Vreemde redenering, aangezien hij na z'n opleiding niets anders is dan een andere pas afgestudeerde (buiten dat 'ie wel gewoon een stuk meer (levens-)ervaring heeft. Echt goed ben je pas na een aantal jaren ervaring in het vak zelf. Dat geldt voor elk vak.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:33 schreef Tware het volgende:
Als bedrijfskundige moet je direct behoorlijk goed zijn.
Denk het ook ja. Dan richt je je minder op programmeren en meer op bedrijfsprocessen in combinatie met ict. En ik denk dat je voor die opleiding wel een aantal vrijstellingen kunt krijgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:11 schreef eNGine10 het volgende:
Bedrijfskundige informatica is dan misschien een goede opleiding als je het wilt combineren.
Kun je dan voorbeelden geven van wat je zou willen doen? "Iets" richting Bedrijfskunde is een beetje vaagquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat me overigens niet om veel geld verdienen. Ik wil gewoon naar werk waar ik tot mn ouwe dag met plezier in kan werken.
Bedrijfskundige informatica heb ik ook al overwogen. Ben alleen bang dat dat erg beperkt is. Als ik studieprogramma's zie dan zie ik wel erg veel herkenbaars. Mogelijk interessant om er nog eens bij te plakken. Maar in eerste instantie wil ik kijken of ik breder kan.
hier nog een programmeur die het werk niet tot haar 67ste wil gaan doenquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben 27 en ben werkzaam in de ICT als programmeur en heb een HBO diploma. Ik ben nu bijna 5 jaar bezig. Nu is er in het bedrijf waar ik werk onder druk van de crisis een wissel van strategie. Dat heeft voor de projecten waarop ik zit als resultaat dat ik overbodig ben geworden en wordt mn contract nu niet verlengd. Jammer.
Nu vraag ik me sterk af of ik tot mijn 67e wil programmeren. Eigenlijk heb ik daar niet zoveel zin in. En zit dus te denken over een carriereswitch. Ik heb interesse om iets rochting bedrijfskunde te gaan doen.
Bovendien is er als fijne bijkomstigheid dat ik in de gemeenteraad van een grote stad zit en dus sowieso wel tot Maart 2014 van voldoende inkomen verzekerd ben en ik ook actief blijf.
Ik wil dus kijken of ik een opleiding kan beginnen die me kan helpen bij het vinden van werk in een andere richting. Nu is Dat is in principe praktisch prima te regelen in mijn situatie.
Nu is mijn vraag. Is zoiets een verstandige move? Zit men te wachten op iemand die rond zn 30e voor een functie met bedrijfskunde aan de bak wil?
Je kan toch altijd hogerop de ladder klimmen ipv programmeren? Je kan na een cursus manager worden met programmeurs onder je beheer. aangezien je zelf veel kennis hebt van programmeren helpt jou dat erg veel in je managers functie omdat je weet waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:51 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
hier nog een programmeur die het werk niet tot haar 67ste wil gaan doenik moet alleen nog bedenken :/ wat wil ik dan wel doen ...
![]()
prcies, ik heb een schurfthekel aan leiding geven, alle verantwoordelijkheid rust op je schoudersquote:Op woensdag 8 december 2010 16:23 schreef dikke_donder het volgende:
Maar dat moet je ook maar net kunnen. Tis niet voor iedereen weg gelegd.
had je dan de ambitie om terug te keren na 7 jaarquote:Op woensdag 8 december 2010 16:22 schreef YebCar het volgende:
Ik zal de switch niet gaan maken.
Ben ook op jonge leeftijd geswitched van IT (4jaar ervaring) naar een ander sector.
Nu 7 jaar later en de hele wereld van IT staat op zn kop. Mijn ervaring is 70% nutteloos geworden.
Doorgroeien naar teamleider, architect of projectmanager?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:51 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
hier nog een programmeur die het werk niet tot haar 67ste wil gaan doenik moet alleen nog bedenken :/ wat wil ik dan wel doen ...
![]()
ik hou het wel bij hoorquote:Op woensdag 8 december 2010 16:29 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
had je dan de ambitie om terug te keren na 7 jaar?
dat heeft idd geen zin als je de nieuwe ontwikkelingen niet bijhoudt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |