opgedaan, komt ons in Utrecht goed van pas."
Op dit moment heeft Besix dertig mensen op de Utrechtse bouwplaats rondlopen, op piekmomenten zullen dat er volgens Braeckman zo'n 85 zijn.
"Natuurlijk zullen reizigers enige overlast ondervinden van de bouwwerkzaamheden", zegt coördinerend bouwmanager Jan van Swam van ProRail. "Soms zijn er omleidingen nodig, daar ontkom je niet aan. Maar we proberen de reizigers en omwonenden zo min mogelijk pijn te doen. Bovendien blijft de stationshal veilig, dat garanderen wij."
Bouwvakkers gaan werken achter meterhoge hekken (tot 18 meter hoog) die stof- en waterdicht zijn.

Metamorfose
Het nieuwe station bestaat uit een ruime, lichte hal met golvende dakconstructie. De zuidzijde van de hal bestaat uit één lange, glazen wand met uitzicht op de perrons en sporen. Aan weerszijden van de hal komen twee grote stationspleinen. Het bouwwerk is ontworpen door Benthem Crouwel Architekten, in samenwerking met ingenieursbureau Movares.

De nieuwe stationshal is onderdeel van een groter geheel: de ov-terminal. De totale investeringskosten bedragen 227 miljoen euro. Naast uitbreiding en vervanging van de stationshal gaat het om de bouw van twee nieuwe busstations, een tramstation, verbreding van perrons, verlegging van de sporen en vernieuwing van de perronkappen. Ook komen er nieuwe fietsstallingen. Niet alle aanbestedingen van deze deelprojecten zijn afgerond.

De metamorfose is hard nodig: het huidige station is ooit gebouwd voor 35 miljoen reizigers per jaar, terwijl er momenteel al 65 miljoen mensen gebruik maken van het station. En dat aantal groeit nog steeds: ProRail verwacht dat over twintig jaar tot 100 miljoen reizigers Utrecht jaarlijks aandoen.
http://www.cobouw.nl/nieu(...)in-startblokken.html
For great justice!
pi_91694280
Net bijna doodgereden omdat zo'n k*nkerleijer het cool vind om een politiewagen te jatten. Jammer dat er geen trein aankwam toen ze hem op t spoor drukte
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:38:34 #23
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91694477
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:29 schreef lost95 het volgende:
Net bijna doodgereden omdat zo'n k*nkerleijer het cool vind om een politiewagen te jatten. Jammer dat er geen trein aankwam toen ze hem op t spoor drukte
:o bizar! maar gelukkig ben je er nog *O*
De hufter :(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91698486
goedemorgen!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_91700953
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:38 schreef MissHobje het volgende:

[..]

:o bizar! maar gelukkig ben je er nog *O*
De hufter :(
Daar ben ik ook blij om *O*

Jammer dat ze alleen op de banden hebben geschoten en niet op z'n hoofd hadden gemikt....
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/321355

[ Bericht 5% gewijzigd door lost95 op 22-01-2011 17:13:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')