abonnement Unibet Coolblue
pi_91811117
:')
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91827425
:(.
pi_91830009
quote:
11s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:12 schreef pyl het volgende:
Het loopt allemaal zo'n vaart niet, beste Sabeltandman. Maar enfin, een vurig, in het holst van de nacht alsook in kennelijke toestand geschreven diatribe verdient natuurlijk een uitvoerige reactie. Welaan:
Mijn dank daarvoor iig.
[..]

quote:
Tja, die vat ik niet helemaal. Betreft het hier een gevleugelde krachtterm uit het lokale uitgaanscircuit?
Ik vind 'vatten', het ww, een nog al dubieuze uitingsvorm, dit woord komt toch meestal voren in heel andere delen van de samenleving waar we jou niet zouden verwachten, zoals de mensen in het lokale uitgaanscircuit van Brabant o.a., zeer interessant, zelfs de link die je legt tussen adje en het uitgaanscircuit, wat zonder twijfel correct is, creeert meer vragen over jou dan dat het antwoorden over mij geeft.

[..]

quote:
... ben ik niet ...
Verontwaardigd dan.

[..]

quote:
... da's al beter ...
Blijven we achter staan.

[..]

quote:
... helemaal mee eens; je legt de vinger op de tere plek, wat een amateurs zijn het toch ook, inderdaad ...
Jammer ja.
Gelukkig hebben we de foto's nog.

[..]

quote:
... maar hier vergis je je (het zal de onbekendheid met het fenomeen RJP zijn en daarom is het je vergeven): dit topic mag lang stil zijn, schijndood wellicht, maar het graf, neen, dat stadium zal het nooit bereiken. Men 'wil' nu eenmaal dat het hier rustig en stil is, als een oase van beschaving, een contrapunt in de ratrace van het ziekelijke, obsessieve moeten posten in de andere subfora van Fok. Wij doen daar eenvoudig niet aan mee. [ afbeelding ]
Ok, dat neem ik dan terug,
dat zal dan inderdaad te maken hebben met de onbekendheid van dit fenomeen.

[..]

quote:
Zo is dat. ;)
[..]Mooi zo.

quote:
Welzeker. Wij verwelkomen jonge, frisse usertjes die getuigen van zekere inzet altijd met graagte - dus voel je aangesproken.
De enige vraag is, moet ik daarvoor pretentieus zijn voor jou, en ook al zeg je ja, tsja ik kan mezelf niet bedriegen, niet meer, ik ben wie ik ben en ik ga me niet zoals jullie gedragen.
Daarom vind ik het jammer dat hier niet gewoon gepost wordt, ik vind het behoorlijk nep om eerlijk te zijn als ik hier binnenkom, het lijkt meer op een groot toneelspel dan op een leuk spelletje waarbij we elkaar wel degelijk testen, en dat is mooi.

Kortom Pyl e.a., kan jij, kunnen jullie, mij verzekeren, dat jullie hetzelfde zijn in het echte leven zoals jullie je hier gedragen. Mocht het antwoord ja zijn, dan ben ik tevreden, en neem ik het bovenstaande iig terug. Ondanks wat Shakespeare zij over de wereld als toneel, ook hij was een anti-semiet, dus zo slim kon hij toch ook weer niet zijn. Weinig mensen kunnen die claim maken naar het legendarische en daarom hoop ik dat jullie toneelspel geen toneelspel is.

[..]

quote:
Ik laat dit, met jouw goedvinden, nog even onweersproken.
Uiteraard uiteraard als het maar terug gaat komen in de toekomst.

[..]
quote:
Tja, tja, tja .... kijk, ik 'verdedig' de man geenszins, en ik ben al evenmin erg van hem onder de indruk. Ik heb dat ook nergens laten blijken, me dunkt. Wil je participeren in dit spelletje (en nogmaals: van harte welkom!), tracht dan te beginnen met nauwkeurig lezen - heb je dat eenmaal onder de knie, dan kun je een voorzichtig begin maken met het trachten te duiden van de hints. Dat nauwkeurig lezen is een vereiste voor succesvolle deelname. Vraag dat maar aan Gellius.
Zonder twijfel is lezen belangrijk, maar ik zie in de woorden die jij schreef, waar jij hem verdedigde, toch enige bescherming voor deze man, maar misschien vergis ik me wel.
Dat heeft echter niet met het lezen van de teksten zelf te maken, want de indruk wek je wel degelijk, dat vond ik opmerkelijk.

[..]

quote:
Woorden die mij uit het hart gegrepen zijn, beste Sabeltandman!
[..]Zo zijn er nog meer en dat maakt de mensheid toch een dubieus geheel als we dat al zijn.

quote:
... ehm ...[ afbeelding ]
Zoals gezegd.
[..]

quote:
Ja, dat zou je zeggen, inderdaad. Is het daarom niet des te opmerkelijker dat hij ná 1945 zijn carrière kon voortzetten? Intrigerend, nietwaar?
Zeer intrigerend.
Maar legendarisch kan hij niet meer worden en dat is volstrekt logisch.

[..]

quote:
Dank voor het advies, beste Sabeltandman, dat, wat er ook van te zeggen valt, getuigt van diepzinnigheid en vermoedelijk ook van lege flessen. Ik zal het ter harte nemen. Raad jij het Plaatje nu maar. :)
Geen lege flessen, dat is duidelijk, maar ik vroeg me wel af of de man hierboven een Duitser is.
Je hebt die vraag nog niet bevestigend beantwoord, ik denk het wel dat je dat bedoelde, haha.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
pi_91837658
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef Sabeltandman het volgende:

Ik vind 'vatten', het ww, een nog al dubieuze uitingsvorm, dit woord komt toch meestal voren in heel andere delen van de samenleving waar we jou niet zouden verwachten, zoals de mensen in het lokale uitgaanscircuit van Brabant o.a., zeer interessant, zelfs de link die je legt tussen adje en het uitgaanscircuit, wat zonder twijfel correct is, creeert meer vragen over jou dan dat het antwoorden over mij geeft.

Dus mijn gebruik van het woord 'vatten' verraadt dat ik Brabander ben? Hmmmm ...zo had ik het nog niet eerder bekeken. In Van Dale staat achter 'vatten' onder meer 'begrijpen', maakt dat Van Dale nu ook een Brabander? Vragen, vragen ...

quote:
De enige vraag is, moet ik daarvoor pretentieus zijn voor jou, en ook al zeg je ja, tsja ik kan mezelf niet bedriegen, niet meer, ik ben wie ik ben en ik ga me niet zoals jullie gedragen.
Daarom vind ik het jammer dat hier niet gewoon gepost wordt, ik vind het behoorlijk nep om eerlijk te zijn als ik hier binnenkom, het lijkt meer op een groot toneelspel dan op een leuk spelletje waarbij we elkaar wel degelijk testen, en dat is mooi.
Ach welnee. De enige hier die echt pretenties heeft, is de jonge heer Titus, maar daartoe heeft hij, als veelbelovend, na vele jaren vlijt, pas onlangs afgestudeerd historicus, dan ook alle reden. En dan zijn er, aan het andere eind van het spectrum, ook nog enkelen die volkomen zonder pretenties door het leven gaan - en da's ook geen toeval, kan ik je verzekeren.
quote:
Kortom Pyl e.a., kan jij, kunnen jullie, mij verzekeren, dat jullie hetzelfde zijn in het echte leven zoals jullie je hier gedragen.
Dat is de hamvraag, inderdaad. Wat resteert achter de avatars en de nicknames ... ? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken: pyl is al ruim elf jaar (!!) min of meer actief hier op dit Forum, in het dagelijks leven is hij soms meer 'pyl' dan ik zou willen - en omgekeerd.

quote:
Zonder twijfel is lezen belangrijk, maar ik zie in de woorden die jij schreef, waar jij hem verdedigde, toch enige bescherming voor deze man, maar misschien vergis ik me wel.
Ik heb geen enkele reden, en voel geen enkele neiging, deze man om wat dan ook in bescherming te nemen, of te verdedigen. Hij is wie hij is - en dat is wat mij betreft vooral een wat raar, intrigerend mannetje, die de mensheid een theorie heeft meegegeven waaraan menigeen nog geregeld refereert.

quote:
..., maar ik vroeg me wel af of de man hierboven een Duitser is.
Je hebt die vraag nog niet bevestigend beantwoord, ik denk het wel dat je dat bedoelde, haha.
Ja, haha.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:53:42 #230
71048 Tokay
makes your day!
pi_91848761
:|W

Zeg pyl, was meneer arts? En zo ja, was-ie anatoom, of patholoog anatoom?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tokay op 25-01-2011 16:07:44 ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_91850957
Een arts, welzeker, maar geen (patholoog) anatoom hoor.

Zeg Tokay, wees eens beleefd en beantwoord de vraag van Sabeltandman eens (toegegeven, het gaat een stukje verder dan de vraag die Treinhomo ooit stelde: of we ons nat of droog scheren ...)

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef Sabeltandman het volgende:
Kortom Pyl e.a., kan jij, kunnen jullie, mij verzekeren, dat jullie hetzelfde zijn in het echte leven zoals jullie je hier gedragen.
c_/
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91851249
Mijnheer was wellicht oftalmoloog? Mogelijk zelfs in zijn echte leven?
pi_91851391
Geen oftalmoloog hoor, allerminst. :N

Vertel Gellius, doe jij je in het echte leven ook weleens kennen als een Ilja Leonard, als een zorgeloos origineel?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:57:52 #234
71048 Tokay
makes your day!
pi_91851464
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:46 schreef pyl het volgende:
Een arts, welzeker, maar geen (patholoog) anatoom hoor.

Zeg Tokay, wees eens beleefd en beantwoord de vraag van Sabeltandman eens (toegegeven, het gaat een stukje verder dan de vraag die Treinhomo ooit stelde: of we ons nat of droog scheren ...)

[..]

c_/
Goed dan, ik geef het toe: ik ben een klein (jongensachtig) meisje dat haar cavia vasthoudt.
Hier, en in het echte leven.

c_/
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_91851512
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:57 schreef Tokay het volgende:

... ik ben een klein (jongensachtig) meisje ...
Aha!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91851722
Tokay!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:04:15 #237
71048 Tokay
makes your day!
pi_91851747
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_91851765
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:56 schreef pyl het volgende:
Geen oftalmoloog hoor, allerminst. :N

Vertel Gellius, doe jij je in het echte leven ook weleens kennen als een Ilja Leonard, als een zorgeloos origineel?
Daar heb ik het karakter niet naar, pyl. En ook niet de haardracht, of zelfs maar de overhemdkeuze.
pi_91852129
Dus, om in de terminologie van Sabeltandtijger te blijven, je bent in het echte leven niet zoals hier en dus behoorlijk nep?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91852208
Volkomen! *) .
pi_91852636
Volkomen nep!!

Dat moet ik even laten bezinken ... :{
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91856025
Ik heb gellius een keer in het echt gezien en hij leek inderdaad voor geen meter op de internet gellius.
Aldus.
pi_91856151
Terwijl Z precies dat houterige, machinale heeft! Echt heel karakteristiek.
pi_91866367
Dus alleen Gellius is volkomen nep? Nou, daar zijn we mooi ingetuind, mensen. Of zou dat ook niet echt waar zijn?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:09:09 #245
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_91867127
quote:
De enige hier die echt pretenties heeft, is de jonge heer Titus, maar daartoe heeft hij, als veelbelovend, na vele jaren vlijt, pas onlangs afgestudeerd historicus, dan ook alle reden.
Vanwaar deze sneer in een epistel dat bedoeld is om een boutade van de nieuwe DeParo te weerleggen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_91876608
Excuses, heer Titus, ik had dat inderdaad beter elders kunnen doen. Overigens was de naam DeParo ook bij mij opgekomen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_91880765
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:48 schreef pyl het volgende:

[..]

Dus mijn gebruik van het woord 'vatten' verraadt dat ik Brabander ben? Hmmmm ...zo had ik het nog niet eerder bekeken. In Van Dale staat achter 'vatten' onder meer 'begrijpen', maakt dat Van Dale nu ook een Brabander? Vragen, vragen ...
Swaffelen staat ook in de Van Dale...................

[..]

quote:
Ach welnee. De enige hier die echt pretenties heeft, is de jonge heer Titus, maar daartoe heeft hij, als veelbelovend, na vele jaren vlijt, pas onlangs afgestudeerd historicus, dan ook alle reden. En dan zijn er, aan het andere eind van het spectrum, ook nog enkelen die volkomen zonder pretenties door het leven gaan - en da's ook geen toeval, kan ik je verzekeren.
Ah, dus nu mogen we zonder excuus vervallen in Aristocratisch gezwijmel, alleen dan voor academici die met jaloezie
terugkijken naar vervlogen tijden.
[..]

quote:
Dat is de hamvraag, inderdaad. Wat resteert achter de avatars en de nicknames ... ? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken: pyl is al ruim elf jaar (!!) min of meer actief hier op dit Forum, in het dagelijks leven is hij soms meer 'pyl' dan ik zou willen - en omgekeerd.
Dus je bent geworden zoals je je hier gedraagt, tsja, of ik dat positief moet opvatten..........

[..]

quote:
Ik heb geen enkele reden, en voel geen enkele neiging, deze man om wat dan ook in bescherming te nemen, of te verdedigen. Hij is wie hij is - en dat is wat mij betreft vooral een wat raar, intrigerend mannetje, die de mensheid een theorie heeft meegegeven waaraan menigeen nog geregeld refereert.
Dan doe je het zoals ik al zei nu anders voorkomen dan dat je dat in het begin deed.
Ik neem aan dat deze theorie met iets medisch te maken heeft.

[..]
quote:
Ja, haha.
Je hoeft niet zo neerbuigend te doen hoor.
Rot maar lekker op dan doe je al normaal genoeg.
  woensdag 26 januari 2011 @ 03:54:24 #248
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_91881684
DeParo is terug. Dan kan ik natuurlijk ook niet meer schitteren in afwezigheid.
pi_91882419
Weten jullie wellicht wie er op het plaatje staat?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:56:52 #250
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_91886024
Ik denk dat AryahMehr dat met wat sjoemelen wel te weten kan komen. Zo, een van de twee weg.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')