abonnement Unibet Coolblue
pi_88199936
quote:
Telegraaf Groep neemt HYVES over

AMSTERDAM - Telegraaf Groep heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van sociaal netwerk Hyves. Met deze strategische overname versterkt TMG haar positie als grootste multimediale uitgever van Nederland.

De overname van Hyves is een belangrijke strategische stap voor TMG omdat een flinke impuls wordt geleverd aan verwezenlijking van de TMG-doelstelling een groter aandeel van het resultaat te realiseren met digitale media.
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot de aantrekkingskracht voor adverteerders.

Daarnaast versnelt de overname ook TMG's groei in de mediatijdbesteding van consumenten. Met de toevoeging van Hyves aan het portfolio doet TMG een grote stap naar marktleiderschap op de internetmarkt in Nederland, aangezien Hyves en TMG daar een gecombineerd netto maandbereik realiseren van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder*. Ook biedt samenwerking met de print- en radiomerken van TMG nieuwe crossmediale exploitatiemogelijkheden.

Hyves kent 9 miljoen Nederlandse leden, groeit nog elke maand en heeft een grote voorsprong op concurrenten voor wat betreft het aantal leden en hun verblijfsduur op de site. Hyves is innovatief en loopt voorop met integratie van onder meer social tv en gaming. Onlangs is Hyves ook in de markt van mobiele telefonie gestapt.

Consumenten kunnen door deze overname relevante proposities verwachten, waarbij de verschillende platformen die TMG in print, online en op de radio kan bieden, met elkaar worden gecombineerd. In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen titels van TMG en Hyves.

Dat heeft ook de potentie getoond dat met behoud van de identiteit van de merken, waarde voor de consument kan worden toegevoegd. Zo heeft bijvoorbeeld de samenwerking tussen Hyves en telesport.nl rondom de WK-poule in 2010 voor een record aantal van ruim 250.000 deelnemers gezorgd en heeft Hyves een belangrijke rol gespeeld bij het uitbouwen van het succes van de verkiezing 'Baby van het jaar' van Sky Radio.

Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves behouden blijven. Het zittende management blijft aan. Hyves verwacht in 2010 met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa 20 miljoen euro en is gevestigd in Amsterdam.
De acquisitie van Hyves wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel van TMG. De overname is nog onder voorbehoud van een advies van de Centrale Ondernemingsraad van TMG.
bron

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2010 09:08:45 ]
pi_88199968
Mooi, ik heb net mijn profiel op Hyves verwijderd. Wie doet er mee ;) ?
pi_88199995
Ik heb 'm al een tijdje terug verwijderd :Y

Hoe ze ook reppen over dat Hyves de grootste en beste is _O- en hard aan het innoveren :')

Goed, ze zijn qua Nederlandse netwerksites veruit de grootste, maar verder kopieren ze zo'n beetje iedere feature van Facebook, en ik moet zeggen dat ik in mijn vriendenkring vooral steeds vaker hoor dat mensen hun Hyves verwijderen, maar das misschien ook de leeftijd. Ze claimen nog steeds groei iig :Y
pi_88200012
Gadverdamme...
pi_88200014
Natuurlijk zitten Telegraaflezers vooral op Hyves ... op Facebook zitten immers allemaal buitenlanders.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88200050
Mooie tijd om mijn profiel te verwijderen. :r
pi_88200077
Slimme zet wel van Hyves, ze zijn toch over hun top heen en hebben de boel (waarschijnlijk) nog leuk weten te verkopen.

Verder ook handig van TMG, wat met deze zet ook een beetje richting de Google van NL wil gaan volgens mij. Met GeenStijl en nu Hyves hebben ze wel ineens de privegegevens en interesses van 9 miljoen Nederlanders in handen. Potentieel advertentie-goudmijntje :Y
  maandag 1 november 2010 @ 09:16:26 #8
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_88200089
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:15 schreef Blaxje het volgende:
Mooie tijd om mijn profiel te verwijderen. :r
Dit.

Was het gisteren al van plan, knoop is nu definitief doorgehakt.
pi_88200094
Hyves en innovatie :').
pi_88200108
moet zeggen dat dit wel een goede stap van de oude media richting de nieuwe is ...

maar het is niet echt mijn krant.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 1 november 2010 @ 09:17:23 #11
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_88200117
Guuóoódverdomme
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
______________________________________________________________________________
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_88200150
Oprichters zijn wel mooi binnen natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 november 2010 @ 09:21:38 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88200214
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:18 schreef DroogDok het volgende:
Oprichters zijn wel mooi binnen natuurlijk.
Ja, die zijn net op de top uitgestapt. Het zij ze gegund!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88200227
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 09:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja, die zijn net op de top uitgestapt. Het zij ze gegund!
Slim gedaan ja, ze waren idd wel een beetje op/over the top :Y
pi_88200299
nou daar gaat hyves lees winipeck weet je gelijk hoe het ga werken daar
  maandag 1 november 2010 @ 09:26:34 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_88200317
Ik wou een kaal profiel aanhouden, zodat je tenminste nog wat oud klasgenoten kon stalken, maar de gedachte dat de Telegraaf al mijn gegevens heeft maakt toch wel een erg dwingend argument om de zooi te deleten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88200368
God net weer even op de homepage gekeken om te zien of ze er zelf melding van maken, en wat zie je.

"Innovatie" :') ____!

Een balk met trending topics (keihard gejat van Twitter)
Er eronder de laatste nieuwe openbare 'krabbels' (keihard gejat van de livefeed van Facebook)
pi_88200453
brrr...
Twiddel
  maandag 1 november 2010 @ 09:35:12 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88200519
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:10 schreef Casos het volgende:
Mooi, ik heb net mijn profiel op Hyves verwijderd. Wie doet er mee ;) ?
Sorry, dat is onmogelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 09:35:22 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_88200526
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:10 schreef Casos het volgende:
Mooi, ik heb net mijn profiel op Hyves verwijderd. Wie doet er mee ;) ?
Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
pi_88200550
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
Doen??
Twiddel
pi_88200562
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
Zie GeenStijl....
pi_88200575
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het een leuke actie zijn om een oproep te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen meedoen aan het *verwijder je Hyves* profiel.
VERWIJDER JE HYVES PROFIEL

NAMENS RUBEN

Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88200657
Soort zoekt soort.... beide zijn pauper aangelegenheden....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 09:41:49 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_88200675
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]



Doen??
quote:
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot de aantrekkingskracht voor adverteerders.

Met een Lambiek-achtig verhaal over de bovenstaande quote dat men ook toegang heeft tot je privé berichten en mails via Hyves moet het toch lukken om mensen paranoia te krijgen :P
Niemand zit te wachten op een journalist die je internetleven gebruikt voor een leuk stukje in de krant terwijl de psychologen je ondertussen stalken met *je hebt écht hulp nodig*. Daarnaast zal de pharmaceutische industrie ook een gat in de markt zien ....etc etc...

Zoiets dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')