abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 24 februari 2011 @ 20:29:28 #226
17893 Forno
pi_93272074
@Wiebeldak; Knisper scherpe duif. Jammer dat ie er niet helemaal op staat. Aan de rechterkant is er te veel open ruimte. Ik zou minimaal de helft aan de rechterkant wegcroppen.

@Andreas; Fisheye geeft een leuk effect aan de compositie. Het 'poppetje' had van mij veel dichterbij mogen staan, of volledig uit beeld gelaten. Is het een vrouw, man, kind, jong, oud? Het zwart-wit vind ik niet zoveel aan de foto toevoegen. Er is sowieso weinig schaduwwerking, en contrast.

@ Kanovinnie; Aardige compositie. De foto ontbeert contrast. Beetje levenloze kleuren en grauwe lucht. Komt voor een groot deel omdat het bewolkt is. Maar met een beetje post-processing is dat te verbeteren. Nog beter is natuurlijk de foto op een zonnige dag maken, maar dat is lastig te sturen. :P
  FOK!fotograaf vrijdag 25 februari 2011 @ 12:24:31 #227
17893 Forno
pi_93301898
@Kanovinnie. Dit is even vlug gedaan in Capture NX2. :P

pi_93302186
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik wil ook best een foto plaatsen hier, ik heb er alleen niet genoeg verstand van om de foto van een ander te beoordelen :@
heeft vaak weinig met verstand te maken, die + en - kunnen ook gewoon gebasseerd zijn op je eigen mening.. de "bekende regels" gelden niet altijd. Dus gewoon commentaar geven en posten ;)
pi_93305744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:24 schreef Forno het volgende:
@Kanovinnie. Dit is even vlug gedaan in Capture NX2. :P

[ afbeelding ]
Je dacht: kom, ik maak hem meteen even onscherp? :P
  FOK!fotograaf vrijdag 25 februari 2011 @ 14:57:20 #230
17893 Forno
pi_93308152
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

Je dacht: kom, ik maak hem meteen even onscherp? :P
Het is op een jpg gedaan, en de foto is daarna verkleint. Op origineel formaat ziet het er nog best scherp uit.

PS: Ik ben ook nog een rookie op het gebied van fotobewerking. Dus het kan vast beter. :)
pi_93309671
Ok.

Ik heb er 5 minuten naar zitten kijken, en hoewel het eigenlijk een mooie foto is, is het eigenlijk ook weer geen mooie. Het is allemaal eenbeetje tegenstrijdig zeg maar

+ Hij is echt mega groot, en als je er op klikt lekker scherp!!
- wat gelijk dus ook een minpunt is, ik heb maar een vierkant 19 inch scherm, en de boven en onderkant valler er af.
- zoals eerder gezegd zijn de kleuren wat flets, maar het is nu eenmaal winter, en ik snap best dat je niet de tijd had om even op een zonnetje te wachten. waar je misschien wel even op had kunnen wachten is dat al dat volk op die eerste verdieping weg was, ik neem aan dat hun met een rondleiding bezig zijn en binnen 5 minuten weer zijn opger..
- heel misschien had je aan de linkerzijde wat meer weg kunnen croppen, die gebouwen op de achtergrond voegen niet veel toe.

heel misschien had het zelfs mooier geweest om de straat aan de onderkant er af te croppen, er staan al veel mensen op, en die mensen op straat voegen er niet veel aan toe. ik krijg zels het idee dat als je die crop maakt zoals ik het net voorstel dat de mensen op de 1e verdieping zo erg nog niet zijn!

mijn poging :


P2133600-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
pi_93309942
heb ook nog even de vrijheid genomen om je foto wat te bewerken, maar weet niet of dat dat zoon goed idee was.

Sla niet, Prei wel
pi_93316333
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:30 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Ok.

Ik heb er 5 minuten naar zitten kijken, en hoewel het eigenlijk een mooie foto is, is het eigenlijk ook weer geen mooie. Het is allemaal eenbeetje tegenstrijdig zeg maar

+ Hij is echt mega groot, en als je er op klikt lekker scherp!!
- wat gelijk dus ook een minpunt is, ik heb maar een vierkant 19 inch scherm, en de boven en onderkant valler er af.
- zoals eerder gezegd zijn de kleuren wat flets, maar het is nu eenmaal winter, en ik snap best dat je niet de tijd had om even op een zonnetje te wachten. waar je misschien wel even op had kunnen wachten is dat al dat volk op die eerste verdieping weg was, ik neem aan dat hun met een rondleiding bezig zijn en binnen 5 minuten weer zijn opger..
- heel misschien had je aan de linkerzijde wat meer weg kunnen croppen, die gebouwen op de achtergrond voegen niet veel toe.

heel misschien had het zelfs mooier geweest om de straat aan de onderkant er af te croppen, er staan al veel mensen op, en die mensen op straat voegen er niet veel aan toe. ik krijg zels het idee dat als je die crop maakt zoals ik het net voorstel dat de mensen op de 1e verdieping zo erg nog niet zijn!

mijn poging :

[ link | afbeelding ]
P2133600-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr
+ Mooie scherpte diepte.
+ Fijn kleuren, niet te fel, precies goed.
+ Uitsnede.
- Ik kijk vrijwel direct naar dat stukje zwart links onderin, iets wat ik er persoonlijk eraf gecropped had of weggewerkt. Dat soort kleine storende dingen in een foto let ik zelf altijd erg goed op omdat dat toch de foto kan 'verpesten' ook al is het maar iets heel kleins.



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2011 18:20:59 ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:55:53 #234
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_93326518
+vind het een dapper onderwerp, iets heel allerdaags toch wel een boeide foto maken
+compositie
+de HDR in de palen en muur
- veel te donker op de voorgrond
-mss ietsje bijsnijden en iets lichter maken

Al geplaatst in ander topic, maar kan hier ook wel ;)

Jaar of 7 terug gemaakt, kwam 'm tegen tussen m'n oude foto's. M'n ex-vrouw, zwanger van ons eerste kind, op huwelijksreis in Valkenburg.

Achteraf symbolischer dan ik ook gedacht zou hebben xD
Bedoeling was oud en nieuw leven in een foto te hebben.
Heeft nu meer en alles is eindig gevoel. En dat foto's in de loop van de jaren meer betekenissen kunnen krijgen.
M'n zoontje leeft trouwens gewoon nog hoor ;)
Huwelijk is voorbij daarintegen:)

Camera Minolta Dynax 505si met Sigma 50mm f1.4, fuji velvia rolletje. Geen idee meer welk iso en ofwelke instellingen
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_93489135
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:55 schreef Conekiller het volgende:
+vind het een dapper onderwerp, iets heel allerdaags toch wel een boeide foto maken
+compositie
+de HDR in de palen en muur
- veel te donker op de voorgrond
-mss ietsje bijsnijden en iets lichter maken

Al geplaatst in ander topic, maar kan hier ook wel ;)
[ afbeelding ]
Jaar of 7 terug gemaakt, kwam 'm tegen tussen m'n oude foto's. M'n ex-vrouw, zwanger van ons eerste kind, op huwelijksreis in Valkenburg.

Achteraf symbolischer dan ik ook gedacht zou hebben xD
Bedoeling was oud en nieuw leven in een foto te hebben.
Heeft nu meer en alles is eindig gevoel. En dat foto's in de loop van de jaren meer betekenissen kunnen krijgen.
M'n zoontje leeft trouwens gewoon nog hoor ;)
Huwelijk is voorbij daarintegen:)

Camera Minolta Dynax 505si met Sigma 50mm f1.4, fuji velvia rolletje. Geen idee meer welk iso en ofwelke instellingen
+ Het idee is leuk.
- Als je dan zo goed idee heb had ik persoonlijk wat meer tijd in de uitwerking gestoken. Hij is namelijk niet scherp, de compositie vind ik wat vreemd en dat felle licht achter haar is ook niet echt bevorderlijk voor het geheel.

  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:57:40 #236
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_93496185
Wiebeldak , vind het een mooie foto maar ik had liever een wat duideliker profiel gezien, overduidelijk mens dus, dus met armen, duidelijk en hoofd en dan vanaf de voorkant.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_93496309
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:57 schreef snakelady het volgende:
Wiebeldak , vind het een mooie foto maar ik had liever een wat duideliker profiel gezien, overduidelijk mens dus, dus met armen, duidelijk en hoofd en dan vanaf de voorkant.

[ afbeelding ]
Dank je :)

Diegenen die op de foto staat maakt zelf ook een foto van die tunnel. Vandaar de wat vreemde houding als je dat niet weet. :)
pi_93496929
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:59 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dank je :)

Diegenen die op de foto staat maakt zelf ook een foto van die tunnel. Vandaar de wat vreemde houding als je dat niet weet. :)
Ik had in eerste instantie zelfs het idee dat het een zelfportret was, doordat ik die vinger op de sluiterknop zag rusten. Tot ik me bedacht dat zo'n tunnel wel een heel erg rare plek is voor een levensgrote spiegel. :D
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:14:12 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_93497028
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:59 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dank je :)

Diegenen die op de foto staat maakt zelf ook een foto van die tunnel. Vandaar de wat vreemde houding als je dat niet weet. :)
xo'n idee had ik idd al, zat even te twijfelen tussen fotograferen en bellen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2011 @ 18:16:17 #240
148247 taxibabe
pi_93499805
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:57 schreef snakelady het volgende:
Wiebeldak , vind het een mooie foto maar ik had liever een wat duideliker profiel gezien, overduidelijk mens dus, dus met armen, duidelijk en hoofd en dan vanaf de voorkant.

[ afbeelding ]
+ Mooie rustige foto!
+ Goed scherp
- Ik vind persoonlijk haar houding niet zo mooi, ze leunt een beetje raar naar achteren.

Mijnes! Stevie de poes!

In The Eye Of The Beholder... by Manon Roest, on Flickr
pi_93510300
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:16 schreef taxibabe het volgende:

[..]

+ Mooie rustige foto!
+ Goed scherp
- Ik vind persoonlijk haar houding niet zo mooi, ze leunt een beetje raar naar achteren.

Mijnes! Stevie de poes!
[ link | afbeelding ]
In The Eye Of The Beholder... by Manon Roest, on Flickr
+ Mooie kleuren
+ Goed Scherp op de pupil
- toch te snel onscherp aan de linker kant
- ietsjes ruimere crop had ik persoonlijk mooier gevonden

Mijn poging
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2011 @ 21:37:08 #242
148247 taxibabe
pi_93512769
Bedankt voor je reactie, maar even een kleine reactie op je opmerking over de crop, ik heb de foto nauwelijks gecropt. :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:44:28 #243
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_93513345
Hij bedoelt dat als je de foto van verderaf had genomen het waarschijnlijk mooier was geweest.
Joyce
19jaar.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 maart 2011 @ 21:48:59 #244
148247 taxibabe
pi_93513693
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:44 schreef xjoyce het volgende:
Hij bedoelt dat als je de foto van verderaf had genomen het waarschijnlijk mooier was geweest.
Naar mijn weten is croppen het 'overtollige van een foto wegknippen'. Dus ik kon niet croppen. Ik had dan idd de foto ruimer moeten nemen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:49:40 #245
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_93513751
Hahha ja idd dat is wel zo ;)
Ik denk persoonlijk ook dat ik het mooier had gevonden als je net wat meer had gezien! Verder prima foto :D
Joyce
19jaar.
pi_93516065
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:44 schreef xjoyce het volgende:
Hij bedoelt dat als je de foto van verderaf had genomen het waarschijnlijk mooier was geweest.
Ben ik het juist niet mee eens. Dat vind ik een erg knappe foto. Zie maar eens zo een scherpe foto te maken van een dier zijn oog. Die beesten zitten nooit stil en al helemaal niet als je zo dichtbij komt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:31:28 #247
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_93516390
Ik zeg niet dat het niet knap is maar dat het me persoonlijk mooier had geleken als je iets meer had gezien. Ik begrijp dat het knap is. :P

Bijvoorbeeld als je je als model in een hele moeilijke knappe houding wurmt is dat knap maar is het altijd mooier?

Maar dit is toch voor ieder iets persoonlijks de 1 zal het juist mooi vinden de ander minder;p
Joyce
19jaar.
pi_93516607
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:31 schreef xjoyce het volgende:
Ik zeg niet dat het niet knap is maar dat het me persoonlijk mooier had geleken als je iets meer had gezien. Ik begrijp dat het knap is. :P

Bijvoorbeeld als je je als model in een hele moeilijke knappe houding wurmt is dat knap maar is het altijd mooier?

Maar dit is toch voor ieder iets persoonlijks de 1 zal het juist mooi vinden de ander minder;p
Kwestie van smaak idd.

Ik vind dit iig een erg fijne foto.
pi_93521550
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:07 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

Mijn poging
[ afbeelding ]
En mijn poging tot beoordelen..
+mooie kleuren
+Vind het leuk gedaan dat de ring een hart vormt in de schaduw
- vind de onderkant van de foto net te wazig..Denk dat ik het mooier had gevonden als dat scherper was.

Mijn foto.
  FOK!fotograaf woensdag 2 maart 2011 @ 08:07:53 #250
148247 taxibabe
pi_93526757
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:25 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ben ik het juist niet mee eens. Dat vind ik een erg knappe foto. Zie maar eens zo een scherpe foto te maken van een dier zijn oog. Die beesten zitten nooit stil en al helemaal niet als je zo dichtbij komt.
Tnx, het beestje moet ook behoorlijk gek zijn geworden van mij, heb bijna een uur achter haar aan gelopen met mijn camera. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')