Tussen de 800 en de duizend? Ga je elke dag uit eten of zo?quote:Op maandag 20 december 2010 12:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het een beetje weinig, ik heb voor mezelf toch zo tussen de 800 en 1000 nodig. Maar als je een beetje strak leeft (niet te vaak uitgaan, weinig kleding kopen, geen riante boodschappen etc) moet het te doen zijn.
Vrij te besteden als in dan heb je ook eten en drinken voor de rest van de maan?quote:Op maandag 20 december 2010 12:21 schreef Olle. het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met het aanschaffen van een auto (mijn eerste). Alleen is dit geen goedkope jongen. mijn maandelijkse vastelasten zullen zijn 320 euro (verzekering, belasting, benzine & 50 euro per maand voor stuk gaande dingen etc.)
Dus ik ben er achter gekomen dat auto rijden niet goedkoop is...
Verder heb ik nog vaste lasten van ongeveer 750 per maand (huis, verzekering kosten mobiel)
Hou ik 550 euro over om vrij te besteden per maand.
Mijn vraag is, vinden jullie dit veel , weinig of normaal?
en wat hebben jullie dan?
ik hou 550 euro netto over per maand (hierbij zijn de kosten van de auto en vaste lasten al af gehaaldquote:Op maandag 20 december 2010 12:30 schreef babipangang het volgende:
zonder auto vind ik 550 normaal om over te houden. Als je 320 euro kwijt bent per maand aan auto en nogmaar 230 per maand overhebt voor eten en leuke dingen etc dan zou ik me toch af gaan vragen of ik wel een auto wil aanschaffen.
Dan zou ik toch naar een iets goedkopere auto uitkijken, persoonlijk.quote:Op maandag 20 december 2010 12:32 schreef Olle. het volgende:
bij mijn vaste kosten zitten eten en drinken ook mee gerekend, het kopen van kleren moet gebeuren van die 550 euro per maand.
Nee hoor, soms. Maar ik koop best vaak kleren en schoenen en parfummetjes, mijn winterjas was ook dik 300 ¤ laatst, met boodschappen wil ik geen goedkope troep, de kapper noem maar op .. wat ik over hou zet ik op de spaar.quote:Op maandag 20 december 2010 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tussen de 800 en de duizend? Ga je elke dag uit eten of zo?
nou 230 dan echt vrij te besteden is opzich redelijk. Alleen echt stappen of leuke dingen ondernemen zal er niet meer inzittenquote:Op maandag 20 december 2010 12:32 schreef Olle. het volgende:
bij mijn vaste kosten zitten eten en drinken ook mee gerekend, het kopen van kleren moet gebeuren van die 550 euro per maand.
hoe kom jij bij 230 euro?quote:Op maandag 20 december 2010 12:34 schreef babipangang het volgende:
[..]
nou 230 dan echt vrij te besteden is opzich redelijk. Alleen echt stappen of leuke dingen ondernemen zal er niet meer inzitten
de auto is duur omdat mijn verzekering duur is (110 euro per maand, 0 schade vrije jaren) de auto is 260 per kwartaal aan belasting, (omdat een diesel auto is ) ik tank voor 80 euro per maand, en 50 euro per maand aan kosten eventueel.quote:Op maandag 20 december 2010 12:38 schreef Fuzzysham het volgende:
Waarom zo'n dure auto eigenlijk?! Een eigen auto is heerlijk, maar je betaald nu 3x meer dan ik.
dankje!quote:Op maandag 20 december 2010 12:44 schreef pisnicht het volgende:
Je kunt toch zelf wel bepalen of 550,- genoeg is voor je? De een vindt het ruim voldoende omdat ze zelf maar 200,- vrij te besteden hebben en de ander lacht je er om uit. Wat heb je er nu aan wat ik vind?
Persoonlijk zou ik zeggen; als je die auto geweldig vindt, moet je hem gewoon rijden. Je leeft maar één keer.
ow ik dacht dat van die 550 de auto er nog vanaf moestquote:Op maandag 20 december 2010 12:39 schreef Olle. het volgende:
[..]
hoe kom jij bij 230 euro?
ik heb een inkomen van 1630 euro (netto), daar gaat vanaf 750 + 320 (1070) hou ik over 560, hiervan kan ik kleren kopen, stappen, etc.
(mijn eten en drinken zitten bij de vaste lasten in)
quote:Op maandag 20 december 2010 12:49 schreef babipangang het volgende:
[..]
ow ik dacht dat van die 550 de auto er nog vanaf moest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |