Ik zie dat veel mensen nog wat vraagtekens hebben bij de term "voorgemeld". Ik heb zelf een tijdje bij TNT gewerkt als zaterdagmedewerker en collectiechauffeur (wat ben ik blij dat ik daar mee gestopt ben) en uit mijn hoofd zit het ongeveer zo:
Dat een pakketje voorgemeld is betekent zoveel en zo weinig als dat het bedrijf waar jij dat product besteld hebt aan TNT heeft doorgegeven dat ze dit pakketje gaan versturen. Het bedrijf maakt dan via het TNT-computer systeem een 3S-code aan voor op het standaard etiket en de verzending komt, na collectie, op de factuur van TNT voor dat bedrijf terecht.
Wat er daarna gebeurd ligt aan het desbetreffende bedrijf. De meeste internetwinkels en middelgrote bedrijven hebben een collectiecontract, wat zoveel inhoudt als dat er tegen het eind van de middag een TNT-chauffeur langskomt om het pakketje op te halen. Het pakketje is dan dus in "in collectie". Kleinere bedrijven brengen hun pakketjes vaak echter ook zelf naar een business point toe. Dan wordt die code bij het inleveren gescand en is vanaf dan ook in collectie (er komt ook een chauffeur naar het business point om de post/pakketjes op te halen).
Als het pakketje op "voorgemeld" blijft staan, ligt het waarschijnlijk dus aan het bedrijf waar je het gekocht hebt (misschien kerstsluiting?).
Zelf heb ik weinig problemen met de pakketservice van TNT gehad. Ik doe vrij vaak internet aankopen en ben eigenlijk nog nooit echt op een probleem gestuit. Ja één keer, maar dat lag niet aan de TNT. Maar als het er bij de pakketservice net zo aan toe gaat als bij de postbezorging, is dat waarschijnlijk te danken aan geluk, want op de vloer bij de VBG's is het een zooitje.
Ervaar het nu! De puinhopen van twee maanden Rutte.