abonnement Unibet Coolblue
pi_91051848
Damn:


Breaking news. De mini van chicherit is net gecrasht bij testrit. Mike en peter merceij zitten te eten met de persvoorl van dat team....
Twitter for BlackBerry® • 9/01/11


Auto schijnt totaal verwoest te zijn. Guerlain afgevoerd door medicals.
Twitter for BlackBerry® • 9/01/11 00:29
  zondag 9 januari 2011 @ 11:31:35 #252
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_91059072
quote:
Dakar 2011: Bijltjesdag voor Brabanders

ARICA - Het Afraja Team van vrachtwagencoureur Frans van Lankveld moet Dakar verlaten. Datzelfde geldt voor buggyrijder Jurgen van den Goorbergh.

Het team van Frans van Lankveld strandde vrijdag nog voor het eerste meetpunt. Ze waren drie uur bezig met het repareren van hun truck. Zaterdag zetten ze hun tocht voort, maar er werden teveel punten gemist onderweg.

Jurgen van den Goorbergh moest ook afhaken. Hij bracht met Kees Koolen voor de tweede maal op een rij de nacht door in de woestijn en lukte het niet het bivak op tijd te halen.

Koolen leek ook botte pech te hebben. Hij kwam drie minuten te laat binnen, maar de organisatie laat hem desondanks starten in de volgende etappe.

http://www.omroepbrabant.(...)voor+Brabanders.aspx
quote:
Cor Euser

BREAKING: We hebben na een reeks van problemen besloten met truck 522 de rally te stoppen. Details volgen snel. Balen! #dakar
23 hours ago

http://twitter.com/#!/coreuser
quote:
Omstreden besluit: ook Koolen uit Dakar Rally

ARICA - De jury in de Dakar Rally heeft bepaald dat Kees Koolen uit Bergeijk zondag toch niet mag starten in de zevende etappe. Koolen kreeg dat zaterdagavond laat te horen, kort nadat Jurgen van den Goorbergh uit Breda compleet uitgewoond was aangekomen in het bivak in Arica. De reden die werd gegeven is dat Koolen en Van den Goorbergh niet de volledige vijfde etappe hebben afgemaakt, maar vanaf het tweede checkpoint over de weg zijn gekomen.

Eerder leek Kees Koolen nog geluk te hebben, omdat hij drie minuten te laat binnen was gekomen, maar de organisatie hem desondanks wilde laten starten in de volgende etappe.

Het vreemde van het besluit om Koolen nu toch te weigeren is dat het hoofdkwartier in Parijs via de satelliettelefoon tegen hem en tegen Jurgen van den Goorbergh heeft gezegd dat ze via de weg naar het bivak in Iquique mochten rijden en dat Dakar-directeur Etienne Lavigne zelf hen nog succes is komen wensen voordat ze van start gingen in de zesde etappe. "Dan hadden ze ons niet moeten laten starten", vindt Koolen, die protest aantekende tegen de omstreden jurybeslissing en Lavigne probeert te bewegen de uitspraak te laten herzien. Zolang niet 100 procent zeker is dat Koolen niet mag starten, gaat het team ervan uit dat alles startklaar moet zijn.

Exit Van den Goorbergh
Voor Jurgen van den Goorbergh is het spel sowieso uit. Hij kon de zesde etappe, van Iquique naar Arica, niet afmaken. Vijf kilometer voor de finish hield de dynamo van de GoKoBra-buggy er definitief mee op. Van den Goorbergh werd door zijn assistentie naar het bivak gesleept, waar hij ruim drie uur na de vastgestelde eindtijd aankwam.

"Ik ben nagenoeg kansloos", wist Van den Goorbergh. "Maar ik wil er wel alles aan doen om Kees te laten starten. Al moeten we hemel en aarde bewegen, dit is niet eerlijk. Als je niet meer kunt vertrouwen op wat je van het hoofdkwartier te horen krijgt, is het einde zoek."

Verkeerde partij
Ondertussen stond Van den Goorbergh nog bij te komen van zijn eigen avonturen. "Het is echt niet te geloven wat er allemaal mis is gegaan", vertelde hij. "De ene na de andere stuurkogel ging kapot. Ik heb sterk de indruk dat we een verkeerde partij hebben gekregen. Dat gaan we thuis eens helemaal uitzoeken. Voorlopig is het gewoon ontzettend balen dat ik niet verder kan."

"Als de buggy loopt, is het echt geweldig. Aan het vermogen, de snelheid en de mogelijkheden ligt het niet. Ik ben nog steeds overtuigd van de potentie van de buggy. Een betere test dan de Dakar Rally kunnen we niet hebben. We weten nu waaraan het schort en dat gaan we verbeteren."

http://www.omroepbrabant.(...)uit+Dakar+Rally.aspx
  zondag 9 januari 2011 @ 11:35:02 #253
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_91059147
quote:
Guerlain Chicherit rijdt Mini total loss

Guerlain Chicherit heeft zijn naam als brokkenpiloot eer aangedaan. De Fransman reed zijn Mini tijdens een roll-out op de rustdag total loss. Hij zal dan ook niet van start gaan tijdens de zevende etappe zondag van Arica naar Antofagasta

Over de kop
De roll-out was bedoeld om enkele wijzigingen die de monteurs hadden aangebracht aan de Mini te testen. Bij de testrit sloeg Chicherit met de bolide over de kop. De Fransman werd overgebracht naar een plaatselijk ziekenhuis, maar hij heeft geen ernstige verwondingen overgehouden aan de crash.
Wat een afvalrace zo ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zondag 9 januari 2011 @ 11:37:21 #254
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_91059819
Volgend jaar zit Peru ook in de route. Ik denk dat die organisatie flink aan het cashen is. Maar op zich niet verkeerd.

Echter ik blijf hard core Afrika fan maar als ik die verhalen weer lees over geexecuteerde gijzelaars in Niger tegen de grens met Mali....

Ik lees geruchten over neutralisatie van de laatste proef op basis van vreemde startlijst bij de motoren.. Zou wel typisch Franse chaos zijn maar het lijkt me daarentegen erg sterk.
pi_91060596
bremermark Mark
#Dakar - De eerste tien motoren zijn WP1 gepasseerd. Cyril Depres voorop, Frans Verhoeven op 2.37, een 10de plaats
pi_91061923
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die buggy van Coronel en v/d Goorbergh? Ik dacht: Coronel rijdt nog steeds met de originele McRae uitvoering en v/d Goorbergh met een hevig gemodificeerde versie. Of is de v/d Goorbergh versie volledig eigenbouw?
pi_91061957
Vd Goorbergh rijdt met en GoKoBra, Coronel met een McRae
pi_91061993
http://www.advrider.com/f(...)91331&postcount=1095

_O_

DAT is een dakar rijdster.. fotos maken terwijl de (rokende! :D ) dokters je gebroken poot spalken. _O_
pi_91062350
Link werkt niet
  zondag 9 januari 2011 @ 13:46:10 #261
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_91063341
quote:
DAT is een dakar rijdster.. fotos maken terwijl de (rokende! :D ) dokters je gebroken poot spalken. _O_
Denk je niet dat het de beschermhoesjes van injectienaalden zijn die ze tussen de tanden hebben? ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_91063480
quote:
Op zondag 9 januari 2011 13:46 schreef Alexxxxx het volgende:
hier wel
pi_91066327
quote:
17s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:08 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.advrider.com/f(...)91331&postcount=1095

_O_

DAT is een dakar rijdster.. fotos maken terwijl de (rokende! :D ) dokters je gebroken poot spalken. _O_
Haha, respect! _O_
gr gr
pi_91067114
Was er gisteravond trouwens wel een uitzending van RTL GP? Is het het waard om straks aan het begin van de avond de herhaling te kijken?
gr gr
pi_91067247
ja en ja

wat meer beelden van die hoge afdaling, dit keer goddank voor spleetoog er voor
pi_91067615
quote:
3s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:13 schreef Alexxxxx het volgende:
ja en ja

wat meer beelden van die hoge afdaling, dit keer goddank voor spleetoog er voor
_O_

Nice, sowieso kijken of opnemen dan. ^O^

Edit: Verhoeven 9de geworden vandaag. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Quyxz_ op 09-01-2011 15:48:07 ]
gr gr
  zondag 9 januari 2011 @ 16:01:49 #268
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91069315
Vanavond maar weer kijken dan :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91070569
Pos. N° Name Make Time Variation Penalty
1 504 LOPRAIS (CZE), HOLAN (CZE), KALINA (CZE) TATRA 002:23:43 00:00:00
2 502 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 002:28:46 00:05:03 00:00:00
3 500 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 002:37:48 00:14:05 00:00:00
4 507 ECHTER (DEU), RUF (DEU), KLEIN (DEU) MAN 002:43:36 00:19:53 00:00:00
5 512 NIKOLAEV (RUS), MIZYUKAEV (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ 002:46:23 00:22:40 00:00:00

LOPRAIS _O_
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_91071204
Van Deijne verzekert zich vandaag misschien wel van een top 10 plek! :D
gr gr
pi_91072095
En volgens mij heeft hij het gehaald! :D Zijn beste prestatie ooit en volgens mij ook de beste Nederlandse prestatie bij de auto's sinds een lange tijd! _O_
gr gr
pi_91072135
Kees Tijsterman in de jaren '80 was toch eens top 5? met zijn vrouw in een rode Pajero?
pi_91072222
quote:
17s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Kees Tijsterman in de jaren '80 was toch eens top 5? met zijn vrouw in een rode Pajero?
Dat moet je echt niet aan mij vragen. :P Ik zat toen nog ergens ver achterin mijn pa's verrekijker.
gr gr
pi_91072414
quote:
Op zondag 9 januari 2011 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Kees Tijsterman in de jaren '80 was toch eens top 5? met zijn vrouw in een rode Pajero?
Beste klassering ooit van een nl team in de auto categorie. 5e inderdaad in 1989 met de pajero, 3 keer losgetrokken door Jan net als Vatanen in de zwaarste etappe waardoor Jan als 4e binnen kwam. _O_
pi_91072440
ik fakete als kleuter dat ik ziek was zodat ik op eurosport naar de dakar kon kijken de week na de kerstvakantie :@ :@ :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')