abonnement Unibet Coolblue
pi_88054042


In het topic over het debat n.a.v. de regeringsverklaring is een plannetje ontstaan:

quote:
quote:
Misschien kunnen we gewoon een centraal discussie topic openenwaar we een bepaalde stelling behandelen. Elke zoveel dagen weer een andere stelling. Gewoon gefundeerd, geen geschreeuw. Kan iedereen dingen van leren en dan hoeft niet elke discussie een links/rechts schreeuwpartij te worden.
Mensen die zich niet netjes kunnen gedragen worden gewoon netjes (zelfsturing) weggewerkt uit het topic.
Er bleek genoeg animo voor te zijn. Misschien leuk als de mods een beetje kunnen helpen in deze met het starten van zo'n reeks. Het zou in ieder geval bevorderlijk zijn voor het niveau in POL

• Elke zoveel dagen een nieuwe stelling
• Volgende stelling is op tijd bekend, zodat je een beetje kunt inlezen
• Informatie mbt stelling in OP
• Geen links/rechts geschreeuw

Enkele relevante posts:

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Probleem is dat dit wel onderwerpen zijn die al volledig zijn uitgekauwd. Dan is het vermoedelijk lastig om de ingenomen stellingen te verlaten.

Een suggestie zou een van de eerste daden van het nieuwe kabinet kunnen zijn.

Het stopzetten van de aanleg en aankoop van nieuwe natuur. Lijkt een vrij klein onderwerp maar heeft best veel invloed op veel gebieden. En in normale POL topics komt zoiets nooit aan bod.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:16 schreef lyolyrc het volgende:
De hamvraag is, gaan we na afloop ook stemmen? :P
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:02 schreef Zolcon het volgende:
Dus om troep in het topic te voorkomen zouden we een apart topic moeten hebben om de stelling te bepalen aangezien dat een discussie an sich op levert

voorbeelden van stellingen die genoemd zijn (zonder de feedback):

- Verbod op het spugen op straat.
-de provincies afschaffen
-Hypotheekrente aftrek beperken
-Toetreding Turkije tot EU
-Hoe ontdoen we onze overheid van haar love handles?
-Verplicht donor tenzij bezwaar.
-Er wordt niet meer fatsoenlijk gedebatteerd in de TK
-De monarchie moet afgeschaft worden
-Partijdiscipline is essentieel

Dan nog wat opmerkingen mbt de moderatie:
-RvLaak:
quote:
IMO zou de moderatie gelijk moeten zijn in deze reeks. Kort, bruut, maar wel helder. Dus geen edits, maar onzinnig gezeur domweg verwijderen.
-08gnoT.:
quote:
Ik vind ook dat het er in POL af en toe iets te hard aan toe gaat, dat is de reden waarom ik liever in VKZ postte dan in POL. Echt gediscussieerd wordt er niet meer lijkt wel, het is alleen moddergooien. Dat lokt het ook uit voor anderen, ik denk dat er dan zeker in het begin aardig streng gemodereerd moet worden dat het geen geflame wordt.
-RvLaak:
quote:
mijn voorstel is dus ook om in deze reeks niet te waarschuwen. "Gewoon" FP mod beleid toepassen. Rücksichtlos de modbare posts verwijderen dus. Zonder feedback richting de user. Die behoort immers de regels te kennen.

Dit willen we dus niet !

Graag reacties en suggesties

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolcon op 28-10-2010 14:18:14 ]
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88054092
Persoonlijk voel ik veel voor
quote:
Er wordt niet meer fatsoenlijk gedebatteerd in de TK
als eerste stelling.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 02:18:16 #3
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_88054125
Lijkt mij een erg goed idee, er moet imo wel een goede moderatie komen om te voorkomen dat het verzand in discussies die de verkeerde kant op gaan. Het mag best wel fel en inhoudelijk zijn maar niet links-rechts discussies. Het kan heel goed gaan maar het kan ook gloeiend uit de klauw lopen als men te veel met een onderbuikgevoel gaat posten of alles te persoonlijk gaat opvatten. :)

De discussie over debatteren in de TK lijkt me wel een goede idd.
be nice or go away
pi_88054722
Heel leuk initiatief dit! Het lijkt me buitengewoon vermakelijk om in dit topic op felle doch respectvolle wijze met elkaar in discussie te gaan. Een plek waar (actuele?) onderwerpen kunnen worden besproken klinkt erg mooi.

Ik wil net als de persoon hier boven mij nog wel even aantekenen dat dit topic onder scherp toezicht van de moderators moet staan, en dat zij niet moeten schromen om, waar nodig, straffen uit te delen.

Anders bestaat er een kans dat dit topic uitmondt in een oeverloze links-rechts discussie met veel ad-hominem redeneringen waar troll-accounts zich geroepen voelen om op een ongenuanceerde manier hun zegje te doen, me dunkt dat we dat moeten voorkomen.

Om nog maar even op een positieve manier af te sluiten, ik heb er zin in ;-)
pi_88055473
Goed initiatief! Ondanks dat ik hier weinig postte lurk ik wel vrolijk mee. Die stellingen kunnen ervoor zorgen dat er buiten het links/rechts geschreeuw op een serieuzere manier inhoudelijk op actualiteiten kan worden ingegaan.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:57:44 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88055500
Betje onzinnig. Het hele subforum is immers bedoeld om over stellingen te discussiëren. Elk topic is een stelling. Doe gewoon die rigoreuze moderatie op het hele forum toepassen en je hebt precies wat je hebben wilt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_88055777
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Betje onzinnig. Het hele subforum is immers bedoeld om over stellingen te discussiëren. Elk topic is een stelling. Doe gewoon die rigoreuze moderatie op het hele forum toepassen en je hebt precies wat je hebben wilt.
Gaat niet werken. daarnaast bied ik graag ruimte voor een initiatief als dit dat vanuit de users komt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88055826
Goed initiatief! En idd het moet wel 'leuk' blijven. Geen geschreeuw of persoonlijke beledigingen.

Maar ik denk dat daar iedereen wel mee eens is. :)
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:57:55 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88056101
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:30 schreef du_ke het volgende:

[..]


Gaat niet werken.
Defaitist }:|
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:59:58 #10
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88056124
Ik zal hier wegblijven en jullie de ruimte gunnen om op autistische wijze met elkaar in discussie te treden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:37:40 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88056707
Ik doe mee Zolcon, goed idee (maar dat wist je al)!
En ik ben voor de fatsoenstelling ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 10:07:47 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88057359
Wie gaat er bepalen welke stelling er die week/dagen is?
Carpe Libertatem
pi_88057381
Fijn om te horen dat er genoeg animo voor is.

Ik denk dat een reeks als deze vooral zal slagen als er ook aandacht besteed wordt aan op het oog kleinere kwesties, zoals du_ke gister in een ander topic naar voren bracht.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88057398
quote:
5s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Wie gaat er bepalen welke stelling er die week/dagen is?
We hadden het idee om daar een apart topic voor te openen waarin er gekozen kan worden welke stelling het wordt.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88057975
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:09 schreef Zolcon het volgende:

[..]



We hadden het idee om daar een apart topic voor te openen waarin er gekozen kan worden welke stelling het wordt.
dat klinkt wel als een behoorlijk log systeem. Kan het niet gewoon door mensen in het topic aangedragen worden? Volgens mij kan er vanuit gegaan worden dat de mensen die in dit topic posten een gelijk ideaal hebben; dat van een diepgaande politieke discussie, waardoor de stellingen die aangedragen worden automatisch wel enig inhoud zullen hebben.
maar goed, ik als redelijk passief user wil hier ook niet teveel inspraak hebben :)
pi_88058014
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:36 schreef krapula het volgende:

[..]


dat klinkt wel als een behoorlijk log systeem. Kan het niet gewoon door mensen in het topic aangedragen worden? Volgens mij kan er vanuit gegaan worden dat de mensen die in dit topic posten een gelijk ideaal hebben; dat van een diepgaande politieke discussie, waardoor de stellingen die aangedragen worden automatisch wel enig inhoud zullen hebben.
maar goed, ik als redelijk passief user wil hier ook niet teveel inspraak hebben :)
Nee, helaas gaat dat niet werken. Men heeft dan de neiging om over het volgende onderwerp te gaan discussiëren, ipv het eigenlijke discussiepunt van dat moment.
pi_88058065
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 03:25 schreef Saavedra het volgende:
Heel leuk initiatief dit! Het lijkt me buitengewoon vermakelijk om in dit topic op felle doch respectvolle wijze met elkaar in discussie te gaan. Een plek waar (actuele?) onderwerpen kunnen worden besproken klinkt erg mooi.

Ik wil net als de persoon hier boven mij nog wel even aantekenen dat dit topic onder scherp toezicht van de moderators moet staan, en dat zij niet moeten schromen om, waar nodig, straffen uit te delen.

Anders bestaat er een kans dat dit topic uitmondt in een oeverloze links-rechts discussie met veel ad-hominem redeneringen waar troll-accounts zich geroepen voelen om op een ongenuanceerde manier hun zegje te doen, me dunkt dat we dat moeten voorkomen.

Om nog maar even op een positieve manier af te sluiten, ik heb er zin in ;-)
Vandaar mijn idee om de moderatie op dezelfde manier uit te voeren als op de FP. Daar doen we (meestal) niet aan waarschuwingen, maar verwijderen we rücksichtlos de modbare posts.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:40:59 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88058102
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vandaar mijn idee om de moderatie op dezelfde manier uit te voeren als op de FP. Daar doen we (meestal) niet aan waarschuwingen, maar verwijderen we rücksichtlos de modbare posts.
Prima plan!
Maar dat gaat wel wennen worden denk ik..Er wordt nu al vaak geprotesteerd als er gemod wordt (was iig in VKZ zo)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88058140
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]



Prima plan!
Maar dat gaat wel wennen worden denk ik..Er wordt nu al vaak geprotesteerd als er gemod wordt (was iig in VKZ zo)
imo moet dit beleid dan ook enkel in deze reeks gelden. Met een waarschuwing in de OP, zodat alle gebruikers hier rekening mee kunnen houden.

Daarbij zijn reacties & commentaar op moderatie ook een enkele reis naar /dev/null voor de post :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:45:55 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88058231
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

imo moet dit beleid dan ook enkel in deze reeks gelden. Met een waarschuwing in de OP, zodat alle gebruikers hier rekening mee kunnen houden.

Daarbij zijn reacties & commentaar op moderatie ook een enkele reis naar /dev/null voor de post :D
Dat ben ik met je eens (maar dat wist je al ;) )..
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die niet goed lezen en meteen maar een reactie neerplempen in topics. Die gaan wel ff schrikken dan ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88058287
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens (maar dat wist je al ;) )..
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die niet goed lezen en meteen maar een reactie neerplempen in topics. Die gaan wel ff schrikken dan ;)
Daar komen ze dan snel genoeg achter :D

Misschien ook een leuk onderwerp nav 'CDA'ers zijn dwarsligger Ferrier zat'
"Fractiediscipline is heilig, kamerleden hebben zich hier maar aan te houden"
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:48:57 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88058316
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Daar komen ze dan snel genoeg achter :D

Misschien ook een leuk onderwerp nav 'CDA'ers zijn dwarsligger Ferrier zat'
"Fractiediscipline is heilig, kamerleden hebben zich hier maar aan te houden"
Ook een goede, ik heb daar wel wat op te zeggen... :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88059043
We kunnen het dus in ieder geval een keertje proberen. Een reeks als deze moet groeien en het succes hangt af van de users.

@MLG, je hoeft niet weg te blijven. Ik heb graag dat je mee doet omdat een kritisch geluid (vanuit welke hoek dan ook) altijd belangrijk is in een goede discussie. Ik heb graag dat iedereen die iets over de stelling wil zeggen dit ook kan. Zolang het beschaafd blijft is er ook niks aan de hand. Strenge moderatie zou ook het tegenovergestelde kunnen bereiken en dat zou jammer zijn. Ik denk dat als users serieus in deze reeks stappen dat er dan ook weinig moderatie nodig is. De users zullen dat zelf zorgen dat het op niveau blijft en eventuele schreeuwlelijkerds negeren of de deur wijzen
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88059220
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:15 schreef Zolcon het volgende:
We kunnen het dus in ieder geval een keertje proberen. Een reeks als deze moet groeien en het succes hangt af van de users.

@MLG, je hoeft niet weg te blijven. Ik heb graag dat je mee doet omdat een kritisch geluid (vanuit welke hoek dan ook) altijd belangrijk is in een goede discussie. Ik heb graag dat iedereen die iets over de stelling wil zeggen dit ook kan. Zolang het beschaafd blijft is er ook niks aan de hand. Strenge moderatie zou ook het tegenovergestelde kunnen bereiken en dat zou jammer zijn. Ik denk dat als users serieus in deze reeks stappen dat er dan ook weinig moderatie nodig is. De users zullen dat zelf zorgen dat het op niveau blijft en eventuele schreeuwlelijkerds negeren of de deur wijzen
Strenge moderatie hoeft geen enkele reden te zijn om een felle discussie niet toe te laten. Wederom, kijk maar eens op de FP. Ondanks dat de moderatie daar behoorlijk rigoureus is, wordt er redelijk vaak fel gediscussieerd.
pi_88059320
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Strenge moderatie hoeft geen enkele reden te zijn om een felle discussie niet toe te laten. Wederom, kijk maar eens op de FP. Ondanks dat de moderatie daar behoorlijk rigoureus is, wordt er redelijk vaak fel gediscussieerd.
Maar het zorgt er wel voor dat sommige mensen gaan twijfelen of ze bepaalde dingen kunnen zeggen terwijl die toch bijdragen aan discussie. Ik denk dat er dan veel aandacht besteed gaat worden aan de manier van moderaten. Ik geloof in zelfsturing van de users
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')