abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90753560
Ik heb een aantal problemen op mijn computer, o.a. dat Windows Media Center dus nog steeds constant opstart (iedere 5 seconde (!)), ook al staat deze echt uitgeschakeld.

Daarbij is er een tijdje geweest dat iemand precies wist dat ik deed op de computer, niet dat dit erg belangrijk was, maar vond het niet zo een fijn idee.. Maar omdat ik in het begin dacht dat hij maar iets gokte en het uiteindelijk ophielt, heb ik er behalve het scannen van de computer niets aan gedaan.

Omdat ik nu gek word van die Windows Media Center enz ben ik constant op internet aan het zoeken naar oplossingen, echter lijkt het er steeds meer op dat het spyware is of iets dergelijks, want niemand kan me helpen. Virusscans Anti-spyware programmas e.d. vinden niets. Nu kwam ik net op een site waar ze het hebben over een Keylogger. En daardoor ging er bij mij een lampje branden, omdat ik weer dacht aan diegene die een tijdje kon vertellen wat ik deed op de computer. Direct gezocht naar hoe ik een keylogger kan vinden op mijn computer.

Nu kijk ik bij 'Processen' bij 'Windows Taakbeheer'. en hier staat o.a. 'csrss.exe' (gebruikersnaam onbekend), direct ingevuld op Google en daar lees ik 2 verschillende verhalen, Of het is een onderdeel van Windows Vista, 7, XP, maar de meeste verhalen gaan over dat dit een zeer gevaarlijk bestand is! Kan iemand me vertellen of ik dit nou wel kan verwijderen en evt, hoe dit het beste kan?
En zijn er misschien nog meer tips om een Keylogger te vinden ?

[ Bericht 0% gewijzigd door SillyPilly op 02-01-2011 17:58:30 (Het is dus csrss en niet csrrs) ]
pi_90753811
Ik zou even een harde reset doen en álles formateren. ;)
XXX-AMSTERDAM-XXX
pi_90754744
csrss is gewoon onderdeel van Windows.
pi_90754783
format c:
pi_90755634
Gewoon het proces beïendigen en kijken wat je computer doet. Als je geen last meer hebt van WMC weet je dat het daar aan ligt en als je computer ermee stopt of niet meer goed werkt hoort het dus gewoon te werken. In dat geval even de computer opnieuw opstarten en iets anders proberen te ondernemen.
pi_90755700
quote:
19s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:20 schreef TwenteFC het volgende:
csrss is gewoon onderdeel van Windows.
Dat lees ik idd ook op veel sites, maar bij veel sites word het een virus genoemd enz.
pi_90755719
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:42 schreef Dimens het volgende:
Gewoon het proces beïendigen en kijken wat je computer doet. Als je geen last meer hebt van WMC weet je dat het daar aan ligt en als je computer ermee stopt of niet meer goed werkt hoort het dus gewoon te werken. In dat geval even de computer opnieuw opstarten en iets anders proberen te ondernemen.
Kan ik dat zonder problemen beeindigen zonder dat dat gevolgen heeft als ik de computer opnieuw opstart?
pi_90755815
Let even goed op de bestandsnaam. csrss (dus dubbel S, één r) is een onderdeel van windows.

csrrs (twee keer r, één keer s) is dat niet, en staat bekend als een W32.Spybot.Worm.
pi_90755879
quote:
Op zondag 2 januari 2011 17:55 schreef SillyPilly het volgende:
Daarbij is er een tijdje geweest dat iemand precies wist dat ik deed op de computer, niet dat dit erg belangrijk was
:').
pi_90756005
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:46 schreef FeestBoek het volgende:
Let even goed op de bestandsnaam. csrss (dus dubbel S, één r) is een onderdeel van windows.

csrrs (twee keer r, één keer s) is dat niet, en staat bekend als een W32.Spybot.Worm.

Ja ik had de titel dus verkeerd, maar het is dus met dubbel S, dus dan moet dat wel goed zijn in ieder geval! Is er een andere manier waar of hoe je keyloggers kunt zien
pi_90756013
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').
o|O
pi_90756014
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:44 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Kan ik dat zonder problemen beeindigen zonder dat dat gevolgen heeft als ik de computer opnieuw opstart?
Geen enkel probleem, als je de computer opnieuw opstart gaat hij het proces toch weer opnieuw uitvoeren. Dus als het echt een spybot is en je weet het zeker, dan zou ik het verwijderen. Maar kijk eerst of het wat uitmaakt als je het proces beëindigd.
pi_90756089
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:51 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Ja ik had de titel dus verkeerd, maar het is dus met dubbel S, dus dan moet dat wel goed zijn in ieder geval! Is er een andere manier waar of hoe je keyloggers kunt zien
Met HijackThis kan je logjes maken van je gehele systeem/register/bootprocedure, maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben wat wel en niet hoort te gebeuren.
pi_90756118
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:51 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

-> Taakbeheer starten
-> Prestaties
-> Broncontrole...
-> Netwerk

Kijk of het proces erbij staat, zo niet dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen spybot zijn, zo wel is er toch een kans dat het een spybot is.

(niet eerst het process beëindigen want dan staat hij er sowieso niet meer tussen)
pi_90758959
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

-> Taakbeheer starten
-> Prestaties
-> Broncontrole...
-> Netwerk

Kijk of het proces erbij staat, zo niet dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen spybot zijn, zo wel is er toch een kans dat het een spybot is.

(niet eerst het process beëindigen want dan staat hij er sowieso niet meer tussen)
Nee csrss.exe staat er niet bij, wel andere ofcourse, maar wat is svchost.exe? En dan staat er nog iets van 'System' meerdere keren met daarachter verschillende ip-adressen? Verder staat er alleen:

Msnmsgr.exe, wat gewoon msn is volgens mij
Firefox.exe, wat mijn internetbrowser is
spywareterminatorupdate.exe, spyware-programma
voipbuster heb ik zelf geinstalleerd al jaren terug....

mcupdate.exe (???)
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 20:07:04 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_90759398
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:00 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Nee csrss.exe staat er niet bij, wel andere ofcourse, maar wat is svchost.exe? En dan staat er nog iets van 'System' meerdere keren met daarachter verschillende ip-adressen? Verder staat er alleen:

Msnmsgr.exe, wat gewoon msn is volgens mij
Firefox.exe, wat mijn internetbrowser is
spywareterminatorupdate.exe, spyware-programma
voipbuster heb ik zelf geinstalleerd al jaren terug....

mcupdate.exe (???)
Informatie over mcupdate.exe

Taaknaam
Mcupdate
Applicatie
McAfee Internet Security Suite
Bedrijf
Network Associates, Inc.
Laatste Update
2010-12-16 02:30:19
Verdere informatie
McAfee Internet Security Suite - mcupdate.exe is een taak behorend tot McAfee Internet Security Suite. Dit proces zorgt ervoor dat de virusinformatie up-to-date blijft.

Eerste hit op Google :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_90759515
svhost.exe hoort aan te staan, bij mij nu 5 keer maar veranderd om het aantal secondes even. Daarnaast moet Systeem ook aan blijven staan en zal de rest ook wel normaal zijn dan. Kijk even naar de hoeveelheid bytes er worden verzonden/ontvangen als je alle programma's even afsluit. een programma wat veel internet verbruikt zou misschien de Spy kunnen zijn, typ dan gewoon de naam plus de .exe in bij google en kijk wat voor resultaten je krijgt.
pi_90759530
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:07 schreef Karina het volgende:

[..]

Informatie over mcupdate.exe

Taaknaam
Mcupdate
Applicatie
McAfee Internet Security Suite
Bedrijf
Network Associates, Inc.
Laatste Update
2010-12-16 02:30:19
Verdere informatie
McAfee Internet Security Suite - mcupdate.exe is een taak behorend tot McAfee Internet Security Suite. Dit proces zorgt ervoor dat de virusinformatie up-to-date blijft.

Eerste hit op Google :')
Zei ook niet dat ik die op had gezocht op Google, ging er niet vanuit dat dat iets verkeerds was, ik kon alleen ook ff niet vertellen wat het wel was..
  zondag 2 januari 2011 @ 20:16:19 #19
319422 kaching02
"Unix? Wij ook niks."
pi_90759898
ik had gelezen dat je dit kon controleren met security task manager
Waarom heet een verdieping een verdieping, terwijl het eigenlijk een verhoging is?
pi_90760035
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:16 schreef kaching02 het volgende:
ik had gelezen dat je dit kon controleren met security task manager
Dat ben ik dus ook aan het doen, maar dan is het nog moeilijk om te bepalen wat goed en fout is..
  zondag 2 januari 2011 @ 20:22:21 #21
319422 kaching02
"Unix? Wij ook niks."
pi_90760233
oke, succes :P
Waarom heet een verdieping een verdieping, terwijl het eigenlijk een verhoging is?
pi_90762687
De hamvraag: heb jij je data (al) geback-upt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2011 20:55:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')