Connexxion en Arriva hebben heel wat concessies verloren aan Qbuzz. Veolia en Syntus zijn ongedeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen...
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:23 schreef att.com het volgende:
[..]
Connexxion en Arriva hebben heel wat concessies verloren aan Qbuzz. Veolia en Syntus zijn ongedeerd.
met BRU erbij zijn ze het al.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:15 schreef att.com het volgende:
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al? Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammerquote:Op woensdag 15 december 2010 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.
Syntus kan nog het contract-IJsselmond in de wacht slepen, mits Flevoland en Overijssel niet zo gierig doen met de exploitatiesubsidie...
Oh? Ik dacht dat we het er over eens waren dat 't andersom was.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.
Zolang de stoelendans maar door blijft gaan is niet duidelijk wie er verloren heeft wantquote:Syntus kan nog het contract-IJsselmond in de wacht slepen, mits Flevoland en Overijssel niet zo gierig doen met de exploitatiesubsidie...
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:44 schreef att.com het volgende:
[..]
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammer
Nu moeten ze nog leren om optijd te rijden... al de gehele week rijden ze niet op tijd of helemaal niet (dat er 1 of 2 bussen tussenuit vallen).. maar ze zitten inderdaad super!quote:Op zondag 12 december 2010 19:31 schreef Hyundai het volgende:
Ik kom even snel melden dat Syntus Gelderland echt een verbetering is tov Veolia. Bussen zien er veel mooier en beter uit en ook de volgende haltes enz. zijn nu veel duidelijker aangegeven. Echt een applausje waard voor Syntus
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.
Een bussjoof die constant +10 rijdt, komt op het eindpunt ineens op tijd aan en moet vervolgens zonder rust zijn volgende rit beginnen...
Dan zou ik die ook om opheldering willen vragen...quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.
Het is natuurlijk totaal onduidelijk voor de passagiers wanneer de bus dan komt maar passagiers zijn dan ook geen klanten meer in de ogen van de managers.
De provincie is de klant en vandaar al die rare maatregelen.
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.quote:Op zondag 19 december 2010 14:57 schreef Rdaalwil het volgende:
Wat gaat Veolia met het materieel uit de Veluwe doen?
Door sluizen naar filialen ergens in Europa of verspreiden in NL? Bv. Brabant.
Mmm.. oké!quote:Op zondag 19 december 2010 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.
Dan moet je denken aan regio's/landen waar minder strenge aanbestedingsregels gelden dan in Nederland.
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)quote:Op zondag 19 december 2010 19:30 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er gebeurd met de MAN Caetano's in Fryslân? Heb er dit weekend geenéén gezien..
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen, iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...quote:Op zondag 19 december 2010 15:49 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
Mmm.. oké!
Er zal niks naar Noord-Brabant gaan. Want die amba's hebben geen lekkere stoelen. M.u.v. de Brabantliners/Volanslijnen.
Want ik wil wat MB bussen hier zien (Zuid-West Brabant
Daar horen stadsbussen ook thuis, op stadslijnen.quote:Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)
Wat zijn slechts Euro3 bussen?quote:Op maandag 20 december 2010 14:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen,
Dat is maar voor de eerste 3 weken of zo. Daarna kun je oude en nieuwe bussen gewoon her distribueren aangezien toch niemand 't controleert. Verschillend kleurtje? Maakt ook niet uit.quote:iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...
Voldoen aan de Euro3-milieunormen. Opdrachtgevers gaan nu uit van minimaal Euro 5/EEV.quote:
ik wast niet.. gezien in in het GD gebied verblijf atm :-) en daar hebben ze geen proshittysquote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten?
http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx
Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |