Kan ik dat zonder problemen beeindigen zonder dat dat gevolgen heeft als ik de computer opnieuw opstart?quote:Op zondag 2 januari 2011 18:42 schreef Dimens het volgende:
Gewoon het proces beïendigen en kijken wat je computer doet. Als je geen last meer hebt van WMC weet je dat het daar aan ligt en als je computer ermee stopt of niet meer goed werkt hoort het dus gewoon te werken. In dat geval even de computer opnieuw opstarten en iets anders proberen te ondernemen.
quote:Op zondag 2 januari 2011 17:55 schreef SillyPilly het volgende:
Daarbij is er een tijdje geweest dat iemand precies wist dat ik deed op de computer, niet dat dit erg belangrijk was
Ja ik had de titel dus verkeerd, maar het is dus met dubbel S, dus dan moet dat wel goed zijn in ieder geval! Is er een andere manier waar of hoe je keyloggers kunt zienquote:Op zondag 2 januari 2011 18:46 schreef FeestBoek het volgende:
Let even goed op de bestandsnaam. csrss (dus dubbel S, één r) is een onderdeel van windows.
csrrs (twee keer r, één keer s) is dat niet, en staat bekend als een W32.Spybot.Worm.
Geen enkel probleem, als je de computer opnieuw opstart gaat hij het proces toch weer opnieuw uitvoeren. Dus als het echt een spybot is en je weet het zeker, dan zou ik het verwijderen. Maar kijk eerst of het wat uitmaakt als je het proces beëindigd.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:44 schreef SillyPilly het volgende:
[..]
Kan ik dat zonder problemen beeindigen zonder dat dat gevolgen heeft als ik de computer opnieuw opstart?
Met HijackThis kan je logjes maken van je gehele systeem/register/bootprocedure, maar dan moet je er wel een beetje verstand van hebben wat wel en niet hoort te gebeuren.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:51 schreef SillyPilly het volgende:
[..]
Ja ik had de titel dus verkeerd, maar het is dus met dubbel S, dus dan moet dat wel goed zijn in ieder geval! Is er een andere manier waar of hoe je keyloggers kunt zien
-> Taakbeheer startenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:51 schreef SillyPilly het volgende:
[..]
Ja ik had de titel dus verkeerd, maar het is dus met dubbel S, dus dan moet dat wel goed zijn in ieder geval! Is er een andere manier waar of hoe je keyloggers kunt zien
Nee csrss.exe staat er niet bij, wel andere ofcourse, maar wat is svchost.exe? En dan staat er nog iets van 'System' meerdere keren met daarachter verschillende ip-adressen? Verder staat er alleen:quote:Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
-> Taakbeheer starten
-> Prestaties
-> Broncontrole...
-> Netwerk
Kijk of het proces erbij staat, zo niet dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen spybot zijn, zo wel is er toch een kans dat het een spybot is.
(niet eerst het process beëindigen want dan staat hij er sowieso niet meer tussen)
Informatie over mcupdate.exequote:Op zondag 2 januari 2011 20:00 schreef SillyPilly het volgende:
[..]
Nee csrss.exe staat er niet bij, wel andere ofcourse, maar wat is svchost.exe? En dan staat er nog iets van 'System' meerdere keren met daarachter verschillende ip-adressen? Verder staat er alleen:
Msnmsgr.exe, wat gewoon msn is volgens mij
Firefox.exe, wat mijn internetbrowser is
spywareterminatorupdate.exe, spyware-programma
voipbuster heb ik zelf geinstalleerd al jaren terug....
mcupdate.exe (???)
Zei ook niet dat ik die op had gezocht op Google, ging er niet vanuit dat dat iets verkeerds was, ik kon alleen ook ff niet vertellen wat het wel was..quote:Op zondag 2 januari 2011 20:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Informatie over mcupdate.exe
Taaknaam
Mcupdate
Applicatie
McAfee Internet Security Suite
Bedrijf
Network Associates, Inc.
Laatste Update
2010-12-16 02:30:19
Verdere informatie
McAfee Internet Security Suite - mcupdate.exe is een taak behorend tot McAfee Internet Security Suite. Dit proces zorgt ervoor dat de virusinformatie up-to-date blijft.
Eerste hit op Google
Dat ben ik dus ook aan het doen, maar dan is het nog moeilijk om te bepalen wat goed en fout is..quote:Op zondag 2 januari 2011 20:16 schreef kaching02 het volgende:
ik had gelezen dat je dit kon controleren met security task manager
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |