abonnement Unibet Coolblue
pi_91341912
Dat wordt concurreren dan!
pi_91343845
Jouw feestje tegen dat van ons? :D
S. 2014
J. 2016
pi_91949277
Nou, echt een top-idee, dat verhuizen naar gouda! :D
pi_91950915
pi_91963602
"Eerst Gouda en dan Kunduz"

* Wilders is tegen de politiemissie naar Afghanistan
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_92030173
Gouda bloedt voor fabriek in Ghana

GOUDA - Een forse tegenvaller in Ghana heeft voor het Goudse vuilverwerkingsbedrijf Cyclus tot een strop van 1,2 miljoen euro geleid, waar Gouda en veertien andere gemeenten in Zuid-Holland voor moeten opdraaien.

De plasticverwerkingsfabriek die Cyclus als overheids-NV drie jaar geleden in de stad Elmina liet bouwen, kampt met teleurstellende resultaten, waar belastingbetalers in de deelnemende gemeenten de dupe van worden.

Elmina is een zusterstad van Gouda en binnenkort de zomerresidentie van de Goudse burgemeester Wim Cornelis (PvdA). Gouda bezit bijna een kwart van de aandelen in de onderneming. Het werd gebouwd om het zwerfvuil van Elmina te bestrijden.

Bijna de gehele investering in de plasticverwerkingsfabriek wordt op de jaarrekening 2009 van de vuilverwerker als lening van Cyclus NV aan Cyclus Elmina als ’mogelijke oninbaarheid’ afgeboekt van het resultaat. Dit om reden van tegenvallende resultaten.

Volgens Bas Driesen van de Goudse afdeling van Trots Op Nederland (TON), komt de klap hard aan omdat Gouda al vijftien miljoen euro moet bezuinigen. „Wij vinden ook dat de ’oninbaarheid’ in een vreemd daglicht komt te staan, omdat voormalig wethouder Jaap Warners (PvdA) directeur van Cyclus Elmina Plastic Recycling Ltd. is én lid van de raad van commissarissen van Cyclus. Dit riekt naar belangenverstrengeling.’’

TON Gouda pleit nu voor een onderzoek van het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten. „En dan niet alleen naar de Cyclus Elmina-affaire,

maar ook naar de vakantievilla van de heer Cornelis en zijn chiefschap in Ghana.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
pi_92125575
Heeft Wim Cornelis van Gouda meer belangen in Ghana?
...

Eerder berichtten wij al over het vakantiehuis van de burgemeester van Gouda dat in Ghana zonder bouwvergunning (dus illegaal) gebouwd wordt. Naar het nu laat aanzien zadelt hij de inwoners van Gouda op met een enorme schuld omdat een van zijn speeltjes in Ghana totaal mislukt is. De PvdA burgemeester van Gouda was samen met 14 andere gemeenten een project begonnen om in het Ghanese Elmina waarbij een fabriek werd gebouwd die het zwerfvuil moest gaan bestrijden (?).

Zoals het er nu naar uitziet worden de kosten van dit project, zo´n 1,2 miljoen euro als verloren beschouwd. Toevalligerwijs is Cornelis ook een vakantiehuis aan het bouwen in Ghana en er zijn stemmen te horen waarbij deze PvdA burgemeester wordt beschuldigd van belangenverstrengeling. Bewijzen hiervoor zijn echter nog niet gevonden, maar de toon is gezet en Cornelis zal dan ook zwaar onder vuur komen te liggen naar aanleiding van deze affaire.

Eerdere burgemeesters met grootheidswaanzin, Gerd Leers en Stefan Hulman moesten eerder al het veld ruimen vanwege respectievelijk, belangenverstrengeling en graaien in de gemeentekas.

Trots op Nederland (TON) afdeling Gouda begint nu al te piepen: Volgens Bas Driesen van de Goudse afdeling van Trots Op Nederland (TON), komt de klap hard aan omdat Gouda al vijftien miljoen euro moet bezuinigen. „Wij vinden ook dat de ’oninbaarheid’ in een vreemd daglicht komt te staan, omdat voormalig wethouder Jaap Warners (PvdA) directeur van Cyclus Elmina Plastic Recycling Ltd. is én lid van de raad van commissarissen van Cyclus. Dit riekt naar belangenverstrengeling.’’ TON Gouda pleit nu voor een onderzoek van het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten. „En dan niet alleen naar de Cyclus Elmina-affaire, maar ook naar de vakantievilla van de heer Cornelis en zijn chiefschap in Ghana.”

Zou Wim Cornelis zijn pensioengerechtigde leeftijd nog halen als PvdA burgemeester of wordt het de zoveelste PvdA politicus die het veld moet ruimen vanwege grootheidswaanzin?
pi_92125774
Ik blij dat mijn huur inclusief is :7
pi_92162557
AD dinsdag 1 februari 2011
Onrust over verlies Cyclus in Elmina
In diverse gemeenten in de Goudse regio zijn de afgelopen dagen raadsvragen gesteld over het verlies bij de plasticverwerkingsfabriek van het Goudse bedrijf Cyclus in Ghana. Volgens het jaarverslag 2009 van deze overheids-nv, waarvan 17 gemeenten in Zuid-Holland aandeelhouder zijn, moet mogelijk 1,2 miljoen euro als verloren worden beschouwd. Dat heeft volgens Cyclus onder meer te maken met de recessie. In navolging van het Goudse raadslid Bas Driessen (TON) hebben in elk geval zijn collega's Ferry van Wijnen (TON) in Zuidplas en Ad Struijs (GL) in Schoonhoven hierover schriftelijke vragen gesteld aan hun college van B&W. Ze vragen zich af wat de financiele gevolgen hiervan zijn voor hun gemeente. De plasticverwerkingsfabriek staat in Elmina, een stad waarmee Gouda sinds 2004 een vriendschapsband heeft. Dankzij projecten in Gouda en omgeving is er niet alleen een fabriek gebouwd, maar rijden er ook moderne brandweerauto's en ambulances rond. Ook worden scholen en sportverenigingen gesteund. De Goudse burgemeester Wim Cornelis heeft in Elmina een woning laten bouwen, waarover al geruime tijd veel ophef is. Het gaat dan met name om de vraag of hij (financieel) voordeel heeft gehad van zijn positie als burgemeester van een stad die veel voor Elmina heeft betekend.

....en hier moeten de bibliotheken en musea dicht .

Gouda - Al meer dan 1000 mensen ondertekenden de petitie om museumgoudA te steunen. Adhesiebetuigingen komen veelal uit Gouda en omgeving, maar ook vanuit Amsterdam, Rotterdam en zelfs van emigranten uit Nieuw Zeeland.
T
De petitie is onder meer ondertekend door de oud-directeur van het Rijksmuseum Henk van Os, oud-directeur van museumgoudA Nicolette Sluijter-Seijffert, oud-wethouders van de gemeente Gouda, Jaap Warners en Els Scholten-Quispel, directeur van de RKD, Rudi Ekkart en de directeur van de Nederlandse Museumvereniging, Siebe van de Weide.
Ook kunstenaars als Bob Negrijn, Roland Sohier en Madelon Hooykaas tekenden de petitie.
Tot 1 maart is er gelegenheid de petitie digitaal te ondertekenen. In het museum zelf is het ook mogelijk te tekenen, een handtekeningenlijst ligt bij de entreebalie.
MuseumgoudA bepleit de gemeentelijk bezuiniging op het museum te beperken tot 20% van de subsidie.
Het museum heeft in een meerjarig bedrijfsplan vastgelegd hoe het slanker en meer publieksgericht uit de bezuinigingen wil te voorschijn komen.

Gouda verdient een aantrekkelijk stadsmuseum, dat is de stelling.

[ Bericht 15% gewijzigd door zeeeend op 01-02-2011 09:54:38 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:54:44 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92162725
Volgens mij is dit bedoeld als gezellige slowchat en niet als newsfeed met weetjes en nieuws over Gouda. Als ik dat wil lezen ga ik wel naar de site van de Goudse Post ofzo... :{

Echt seriously, er reageert niemand op je zooi, ga lekker ergens anders zuur zitten doen over een stad waar je niet eens meer woont, waar maak je je in godsnaam druk om... -O-
***
pi_92167931
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is dit bedoeld als gezellige slowchat en niet als newsfeed met weetjes en nieuws over Gouda. Als ik dat wil lezen ga ik wel naar de site van de Goudse Post ofzo... :{

Echt seriously, er reageert niemand op je zooi, ga lekker ergens anders zuur zitten doen over een stad waar je niet eens meer woont, waar maak je je in godsnaam druk om... -O-
Ik geef geen enkele persoonlijke mening ,enkel feiten uit de pers
Dus waar jij het vandaan haalt dat ik zuur doe .
pi_92168023
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:32 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Ik geef geen enkele persoonlijke mening ,enkel feiten uit de pers
Dus waar jij het vandaan haalt dat ik zuur doe .
Uit het feit dat je speciaal dit topic opzoekt om negativiteiten te posten.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:42:21 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92168291
Ik ben het gedroeftoeter ook wel beu eigenlijk. In elke stad spelen dingen, moet het dan alleen maar over de negatieve zaken gaan hier? Tuurlijk, als Gouda dik in het nieuws is, moet je daar in dit topic over kunnen posten, maar er gebeurt hier ook genoeg leuks! Als ik in de slowchats van de andere steden kijk, gaat het er in ieder geval een stuk gezelliger aan toe, maar is er ook plaats voor discussie.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 12:43:41 #166
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_92168339
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben het gedroeftoeter ook wel beu eigenlijk. In elke stad spelen dingen, moet het dan alleen maar over de negatieve zaken gaan hier? Tuurlijk, als Gouda dik in het nieuws is, moet je daar in dit topic over kunnen posten, maar er gebeurt hier ook genoeg leuks! Als ik in de slowchats van de andere steden kijk, gaat het er in ieder geval een stuk gezelliger aan toe, maar is er ook plaats voor discussie.
dit
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_92168432
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 12:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben het gedroeftoeter ook wel beu eigenlijk. In elke stad spelen dingen, moet het dan alleen maar over de negatieve zaken gaan hier? Tuurlijk, als Gouda dik in het nieuws is, moet je daar in dit topic over kunnen posten, maar er gebeurt hier ook genoeg leuks! Als ik in de slowchats van de andere steden kijk, gaat het er in ieder geval een stuk gezelliger aan toe, maar is er ook plaats voor discussie.
als jij nu het leuke post
post ik de realiteit
iedereen blij
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:19:58 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92181149
Knippen en plakken uit het lokale sufferdje is geen discussie voeren of starten.
Maar, jij woont hier toch niet meer? Wat kan het jou nog schelen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:53:04 #169
47102 Elvi
miemkwien
pi_92200804
Maarem... iedereen moet wel even die petitie van museumgoudA tekenen natuurlijk ;) *O*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:58:31 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92201113
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:46 schreef zeeeend het volgende:

[..]

als jij nu het leuke post
post ik de realiteit
iedereen blij
Zuur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92201277
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zuur.
[ afbeelding ]
Jammer dat mijn CH3COOH-account gebanned is :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:05:08 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92201509
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:01 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Jammer dat mijn CH3COOH-account gebanned is :P
:D Mijn scheikunde is roestig (Fe2O3), ik moest googlen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92201876
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

:D Mijn scheikunde is roestig (Fe2O3), ik moest googlen.
Ik ook toen ik 'm aan ging maken :@
pi_92202112
Is het bij ons al een ijsbaan buiten? Ik heb geen zin om te gaan kijken :')
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:51:23 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92210293
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het bij ons al een ijsbaan buiten? Ik heb geen zin om te gaan kijken :')
Nee, niks geen gladheid hier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')