quote:
Op donderdag 7 februari 2013 08:35 schreef L-E het volgende:-Klopt het dat het voor zo'n eerste kraamweek toch fijner is om wegwerp te gebruiken, ook ivm de meconium die er moeilijk uit wast?
Wij hadden alleen Bumgenius luiers en die vond ik te groot voor mijn kleintje en IB maat M. Die kun je pas dragen vanaf 6 kilo, dus daar hebben we op gewacht. Dat duurde alleen nogal lang, met 8 maanden kon ze in wasbaar.

Mijn meidje is een kleintje.
quote:
-Gebruiken jullie onderweg ook wasbaar? Wij gaan ongeveer elke maand een weekend naar de schoonfamilie in Limburg, ik zie me niet alles opsparen en dan thuis de was doen. Of verkijk ik me daarop en valt het mee?
Nee, dan neem ik vaak wegwerp. Hangt een beetje ervan af waar en hoe lang we weggaan. Maar ik houd ook wel van mijn gemak.
quote:
-Ik zie dat er wasbare inlegvellen zijn en weggooi-inlegvellen die je door het toilet spoelt. Dat laatste lijkt me handiger voor ons, maar zitten die wasbare niet gewoon prettiger aan die babybilletjes?
Wij gebruiken wegwerpvellen, en die zijn oke.
Ik hoor ook van gewassen billendoekjes, maar volgens mij mag je die eigenlijk niet doorspoelen? Die wegwerpvellen zijn afbreekbaar.
quote:
-Hoe hou je je baby droog voor de nacht, doe je er dan extra inlegvellen in oid?
Wij zijn lui, wij geven een wegwerpluier voor de nacht.

quote:
-Ik zag dat er romperverlengers bestaan omdat je met wasbare luiers toch een dikker luierkontje hebt dan met wegwerp en de rompers dan dus niet meer passen. Klopt dat?
Ik gebruik de romperverlengers nog niet, maar dat hangt een beetje van de grootte van je romper af. Ik vond ze nooit zo heel fijn, maar ik heb ze wel.
Mignonne, ben je nu al je luiers kwijt? Anders heb ik ook nog wel interesse! In roze luiers vooral.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir