Moet kunnen , ik heb heel veel minder over en ik kan het ook.quote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef Olle. het volgende:
[..]
hoe kom jij bij 230 euro?
ik heb een inkomen van 1630 euro (netto), daar gaat vanaf 750 + 320 (1070) hou ik over 560, hiervan kan ik kleren kopen, stappen, etc.
(mijn eten en drinken zitten bij de vaste lasten in)
en daarvan spaar je ook ?quote:Op maandag 20 december 2010 14:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet kunnen , ik heb heel veel minder over en ik kan het ook.
Ik heb heel weinig speling maar ik probeer elke maand een klein bedrag te sparen (ligt eraan of mijn oude huisdieren meewerken qua dierenarts). Voor de rest is het gewoon schrappen aan uitgaven en niet te duur kopen en langer met je spullen doen. Ik hou per maand zo'n 250 euro over voor kleding, boodschappen, onverwachte dierenartskosten(ik heb ook vaste voor medicijnen en dieetvoer) en wat er verder nog af moet. Als ik dat kan redden met boodschappen doen moet jij het kunnen redden zonder en 300 euro meer. OK, het is bij mij niet ruim en onverwachte leuke dingen zitten er niet in maar jij hebt 300 euro meer te besteden dus of je moet het kunnen redden of je moet een goedkopere auto aanschaffen.quote:Op maandag 20 december 2010 14:47 schreef Olle. het volgende:
[..]
en daarvan spaar je ook ?
of hoe is je indeling? Je hebt speling neem ik aan?
wel goed van je dat je het voor jezelf zo goed op rij hebtquote:Op maandag 20 december 2010 15:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig speling maar ik probeer elke maand een klein bedrag te sparen (ligt eraan of mijn oude huisdieren meewerken qua dierenarts). Voor de rest is het gewoon schrappen aan uitgaven en niet te duur kopen en langer met je spullen doen. Ik hou per maand zo'n 250 euro over voor kleding, boodschappen, onverwachte dierenartskosten(ik heb ook vaste voor medicijnen en dieetvoer) en wat er verder nog af moet. Als ik dat kan redden met boodschappen doen moet jij het kunnen redden zonder en 300 euro meer. OK, het is bij mij niet ruim en onverwachte leuke dingen zitten er niet in maar jij hebt 300 euro meer te besteden dus of je moet het kunnen redden of je moet een goedkopere auto aanschaffen.Het is toch gewoon de tering naar de nering zetten en vooral niet gaan lenen.
Precies, zo werkt het. Is dat je droomauto en wil je die graag hebben en onderhouden dan zul je ergens anders wat moeten inleveren. Gewoon fijn die auto blijven rijden als je dat wilt en je niet in de problemen gaat komen en dan maar wat minder vaak en goedkopere kleding en wat minder uitgaan.quote:Op maandag 20 december 2010 15:11 schreef Olle. het volgende:
[..]
wel goed van je dat je het voor jezelf zo goed op rij hebt
ik neem de gok door de auto aan te schaffen. Ik wil die auto graag hebben en nu kan ik het me veroorloven. Dus waarom niet ?
zoals je zegt je moet wel relistisch blijven (met je uitgaven) en zeker nooit lenen!
dus je koopt ook nooit een huis?quote:Op maandag 20 december 2010 15:11 schreef Olle. het volgende:
zoals je zegt je moet wel relistisch blijven (met je uitgaven) en zeker nooit lenen!
ik maak ongeveer 1500 km per maandquote:Op maandag 20 december 2010 14:59 schreef ShoNuf het volgende:
@Olle,
Heb je een nieuwe auto gekocht? Je rijdt diessel mare je tank voor maar ¤50,- per maand. Daarnaast betaal je ¤260,- per kwartaal aan wegenbelasting.
Als ik jou was dan zou ik een benzine auto kopen, lijkt mij een stuk goedkoper. Daarnaast zou ik ook nog even op zoek gaan naar een goedkopere verzekering want ik vind je premie ook behoorlijk hoog. (ik weet niet om welke auto het gaat hoor)
Lenen voor een woning is wat anders dan een doorlopend krediet die je niet gaat aflossen en waar je je scheel voor gaat betalen.quote:Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef richardrahl het volgende:
[..]
dus je koopt ook nooit een huis?
scherp punt, lenen voor een huis is de enige keer dat je moet lenenquote:Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef richardrahl het volgende:
[..]
dus je koopt ook nooit een huis?
Ik wil niet veel zeggen, maar als je biologisch wilt eten is kopen bij de AH niet zo heel handig. Geen idee waar je woont, maar kijk eens naar bioboeren bij jou in de buurt, daar koop je voor 20% van de prijs 2 keer zoveel als bij de AH en het is gelijk van het veld en is niet een hele distributieketen doorgegaan.quote:Op maandag 20 december 2010 13:18 schreef controlaltdelete het volgende:
ik koop sowieso het liefste biologisch van groente tot zuivel en vlees al helemaal. Mijn boodschappen doe ik het liefst bij de Appie
tuurlijk mag je dat wetenquote:Op maandag 20 december 2010 15:21 schreef richardrahl het volgende:
wat voor auto gaat er eigenlijk gekocht worden? Ben wel nieuwsgierig
kijk eens naar mijn berekening?quote:Op maandag 20 december 2010 15:32 schreef weetgeennick het volgende:
Waarom een diesel als je maar zo weinig rijdt?
Nouja, jij kies bewust voor een diessel, keurig. Maar ik zou toch even naar www.independer.nl gaan want als ik jouw gegevens invoer dan kom je gewoon uit op een all-risk verzekering van nog onder de ¤80,- per maand. Dus das toch een lekkere besparing.quote:Op maandag 20 december 2010 15:22 schreef Olle. het volgende:
[..]
tuurlijk mag je dat weten
een peugeot 207 XS pack 1.6HDI 16V
wel een occasion uit 2007
oke wat halen ze dan wel als ik mag vragen?quote:Op maandag 20 december 2010 15:41 schreef ohmoetdatzo het volgende:
ik zou serieus eens goed kijken naar een goedkopere verzekering want 110/mnd voor een auto uit 2007 is echt hoog ook met 0 schadevrije jaren.
Bovendien zijn die brandstofcijfers redelijk optimistisch, een paar collega's van me rijden er ook mee rond en die halen echt no way 1 op 22 gemiddeld verbruik.
hey man dankjewel voor de tip!quote:Op maandag 20 december 2010 15:42 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Nouja, jij kies bewust voor een diessel, keurig. Maar ik zou toch even naar www.independer.nl gaan want als ik jouw gegevens invoer dan kom je gewoon uit op een all-risk verzekering van nog onder de ¤80,- per maand. Dus das toch een lekkere besparing.
deze peugeot (erg mooie trouwens) rijdt meen ik 1 op 17 gemiddeld in de praktijk.quote:Op maandag 20 december 2010 15:41 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Bovendien zijn die brandstofcijfers redelijk optimistisch, een paar collega's van me rijden er ook mee rond en die halen echt no way 1 op 22 gemiddeld verbruik.
1 op 17 ongeveer. als je dan toch bij autoweek kijkt, kan je beter het stadsverbruik lezen als wérkelijk gemiddelde, en niet de 1:22,3 voor puur snelwegverkeer volgens de rollerbank.quote:Op maandag 20 december 2010 15:47 schreef Olle. het volgende:
[..]
oke wat halen ze dan wel als ik mag vragen?
oke duidelijkquote:Op maandag 20 december 2010 16:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
1 op 17 ongeveer. als je dan toch bij autoweek kijkt, kan je beter het stadsverbruik lezen als wérkelijk gemiddelde, en niet de 1:22,3 voor puur snelwegverkeer volgens de rollerbank.
Als je dat zegt tegen een Mercedes rijder met een common-rail diesel zou ik zorgen dat je de motor draaiende hebt om weg te komen.quote:Op maandag 20 december 2010 16:34 schreef Olle. het volgende:
[..]
oke duidelijk
dan is neem ik aan de benzine indicatie ook niet betrouwbaar![]()
het loopt er volgens mij niet echt veel om...
En het voordeel voor diesel wat mij verteld is, is dat hij wel wat mindervaak bij de garage staat (wegens een kapot iets aan de auto)
Ik, als ik een baan heb.quote:Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou wel eens willen zien hoeveel alleenstaanden elke maand 550 euro vrij te besteden hebben na aftrek van alle kosten incl. auto.
nou jaquote:Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou wel eens willen zien hoeveel alleenstaanden elke maand 550 euro vrij te besteden hebben na aftrek van alle kosten incl. auto.
Wil hier toch nog ff op reageren want ik heb denk ik een mooi vergelijkbare case. Ik heb een audi A3 gereden van 35.000 en netto betaalde ik daar zo'n 350,- per maand voor. Dan rij je echter wel nieuw, sta je fluitend aan de pomp en pak je veel sneller de auto voor "verre" tripjes, maak je je niet druk over eventuele schades en vallen grote reparaties als een nieuwe versnellingsbak niet rauw op je dak. En dat voor 30,- per maand meer dan TS. Nee leasen is echt kut.quote:Op maandag 20 december 2010 13:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Moet je eens voor de gein uitrekenen wat jouw auto je netto kost per maand.
mja maar je moet er wel de mogelijkheid voor hebbenquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:04 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wil hier toch nog ff op reageren want ik heb denk ik een mooi vergelijkbare case. Ik heb een audi A3 gereden van 35.000 en netto betaalde ik daar zo'n 350,- per maand voor. Dan rij je echter wel nieuw, sta je fluitend aan de pomp en pak je veel sneller de auto voor "verre" tripjes, maak je je niet druk over eventuele schades en vallen grote reparaties als een nieuwe versnellingsbak niet rauw op je dak. En dat voor 30,- per maand meer dan TS. Nee leasen is echt kut.
Niemand heeft gezegd dat leasen kut is. Leasen is/kan juist handig zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:04 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wil hier toch nog ff op reageren want ik heb denk ik een mooi vergelijkbare case. Ik heb een audi A3 gereden van 35.000 en netto betaalde ik daar zo'n 350,- per maand voor. Dan rij je echter wel nieuw, sta je fluitend aan de pomp en pak je veel sneller de auto voor "verre" tripjes, maak je je niet druk over eventuele schades en vallen grote reparaties als een nieuwe versnellingsbak niet rauw op je dak. En dat voor 30,- per maand meer dan TS. Nee leasen is echt kut.
Dat verkopen is bij lease helemaal niet van toepassing. Als berijder boeit het je geen zak wat dat ding nog op moet brengen bij verkoop/inruil, want dat is helemaal niet van toepassing bij lease, want daar zoek je gewoon een nieuwe auto uit en klaar. Wat er met je oude auto gebeurd is helemaal niet boeiend.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat leasen kut is. Leasen is/kan juist handig zijn.
Als de TS zijn auto echter wil verkopen / inruilen, dan heeft deze auto nog een waarde van een paar duizend euro, en dat heeft iemand met operational lease dan weer niet.
Alles heeft dus zijn voor- en nadelen. Ik gaf alleen aan dat een leaseauto ook zo datzelfde bedrag per maand kost.
Ik zeg dat toch ook nergens? Je leest mijn verhaal niet goed.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat verkopen is bij lease helemaal niet van toepassing. Als berijder boeit het je geen zak wat dat ding nog op moet brengen bij verkoop/inruil, want dat is helemaal niet van toepassing bij lease, want daar zoek je gewoon een nieuwe auto uit en klaar. Wat er met je oude auto gebeurd is helemaal niet boeiend.
Ik lees je verhaal wel goed. Ik snap heus wel wat je zegt, ik vind het alleen geen valide argument, want we hebben het hier niet over een nieuwe auto, maar over een 2e hands auto die echt geen 'zak geld' meer oplevert aan het eind. Nee, als ik geen baan meer heb heb ik ook geen lease auto en dus sta ik met lege handen. Dat is waar.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zeg dat toch ook nergens? Je leest mijn verhaal niet goed.
Eigen auto -> restwaarde / cash / inruilwaarde bij verkoop auto, ook al heb je geen baan meer.
Lease auto -> helemaal geen zak als je geen baan meer hebt.
Zo lastig hoeft het niet te zijn. Een eigen auto vertegenwoordigt een waarde, een zak geld als je wil. Een leaseauto niet.
Nergens zeg ik dat leaseauto's kut zijn. Mensen lezen niet goed.
Nee dat ben je ook niet. De lease auto's waar hier over gesproken worden is dan ook (denk ik) allemaal zakelijke lease, niet particulier.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:05 schreef richardrahl het volgende:
Is er een site waar je die lease bedragen kan uitrekenen? Het lijkt me toch sterk dat ik goedkoper uit kan zijn door particulier te gaan leasen in plaats van een auto te kopen?
Mijn auto was 2e hands 4200 euro, per jaar heb ik ongeveer 800 euro aan garagekosten, ik rijd 35.000 km per jaar en geef 4500 per jaar uit aan benzine, ik betaal 45 euro per maand voor een full caso verzekering en 33 euro per maand aan wegenbelasting.
Dat kan toch niet goedkoper? Zo ja, hoe?
Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat een leaseauto uiteindelijk goedkoper is dan een vergelijkbare auto in eigen bezit. Hell, zelfs economisch redenerend is dat onmogelijk omdat leasemaatschappijen anders geen winst zouden maken. Maargoed, het wordt een beetje een welles-nietes verhaal.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik lees je verhaal wel goed. Ik snap heus wel wat je zegt, ik vind het alleen geen valide argument, want we hebben het hier niet over een nieuwe auto, maar over een 2e hands auto die echt geen 'zak geld' meer oplevert aan het eind. Nee, als ik geen baan meer heb heb ik ook geen lease auto en dus sta ik met lege handen. Dat is waar.
Aan de andere kant. Als ik geen baan meer heb is het eerste wat ik weg doe mijn eigen auto, want dat ding kost klauwen met geld. Dat is leuk dat ik dan 2000 euro terug krijg voor zo'n ding ofzo, maar ik heb daar een veelvoud van bij elkaar gespaard qua verschil wat ik per maand kwijt ben aan de lease auto of wat ik per maand kwijt ben aan een eigen auto. Aan een eigen auto ben ik meer kwijt, en dat geld hoef ik niet uit te geven met een lease auto, dus als ik dat aan de kant zet iedere maand heb ik uiteindelijk meer geld dan de restwaarde van die auto (er vanuit gaande dat ik geen splinternieuwe auto koop die ik een jaar later weer verkoop natuurlijk).
www.directlease.nl geeft je bijvoorbeeld een indicatie. Let er alleen op dat die prijzen vaak ex btw zijn, en je daar als particulier dus meer kosten aan hebt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:05 schreef richardrahl het volgende:
Is er een site waar je die lease bedragen kan uitrekenen? Het lijkt me toch sterk dat ik goedkoper uit kan zijn door particulier te gaan leasen in plaats van een auto te kopen?
Mijn auto was 2e hands 4200 euro, per jaar heb ik ongeveer 800 euro aan garagekosten, ik rijd 35.000 km per jaar en geef 4500 per jaar uit aan benzine, ik betaal 45 euro per maand voor een full caso verzekering en 33 euro per maand aan wegenbelasting.
Dat kan toch niet goedkoper? Zo ja, hoe?
Dit is een slap argument, want dat het onmogelijk zou zijn omdat leasemaatschappijen anders geen winst zouden maken is misschien wel waar (al zijn de leasekosten voor een auto niet bepaald op de aanschafwaarde maar op restwaarde) maar zelfs als dat al waar is, dan is dat het probleem van de leasemaatschappij, en niet van mij.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat een leaseauto uiteindelijk goedkoper is dan een vergelijkbare auto in eigen bezit. Hell, zelfs economisch redenerend is dat onmogelijk omdat leasemaatschappijen anders geen winst zouden maken. Maargoed, het wordt een beetje een welles-nietes verhaal.
Loos argument. Als we beide precies hetzelfde werk doen krijg jij 1.500 en ik 1.850 omdat ik geen bijtelling betaal. Je maakt hier een vergelijking waarbij de ene persoon bruto sowieso meer verdient, omdat je anders niet netto op hetzelfde bedrag uitkomt met een leaseauto.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Immers, ik vind het belangrijk dat wat ik uiteindelijk over houdt in mijn portomonnee, en dat is meer bij een lease auto. Als jij en ik uiteindelijk na aftrek van alle kosten ons salaris van onze werkgever gestort krijgen, en dat is voor beiden zeg 1.500 euro, dan is daar bij mij de bijtelling van de auto al vanaf, en bij jou moet dat nog van die 1.500 euro af.
Gelukkig zie je hier ook de fout in je argumentatie. Ik hoef daar geen aanname voor te doen. Het lijkt mij erg logisch dat als we beide precies hetzelfde werk doen en beide zeg 2.000 bruto krijgen dat de een meer overhoudt omdat hij of zij geen bijtelling betaalt, terwijl de ander wel bijtelling betaalt en dus minder overhoudt. Je hoeft geen aanname te doen dat de bijtelling volledig als salaris wordt betaald. Je maakt daarin de fout door te denken dat de bijtelling in deze een salariscomponent is dat facultatief uitbetaald kan worden. Nee, de bijtelling is een kostenpost op je salaris die je niet zou hebben als je geen leaseauto zou hebben, en dus zou je (netto) salaris per definitie hoger zijn als je geen leaseauto zou hebben. Het is anders als je gaat werken met leasebudgetten die eventueel - bij geen gebruik leaseauto - bij je loon worden opgeteld.quote:Dan kun je argumenteren dat wat ik op de bank gestort kreeg hoger zou zijn geweest als ik geen lease auto had gehad, maar dan doe je de aanname dat je je volledige bijtelling als salaris uitgekeerd had gekregen.
Ik vergelijk nergens appels met peren.quote:Lease rijden is nou eenmaal goedkoper voor de berijder dan zelf een auto kopen. Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken en zeggen dat ik met mijn lease auto duurder uit ben dan de maandelijkse kosten die je hebt bij een 10 jaar oude 2e of 3e hands diesel. Dan moet je de vergelijking maken die exact gelijk is en dan moet je zeggen dat je, zoals in mijn geval, of een Golf VI in deze uitvoering met deze opties zelf moet kopen en vervolgens de belasting en verzekering en brandstof en onderhoud (en afschrijving) moet gaan betalen of dat ik deze auto als lease auto rij en bijtelling betaal. Ik weet wel waar ik voor kies.
Nee, ik heb het niet over beiden hetzelfde werk doen. Ik heb het over beiden hetzelfde salaris gestort krijgen, waarbij ik dan toevallig een lease auto heb en jij niet, waarbij dus bij mij de kosten voor de auto er al af zijn, aangezien dit door de werkgever verstrekt wordt, en jij prive nog een auto moet bekostigen van het salaris dat jij op je bank gestort krijgt, dat bedoel ik. Persoon A krijgt een salaris van 1500 euro en moet daarvan nog een auto rijden, en persoon B krijgt een salaris van 1500 euro, dus beiden hebben ze evenveel op hun bank, alleen A moet dan nog een auto gaan betalen, iets wat B niet meer hoeft, aangezien dat al gebeurd is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Loos argument. Als we beide precies hetzelfde werk doen krijg jij 1.500 en ik 1.850 omdat ik geen bijtelling betaal. Je maakt hier een vergelijking waarbij de ene persoon bruto sowieso meer verdient, omdat je anders niet netto op hetzelfde bedrag uitkomt met een leaseauto.
[..]
Gelukkig zie je hier ook de fout in je argumentatie. Ik hoef daar geen aanname voor te doen. Het lijkt mij erg logisch dat als we beide precies hetzelfde werk doen en beide zeg 2.000 bruto krijgen dat de een meer overhoudt omdat hij of zij geen bijtelling betaalt, terwijl de ander wel bijtelling betaalt en dus minder overhoudt. Je hoeft geen aanname te doen dat de bijtelling volledig als salaris wordt betaald. Je maakt daarin de fout door te denken dat de bijtelling in deze een salariscomponent is dat facultatief uitbetaald kan worden. Nee, de bijtelling is een kostenpost op je salaris die je niet zou hebben als je geen leaseauto zou hebben, en dus zou je (netto) salaris per definitie hoger zijn als je geen leaseauto zou hebben. Het is anders als je gaat werken met leasebudgetten die eventueel - bij geen gebruik leaseauto - bij je loon worden opgeteld.
[..]
Ik vergelijk nergens appels met peren.
Leaserijden is handiger omdat je niet meteen een groot bedrag voor een auto opzij hoeft te zetten, maar je 'm meteen kunt rijden. Dat het per definitie goedkoper is is kul. En als we het toch al hebben over een werkomgeving, dan vergeet je ook even dat je voor je privé auto ook nog eens bijna altijd ¤0,19 per kilometer krijgt (en meer voor werk-werk kilometers).
Maargoed, dit gaat nergens naartoe. Hele discussie is ontspoord.
Dat zou ik denk ik ook niet doen. Want dan wordt het wel heel duur. Overigens is autorijden gewoon duur, zo simpel is het gewoon.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:11 schreef Maharbal het volgende:
Ik zou overigens niet zo snel een nieuwe auto kopen in verband met de afschrijving, maar dat terzijde.
2 keer zoveel?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:26 schreef ssebass het volgende:
Ach ik heb in mijn studententijd vaak geleefd van 200 euro per maand of soms minder als ik de maanden daarvoor teveel had gefeest. Het is te doen, maar of het leuk is. Ik heb nu na aftrek van vaste lasten meer dan 2x zoveel als jou vrij te besteden, maar merk ook dat dat ook verreweg niet op gaat. Het is maar hoe je wilt leven. Ik heb geen idee wat jouw uitgave patroon is, al zou ik wel rekening houden met onvoorziene kosten, mocht er eens iets kapot gaan. Ik vind het fijn om een buffer te houden. Altijd je geld in de gaten moeten houden om te kijken of je het einde van de maand wel redt is natuurlijk ook geen pretje.
klopt jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:07 schreef Hiya het volgende:
Ik zie ook geen problemen moet ik zeggen,
Al je vaste lasten zijn er toch in principe vanaf inclusief auto?
In principe zou je dus aan het eind van de maand, als je geen kleding en niet uit ben gegaan, 500 euro over moeten hebben. Niet slecht lijkt me
Ik persoonlijk zou niet zo snel gaan lenen voor een auto moet ik zeggen. Dan zou ik, persoonlijk, mijn budget omlaag doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:10 schreef Olle. het volgende:
[..]
klopt ja![]()
afschrijving geld wordt gewoon gespaard, en de onkosten ook maandelijks weg gezet.
echt alleen het lenen moet er nog vanaf
Het lenen..? hoe bedoel je, het lenen? Je moet dat geld voor die auto lenen??? En van die 550 euro moet je dan vervolgens ook nog die lening terugbetalen (eventueel met rente) ? Als je moet lenen om iets te doen dan moet je 't gewoon niet doen en doorsparen (los van een huis natuurlijk).quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:10 schreef Olle. het volgende:
[..]
klopt ja![]()
afschrijving geld wordt gewoon gespaard, en de onkosten ook maandelijks weg gezet.
echt alleen het lenen moet er nog vanaf
lenen sorrie dat moest mijn persoonlijke sparen zijn...quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het lenen..? hoe bedoel je, het lenen? Je moet dat geld voor die auto lenen??? En van die 550 euro moet je dan vervolgens ook nog die lening terugbetalen (eventueel met rente) ? Als je moet lenen om iets te doen dan moet je 't gewoon niet doen en doorsparen (los van een huis natuurlijk).
Als je echt moet lenen om die auto te kunnen kopen dan maakt dat je vraag totaal anders.
"Lenen" en "persoonlijke sparen" zijn 2 totaal verschillende dingen.. ik geloof je eigenlijk niet, ik denk dat je wel degelijk iets van een lening hebt (moeten aangaan) voor die auto of iets anders. In beide gevallen is een auto aanschaffen dan een slecht idee.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:48 schreef Olle. het volgende:
[..]
lenen sorrie dat moest mijn persoonlijke sparen zijn...
sorrie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |