Ja, leuk!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:46 schreef Inu het volgende:
Ik kan zelf nat vilten en zal proberen er een tutorial van te maken voor de geïnteresseerden.
Ja, sloffen oid zijn wel erg veel werk idd omdat je die precies goed moet krijgen, maar een lapje of telefoonhoesje is zo gemaaktquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef trui het volgende:
die tas vind ik leuk! dat filmpje wat je ooit over vilten liet zien, inu, dat vond ik er wel érg laaaang en vermoeiend uitzien.
ik heb wel wat ervaring met het laten vervilten van gehaakte dingen. (sloffen, een tas). maar dan werk je dus niet met losse wol, maar met wol die al tot een draad gesponnen is. nog een hele kunst om dat draad-aspect weer zoveel mogelijk te verdoezelen, maar 't is wel een lekker luie manier: je gooit 't gewoon in de wasmachien.
nee, da's dus een heel ander soort vilt.quote:
Klopt! Vandaar dat ik in de OP van die andere specifiek vermeldde dat het over de lapjes ging.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef trui het volgende:
[..]
nee, da's dus een heel ander soort vilt.hier gaat het erom hoe je dat zelf kunt maken.
Prima geregeld zo!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Klopt! Vandaar dat ik in de OP van die andere specifiek vermeldde dat het over de lapjes ging.
Nu is het mooi gescheiden.
Zo'n cursus lijkt me echt onwijs leukquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Das leuk jaIk heb een cursus gehad van een paar weken, en een tasje, muts, shawl etc gemaakt
Echt een aanrader
Ik heb ergens ook nog een boek liggen met voorbeelden enzoquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo'n cursus lijkt me echt onwijs leuk, als ik de tijd heb en zoiets tegen kom wil ik dat ook gaan doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:40 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben sinds kort aan het naaldvilten. Heb een startpaket gekocht met een boekje over viltdieren maken erbij, maar ik merk dat ik toch liever zelf wat aanklooi en experimenteer. Zoals bij konijn Fluffy met de wortel. Laatste ontdekkking is dat uitsteekvormpjes uitermate geschikt zijn om als viltmalletje te gebruiken. Omdat m'n dochters al m'n vilterijtjes willen hebben ben ik nu voor allebei een hartjeshanger aan het vilten (met oogjes en een mondje).
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Eerste werkstukje, konijn Frits. Frits en Fluffy komen uit de bedverhaaltjes die we bedenken voor onze dochters.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., wat schattig
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
sprookjesvilt is een lapje wolvilt wat met de hand geverfd wordt en evt met meerdere kleuren geverfd wordt waardoor je verschillende nuances aan kleur in 1 lapje hebt. (het woord lente is bij mij bv met sprookjesvilt gedaan terwijl de vertel/boek kabouter gewoon uit effen wolvilt gemaakt is).quote:
macka schreef dat ze ze geprikt heeft, dus idd wol wikkelen en steeds met de naald dit vast prikken tot je het gewenste resultaat bereikt hebt (aan een vilt naald zitten weerhaakjes en door te prikken worden de vezels van de wol in elkaar gehaakt/geweven).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:24 schreef Audreyoot het volgende:
Hoe je zo een plat lapje maakt snap ik nog wel maar hoe krijg je er een figuur in zoals bijvoorbeeld het konijntje? Is dat een kwestie van kneden?
Aha! Thnx voor de uitlegquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:15 schreef knorretje het volgende:
[..]
macka schreef dat ze ze geprikt heeft, dus idd wol wikkelen en steeds met de naald dit vast prikken tot je het gewenste resultaat bereikt hebt (aan een vilt naald zitten weerhaakjes en door te prikken worden de vezels van de wol in elkaar gehaakt/geweven).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |