abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:01:05 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91276458
Tsja, ik heb dus een aansluiting via XS4all voor ons internet. Bellen met vaste lijn doen we niet dus op de kabel (eigendom van KPN) komt alleen een ADSL signaal binnen. Een kontrakt met KPN hebben we ook niet. Bij aankoop was het nodige niet in orde, dit heb ik ook aangegeven naar XS4all en KPN. Vanwege andere prioriteiten bij het klussen is nu eigenlijk pas een goed moment aangebroken om de kabel in orde te maken, hieronder volgt het verhaal waar ik in belande:

In januari 2010 hebben wij ons huis gekocht met de nodige mankementen. Denk aan een gaslek, niet functionerende aardlek schakelaars aan en met jute geïsoleerde stroomkabels. Vervolgens bleken ook de telefoonkabel en radio/tv kabel los uit de muur te hangen en voorzien van defecte aansluitkastjes/lasdop die bovendien los naast de muur hingen. Dit op een plek waar ze makkelijk beschadigen. Naast deze problemen waren ook het dak, de keuken en badkamer in zeer slechte staat. Het dak was 80 jaar oud, tochtig, lek en de lange schoorsteen stond op omvallen.

Omdat er zo veel tegelijk mis was hebben we prioriteiten moeten stellen en ons eerst gefocust op het in orde maken van zaken die vitaal zijn voor veiligheid zoals de stroomvoorziening.
Het is nu tijd om ook voor de XS4all ADSL aansluiting de kabel netjes te maken. Dit kan door de kabel doorvoer door de muur circa 20cm naar links te brengen, een klein stukje te verlengen en een kastje in mijn meterkast tegen de muur te schroeven.
Hoe krijg ik mijn kastje naar de muur

Althans: Hoe probeer ik dat voor elkaar te krijgen. Ik heb een contract met XS4all dus die eerst maar eens gebeld. Daarna is een zeer lange molen in werking getreden waar ik nog steeds in zit.

1. Ik bel XS4all, leg uit hoe de situatie met de kabel is en deel mee dat sinds her- aansluiten de verbinding niet functioneert. Na testen samen met helpdesk besluit de helpdesk dat bij her aansluiten mogelijk een probleem met het modem is ontstaan en stuurt mij een nieuw modem.

2. Het nieuwe modem blijkt hetzelfde probleem te hebben. Ik heb XS4all wederom uitgelegd hoe onze aansluiting eruit ziet, ook uitgelegd dat er aan mijn kabel GEEN ISRA kastje/lasdop of iets soortgelijks zit. XS4all biedt aan een monteur te sturen die “het ISRA punt in orde gaat maken” en ik ga hiermee akkoord.

3. Guidion computerservices neemt vlot daarna contact op om de boel in orde te maken. Ik neem hiervoor een paar uur vrij. Inmiddels heb ik zelf ook al een keer verbinding weten te maken. Guidion legt mij uit dat zij geen ISRA punten aanleggen en hier ook niet aan mogen werken. De monteur (goede kerel overigens!) maakt bij aankomst wel zo goed als mogelijk de aansluiting van de kabel direct op een XS4all. Sindsdien heeft de verbinding tot moment van schrijven goed gefunctioneerd, maar het is wachten tot er iets tegenaan komt en de kabel weer stuk gat.

4. Hierop bel ik XS4all nog eens. XS4all zegt dat de kabel eigendom is van KPN en dat zij die slechts huren voor data overdracht. XS4all verricht geen werkzaamheden aan deze kabel en mag dit ook niet. KPN is daarom mijn aanspreekpartner als het gaat om werkzaamheden voor de kabel. Ook als ik zelf geen kontrakt heb met KPN.

5. Ik bel met KPN. KPN deelt mij mee dat wijzigingen in aansluitingen zoals het aanbrengen van een ISRA punt geregeld worden via aansluitingen.nl.

6. Ik neem kontakt op met aansluitingen en dien een aanvraag in om de aansluiting te wijzigen. De aanvraag wordt afgekeurd omdat een kastje aan de muur schroeven blijkt te vallen onder het maken van een nieuwe aansluiting.

7. Ik probeer de aanvraag te wijzigen, de web formulieren weigeren echter de aanvraag te wijzigen van “wijziging aansluiting” in “nieuwe aansluiting”. Toen maar een hele nieuwe aanvraag gemaakt voor “nieuwe aansluiting”.

8. Deze aanvraag wordt goedgekeurd. Siers groep wordt coördinerende partij. Volker Wessels wordt ingeschakeld voor de kabel van KPN. Siers stuurt mij een formulier waarin ik opdracht kan verstrekken zonder offertes erbij. In het opdracht formulier moet ik verklaren dat mijn meterkast voldoet aan NEN2768. Op de foto’s in de aanvraag is zeer duidelijk te zien dat mijn meterkast niet aan deze norm voldoet, maar blijkbaar valt Siers dat niet op.

9. Volker Wessels neemt kontakt met mij op. Zij zeggen dat zij alleen werkzaamheden aan de kabel zelf verrichten en niets met ISRA punten doen. Als zij aan de slag zouden gaan bij mij kost dat 300 euro. Dit tarief past bij het volledig uitgraven van de kabel in mijn tuin en deze op een nieuwe locatie ingraven en geeft mij geen ISRA kastje, zelf zeggen ze ook al mij eigenlijk niet te kunnen helpen. Volker Wessels verwijst mij o.a. naar KPN, deelt mij mee dat ik met de Technische helpdesk moet spreken om te regelen dat er een monteur komt die het ISRA kastje monteert. Degene die het ISRA kastje monteert is altijd uiteindelijk een monteur van KPN dus uiteindelijk is degene die een mannetje mijn kant op stuurt hoe dan ook KPN aldus Volker Wessels.

10. Ik neem kontakt op met Siers en stip aan dat de meterkast in ons huis niet conform de NEN norm is. Enkele belangrijke dingen stip ik aan en ik wijs ze nog op de foto’s. Siers zegt dat als niet alles exact conform de norm is en zodra ook maar iets een paar mm verkeerd is in de kast zij er geen vinger naar uit gaan steken. Voordat Siers ook maar iets kan doen moet ik zelf een erkend installateur inschakelen die zorgt dat de meterkast conform NEN2768 is waarna zij kunnen beginnen te overwegen daar werkzaamheden voor aan te sturen. Een interessant probleem hierbij is natuurlijk dat als er iets defect is in of aan de kast Siers niets kan beginnen. Alleen mensen met een probleemloos functionerende meterkast die volledig voldoet aan de NEN2768 mogen aankloppen bij Siers. Wat Siers vervolgens voor die mensen zou moeten kunnen betekenen is mij niet geheel helder.

11. Hoe het ook zij: Ik bel met KPN (technische helpdesk) om uit te leggen dat ik er met XS4all, aansluitingen.nl, Volker Wessels en Siers niet uit kom. Ik vraag of zij niet zelf in staat zijn om een monteur te sturen die mij een kastje aan de muur kan maken, ik bied ook aan zelf de kabel door te voeren om eventuele kosten voor KPN te beperken en zeg dat ik niet te beroerd ben KPN hiervoor te betalen. Tegen het doorvoeren van de kabel wordt geen bezwaar gemaakt maar ik heb geen kontrakt met KPN dus zij kunnen niets met mij doen. De technische helpdesk verwijst mij naar XS4all. XS4all zou “hun speciale achter ingang” bij KPN moeten hebben voor het tegen de muur laten schroeven van een ISRA kastje. XS4all moet dit aanvragen omdat XS4all in dit verhaal contractpartner van KPN is. Voor mij zelf kunnen ze niets betekenen.

12. Ik bel met XS4all. XS4all laat weten dat zij voor zover zij weten niet iets hebben dat lijkt op “hun speciale achter ingang” bij KPN. Ze kunnen wel tickets aanmaken waarmee voor tegen vooraf onbekende kosten maar potentieel een paar honderd euro iets aan mijn aansluiting gedaan kan worden. XS4all heeft hier geen zin in en dus gebeurt dat niet. Ik mag weer terug naar KPN.

13. Ondertussen loopt ook nog hetzelfde verhaal met de Radio/TV kabel. Ik pleeg maar eens een belletje met Cogas (de lokale netwerkbeheerder) en leg ook hun de situatie uit. Bijzondere van de situatie tussen mij en Cogas is momenteel dat ik geen contract heb met Cogas. Ik heb circa 1 jaar een contract gehad op dit adres, maar de TV stond boven en de kabel stopt beneden. Omdat ik geen gebruik maak van kabel geef ik aan wel te willen betalen voor de reparatie van mijn aansluiting. Cogas belt mij een paar uur later terug. Ze zijn even langs mijn huis gereden om de situatie te bekijken. Als ik een gat in de muur maak komen zij de bestaande kabel wel verlengen, in de meterkast brengen en hier een netjes aansluitpunt aan knopen zonder kosten. Deze firma snapt blijkbaar wel hoe een uitdaging als deze tegen minimale kosten voor alle partijen opgeknapt moet, ik overweeg sterk om de monteur die het komt doen een kratje Grolsch mee te geven om aan het eind van de week met zijn collega’s van te genieten.

14. Ik bel met KPN. KPN kan wederom niets betekenen omdat XS4all de contractpartner is. Ik leg uit dat ik inmiddels veel heen en weer gestuurd ben en vraag of ze mij niet zelf zo’n dom kastje kunnen sturen zodat ik het zelf monteer. Volgens KPN mag het ISRA punt alleen aangelegd mag door gecertificeerde installateurs. Het kastje kan dus niet opgestuurd, ik moet via XS4all de boel regelen.

15. Ik bel wederom met XS4all en leg het verhaal van KPN uit. De medewerker van XS4all belt met KPN om mijn verhaal te verifieren, zij overleggen samen wat de juiste route is. Nadat ik ruim een half uur met de helpdesk van XS4all gebeld heb komt de man van XS4all terug. Vervolgens gaat iets fout waardoor ik voor hij me ook maar iets mee heeft kunnen delen de verbinding verlies.

16. Ik bel nog eens met XS4all. XS4all en KPN blijken samen tot de conclusie gekomen dat alles toch via aansluitingen.nl moet. Probleem hierbij is dat aansluitingen.nl niets voor mij kan omdat Siers zelf niets kan maar alleen aanstuurt, Volker Wessels alleen in mijn tuin met zand en kabels mag spelen en mijn meterkast niet tot achter de laatste komma voldoet aan NEN2768. Ik benadruk dat ik op alle vlakken (behalve dit probleem) uiterst tevreden ben met XS4all. XS4all heeft een helpdesk die om te beginnen een 020 nummer heeft ipv 0900. Daarbij vind ik de medewerkers over het algemeen zeer kundig, hulpvaardig, daadkrachtig, vlot en bereikbaar. Ook heb ik nog nooit storing gehad die ik duidelijk aan jullie toe moest schrijven. Ik heb XS4all nooit gekozen vanwege prijs maar altijd vanwege kwaliteit.

Het vervolg
Op 20 januari komt de installateur mijn KPN kabel verlengen en in de meterkast brengen. Deze kosten draag ik zelf. Vervolgens sluit ik zelf de kabel direct aan op een door XS4all geleverd kastje dat bij het standaard ADSL installatie pakket zit.

Mijn totale kosten inclusief de installateur gaan voor dit project straks richting de 250 euro. Hierin zitten de kosten voor de installateur, materialen en de uren die ik door het door bureaucratie heen hakken en vrij nemen voor een Guidion monteur die niet kon wat beloofd was niet heb kunnen werken.

KPN heeft blijkbaar zelf geen belang bij een goed beschermde kabel die hun eigendom is in mijn huis. Waarom de klant er dan zelf niet aan mag zitten is mij weer een raadsel. XS4all lijkt met geen mogelijkheid KPN op de juiste manier voor dit domme ding aan te kunnen sturen.

Hoe kom ik hier nu mee verder?
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:12:52 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_91276989
quote:
16s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:01 schreef TR08 het volgende:
In januari 2010 hebben wij ons huis gekocht met de nodige mankementen. Denk aan een gaslek, niet functionerende aardlek schakelaars aan en met jute geïsoleerde stroomkabels. Vervolgens bleken ook de telefoonkabel en radio/tv kabel los uit de muur te hangen en voorzien van defecte aansluitkastjes/lasdop die bovendien los naast de muur hingen. Dit op een plek waar ze makkelijk beschadigen. Naast deze problemen waren ook het dak, de keuken en badkamer in zeer slechte staat. Het dak was 80 jaar oud, tochtig, lek en de lange schoorsteen stond op omvallen.
[...]
Mijn totale kosten inclusief de installateur gaan voor dit project straks richting de 250 euro.
[...]
Hoe kom ik hier nu mee verder?
De rekening betalen en je daarna afvragen waarom je over die paar honderd euro moeilijk doet...
So we just called him Fred
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:32:42 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91277987
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De rekening betalen en je daarna afvragen waarom je over die paar honderd euro moeilijk doet...
Je begrijpt het niet goed: Ik heb een telefonische aanbieding gehad van iemand die voor 300 euro van alles met mijn kabel kon behalve dat kastje eraan knopen. En dat kastje is het enige waar het mij om ging eigenlijk.

Diegene die 300 euro in rekening had gebracht als ze al wat zouden doen had eigenlijk ook niet eens langs mogen komen want dat mag alleen als mijn meterkast NEN2768 conform is :')

Niemand heeft me uberhaupt nog aan kunnen bieden tegen welk bedrag dan ook zo'n kastje te leveren.
Voor 250,- heb ik straks aan kosten als ik voor niets heb vrij genomen, achteraf zelf nog een keer een installateur gehuurd, daar nog een keer voor vrij genomen en uren en uren met helpdesks spenderen.

En dan nog is er geen ISRA kastje gemonteerd maar alleen een metertje kabel mijn meterkast in geprutst.

Het is trouwens nog mooier: Ik heb zowel KPN als XS4all 100 euro geboden omdat ze mij weigerden te vertellen wat het zou kosten als ik het uberhaupt al voor elkaar kon krijgen een monteur aan de deur te krijgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door TR08 op 13-01-2011 19:52:22 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:32:58 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91278004
-knip-
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:33:08 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91278016
-knip- foutje
pi_91280003
quote:
16s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:01 schreef TR08 het volgende:
Het vervolg
Op 20 januari komt de installateur mijn KPN kabel verlengen en in de meterkast brengen. Deze kosten draag ik zelf. Vervolgens sluit ik zelf de kabel direct aan op een door XS4all geleverd kastje dat bij het standaard ADSL installatie pakket zit.
Daarmee heb je nog geen ISRA of wel?
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:33 schreef TR08 het volgende:
-knip- foutje
Dat zou ik met die KPN kabel maar niet doen ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:34:23 #7
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91285392
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Daarmee heb je nog geen ISRA of wel?
...
Nee, maar dan heb ik tenminste wel een kabel die in de meterkast binnen komt. Nu steekt hij net buiten de meterkast door de muur.

Als hij eenmaal binnen de meterkast binnen komt ga je er tenminste niet meer met de stofzuiger of ander onheil tegenaan en heb ik nog enig vertrouwen dat de boel ook op lange termijn heel blijft.

De installateur kost me straks circa 7 tientjes trouwens. Die komt dan de kabel verlengen en in de meterkast brengen. Als je daar denkbeeldig een ISRA kastje bij op zou tellen kom je aardig in de buurt van de 100 euri die ik XS4all en KPN geboden heb om het op te komen lossen.
pi_91285910
Kun je niet een budget abonnement van KPN nemen? Kost een tientje per maand en zeg je gewoon direct weer op na de minimale contractduur van een jaar. KPN is nl. wettelijk verplicht om vervolgens een werkende aansluiting te realiseren voor een eveneens wettelijk bepaald vast bedrag, wat ik zo even niet weet. Minder dan ¤100 in elk geval.

Ik heb hetzelfde moeten doen in m'n nieuwbouwhuis omdat mijn telefoonaansluiting niet zou bestaan en ik nergens ADSL aan kon vragen. Uiteindelijk bleek een of andere flippo ergens een verkeerd nummer ingevoerd te hebben en was alles een louter administratief verhaal, maar zonder KPN kreeg ik het niet voor elkaar (zij gaan erover, maar helpen alleen als je een contract hebt).
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:50:04 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91286531
Dat heb ik overwogen...Misschien doe ik het ook nog wel.

Eigenlijk hebben ze die verplichting al richting XS4all zou ik zeggen. XS4all is hier de partij die de kabel feitelijk huurt. Probleem is alleen dat XS4all naar mij toe eigenlijk alleen een leveringsverplichting van data heeft. Die komen ze op zich na (ik heb nu internet).

Waar het volgens mij op vastloopt is het volgende:
-KPN is eigenaar van de kabel en normaliter ook van het aansluitpunt.
-XS4all huurt de kabel inclusief aansluitpunt om mij van data te voorzien.
-Ik koop data van XS4all en ben verantwoordelijk voor dat de boel van KPN op mijn perceel niet kapot gemaakt wordt...althans ik denk dat dat zo is.

KPN ziet mij dan niet als kontraktpartner en XS4all levert mij data...dus waarom zouden ze wat komen doen?
pi_91328796
Een ISRA punt aan laten leggen is gewoon een dure en moeizame (van de cosumentenkant dan) zaak. Op K&W heeft er ook weleens een topic over gelopen.

edit insert
KPN ISRA punt laten verplaatsen.
Ouderwetse KPN aansluiting ombouwen?

Een jaarlang een budgetabo bij kpn voor 9,95 pmnemen is waarschijnlijk je voordeligste optie, mogelijk maken ze dan zonder kosten (zal wel niet ;( ) het aansluitpunt voor je in orde. KPN is gewoon een enorm lomp en bureaucratisch bedrijf, waarbij bijzondere dingen zoals dit regelen bijna onmogelijk is.

Hoe dan ook, sterkte en succes gewenst.

[ Bericht 9% gewijzigd door aloe_vera op 15-01-2011 01:46:00 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:07:15 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91329581
Mja het begint er dus toch op te lijken dat KPN ook meer debet is dan XS4all. Ik vermoedde al zoiets, het lastige is alleen dat ik kontraktueel echt niets met KPN te maken heb.
pi_91352325
Nog niet zo heel gek lang geleden was het ISRA punt in de meeste woningen gewoon zo'n ding:


Makkelijk zat om zelf op de muur te schroeven, zit je alleen nog met het netjes verlengen van de kabel. Ik denk in ieder geval dat ik het op die manier gedaan zou hebben, in plaats van te proberen KPN in beweging te krijgen :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:06:14 #13
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91357439
Zo ga ik het ook maar doen vrees ik. KPN krijgt van mij de mededeling dat als ze vinden dat het anders moet ze maar een keer kontakt op moeten nemen voor een afspraak.

En als ze die niet maken...is het blijkbaar goed :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 15 januari 2011 @ 09:47:30 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91357751
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:07 schreef TR08 het volgende:
Mja het begint er dus toch op te lijken dat KPN ook meer debet is dan XS4all. Ik vermoedde al zoiets, het lastige is alleen dat ik kontraktueel echt niets met KPN te maken heb.
En dat is dus ook het probleem omdat je wel de helpdesk belt voor contracthouders.

XS4all kan wel hard blijven zeggen dat zij niets doen.. Maar zij zijn volgens contract wel verplicht om bij jou te zorgen voor een werkbare situatie.

Mijn boerenlogica in dit geval dat spreekt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_91360517
Heb zelf ook zo'n soort ervaring.

Voor een klant een nieuwe ISDN lijn aangevraagd, voordat deze in dienst wordt gesteld, wordt de lijn altijd gemeten van tevoren. Vriendelijk gevraagd of het ISRA ook netjes gemaakt kon worden ivm ouderwetse lasdop. Dit is toen prima geregeld. Dus misschien inderdaad op je DSL lijn nog een analoge telefoonlijn aanvragen en dan inderdaad de boel laten fatsoeneren?

Je kan ook proberen een storing proberen te kweken aan de KPN zijde van het ISRA punt. Storing melden en een monteur laten komen. Deze zal dan vanzelf zien dat het ISRA totaal niet deugt, dan zal dat ook wel opgelost worden :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:15:17 #16
160693 Me.
"Normale" user
pi_91360905
Gewoon kortsluiting maken op de kabels, zij kunnen dit zien bij het doormeten vanuit de centrale en dan krijg je als het goed is wel een KPN monteur aan de deur. Deze zijn nooit te beroerd om zulke dingen even in orde te maken.
Not guilty by reason of insanity
pi_91361341
Nou dat hoop je dan maar. En zijn een hoop ZZP'ers die alle moeite doen om het bezoekje korter dan 5 minuten te houden om zoveel mogelijk orders op een dag uit te kunnen voeren.
pi_91362092
Ik snap niet helemaal waarom je perse een IS/RA punt wilt, als het er niet is is het er niet. Het enige doel is om te bepalen waar de KPN zijn verantwoordelijkheid stopt, en die van jouw begint. Als ze niet willen meewerken, prima toch?

Je kan de kabel simpel oppikken in de grond voor je huis (meestal een blauwe kabel) en die gewpn verlengen naar een punt wat jij wilt. Mooier is als je hem al in huis kan oppikken, scheelt een hoop graven. Daar schroef je vervolgens gewoon een contactdoos op, en klaar is klara. Kapot gaan zal er niet veel, en mocht er ooit vanuit KPN een monteur komen dan is die vast niet te beroerd om voor 2 tientjes je te matsen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:54 #19
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91363389
De reden dat ik een IS/RA punt wil ligt eigenlijk in een soort verkapt dreigement vanuit XS4all/KPN.

Er is mij verteld dat als ik storing heb en de monteur treft bij aankomst een aansluiting aan waarbij met het IS/RA punt geknoeid is zij "zeer hoge kosten" in rekening zouden kunnen brengen voor reparatie hiervan. Van de kabel en IS/RA punt werd zeer stellig te kennen gegeven dat dat eigendom is van KPN en ik er dus af moet blijven.

Als zij daar zo in staan en ik ga in een huis wonen waar het bij aankomst allemaal al ruk is...dan laat ik daar dus graag iets aan doen :)

Dat er iets aan gedaan wordt leek mij ook het belang van KPN en XS4all. Maar dat ligt blijkbaar anders.

Het IS/RA punt heeft buiten een juridische functie ook een beschermende functie trouwens...het zorgt ervoor dat je bij het aansluiten niet aan de kabel hoeft te klussen. Dat scheelt nogal in je risico op kabel breuk.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:31:51 #20
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91453148
Nou het wordt nog mooier: XS4all is gewoon volledig dochter van KPN tegenwoordig :')

http://www.xs4all.nl/over(...)_jaarverslag2010.php
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/merken.htm

Ik ben dus tussen moeder en dochter heen en weer gepingpongd en voel me in negatieve zin behoorlijk genomen }:|
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 januari 2011 @ 11:29:16 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91454894
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:31 schreef TR08 het volgende:
Nou het wordt nog mooier: XS4all is gewoon volledig dochter van KPN tegenwoordig :')

http://www.xs4all.nl/over(...)_jaarverslag2010.php
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/merken.htm

Ik ben dus tussen moeder en dochter heen en weer gepingpongd en voel me in negatieve zin behoorlijk genomen }:|
dat je door KPN wordt weggestuitert is logisch aangezien je de particuliere helpdesk belt die dus alleen de KPNklantcontracten hebben en dus niets met jouw lijn kunnen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 17 januari 2011 @ 11:50:53 #22
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91455694
Dat zal wel, maar dat een dochter van KPN niet in staat is KPN aan te sturen is wel van de pot gerukt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 januari 2011 @ 11:59:16 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91456025
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:50 schreef TR08 het volgende:
Dat zal wel, maar dat een dochter van KPN niet in staat is KPN aan te sturen is wel van de pot gerukt.
dat is absoluut waar. En dat terwijl ze de beste provider pretenderen te zijn...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:14:49 #24
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91502957
Inmiddels weer een ontkenning van XS4all binnen over dat ze er iets aan kunnen doen:
quote:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het is spijtig te horen dat u deze situatie ondervindt. Helaas moet ik u meedelen dat XS4ALL u hier niet bij kan helpen. Wij leveren alleen internet- en telefoniediensten; geen fysieke aansluitingen. Wij kunnen omwille hiervan ook niemand aansturen die dit wel kan.

Uit notities die mijn collega's hebben achtergelaten, schijnt dat aansluitingen.nl doorverwijst naar de KPN, KPN naar XS4ALL en XS4ALL weer naar aansluitingen.nl. Mijn collega laat in diezelfde notitie weten, dat u het het beste bij VolkerWessels Telecom kunt proberen.

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

-knip-
Klantenservice Zakelijk
XS4ALL Internet B.V.
Interessant is dat nu uberhaupt ontkend wordt dat XS4all in staat is KPN aan te sturen voor montage dingen mbt de aansluiting zelf.

Dat Volker Wessels niets met IS/RA punten doet is ze blijkbaar ook niet opgevallen.

Achja :') Als de boel straks werkt nadat de installateur geweest is zal het mij ook verder een rotzorg zijn.
pi_91503993
Wat een gedoe haha :D.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')