abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90035897
Bijna iedereen kent ze wel uit amerikaanse films, de vermalers die in de gootsteenafvoer in de keuken zitten... Prop er je groenafval in en dat ding maalt alles fijn en gooit het het riool in...

Waarom zie je deze dingen niet in Nederland? Lijkt me best handig, en voor toiletten bestaan die dingen ook al even en worden ze ook al toegepast.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 december 2010 @ 11:38:07 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90036155
omdat groenafval in de gft bak hoort en niet in het riool maybe? :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90036201
Hier weten ze afval te scheiden zonder alles maar te proberen weg te spoelen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90036323
Leuk ook dat je de gootsteen vergelijkt met een toilet... weet ik gelijk waar ik niet ga eten :P

OT: Omdat in Amerika een gooi/smijt en pleur maar weg cultuur heerst, en wij in Nederland zoveel mogelijk moeten proberen te recyclen zodat Amerika voorlopig hun cultuur nog voort kan zetten, daarbij zijn ze ook in de USA al op hun retour gezien de hoeveelheid ongelukken er mee gebeuren.

Maar als je er echt een wil hebben ... succes met je verstoppingen, en ik wacht met alle smart op je "help mijn afvoerbuizen zijn verstopt"-topic(s)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_90044116
Omdat die dingen niet toegestaan zijn in Nederland. Om de doodsimpele reden dat je daarmee water nog extra vervuilt waardoor het bij het filteren en reinigen extra moeilijk is om er weer degelijk drinkwater uit te krijgen.

Gooi je troep gewoon in de GFT bak.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_90044123
Omdat wij Nederlanders veel te nieuwsgierig zijn en onze vingers erin willen duwen :D

ik tenminste
Geen dank voor mijn genade.
pi_90045206
Ik zou steeds experimenteren om te kijken wat zo'n ding nu echt kan.. *ziet complete stokken en alu / stalen staven die erin geduwd worden* :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90048609
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:42 schreef maffemuts het volgende:
Maar als je er echt een wil hebben ... succes met je verstoppingen, en ik wacht met alle smart op je "help mijn afvoerbuizen zijn verstopt"-topic(s)
je spreekt uit eigen ervaring?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_90057203
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:31 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Bijna iedereen kent ze wel uit amerikaanse films, de vermalers die in de gootsteenafvoer in de keuken zitten... Prop er je groenafval in en dat ding maalt alles fijn en gooit het het riool in...

Waarom zie je deze dingen niet in Nederland? Lijkt me best handig, en voor toiletten bestaan die dingen ook al even en worden ze ook al toegepast.
dit is verboden in nederland vanwege de belasting van het riool
pi_90062559
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

dit is verboden in nederland vanwege de belasting van het riool
:Y
Zie bijvoorbeeld dit informatieblad van infomill waarin het staatsblad wat begrijpelijker uitgewerkt is.
http://www.infomil.nl/ond(...)ctiviteiten/bereiden
  FOK!fotograaf zaterdag 18 december 2010 @ 11:17:25 #12
17893 Forno
pi_90079545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:43 schreef klipper het volgende:

[..]

:Y
Zie bijvoorbeeld dit informatieblad van infomill waarin het staatsblad wat begrijpelijker uitgewerkt is.
Dit geldt volgens mij niet voor woningen. Er staat;

Doorgaans denkt men hierbij aan restaurants, kantines (ook bedrijfskantines) waar zowel voedsel bereid wordt in de keuken als geconsumeerd in de daarvoor bestemde ruimte.

Daarnaast spoel je ook je drollen door het riool, dus wat een paar stukjes broccoli nou zo verboden maakt is mij een raadsel. Het mag best (in je eigen huis), maar het is hier geen gewoonte.
pi_90079962
Er heeft hier eerder een topic over gelopen, de uitkomst was toen ook dat het niet mag. Iemand had zo'n ding illegaal in de VS besteld.
pi_90080595
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:17 schreef Forno het volgende:

[..]

Dit geldt volgens mij niet voor woningen. Er staat;

Doorgaans denkt men hierbij aan restaurants, kantines (ook bedrijfskantines) waar zowel voedsel bereid wordt in de keuken als geconsumeerd in de daarvoor bestemde ruimte.

Daarnaast spoel je ook je drollen door het riool, dus wat een paar stukjes broccoli nou zo verboden maakt is mij een raadsel. Het mag best (in je eigen huis), maar het is hier geen gewoonte.
:@
Als je de tekst leest dan gaat het inderdaad over de voedselbereidende industrie, grootkeukens en restaurants.
Vraag me dan ook af of het nu wel of niet verboden is, toch maar even navragen.

Op je opmerking dat het in het riool komt waar ook de drollen in terecht komen heb je natuurlijk wel gelijk, maar feit blijft dat dit wel een extra belasting op het riool is.
Van 1 huis misschien niet, maar wel als iedereen massaal dit systeem zou gaan gebruiken.
Het hoeft niet in het riool terecht te komen en kan op een betere manier verwerkt worden.

Waarschijnlijk is de afvalverwerking via het riool ook een stuk duurder dan via de groene bak aanbieden, dus voor je eigen portemonnee is het verstandiger om het gescheiden aan te bieden.

Wat dan wel vreemd is dat ze het wel hebben over de enorme afvalbergen, maar je hoort nooit iemand over de enorme stronthopen die we jaarlijks met elkaar produceren.]

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:34 schreef KonnieKipke het volgende:
Er heeft hier eerder een topic over gelopen, de uitkomst was toen ook dat het niet mag. Iemand had zo'n ding illegaal in de VS besteld.
Tegenwoordig hoef je ze niet meer in de VS te bestellen en kun je ze gewoon kopen in Nederland, of ze daarmee dan ook toegestaan zijn is dan weer een ander verhaal.
pi_90080637
ik vraag me af hoeveel ongelukken daar jaarlijks mee gebeuren met vnl kleine kinderen
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 13:15:14 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90082472
Vaak moet je apart een knop ingedrukt houden die ergens op het aanrechtblad zit, en zit de kamer waar het materiaal vermalen wordt wel zo ver weggewerkt dat het veilig is voor vingers e.d.

In Nederland is het niet ingeburgerd (en volgens mij ook niet verboden) maar bijvoorbeeld in Belgie en Amerika zie je dergelijke systemen wel.

http://www.keukens.be/handelaars/Handelaar.aspx?id=1905
pi_90178948
Mijn vriendin heeft er ook een thuis. Het is ook niet bedoeld om een hoop eten in te flikkeren, maar om de laatste restjes eten die je van de borden spoelt te vermalen. Dit dan weer om verstopping van het riool te voorkomen.

NB; mijn vriendin + ouders zijn wel Amerikaans, dus ik denk dat ze dat ding niet in Nederland gekocht hebben. :D
pi_90179588
hebben er al 7 jaar eentje, zowel dit huis als vorige, gewoon in Nederland gekocht bij de nieuwe keuken en dus ook gewoon gelijktijdig met de nieuwe keuken (beide keren) geinstalleerd.
valt onder het alom bekende Nederlandse gedoogbeleid.

dingen als verstoppingen heb je juist niet meer nu, sinds de vermaler hebben wij nooit meer een verstopte keukenleiding gehad, kindervingertjes begrijp ik ook niet, het is nou niet echt alsof de mesjes uit de gootsteen omhoog komen ofzo.
knap kind dat gelijktijdig de knop in kan drukken én over het aanrecht heen zijn vingers in de afvoer duwt en dan ook nog diep genoeg om met de messen in aanraking te komen.
af en toe een paar kippebotjes erin houdt ze scherp en het scheelt flink in kookgemak en afval omdat je tijdens het koken / voorbereiden dingen als snijafval of eierschalen direct in de gootsteen gooit. koffieprut idem, hoef niet met een lekkende bak naar de vuilnisbak te lopen.
afwasmachine ook minder vaak leeghalen omdat er totaal geen achtergebleven etensresten in komen, afschrapen in de gootsteen, direct weg en bordjes in de afwas.

zou niet meer zonder willen en herken totaal niets van alle negatieve 'bijwerkingen' die hier genoemd worden.
in de meeste gevallen zijn degenen met negatieve ervaringen ook degenen die niet uit eigen ervaring spreken maar het 'van horen zeggen ergens' weten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_90188001
Volgens mij toch wel behoorlijk verboden hoor;

quote:
Het is verboden te lozen:

- in het hemelwaterriool, oppervlaktewater, op of in de bodem;
- via versnijdende of vermalende apparatuur (gootsteenvermaler);
- zonder toepassing van een vetafscheider en slibvangput conform NEN-EN 1825-1 en 2 (meer informatie over vetafscheiders).
pi_90190422
Horecagelegenheden hebben er een vergunning voor en ook een speciaal soort extra filter op het riool (via een aparte afvoer) waardoor de rommel niet direct in het riool terecht komt maar in een soort reservoir wat elke zoveel tijd wordt leeggehaald en netjes verder wordt verwerkt.

Mag nooit direkt op het riool zijn aangesloten al doen keukenboeren dat voorkomen of het wel mag, als ze maar verkopen ;)
Voor particulieren is het zonder voornoemde vergelijkbare maatregelen dus niet toegestaan.

(en deze wijsheid heb ik van een medewerker in de keuken bij één van Ad Janssen's restaurants hier om de hoek dus ik citeer enkel.)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 december 2010 @ 19:01:32 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90190730
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:55 schreef Lottekoekkie het volgende:
Horecagelegenheden hebben er een vergunning voor en ook een speciaal soort extra filter op het riool (via een aparte afvoer) waardoor de rommel niet direct in het riool terecht komt maar in een soort reservoir wat elke zoveel tijd wordt leeggehaald en netjes verder wordt verwerkt.

Mag nooit direkt op het riool zijn aangesloten al doen keukenboeren dat voorkomen of het wel mag, als ze maar verkopen ;)
Voor particulieren is het zonder voornoemde vergelijkbare maatregelen dus niet toegestaan.

(en deze wijsheid heb ik van een medewerker in de keuken bij één van Ad Janssen's restaurants hier om de hoek dus ik citeer enkel.)
't kasteel of 't wapen? :P waaay off-topic, dank je wel voor je kerstkaart :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90192597
't Wapen...In 't kasteel zijn we ooit getrouwd (1887 vóór Christus of zo) maar er toen niet gegeten, in het Wapen ook nooit gegeten, loop er enkel vaak langs met de hond maar ik eet liever lékker en normale porties voor dat geld als ik de recensies zo lees en de ervaringen van kennissen hoor _O-

Enfin et bon, off-topic :P
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')