De OnderOfficier was een blad voor beroepsonderofficieren, voor zover ik heb vernomen bestaat het niet meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:27 schreef Nibb-it het volgende:
Heel informatief clan, laat maar komen die scans. Wat voor blad is dat eigelijk?
Ha bedanktquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De OnderOfficier was een blad voor beroepsonderofficieren, voor zover ik heb vernomen bestaat het niet meer.
Weet je ook wat je vader voor functie had?,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:44 schreef 045represent het volgende:
Even volgen aangezien mijn vader daar ook heeft gezeten.
Dienstplichtige bij de landmacht. Zat in een tank en hij was een Mag-schutter (of hoe heet dat wapen?).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Weet je ook wat je vader voor functie had?,
was hij beroeps of dienstplichtig?
Welk jaar zat hij daar?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:08 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dienstplichtige bij de landmacht. Zat in een tank en hij was een Mag-schutter (of hoe heet dat wapen?).
Volgens mij in '80 of '81. Weet er eigenlijk niet zoveel van af omdat we het er thuis bijna nooit over hebben.quote:
Ik heb hierboven ook wat extra internetlinks neergezet, die kan je ook eens bekijkenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:25 schreef 045represent het volgende:
[..]
Volgens mij in '80 of '81. Weet er eigenlijk niet zoveel van af omdat we het er thuis bijna nooit over hebben.
in een tank in Libanon ?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:08 schreef 045represent het volgende:
[..]
Dienstplichtige bij de landmacht. Zat in een tank en hij was een Mag-schutter (of hoe heet dat wapen?).
Hij zal wel de YP 408 bedoelen, pantserwagens en tanks en pantserhouwitsers worden wel eens op n hoop gesmetenquote:
Dankje, zal ik zeker doen!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:28 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb hierboven ook wat extra internetlinks neergezet, die kan je ook eens bekijken
quote:
Zoals ik al zei wordt er thuis bijna nooit over gepraat dus ik weet de details enzo ook niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Hij zal wel de YP 408 bedoelen, pantserwagens en tanks en pantserhouwitsers worden wel eens op n hoop gesmeten
Een Painfbat? Ik zal zeer zeker ergens verhalen hebben liggen van andere onderdelen, ik zal een rustig, op mijn gemak, kijken wat ik allemaal hebquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:32 schreef Pumatje het volgende:
Leuk dat boek over Libanon Clan.. enige jammere is dat het een Militair uit het Transport betreft.. het was misschien wat interresanter geweest als het om een gevechtseenheid ging..
maar toch. prachtige informatie
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
'Nog een en een meur' (1981), een film over de werkzaamheden van de Nederlandse militairen in Libanon.
Online gezet door het NIMH.
De film toont de werkomstandigheden van het Nederlandse UNIFIL-bataljon in Libanon. Daarnaast worden de taken en de manier van optreden getoond.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
'Nog een en een meur' (1981), een film over de werkzaamheden van de Nederlandse militairen in Libanon.
Online gezet door het NIMH.
Ik zie maar 9 op de lijst staan?quote:Op maandag 16 januari 2012 04:24 schreef BradleyQ het volgende:
Wat al die filmpjes laten zien is NIET hoe al die 21 Nederlandse doden zijn gevallen...
(of 17 doden?) Heeft iemand hier meer informatie over?
Ik weet ook niet precies hoeveel militairen zijn gesneuveld, maar meer dan 20 lijkt me erg veel.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Ik zie maar 9 op de lijst staan?
http://nl.wikipedia.org/w(...)ens_een_vredesmissie
Ik kan ook nergens vinden waaraan ze gestorven zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies hoeveel militairen zijn gesneuveld, maar meer dan 20 lijkt me erg veel.
Ik heb begrepen uit een betrouwbare bron dat er sprake was van een zogenaamde afgeschreven eenheid die in de laatste periode verliezen heeft geleden... En die defensie verzwijgt.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Ik zie maar 9 op de lijst staan?
http://nl.wikipedia.org/w(...)ens_een_vredesmissie
Kun je daar wat meer over kwijt? want je maakt me nieuwgierig wat die eenheid dan was.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:07 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Ik heb begrepen uit een betrouwbare bron dat er sprake was van een zogenaamde afgeschreven eenheid die in de laatste periode verliezen heeft geleden... En die defensie verzwijgt.
Waarom denk je dan al die blauwhelmen in de ijzeren driehoek? Zodat de zware jongens ongezien hun werk konden doen...
Dat eerste lijkt me niet zo raar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:35 schreef BradleyQ het volgende:
Ik heb alleen een bron van binnen het leger, geen schriftelijke bron.
Maar da's ook niet zo raar, als je je bedenkt dat defensie zelfs al verzwijgt wat Dutchbatt gezien heeft mbt het opblazen van lijken van de PLO door de Israeli's in hun gebied.
Als dit inderdaad een black-op was of een doodseskader (van de Nederlanders), dan zal daar ook geen schriftelijke bron van zijn.
Het blijft dus gissen, maar ik geloof dat het wel een onderdeel was van het 44e.
Maar dan een "afgeschreven" onderdeel van...
Geen idee. Misschien kom ik daar nog achter.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:23 schreef Coehoorn het volgende:
[..]
Van dat doodseskader wil ik wat meer horen, wat was dat dan, wat deden ze?
Het lijkt mij een beetje een 'broodje aap' verhaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 06:00 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien kom ik daar nog achter.
Maar o.a. dat gedoe met die lijken in PLO gebied heeft daar mee te maken.
Het lijkt mij ook wel. Misschien Harry van Bommel wat kamervragen laten stellen?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Het lijkt mij een beetje een 'broodje aap' verhaal.
Doe datquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:50 schreef Clan het volgende:
Ik heb nog eens gezocht, maar ik kon ook niets vinden, ik zal eens vragen als ik iemand tegenkom van de UNIFIL.
Duidelijke mening.quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:06 schreef bafje het volgende:
Ik lees hier zaken over een afgeschreven eenheid.
GELUL.
http://www.everyoneweb.com/seagull/
Die bron blijkt achteraf ook niet zo betrouwbaar te zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef bafje het volgende:
Quote van BradleyQ " Ik heb begrepen uit een betrouwbare bron dat er sprake was van een zogenaamde afgeschreven eenheid die in de laatste periode verliezen heeft geleden... En die defensie verzwijgt.
Waarom denk je dan al die blauwhelmen in de ijzeren driehoek? Zodat de zware jongens ongezien hun werk konden doen... Einde quote"
Wie de fuk is BradleyQ???
Heeft hij daar gezeten en zo ja, waar, op welke post en in welke tijd?
En wie is die betrouwbare bron dan wel?
Allemaal gelul. Punt.
Jammer dat er zo'n wannabe soldier op dit forum moet zitten die verhaaltjes vertelt die niet waar zijn.
Ik heb regelmatig contact met maten, ook van andere perioden, die daar niets vanaf weten.
Zelfs maten van DIC wimpelen dit rare bericht af.
Aanstaande Veteranendag ben ik weer op het Malieveld en h pik, ik hoop dat je er bent.![]()
Kunnen we f doorbomen over die afgeschreven eenheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |