abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88264390
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur.

Hiker
Als hiker bij Easy Way transporteer je in opdracht van onze opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Onze opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland.
Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd.
Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarpic-l.png About2Break1 Hiker regio Rotterdam
daft-punk(2).jpg Enpe Hiker regio Eindhoven
s5wbyq.gif irritatie100 Hiker regio Rotterdam
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper Hiker regio Utrecht
Archer02.jpg Keuzer Hiker regio Tilburg
noiconn.png MageTwan Hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal Hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet Hiker regio Doetinchem
Nedvedkem.png Obama Hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91 Hiker regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo Hiker regio Eindhoven
naughty.png Zuunigerd Hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88264417
Laatste 5 posts:

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:05 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jep ik zet hem ook in een wiki. De link staat in de OP. Voor de volgende keer wellicht een idee om een afbeelding er in te zetten. Heb al wat geprobeerd maar leverde niet veel moois op. Iemand misschien goed met Photoshop ofzo?
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:05 schreef Maharbal het volgende:
Yes, was vanuit Leeuwarden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kan helemaal niks met photoshop dus mij moet je niet hebben :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:12 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Meldt zich. Wat wil je precies doen? ;)

Vandaag in Breda ook een aantal EW'ers gezien. Ik sta nog steeds verbaasd hoe sommigen die kledingregels (flink) overtreden. Ik sta daar (vooral als ik naar ING moet, bij 'kleintjes' doe ik wel gewoon een nette spijkerbroek aan) braaf met mn pantalonnetje en nette schoentjes, zie ik nog steeds mensen met een knalpaarse jas, witgrijze sneakers en een replay spijkerbroekje voorbijkomen. :')
Niet dat het mij verder wat uitmaakt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:15 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nou ja, je ziet in andere, hoe zeg je dat, 'reekstopics' dat ze in hun mooie op ook een mooi plaatje hebben staan. Dat zou wel mooi zijn voor dit topic.

Wat die kleding betreft. Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst ook in spijkerbroek heb gewerkt, overigens wel een nette en daarop een blouse met colbertje. Maar na de kledingcontrole bij ING werk ik nu steeds in pak. Ik weet dat dat nou ook weer niet hoeft, maar alleen een pantalon vind ik zo half zeg maar. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88264517
Mooie OP :)
pi_88264626
Goede OP _O_

Een banner zou 'm helemaal afmaken inderdaad :Y
pi_88264633
Kijk, dit is al een heel mooi begin (h)

Over die plaatjes, dat moet makkelijk te doen zijn, ik ga es ff wat in elkaar draaien. Heb verder toch niks te doen vanavond dan Twente kijken.
pi_88264736
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:14 schreef enpe het volgende:
Ik kwam een keer 's ochtends in Almere een hiker tegen die ik dezelfde dag 's middags weer tegen kwam in Born :P.
Ik kwam ook eens in Groningen een hiker tegen (vrouwlijk!) die ik 3,5 uur later in Born tegen kwam...bleken gewoon achter elkaar aan te hebben gereden (scheelde enkele minuten) :P
pi_88265325
Informatieve OP ^O^
Het spreekt me allemaal wel aan, moet ik zeggen. Hiken op chauffeuren maakt me op zich weinig uit. Welk bedrijf vinden jullie het beste?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_88265965
Zoiets? (een hele snelle eerste opzet, derhalve slecht gejat van de homepage van easyway (a) )
Het mooiste zou zijn dat je tekst over dit plaatje heen kan zetten, zodat het nog dynamisch wordt ook.
SPOILER
pi_88266644
Zo, die topics gaan er ook steeds sneller doorheen.

Voor de OP: Hiker, regio Groningen
pi_88266678
Ik ben trouwens geen Hiker meer.
pi_88266975
Vandaag mooi alle 3 mijn ritten kunnen doen, van 07:44 tot 20:02 onderweg geweest :) Ford Focus stationwagen rijdt toppie, Seat Leon 5deurs is een prima bak, maar een Opel Zafira moeten ze echt afschaffen. Wat een teringhok!!! Ik moest dat geval van Amsterdam naar Barneveld rijden, midden in de spits... Je hebt echt bijna een vrachtwagenrijbewijs nodig voor zo'n ding, bah
pi_88267377
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:05 schreef MageTwan het volgende:
Vandaag mooi alle 3 mijn ritten kunnen doen, van 07:44 tot 20:02 onderweg geweest :) Ford Focus stationwagen rijdt toppie, Seat Leon 5deurs is een prima bak, maar een Opel Zafira moeten ze echt afschaffen. Wat een teringhok!!! Ik moest dat geval van Amsterdam naar Barneveld rijden, midden in de spits... Je hebt echt bijna een vrachtwagenrijbewijs nodig voor zo'n ding, bah
Lol hoe doe jij het dan als je een Renault Master ofzo moet vervoeren in de spits? Die is anderhalve meter langer denk ik?
pi_88267555
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:12 schreef Keuzer het volgende:

[..]

Lol hoe doe jij het dan als je een Renault Master ofzo moet vervoeren in de spits? Die is anderhalve meter langer denk ik?
Ik vind bestelbusjes eigenlijk prima rijden, de laaste tijd heb ik een paar keer een nieuwe Peugeot Boxer moeten rijden voor EW, prima auto om te rijden. Alleen had ik laast een afgeragde Boxer van KPN uit 2003, die was iets minder. De Fiat Doblo heeft trouwens fantastische stoelen, daarin zat ik beter dan elke Audi, BMW of Mercedes waar ik tot nu toe in gereden heb. :')
pi_88267927
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:15 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik vind bestelbusjes eigenlijk prima rijden, de laaste tijd heb ik een paar keer een nieuwe Peugeot Boxer moeten rijden voor EW, prima auto om te rijden. Alleen had ik laast een afgeragde Boxer van KPN uit 2003, die was iets minder. De Fiat Doblo heeft trouwens fantastische stoelen, daarin zat ik beter dan elke Audi, BMW of Mercedes waar ik tot nu toe in gereden heb. :')
Jij hebt duidelijk nog niet de befaamde Mercedes Sprinters van TNT gereden :P
pi_88267961
De nieuwe busjes zijn prima inderdaad. Laatst nog een nieuwe Peugeot Expert, kon je lekker mee doorknallen!
pi_88268280
Nee haha, die Sprinters gingen nooit harder dan 110! Zat een beperker op XD
pi_88268389
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef RTS91 het volgende:
De nieuwe busjes zijn prima inderdaad. Laatst nog een nieuwe Peugeot Expert, kon je lekker mee doorknallen!
Ja, ik bedoelde ook een Expert ipv een Boxer. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2010 22:27:53 ]
pi_88268439
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:25 schreef Keuzer het volgende:
Nee haha, die Sprinters gingen nooit harder dan 110! Zat een beperker op XD
Ik heb er ooit 120 mee gereden en het was niet eens heuvelaf 8-)
pi_88269231
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nee, en volgens mij hoef ik daar niet rouwig om te zijn... :D
pi_88269467
Ik zie trouwens op de website van Athlon geen informatie over studentchauffeurs / solliciteren, of ben ik blind?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_88269592
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik had vandaag zo'n bak:

Niks mis mee, zou je zeggen. Eenmaal in de auto was het drama:

Om maar te zwijgen over de bekleding. Wat een uitgeleefde grafbak. Koppelingsplaat was volledig om zeep geholpen, wat overigens een genot was in de file, er was flink in gerookt, uitgedrukte shaggies lagen her en der onder de stoelen, automatische vergrendeling deed het ook niet eens. En het slechtste was nog wel, geen autoradio. Dat Easyway mij hierin heeft durven laten rijden...
pi_88269648
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:44 schreef Black-Death het volgende:
Ik zie trouwens op de website van Athlon geen informatie over studentchauffeurs / solliciteren, of ben ik blind?
Ik meen dat dat via een uitzendbureau ging...

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:46 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Ik had vandaag zo'n bak:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Om maar te zwijgen over de bekleding. Wat een uitgeleefde grafbak. Koppelingsplaat was volledig om zeep geholpen, wat overigens een genot was in de file, er was flink in gerookt, uitgedrukte shaggies lagen her en der onder de stoelen, automatische vergrendeling deed het ook niet eens. En het slechtste was nog wel, geen autoradio. Dat Easyway mij hierin heeft durven laten rijden...
_O- _O- _O-
Dat is best wel balen :P
pi_88269784
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:46 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Ik had vandaag zo'n bak:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Haha. Als je er nog niet zo lang werkt....heb je nog een hoop van dat soort grafbakken te gaan :D
pi_88269848
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik meen dat dat via een uitzendbureau ging...

Okee, dat verklaart een hoop dan :)
pi_88270093
Lol, en ik al klagen als ik een Canter Fuso zonder radio mee krijg (incl. strooi-installatie)! Valt nog mee dan met zo'n gare KPN ragbak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')